וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורו 2013: ישראל בבית א' עם אנגליה, איטליה ונורבגיה

מערכת וואלה! ספורט

28.11.2012 / 18:59

בית לא פשוט לנבחרת הישראלית שתארח את אליפות אירופה בקיץ. ספרד, הולנד, גרמניה ורוסיה בבית ב'. גיא לוזון: "אנחנו הנבחרת הכי נחותה, אבל לא נבוא בגישה שלילית"

ברני ארדוב

נבחרת ישראל הצעירה תשחק בבית א' של יורו 2013 יחד עם אנגליה, איטליה ונורבגיה, כך נקבע הערב (רביעי) בהגרלה החגיגית שנערכה במלון הילטון בתל אביב.

בית א': ישראל, אנגליה, נורבגיה ואיטליה

בית ב': ספרד, הולנד, רוסיה וגרמניה


סדר משחקי שלב הבתים:

5 ביוני: ישראל - נורבגיה, אנגליה - איטליה
6 ביוני: ספרד - רוסיה, הולנד - גרמניה
8 ביוני: איטליה - ישראל, אנגליה - נורבגיה
9 ביוני: גרמניה - ספרד, הולנד - רוסיה
11 ביוני: ישראל - אנגליה, נורבגיה - איטליה
12 ביוני: ספרד - הולנד, רוסיה - גרמניה

גיא לוזון מאמן נבחרת ישראל הצעירה (מימין) עם סטיוארט פירס (אנגליה), דביס מנג'ה (איטליה), פר יואר האנסן (נורבגיה). רויטרס
קשה, אך אפשרי. גיא לוזון לצד דביס מנג'ה/רויטרס

את הכדורים בהגרלה שלפו שחקני העבר אלי אוחנה ואבי נמני, שסידרו לישראל אשר דורגה כראש בית מכיוון שהיא המארחת, את היריבה היחידה שנחשבת נוחה בטורניר - נורבגיה המפתיעה שהדיחה את צרפת בפלייאוף. אנגליה ואיטליה הן כמובן יריבות עדיפות, אך בבית ב' נמצאות ספרד, גרמניה, הולנד ורוסיה, כך שישראל שובצה לבית הנוח יותר.

איטליה, שלא עלתה ליורו 2011 בדנמרק, זכתה בעבר חמש פעמים בטורניר, בפעם האחרונה היא עשתה את זה ב-2004. אנגליה זכתה בעבר פעמיים, בעוד עבור נורבגיה מדובר בהופעה שנייה בתולדותיה לאחר שכאמור הדיחה את הצרפתים.

הטורניר יתקיים בין 5-18 ביוני בארבעה אצטדיונים: בלומפילד, טדי, נתניה והמושבה בפתח תקוה, כאשר במשחק הפתיחה תארח ישראל את נורבגיה. מבחינת הנבחרת הצעירה בכחול-לבן, מדובר בהופעה שנייה בטורניר לאחר שעלתה בפעם שעברה ליורו 2007 בהולנד, אז סיימה ללא שער זכות או נקודה. הנבחרת של גיא לוזון תנסה לשפר את הרושם השלילי מול הקהל הביתי, כאשר מקום שני יוביל להעפלה לחצי הגמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אלי אוחנה, ג'ורג'יו מארקטי מנהל התחרויות של אופ"א, אבי נמני. ברני ארדוב
שלפו את הכדורים. אלי אוחנה עם אבי נמני ונציג אופ"א ג'ורג'יו מארקטי/ברני ארדוב

עוד בטרם ההגרלה, עלה יו"ר ההתאחדות אבי לוזון לנאום ביום חגו: "אני גאה ונרגש לעמוד כאן הערב כיו"ר התאחדות הכדורגל של ישראל. עם זכייתה של ישראל באירוח המשחקים היה ברור לנו גודל האחריות והמעמד, שכן מדובר בטורניר השני בחשיבותו ברמת הנבחרות באירופה. כולנו מאוחדים למען מטרה אחת - הצלחת הטורניר. עבור אוהדי הכדורגל הישראלי מדובר בהתגשמותו של חלום. ברצוני להודות לאנשי אופ"א ובמיוחד לך, נשיא אופ"א, חברי היקר מישל פלאטיני, על ההחלטה להעניק לישראל את זכות האירוח".

לאחר ההגרלה הוסיף לוזון: "חיכיתי הרבה זמן ליום הזה והייתי רוצה שמחר יתחיל הטורניר. צריך לשפר עדיין את הגישה לאצטדיון בנתניה, יש את העניין של המסך האלקטרוני בטדי, אבל אלו דברים קטנים". באופ"א אומרים שזה הטורניר הטוב שיהיה אי פעם כי הנבחרות שהגיעו הן חזקות מאוד. הפנצ'ר היחיד היה העפלתה של נורבגיה במקום צרפת. דיברנו עם ראשי הרשויות המקומיות ונעשה הכל כדי שהמשחקים יהיו לעיני אצטדיונים מלאים ולא רק המשחקים של ישראל. אני בטוח שהמשחקים הגדולים כמו ספרד מול גרמניה, יהיו לעיני הרבה אוהדים".

לוזון התייחס להסברה בה נקט מול אנשי אופ"א ואמר: "המאמץ על ההסברה של המצב הבטחוני לקח לי הרבה מאוד כוחות. היו הרבה חששות, בעיקר בעקבות המקרה של בילבאו, אבל הנה אנחנו יוצאים מהמלון לחיפה כדי להראות נוכחות ולשדר מסר שאנחנו מגיעים והכל יהיה בסדר".

מישל פלאטיני נשיא אופ"א, אבי לוזון יושב ראש ההתאחדות לכדורגל. ברני ארדוב
יום חג. אבי לוזון עם מישל פלאטיני והגביע/ברני ארדוב

המאמן גיא לוזון התייחס ליריבות ואמר: "אין ספק שאנחנו הנבחרת הכי חלשה בבית שלנו, אבל זה לא יגרום לנו לבוא בגישה שלילית ולהרגיש נחותים. נגיע כדי לתת את כל מה שאפשר". אני הייתי במחנה אימון של צרפת ויחד עם ספרד מדובר בנבחרת הכי טובה בגילאים האלה. זו הפתעה עצומה שנורבגיה הגיע לטורניר הזה ומי שמזלזל בנבחרת הזו טועה. השם אולי לא סקסי אבל זו יריבה חזקה מאוד".

על המטרות אמר המאמן: "אני לא אחד שאוהב להצהיר סתם הצהרות בומבסטיות. נבוא כדי לתת את המקסימום, לשחק כדורגל התקפי ולהבקיע. נעשה הכל כדי לצמצם פערים מיתר הנבחרות".

מאמן נבחרת איטליה דביס מנג'ה אמר: "ההגרלה הייתה קשה כי כל הנבחרות קשות ולא היו לנו העדפות לגבי אחת הנבחרות". על נבחרת ישראל: "אנחנו יודעים מעט על ישראל, אבל עכשיו אנחנו נתחיל ללמוד על ישראל". מנג'ה נשאל האם באלוטלי יגיע לטורניר וענה: "אני לא חושב שבאלוטלי יגיע לטורניר הזה".

סטפן אל שעראווי שחקן נבחרת איטליה הצעירה. Giuseppe Bellini, GettyImages
יגיע לארץ עם הנבחרת האיטלקית?/GettyImages, Giuseppe Bellini

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully