וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפוחדת, המגוונת והמשוחררת: יריבות ישראל ביורו

לאנגיה יש נטייה להרס עצמי, איטליה העמוקה מחכה לאל שעראווי ואולי לבאלוטלי, ונורבגיה יכולה רק להפתיע. הכירו את היריבות בבית הקשה אך אפשרי של נבחרת ישראל הצעירה

אנגליה

מאמן: סטיוארט פירס (50)

השחקנים הבולטים: אלכס אוקסלייד צ'מברליין, ראחים סטרלינג, ג'ק רודוול, ג'ק ווילשר

הישגים קודמים באליפות אירופה: 11 הופעות, שתי זכיות (1982 ו-1984) וגמר אחד (2009)

הדרך לישראל: סיימה במקום הראשון בבית ח' עם 21 נקודות (שבעה ניצחונות והפסד בודד, יחס שערים 3:24). בשלב הפלייאוף הדיחה את סרביה עם שני ניצחונות זהים של 0:1 על סרביה.

ישראל כבר פגשה את הנבחרת הצעירה של אנגליה במשחק הכנה בספטמבר 2011, והובסה 4:1, אך לא לפני שהייתה שווה ליריבתה במשך יותר ממחצית. באנגליה בונים על הדור הצעיר הזה ומאמינים כי יוכל לשחזר את הזכיות של הנבחרות הצעירות באליפויות אירופה משנות ה-80'. עיקר הנטל יוטל על כתפיהם של אלכס אוקסלייד צ'מברליין וראחים סטרלינג הצעירים, שכבר זומנו לנבחרת הבוגרת. גם ג'ק רודוול, שחגג בעבר עם נבחרת הנערים של אנגליה על המקבילה מישראל, צפוי להגיע יחד עם ג'ק ווילשר, ג'ורדן הנדרסון וכוכבים נוספים מהפרמיירליג. פירס מקווה שרוי הודג'סון יוותר גם על דני וולבק בזמן הטורניר וייתן לו להצטרף לסגל הנבחרת הצעירה.

מדד הסיכויים: קשה, אך לא בלתי אפשרי. הנבחרת הזו תזכה כמובן לליווי מאסיבי של אוהדים שיגיעו להיצלות בקיץ הישראלי, אבל כמו כל נבחרת אנגלית יש לה נטייה ברורה להרס עצמי. אם ישראל תגיע למחזור הסיום כשהיא בתמונת העלייה, הלחץ עשוי להכריע את האנגלים. זו הנבחרת אותה צריך לנסות להפיל.

ג'ק רודוול שחקן נבחרת אנגליה הצעירה. Julian Finney, GettyImages
היה כאן עם נבחרת הנערים, עכשיו יגיע עם הצעירה. ג'ק רודוול/GettyImages, Julian Finney

איטליה

מאמן: דביס מנג'ה (38)

השחקנים הבולטים: סטפן אל שעראווי, לורנצו אינסינייה, מנולו גביאדיני, צ'ירו אימובילה

הישגים קודמים באליפות אירופה: 16 הופעות, חמש זכיות (1992, 1994, 1996, 2000, 2004)

הדרך לישראל: סיימה במקום הראשון בבית ז' עם 19 נקודות (שישה ניצחונות, הפסד ותיקו, יחס שערים 8:27). בשלב הפלייאוף הדיחה את שבדיה עם שני ניצחונות ו-2:4 בסיכום.

איטליה היא שיאנית הזכיות בטורניר ונבחרת שבדרך כלל מצליחה להגיע לשלבים הגבוהים. הניסיון והאופי האיטלקי תמיד משחקים תפקיד בשלב המוקדם, ולרשותו של המאמן מנג'ה עומד הפעם גם סגל עתיר כישרון. השאלה הגדולה היא מי מבין הכוכבים יגיע ולמי מהם יהיה ראש לכדורגל באמצע פגרת הקיץ? בהתאחדות האיטלקת הבטיחו לעשות מאמץ ולהביאר ארצה את אל שעראווי ואולי גם את מריו באלוטלי, שכבר ניצח את ישראל בשלב הפלייאוף לפני ארבע שנים ועשוי לשנות משמעותית את ההתייחסות לאזוריני. אם אחד משני החלוצים יגיע ויצטרף לחבורה של אינסינייה ואימובילה, מדובר כאן במועמדת בולטת להגיע לגמר יחד עם ספרד.

מדד הסיכויים: היריבה הכי קשה בבית. איטליה עולה על ישראל בכל פרמטר. את הנקודות תצטרך ישראל להשיג במשחק הפתיחה מול נורבגיה, ואז לקוות שאיטליה תשיג את כל התשע ותעביר את ההכרעה למחזור לעימות הישיר מול אנגליה.

מריו באלוטלי שחקן נבחרת איטליה הצעירה מול אושרי רואש שחקן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
ניצח את ישראל בפלייאוף לפני ארבע שנים. מריו באלוטלי מול אושרי רואש/ברני ארדוב

נורבגיה

מאמן: פר יואר האנסן (47)

השחקנים הבולטים: תומאס רוגנה, הבארד נורטבייט, הרמט סינג

הישגים קודמים באליפות אירופה: הופעה אחת, מקום שלישי (1998)

הדרך לישראל: סיימה במקום השני בבית ב' עם 16 נקודות (חמישה ניצחונות, שני הפסדים ותיקו, יחס שערים 7:13). בפלייאוף הדיחה את צרפת עם 3:5 במשחק השני בבית, אחרי הפסד 1:0 בראשון.

ללא ספק, השם המפתיע בטורניר. כולם ציפו לראות כאן את צרפת משלימה את חבורת העל של אירופה, אבל הנורבגים ניצלו את חוסר המשמעת במחנה הצרפתי, ניצחו 3:5 בגומלין בלתי נשכח מבחינתם בפלייאוף ועלו לטורניר הגמר בסך הכל בפעם השנייה בתולדותיהם. הנורבגים חזקים, אתלטים ומאוד טקטיים, וצריך לזכור שקבוצות ישראליות מתקשות מסורתית מול יריבות מסקנדינביה. בני המהגרים החלו להשתלט על הנבחרות הצעירות של נורבגיה ומוסיפים גם קצת טכניקה. הם מאמינים שמכאן תהיה נקודת הזינוק לקראת חזרה לטורנירים הגדולים גם בנבחרת הבוגרת.

מדד הסיכויים: שלוש נקודות שהן בבחינת חובה עבור נבחרת ישראל, אם ברצונה לחלום על עלייה לשלב הבא. בהחלט אפשרי.

תומאס רוגנה שחקן סלטיק חוגג שער. רויטרס
משחק עם בירם כיאל בסלטיק. תומאס רוגנה הנורבגי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully