וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעם, זה כבר היה יותר מדי: כל התקריות של גיא פניני

4.12.2012 / 6:30

העבירה הקשה על אליהו, הקרבות האלימים עם כץ וג'קסון, הההתקוטטות עם איבקוביץ'. כל תקריות העבר של גיא פניני

צילום וידאו: אבי כהן. עריכה: טל רזניק

לפני שלושה חודשים חגג גיא פניני 30. אנשים טענו במהלך השנה האחרונה, מאז שקיבל מעמד בכיר יותר במכבי תל אביב, שהנה הילד התבגר והפרובוקציות שהולכות איתו יד ביד מהתחלת הקריירה יעלמו כהרף עין. ואז הגיע הדרבי התל אביבי, פניני הלהיט את הרוחות עוד לפני והבטיח להחזיר על ההפסד בכדורגל, ועל הפרקט התעמת עם אדלשטיין ודיבר בצורה קשה מאוד כלפי יונתן שולדברנד. החלטנו לבחון את הפרובוקציות המפורסמות יותר של פניני, התגובות שאחרי ומה נעשה בנידון.

שחקן הפועל ירושלים גיא פניני. ברני ארדוב
"הפאול של פניני היה מסוכן והיה יכול לגמור לי את הקריירה", אמר אליהו/ברני ארדוב

18 באוקטובר 2007 – משחק גביע ווינר מול מכבי תל אביב

שנה אחרי שהגיע להפועל ירושלים הפך פניני לאחד השחקנים האוהבים במלחה. כשהקבוצה פגשה את מכבי תל אביב בגמר גביע ווינר באולמה הביתי, הצפי היה למאבק חם. בפועל הצהובים שלטו מהפתיחה וברחו ליתרון גדול מפתיחת המשחק, מה שגמר למעשה את המשחק. במהלך המחצית השנייה יצא ליאור אליהו להתקפה מתפרצת אותה רצה לגמור עם הטבעה קלה, אלא שלפניני היו תוכניות שונות, והוא הוריד אותו עם עבירה מסוכנת לכיוון הצוואר.

"הפאול של פניני היה מסוכן והיה יכול לגמור לי את הקריירה", אמר אז אליהו, ואילו שמעון מזרחי הוסיף: "ספורטאים לא מתנהגים ככה לספורטאים אחרים ושום התנצלות שלאחר מעשה לא יכולה לכפר על דבר כזה. השופטים היו צריכים להרחיק אותו במקום. אני לא מבין מדוע המאמן שלו לא להוציא אותו מהמגרש, עצם השארתו הייתה יכולה לגרום לפרובוקציה גדולה".

באיגוד שקלו להרחיק את פניני לשני משחקים, אך בסופו של דבר לא ננקט נגדו שום עונש.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שחקן הפועל ירושלים גיא פניני (שמאל) עם יערי רייניש שופט כדורסל. ברני ארדוב
"אני מתבייש ששחקן כזה שיחק אצלנו מתישהו", אמר אז מנהל הקבוצה של בני השרון זאב ברעם/ברני ארדוב

5 בינואר 2008 – משחק גביע המדינה מול בני השרון

אותה עונה המשיכה, וצמד המשחקים מול בני השרון של אפי בירנבוים ברבע גמר גביע המדינה סומן כחם במיוחד. במשחק הראשון במלחה ירושלים ניצחה, פניני להט עם 18 נקודות, אך הספיק להיות מעורב בקטטה עם ארז כץ. שבוע עבר, ירושלים הגיעה כדי לעלות לחצי הגמר, ופניני דאג להרגיז את אנשי בני השרון, כאשר הקניט את הספסל מספר פעמים. את אפי בירנבוים הוא הוציא מהכלים, וקוקי בלצ'ר הלם בו לקראת הסוף והורחק.

"אני מתבייש ששחקן כזה שיחק אצלנו", אמר אז מנהל הקבוצה של בני השרון זאב ברעם. גורמים נוספים בקבוצה זעמו על ההתנהגות וקראו למאמן דן שמיר להשעות את פניני מכל פעילות. בדוח השיפוט לא נכתב דבר על ההתנהלות של השחקן, על העובדה שלטענת אנשי הקבוצה היריבה קילל אותם, ופניני לא עמד לדין ולא נענש.

גיא פניני שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"גיא פניני שחקן מלוכלך". פניני/ברני ארדוב

3 באפריל 2011 – משחק ליגה מול מכבי חיפה

פניני כשחקן מכבי תל אביב הפך להיות האיש למשימות מיוחדות, אבל דווקא כמה ימים לפני שיהיה חתום על העלייה לפיינל פור בסדרה מול קאחה לבוראל הוא הזכיר לכולם את הצדדים המכוערים במשחק שלו. מכבי חיפה החלשה של מיקי גורקה ניסתה להתאושש לקראת קרבות התחתית וגררה את מכבי תל אביב למשחק צמוד. ביתרון 7, שתי דקות וחצי לסיום שלח פניני את ג'רמיין ג'קסון, הרכז החיפאי, לרצפה אחרי דחיפה שלא קשורה לכלום. ג'קסון נעמד והחזיר דחיפה, והשניים הורחקו.

"כולם יודעים שגיא פניני שחקן מלוכלך", ירה אז ג'קסון בלי חשבון, "השופט לא היה צריך להרחיק אותי. פניני עשה את זה שלוש פעמים לפני כן והשופטים פשוט התעלמו. כולם ראו את מה שהוא עשה לי. הוא ממש לא שחקן טיפש, ולפי איך שהוא מתנהג הוא יכול ללכת לשחק בהוליווד.

במנהלת הליגה ואיגוד הכדורסל חוקקו לפני אותה שנה חוק כי שחקן שמורחק במהלך משחק רשמי לא יורחק אוטומטית, אלא ייקנס ב-12 אלף שקלים, ועל פי דוח המשקיף והחלטת היועץ המשפטי יוחלט האם להעמידו לדין. את פניני בחרו שלא להעמיד, למרות העבירה הברוטאלית.

דושאן איבקוביץ' מאמן נבחרת סרביה. AP
"אין לי שום דבר נגדו, אבל מה שהוא עשה זה הלכלוך האולטימטיבי. הכדורסל לא יכול לסבול דבר כזה, מעולם לא חזיתי בהתנהגות שכזאת. גם נגד גרמניה הוא קיבל עבירה טכנית שזרק רגל קדימה, בעט במגן וניסה לעשות פרובוקציה. אם יש ועדת משמעת לאליפות, היא צריכה לנקוט נגדו סנקציות. זה שיא השיאים, ואני אדבר על הנושא הזה בפורומים עם שופטים". איבקוביץ'/AP

2 בספטמבר 2011 – אליפות אירופה שלב הבתים נגד סרביה

גם ברמה הבינלאומית יצא לפניני שם של פרובוקטור לא קטן, ומאמנים ביורוליג סיפרו בעבר כי הזהירו את שחקניהם שלא יגררו למעשיו של הפורוורד הצהוב. אלא שגם לכל פרובוקציה כנראה שיש את מי שייפול בפניה. במהלך המשחק בין ישראל לסרביה ביום השלישי של אליפות אירופה בליטא, הצליחו שחקניו של אריק שיבק לכפות על הסרבים משחק צמוד. שלשה של גיא פניני, שאחריה זרק כמה מילים לעבר הספסל, הוציאה את המאמן הסרבי דושאן איבקוביץ' מהכלים והוא חדר לפרקט עם תנועות מאיימות וקיבל עבירה טכנית.

"בכדורגל כבר היו צופים בוידאו של המשחק ומעמידים את פניני בפני ועדת משמעת", טען אז המאמן הוותיק במסיבת עיתונאים, "אין לי שום דבר נגדו, אבל מה שהוא עשה זה הלכלוך האולטימטיבי. הכדורסל לא יכול לסבול דבר כזה, מעולם לא חזיתי בהתנהגות שכזאת. גם נגד גרמניה הוא קיבל עבירה טכנית שזרק רגל קדימה, בעט במגן וניסה לעשות פרובוקציה. אם יש ועדת משמעת לאליפות, היא צריכה לנקוט נגדו סנקציות. זה שיא השיאים, ואני אדבר על הנושא הזה בפורומים עם שופטים".

שחקן מכבי תל אביב גיא פניני בוכה. יותם רונן
ההתנהגות של פניני שוב בפרצוף הכדורסל הישראלי/יותם רונן

2 בדצמבר 2012 – משחק ליגה מול הפועל תל אביב

השבוע התפוצצה ההתנהגות של פניני שוב בפרצוף הכדורסל הישראלי. במהלך הדרבי התל אביבי רשם שתי תקריות, הראשונה עם המאמן ארז אדלשטיין שבסיומה כינה את השחקן היריב כפרובוקטור, והשנייה עם פורוורד הפועל יונתן שולדברנד, כאשר ניסה להוציא אותו מריכוז ובמהלך כל הדקות של השחקן ממוצא שבדי על הפרקט החליף עמו מילים. יום לאחר המשחק נטען כי פניני כינה את שולדברנד נאצי ואיחל לו ולאביו שיחלו במחלת הסרטן.

בהפועל תל אביב החליטו לא לעבור לסדר היום, הגישו תלונה כנגד פניני, שהובילה לשלל תגובות נזעמות מכל קשת עולם הספורט, מיו"ר איגוד הכדורסל ועד שרת הספורט. השחקן צפוי לעמוד לדין באיגוד הכדורסל כאשר הייתה דרישה מצד לא מעט גורמים להענישו בהרחקה מנבחרת ישראל והשעייה מתפקיד קפטן מכבי תל אביב. האלופה עצמה מימשה את התביעה השנייה. כעת השאלה היא האם לראשונה יופעל עונש כלפי פניני גם מצד איגוד הכדורסל.

  • עוד באותו נושא:
  • גיא פניני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully