וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקווה

סלובקיה הדהימה, שוויץ רקדה, ושבדיה ריגשה. לפני הגרלת היורו (19:00, חי בוואלה!), המארחות שישראל רוצה להפתיע כמוהן

1996 - ספרד (גמר)

עד 1994 התנהל יורו הצעירות - עד אז עוד בשם הטורניר האולימפי - ללא נבחרת מארחת. צרפת הייתה הראשונה שהוגדרה כמארחת החל מחצי הגמר, וב-1996 ספרד נכנסה למשבצת הזו בשלב ארבע הגדולות. שלב המוקדמות גדל אז בעקבות התפרקותן של ברית המועצות ויוגוסלביה, ושתיים מהנבחרות החדשות (מקדוניה וארמניה) נפגשו עם ספרד בבית ב' של המוקדמות. שחקניו של חאבייר קלמנטה סיימו בראשות הבית המוקדם, העפילו לאליפות אירופה שהחלה משלב רבע הגמר, והשיגו ניצחון כפול על צ'כיה כדי לעלות לחצי הגמר שהתקיים בברצלונה. יקירי קטלוניה, מיודענו אוסקר גרסיה ואיבן דה לה פניה, העניקו לספרד 1:2 על סקוטלנד ומקום בגמר, אך החלום נעצר על ידי פרנצ'סקו טוטי ושחקן הטורניר פאביו קנבארו, שהובילו את איטליה לתואר שלישי רצוף. אנג'לו פאגוטו החליף בגמר את ג'יג'י בופון בן ה-17, ובדו קרב הפנדלים עצר את דה לה פניה ואת הבעיטה המכריעה של ראול כדי למנוע מספרד זכייה שנייה. גוטי וחואן קרלוס ואלרון הציעו תיקון שנתיים לאחר מכן.

הערב (19:00, חי בוואלה!): הגרלת הבתים ביורו 2013

2000 - סלובקיה (מקום רביעי)

זו הייתה הפעם הראשונה בה מנצחות הבתים במוקדמות לא העפילו ישירות, אלא נדרשו לעבור גם שלב פלייאוף בו השתלבו עם שבע הסגניות הטובות ביותר. מהפלייאוף עלו שמונה קבוצות, ומתוכן נבחרה במפתיע סלובקיה כמארחת הטורניר. עבור הסלובקים הייתה זו הכרה משמעותית ראשונה מאז פירוק צ'כוסלובקיה, והם קיוו לנצל את הביתיות כדי לרשום העפלה היסטורית לאולימפיאדת סידני. ההתרגשות במדינה הייתה בשיאה לקראת הפעם הראשונה בה כונן שלב בתים ביורו עצמו, כאשר סלובקיה הדהימה עם ניצחונות על סלובקיה ואנגליה ותיקו נגד איטליה. לצערם של המארחים, שבע הנקודות הספיקו להם רק למקום השני, בגלל שער אחד יותר שכבשה איטליה, ומכיוון שרק הראשונות עולות ישירות לגמר הם נאלצו להתנחם במשחק על המקום השלישי, בו הפסידו לספרד. למרות זאת, סלובקיה של זילארד נמת, מארק מינטל ופטר באבניץ' הייתה המרענן הרשמי של הטורניר בו זכתה איטליה בכיכובו של אנדראה פירלו. זו הייתה ההשתתפות הראשונה והיחידה של סלובקיה, הן ביורו הצעירות והן בטורניר האולימפי.

הנה הם באים: הכירו את כל יריבות ישראל ביורו 2013

2002- שוויץ (חצי גמר)

אחרי שסיימה ראשונה בבית המוקדמות והדיחה את אוקראינה בפלייאוף, שוויץ העפילה לראשונה בתולדותיה ליורו הצעירות ואף נבחרה לארח את טורניר הגמר. ברנאר שלאנד החליף על הקווים את קובי קון המיתולוגי ובנה את הנבחרת הצעירה סביב אלכסנדר פריי, אז חלוצה המחונן של סרבט ז'נבה. פריי כבש בהפסד לאנגליה, הוסיף שער נוסף ב-0:2 על פורטוגל ובמשחק האחרון סיימה שוויץ ב-0:0 שלא הריח טוב מול איטליה. שתי הנבחרות העפילו יחד והשאירו את פורטוגל המתוסכלת בחוץ, אך שתיהן נענשו בחצי הגמר. צרפת גנזה בבאזל את החלום של השוויצרים להעפיל לגמר היסטורי, וצ'כיה של פטר צ'ך הדיחה את איטליה לאחר ההארכה. השוער הנפלא נבחר לשחקן הטורניר לאחר הצטיינותו בפנדלים בגמר מול הצרפתים, כשראן חטפה אותו לשורותיה מיד לאחר מכן. האליפות הזו נתנה את תעודת ההכשר לשוויץ כמארחת משותפת של יורו 2008, ועל בסיס הנבחרת של שלאנד נבנתה שוויץ הבוגרת שהעפילה ליורו 2004 וקבעה את הישג השיא במונדיאל 2006 (שמינית גמר). "זו הנבחרת שקיבעה את מעמדה של שוויץ באירופה", טען שלאנד.

את מי נגלה ראשונים? הכוכבים שעומדים לפרוץ בטורניר

2007 - הולנד (זכייה)

טורניר יורו הצעירות עבר לראשונה לשנה אי זוגית ונקבעו בו תקדימים נוספים: לראשונה המארחת הייתה גם האלופה המכהנת, לראשונה היא לא נדרשה לעבור מוקדמות וזו גם הפעם היחידה בה ישראל העפילה לטורניר. ההחלטה להזיז את היורו משנים בהן נערך גם יורו בוגרות או מונדיאל, העלתה את קרנו של הטורניר והפכה אותו לאירוע נצפה ומצופה יותר. הולנד ניצחה את ישראל ופורטוגל, סיימה בתיקו עם בלגיה והמשיכה לחצי הגמר. שם בתום 1:1 ב-120 דקות מול אנגליה, נערך דו קרב הפנדלים הארוך בהיסטוריה של אופ"א, בסיומו ניצחו ההולנדים 12:13 (לאחר 16 בעיטות לכל צד). בגמר טיילה הולנד מול סרביה ושמרה על התואר עם 1:4, אך הנבחרת הזו הוגדרה כפספוס ענק. הדוויחס מאדורו, ריאן באבל, איסמעיל אייסאטי, מייסאו ריחטרס, דניאל דה רידר ואפילו המצטיין בטורניר רויסטון דרנטה לא עשו את הקפיצה המיוחלת לרמות הגבוהות. מאותו סגל מבטיח של 2007, בהולנד זוכרים בעיקר את החגיגה מעוררת המחלוקת עם דגלי סורינאם על הדשא באצטדיון יורובורג.

האם הנבחרת של לוזון מוכנה לאתגר? תמונת מצב

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

2009 - שבדיה (חצי גמר)

ב-1992 אירחה שבדיה את אליפות אירופה לבוגרים והפתיעה עם העפלה לחצי הגמר. באותה שנה הנבחרת הצעירה נעצרה רק בגמר היורו. 17 שנים אחרי, השבדים שוב נבחרו לארח טורניר של אופ"א. ואיזה טורניר נהדר זה היה. במאלמו וגטבורג לא התרגשו כך מאז יורו 1992. שבדיה העמידה נבחרת מלהיבה, שהביסה 1:5 את בלארוס משלושער של מרכוס ברג ועלתה לחצי הגמר אחרי 1:3 על סרביה מצמד של אותו ברג. החלוץ האימתני המשיך את מסע ההופעות גם בחצי הגמר, בו הוביל את שבדיה לקאמבק מדהים נגד אנגליה שהוליכה 0:3 עד לדקה ה-68. ברג כבש עוד צמד, אולה טויבונן הבקיע בתווך וברג עוד הספיק לנגוח לקורה בהארכה, לפני ההכרעה בפנדלים. את הדרמה ההוליוודית הזו סיים ברג כגיבור הטרגי, לאחר שהחטיא את הבעיטה הראשונה ונפרד יחד עם שבדיה מהטורניר בו זכתה גרמניה אחרי 0:4 מוחץ בגמר על אנגליה. הסקורר השבדי, שהציג רפרטואר מגוון וניפץ את שיא האליפות עם שבעה כיבושים בארבעה משחקים, יכול היה להתנחם בבחירתו ל-MVP של הטורניר ובחוזה עתק בהמבורג.

כל מה שאין בבוגרת: המחויבות והמלחמה של הנבחרת הצעירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully