וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקנים הגדולים שעשויים לבוא לישראל בקיץ

10.10.2012 / 10:30

הולטבי הגרמני, איסקו הספרדי, סטרלינג האנגלי, דה יונג ההולנדי. ביום חמישי ייפתח הפלייאוף לנבחרת צעירות לקראת אליפות אירופה שתיערך בישראל, זמן טוב להציץ ברשימת הכוכבים שעשויים לבוא לכאן בקיץ הבא

בעוד שמונה חודשים ייצא לדרך יורו 2013 לנבחרות צעירות בישראל, בו הנבחרת הביתית של גיא לוזון תתחרה מול שבע אחרות על תואר אלופת אירופה. התחרות תיערך בפורמט של שני בתים, כשבכל אחד מהם יהיו ארבע נבחרות. שתי הראשונות מכל בית יעלו לחצי הגמר. כדי לפתוח מעט את התיאבון לקראת הטורניר ולפני משחקי הפלייאוף, בהם יוכרעו שבע העולות לאליפות, הכנו רשימה של 11 השחקנים הכי מסקרנים שעשויים לנחות בנמל התעופה בן גוריון בקיץ.

חשוב לקחת בחשבון שהרשימה נעשתה רק מתוך השחקנים שזומנו לסגל הנבחרות שלהם לקראת משחקי הפלייאוף. יכול בהחלט להיווצר מצב ששחקנים שמתאימים מבחינת גיל יישלחו לטורניר בקיץ, על אף שכעת הם נכללים בסגל הנבחרות הבוגרות למוקדמות מונדיאל 2014, וזאת מכיוון שאין משימות משמעותיות בקיץ לנבחרות הבוגרות (יורו או מונדיאל). שחקנים בולטים שיכולים להיכנס לקטגוריה הזו הם בין היתר אלכס אוקסלייד צ'מברליין מאנגליה, מריו גצה, יוליאן דראקלסר הפצוע ומארק אנדרה טר סטיגן מגרמניה וסטפן אל שעראווי מאיטליה.

לואיס הולטבי שחקן נבחרת גרמניה הצעירה. Alex Grimm, GettyImages
בגיל כל כך צעיר הוא כבר הלב והנשמה של קבוצת ליגת האלופות כמו שאלקה. הולטבי/GettyImages, Alex Grimm

לואיס הולטבי - גרמניה

אין הרבה שחקנים בנבחרות הצעירות שכבר בגיל צעיר כל כך הפכו לבורג משמעותי בקבוצות שלהם, בטח לא כשמדובר בקבוצות צ'מפיונס ליג. קפטן נבחרת גרמניה לואיס הולטבי בן ה-22 הפך בעונה וחצי האחרונות לשחקן מפתח בשאלקה ולמעשה ללב והנשמה של הקבוצה הזו במרכז השדה. הולטבי, בן לאב אנגלי ואימא גרמנייה, עבר לרויאל בלוז ב-2009 ומאז הושאל לבוכום ומיינץ, כשבאחרונה הוא פרץ בענק והפך את הקבוצה ללהיט של הליגה, יחד עם כישרון ענק נוסף, אנדרה שרלה.

ב-2011 כאמור הוא חזר לשאלקה והפך במהרה לשחקן הרכב וללב של הקבוצה במרכז השדה. בסך הכל מדובר בקשר די צנום (1.76 מטר), אבל חכם מאוד, בעל יכולת מסירה נהדרת ובעיטה חזקה, שהוביל את הנבחרת הצעירה של גרמניה לקמפיין מוקדמות נהדר (תשעה ניצחונות ותיקו) וגם רשם שתי הופעות בנבחרת הבוגרת של יואכים לב. ללא ספק מדובר באחד הכישרונות הגדולים בגרמניה, שגדל עם דור ונבחרת עמוסת כישרונות כמו פניאל מ'לאפה, מוריץ לייטנר, פייר מישל לאזוגה, אלכס אסווין וכמובן יוליאן דראקסלר, שכולם היו יכולים להיכנס לרשימה המכובדת הזו.

ברנד לנו שוער נבחרת גרמניה הצעירה. Dennis Grombkowski, GettyImages
דחק את רנה אדלר מחוץ ללברקוזן. לנו/GettyImages, Dennis Grombkowski

ברנד לנו - גרמניה

כמיטב המסורת, לנאציונל מנשאפט יש גלריית שוערים מפוארת מאוד שנכללת בטווח הגילאים שיכול ליטול חלק ביורו 2013. מארק אנדרה טר סטיגן, אוליבר באומן, רון רוברט צילר, לארס אונרשטאל, פביאן גיפר, קווין טראפ וברנד לנו. כולם שוערים ראשונים בקבוצות בונדסליגה. מי שבכל זאת אמור לפתוח מבין כל הכישרונות הללו הוא שוער לברקוזן ברנד לנו.

השוער בן ה-20 (1.90 מטר) שיחק עד העונה שעברה בשטוטגרט ב', כשלפתע לברקוזן נותרה ללא שוער אחרי הפציעה של רנה אדלר ושאלה אותו. לנו תפס מיד את המקום בהרכב, הוכיח את עצמו בגדול וכבר בגיל 19 ו-193 ימים הפך לשוער ראשון בקבוצה שהגיעה לשמינית גמר ליגת האלופות. עד מהרה נרכש לנו משטוטגרט תמורת שמונה מיליון יורו ומאז הוא מגלה עקביות ויכולת מצוינת בשער. אין ספק שמדובר בשוער עם פוטנציאל להפוך לאחד הטובים באירופה ולהמשיך במסורת ארוכת השנים של שוערים גרמנים משובחים.

איסקו שחקן מלאגה חוגג שער. רויטרס
צמד נהדר מול זניט בליגת האלופות. איסקו/רויטרס

איסקו - ספרד

אחת הבשורות הכי מרעננות של 2012/13 בלה ליגה הוא ללא ספק איסקו. הקשר הספרדי בן ה-20, שנרכש לפני שנה מוולנסיה תמורת 6 מיליון יורו, הפך אחרי כמה משחקים בעונה שעברה לשחקן הרכב קבוע כשהוא מסיים את העונה שעברה עם חמישה שערים ב-32 הופעות ונבחר לתגלית העונה על ידי מספר כלי תקשורת.

העונה, ואחרי קיץ קשה מאוד שעבר על מלאגה, רשם איסקו התקדמות משמעותית נוספת והפך לבעל הבית של מלאגה ולפליימייקר של הקבוצה המפתיעה, שהפסידה לראשונה בליגה במחזור האחרון ופתחה את שלב הבתים בליגת האלופות עם שני ניצחונות 0:3 מוחצים. איסקו, אגב, כבש צמד נהדר במשחק הראשון מול המיליונרים של זניט סנט פטרסבורג. בספרד מדברים עליו כאחד הכישרונות הכי גדולים במדינה וכמי שיגיע כמעט בוודאות להרכב של ברצלונה/ריאל מדריד ונבחרת ספרד. בינתיים מחכה לו ולחבריו בנבחרת משימה קשה מאוד: לשמור על התואר בו זכו חואן מאטה, אדריאן, חאבי מרטינס, אנדר הררה ושאר חבריהם ב-2011.

מי הוא איסקו, שמוגדר כבר כיורש של צ'אבי?

איקר מוניאין שחקן נבחרת ספרד הצעירה. Michael Steele, GettyImages
אחד הכישרונות הגדולים בכדורגל האירופי. מוניאין/GettyImages, Michael Steele

איקר מוניאין - ספרד

אמנם בילבאו פתחה את העונה בצורה מחרידה ויש לה שמונה נקודות משבעה משחקי ליגה ונקודה אחת משני משחקים בליגה האירופית, אבל גם כך חובה לזכור שבקבוצה משחקים כמה מהכישרונות הכי גדולים בספרד. הגדול ביותר שבהם הוא ללא ספק איקר מוניאין. הקשר השמאלי רק בן 19, אבל כבר לפני שלוש שנים הפך לשחקן מחליף קבוע בקבוצה הבאסקית ואף הפך לכובש הצעיר בתולדות הליגה כשהיה בן 16 ו-289 ימים.

לקראת סיום 2010/11 כבר תפס מקום של קבע בהרכב ונבחר לפריצת השנה בלה ליגה. בעונה שעברה הוא היה אחד הגורמים המשמעותיים ביותר לריצה המפתיעה של בילבאו עד לגמר הליגה האירופית וגמר הגביע הספרדי, כשבדרך הוא כובש שערים חשובים מאוד מול אימפריות כמו מנצ'סטר יונייטד, שאלקה ולוקומוטיב מוסקבה. את העונה הנוכחית פתח מוניאין כמו כל הקבוצה שלו, וזה אומר די בעצלתיים. יחד עם זאת, אין ספק ש"מסי הספרדי", שהיה שחקן הרכב גם בנבחרת שזכתה ביורו 2011, הוא אחד הכישרונות הגדולים והנוצצים באירופה.

רודריגו שחקן נבחרת ספרד הצעירה. Jeff J Mitchell, GettyImages
ארבעה שערים בששת המחזורים הראשונים בפורטוגל. רודריגו/GettyImages, Jeff J Mitchell

רודריגו - ספרד

חלוץ בנפיקה הוא ללא ספק הכובש המוביל בשורות הנבחרת הספרדית. רודריגו בן ה-21 נולד בריו דה ז'נרו ועבר בגיל צעיר לגליסיה, שם החל את הקריירה שלו בסלטה ויגו. כשהיה בן 18 עבר לריאל מדריד ושיחק בקבוצה השנייה שלה עד שביולי 2010 נרכש תמורת שישה מיליון יורו על ידי בנפיקה.

בעונה הראשונה רודריגו הושאל לבולטון ולא הותיר שם רושם מיוחד, אבל כשחזר לבנפיקה ב-2011/12 הוא החל לחורר רשתות וכבש תשעה שערי ליגה ב-20 הופעות. את העונה הנוכחית הוא פתח עם ארבעה שערים בשישה מחזורים וכשחקן הרכב קבוע. בשלב הבתים, אותו סיימה ספרד עם שבעה ניצחונות ותיקו, היה רודריגו מלך השערים שלה עם שבעה שערים והוליך חולייה התקפית קטלנית שכוללת גם את ג'רארד דאולפאו וכריסטיאן טייו מברצלונה.

ג'ק רודוול שחקן נבחרת אנגליה הצעירה. Julian Finney, GettyImages
הפך לשחקן הצעיר ביותר שמייצג את אברטון באירופה בגיל 16 ו-284 ימים. רודוול/GettyImages, Julian Finney

ג'ק רודוול - אנגליה

תחת דייויד מויס הפכה אברטון ליצרנית שחקנים איכותית. בין אם מדובר ביהלומים שגדלו במחלקת הנוער שלה כמו ווין רוני ובין אם עסקינן בשחקנים שמגיעים מקבוצות אחרות ורושמים קפיצה משמעותית ביכולת כמו מרואן פלאיני, מיקל ארטטה, ג'וליאן לסקוט, לייטון ביינס או טים קייהיל. אחד שגדל במחלקת הנוער של אברטון והפך לכוכב הוא ג'ק רודוול. הקשר האנגלי בן ה-21, שנרכש באוגוסט על ידי מנצ'סטר סיטי תמורת 12 מיליון ליש"ט, רשם כבר ב-2008/9 19 הופעות ליגה במדי אברטון וגם הפך לשחקן הצעיר ביותר שמייצג את אברטון באירופה בגיל 16 ו-284 ימים.

רודוול, קשר אחורי שלעת מצוא יכול לתפקד גם כבלם, תפס מקום מכובד גם בסגל הבלתי נגמר של סיטי ורשם כבר שש הופעות במדיה, כשעל הדרך הוא גם משחק בנבחרת אנגליה הבוגרת. רודוול צפוי להפוך לקשר האחורי הבא של נבחרת אנגליה, ואמור להיות אחד השחקנים המובילים של נבחרת שלושת האריות בעתיד יחד עם אלכס אוקסלייד צ'מברליין, ג'ונג'ו שלבי, ג'ורדן הנדרסון, הנרי לנסברי ואחרים.

שחקן ליברפול ראהים סטרלינג. By: Alex Livesey, GettyImages
ההפתעה הגדולה ביותר של ליברפול עד כה העונה. סטרלינג/GettyImages, By: Alex Livesey

ראהים סטרלינג - אנגליה

אוהדי ליברפול יכולים לבוא בטענות לרפא בניטס לגבי הרבה דברים, מה שברור הוא שאחד הדברים היותר טובים שעשה לפני שעזב את אנפילד היה לרכוש את ראהים סטרלינג בן ה-15 תמורת 600 אלף ליש"ט (סכום שיכול להגיע עד 5 מיליון) מקווינס פארק ריינג'רס. סטרלינג, שנולד בג'מייקה ועבר בגיל 5 לאנגליה יחד עם אמו, כיכב בקבוצת הנוער של ליברפול ואפילו הפך לשחקן השני הצעיר ביותר בתולדות המייטי רדס שרושם הופעת ליגה, כשבחודש במרץ השנה נכנס כמחליף מול וויגאן כשהוא בן 17 ו-107 ימים בלבד.

סטרלינג אמנם מתנשא לגובה 1.70 מטר בלבד וגם די חלש פיזית, אבל הוא קיצוני מהיר, חמקמק ובעל יכולת טכנית גבוהה מאוד. לכן לא פלא שברנדן רוג'רס, שפיתח לא מעט שחקנים צעירים בסוונסי, החליט לזרוק את סטרלינג הצעיר למים העמוקים דווקא במשחק מול האלופה מנצ'סטר סיטי ומאז הוא פתח ברוב המשחקים של הקבוצה, כולל מול מנצ'סטר יונייטד, ארסנל ובליגה האירופית. רוג'רס אמנם איים להעיף אותו מהקבוצה במהלך מחנה האימונים, אבל בעקבות הופעת הבכורה של סטרלינג מול הסיטיזנס, היו לצפון אירי רק מילים חמות על הכישרון הצעיר: "היכולת הכי טובה שיש לו היא היכולת ללמוד. אם הוא ימשיך כך, תהיה לו קריירה נהדרת".

מאנולו גביאדיני שחקן נבחרת איטליה. Giuseppe Bellini, GettyImages
"יש לו איכויות שרק למעטים יש בכדורגל היום". גביאדיני/GettyImages, Giuseppe Bellini

מאנולו גביאדיני - איטליה

החלוץ בן ה-20 אמנם לא הספיק לעשות הרבה עד כה בקריירה שלו כמו אחרים ברשימה המכובדת הזו, אבל סיים כמלך שערי הנבחרת והבית שלו בשלב המוקדם עם שישה כיבושים בחמש הופעות. דבר נוסף שיעיד על הכישרון הגדול שטמון ברגליו של מאנולו גביאדיני שמתנשא לגובה 1.86 מטר הוא הסכום הגבוה שיובנטוס שילמה עליו לאטאלנטה בקיץ כדי לצרף אותו לשורותיה, 5.5 מיליון יורו. בינתיים גביאדיני עוד לא ברמה שהוא יכול להוות איום לסוללת החלוצים הבלתי נגמרת של יובה, מה שגרם לגברת הזקנה לשלוח אותו להשאלה בבולוניה, שם רשם עד כה הופעת ליגה אחת.

לפני שנרכש על ידי יובנטוס, היה גביאדיני מחוזר על ידי מילאן ומנצ'סטר יונייטד, כשבאחרונה ציינו את מימדי הגוף המרשימים שלו והעוצמה הפיזית כגורם שיוכל לעזור לו להשתלב מצוין בפרמיירליג. גביאדיני, ששיחק כמושאל בקיטאדלה מהליגה השנייה ב-2010/11, זכה למחמאות ממלך שערי הקבוצה באותה העונה פדריקו פיאובקארי, שאמר עליו: "למאנולו יש איכויות שרק למעטים יש בכדורגל היום. הוא חזק מאוד מבחינה פיזית ומוכן מנטאלית לכל משימה. הוא חלוץ שצריך שיאמינו בו". מי שמאמין בו מאוד הוא מאמן איטליה הבוגרת, צ'זארה פראנדלי, שהעניק לו דקות במשחק הידידות מול אנגליה באוגוסט השנה.

מאטיה דה שיליו שחקן נבחרת איטליה הצעירה. Giuseppe Bellini, GettyImages
"משתמש הרבה בשכל שלו". דה שיליו/GettyImages, Giuseppe Bellini

מאטיה דה שיליו - איטליה

אחת מנקודות האור הבודדות בפתיחת העונה האיומה של מילאן עד כה היא המגן בן ה-19, שיכול לשחק גם באגף שמאל וגם בימין (בועט בימין). מאטיה דה שיליו, שגדל במועדון ונמצא בו משנת 2002, קיבל העונה את חולצת ההרכב ממסימיליאנו אלגרי לאחר שבעונה שעברה קיבל מעט קרדיט לקראת סיום העונה, כולל בהפסד 4:2 לאינטר בדרבי.

מגן העבר האגדי של מילאן אלבריג'ו אבאני, שמאמן היום את נבחרת הנוער של איטליה, דיבר לפני פתיחת העונה על הכישרון הצעיר שעבר אצלו בנבחרת: "הוא שחקן כישרוני מאוד, יש לו טכניקה טובה והוא יכול לשחק בשני האגפים בהגנה וזה יתרון עצום. הוא יכול לשחק גם בקישור כי הוא פשוט שחקן כישרוני כל כך ואפשר לבנות עליו הרבה מאוד על אף שהגוף שלו עדיין לא הבשיל לחלוטין. בכל אופן, הוא שחקן שמשתמש הרבה בשכל שלו, יש לו גם בעיטה מצוינת בשתי הרגליים והוא בוגר מאוד ובעל יכולת למידה מצוינת. אני צופה לו עתיד גדול".

אלכסנדר לקאזט שחקן ליון. רויטרס
זוכה להשוואות לסוני אנדרסון. לקאזט/רויטרס

אלכסנדר לקאזט - צרפת

הוא רק בן 21, אבל כבר מדובר בשחקן הרכב כמעט קבוע אצל רמי גארד בליון. באימפריה הצרפתית, שמחזיקה בסגל שני חלוצי על כמו בפטימבי גומיס וליסנדרו לופס, משובץ לקאזט לפעמים כאחד הקשרים ההתקפיים מתחת לשני החלוצים המצויינים הללו וגם כך מדובר בגולר מצוין, שזוכה לא מעט להשוואה לסוני אנדרסון האגדי.

אחד מרגעי השיא בקריירה של לקאזט היה שער הניצחון בגמר יורו 2010 עד גילאי 19, כשהרשית בדקה ה-85 וסידר לצרפת קאמבק מופלא ו-1:2 על ספרד, אבל בהפועל תל אביב ודאי זוכרים אותו גם מהשער שלו נגדם ב-2:2 בליגת האלופות ב-2010/11, שהרס לאדומים ניצחון חוץ סנסציוני ואת המקום השלישי בבית. לקאזט היה כובש מחונן בקבוצות הצעירות של ליון ואפילו זכה להתעניינות מצד רומא, אבל נכון לעכשיו הוא עדיין במועדון הבית שלו מחכה לעשות את הקפיצה המשמעותית קדימה, יחד עם חבריו לנבחרת קלמון גרנייה, גידה פופאנה וצעירים מוכשרים נוספים, שעשויים להגיע ליורו הצעירות בקיץ.

לוק דה יונג שחקן מנשנגלדבאך (ימין) עם גרניט שאקה. רויטרס
סקורר בחסד עליון. דה יונג/רויטרס

לוק דה יונג - הולנד

החלוץ בן ה-22 היה אחד המלפפונים המחוזרים ביותר בקיץ האחרון, כשבסופו של דבר מנשנגלדבאך השאפתנית הייתה זו שזכתה בשירותיו תמורת לא פחות מ-15 מיליון יורו. דה יונג, שעבר לבורוסיה פארק אחרי מו"מ נוקשה מאוד שניהלה האקסית שלו טוונטה, הוא מחורר רשתות מדופלם ובעונה שעברה סיים כסגן מלך שערי הליגה ההולנדית עם 25 שערים ב-24 משחקים, מה שזיכה אותו גם בזימון לסגל ה-23 אחרונים של ברט ואן מרוויק ליורו 2012. יחד עם זאת, הוא כמובן לא שיחק בטורניר עצמו כיוון שלא באמת היה לו סיכוי להתמודד עם שני חלוצים ברמה ובניסיון של רובין ואן פרסי וקלאס יאן הונטלאר.

דה יונג, אולי בהשפעת הסכום הגדול ששולם עליו והעובדה שהיה צריך להיכנס לנעליים הענקיות שהשאיר מרקו רויס במנשנגלדבאך, פתח לא טוב את העונה, אבל נראה שהוא כרגע מתחיל להיכנס לעניינים ואפילו חזר לכבוש מול פרנקפורט בליגה במחזור האחרון שער של חלוץ מצוין. למרות זאת, מאמן האוראנג' לואיס ואן חאל החליט להעביר אותו לנבחרת הצעירה כרגע, לפחות עד שיחזור לשיא הכושר שלו. "אני מאוכזב כי כל אחד רוצה לשחק בנבחרת הבוגרת, אבל אני מתרכז במשחקים של הנבחרת הצעירה ומצפה להם. יש לנו משחק חשוב מאוד מול סלובקיה ואנחנו רוצים לעלות ליורו", אמר דה יונג אחרי שגילה שאינו בסגל הבוגרת. הרווח יכול להיות שלנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    11
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully