וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תחפש רחוק

24.9.2012 / 7:00

יובנטוס שיוועה לחלוץ ונזכרה בקוואליארלה, באיירן רצתה ווינר וקיבלה את מולר. נבחרת המחזור עם פותרי הדילמות של הקבוצות הגדולות, הפתעות הפרמיירליג וזלאטן הכל יכול

ספורט 2

צפו בהצגה של מרואן פלאיני ואברטון

חלון ההעברות משמש עבור קבוצות רבות את הפתרון הקל והמהיר מכולם, אבל יש מאמנים שמעדיפים לחפש את התשובה אצלם ולפעמים גם מוצאים אותה על הספסל. נבחרת המחזור השבועית מציגה את מי שמקווה לספק את המענה לדילמת החלוץ ביובנטוס, הווינר האמיתי של באיירן מינכן, השמות המפתיעים בפרמיירליג וכמובן זלאטן איברהימוביץ' שכבר מרגיש בבית בפריס.

זלאטן איברהימוביץ' שחקן פריס סן ז'רמן (שני מימין) מול ווהבי חאזרי שחקן באסטיה. רויטרס
ענק בין גמדים בליגה הצרפתית. זלאטן איברהימוביץ'/רויטרס

שוער

טוניו - גרנאדה

חאבי וראס היה השוער האחרון שיצא מקאמפ נואו מבלי לספוג שער. זה קרה ב-0:0 שכפתה סביליה על ברצלונה באוקטובר 2011, אז השוער שהספיק לעבור בקיץ לסלטה ויגו קינח הופעה נדירה עם עצירת פנדל של ליאונל מסי בתוספת הזמן. טוניו אמנם לא הצליח לשחזר את ההישג הזה, אך ההופעה המרשימה שלו בין הקורות לפחות זיכתה אותו במקום בנבחרת המחזור. השוער בן ה-33, לו היה חלק משמעותי בירידת הליגה של ראסינג סנטאנדר, הגיע לקאמפ נואו עם גרנאדה ועמד בכבוד במטווח של שחקני ברצלונה. שמונה הצלות רשם טוניו במהלך המשחק, כשמנע בעזרת רפלקסים מעולים שערים מססק פברגאס, מסי וצ'אבי, שבסופו של דבר הכניע אותו עם גולאסו למשקוף ופנימה בדקה ה-87. טוניו ספג בתוספת הזמן עוד שער עצמי, אבל גם זה לא גרע מהציונים הגבוהים שהעניקו לו כל עיתוני ספרד.

טוניו שוער גרנאדה עוצר את צ'אבי, ליאונל מסי שחקני ברצלונה. רויטרס
היה רחוק שלוש דקות מסנסציה. טוניו מול צ'אבי וליאונל מסי/רויטרס

הגנה

מגן ימני: נת'ניאל קליין - סאות'המפטון

מאז אפריל 2005 חיכו בסאות'המפטון לניצחון בפרמיירליג, והם קיבלו את מבוקשם בשבת עם קאמבק סוחף במחצית השנייה ב-1:4 על אסטון וילה. המפנה במשחק הגיע לאחר ההפסקה, כאשר נייג'ל אדקינס החליט להעביר את נת'ניאל קליין מעמדת המגן הימני לשמאלי. הרכש מקריסטל פאלאס מצא שטח פנוי לפריצות חוזרות ונשנות, אשר באחת מהן גם הצליח לכבוש את שער הבכורה שלו בליגה אחרי בישול קסום של האורגוואי גסטון ראמירס. קליין בן ה-21, שטען בתחילת החודש כי דחה הצעה ממנצ'סטר יונייטד והעדיף על פניה את הסיינטס, השכיח את השער העצמי שכבש בתבוסה לארסנל והראה שהוא מסוגל לתקוף ולקחת סיכונים בדיוק כפי שעשה בצ'מפיונשיפ. גם הניסיון יגיע עם הזמן. לסאות'המפטון יש על מי לסמוך.

בלם: פר מרטסאקר - ארסנל

לא מעט בדיחות היו על חשבונו של הבלם הגרמני בעונה שעברה, אבל כעת, אחרי שהתאושש לחלוטין מעוד פציעה טורדנית והספיק להכיר את הליגה האנגלית, נראה כי פר מרטסאקר הפך לבורג חשוב בהרכב של ארסנל. ארסן ונגר נדרש לבצע שינוי ולהציב לצד מרטסאקר את לורן קוסיילני בגלל מחלתו של תומאס ורמאלן, אלא שגם הציוות הזה עבד היטב במשחק החוץ הקשה מול מנצ'סטר סיטי (1:1). הגרמני הקרין מניסיונו על כל חוליית ההגנה, הסתדר עם איומי הקרקע של סרחיו אגוארו וקרלוס טבס ועם האיום האווירי מצד אדין דז'קו, והראה במיוחד מול האלופה כי אחרי שנת התאקלמות לא פשוטה הוא בהחלט מסוגל להסתדר בפרמיירליג. לארסנל יש שלושה בלמים ראויים.

שחקן ארסנל פר מרטסאקר. GettyImages
אין יותר מקום לבדיחות. פר מרטסאקר/GettyImages

בלם: אנדרסון קונסייסאו - מאיורקה

איבן ראמיס עזב לאנגליה, הקפטן הפורטוגלי נונס נעדר בגלל הרחקה, אבל ההגנה של מאיורקה ממשיכה לתפקד נהדר גם העונה. דודו אוואט נזקק לשתי הצלות טובות מול ולנסיה, כאשר בשאר הזמן היו אלה שני הבלמים שלו שסיכלו כל ניסיון של התקפת האורחים, בדרך לניצחון 0:2 ושמירה על מאזן נקי מהפסדים. פדרו ז'רומל הצטרף למאיורקה כשחקן מוכח עם הצלחות בפורטוגל וגרמניה, כך שההפתעה האמיתית מגיעה מהשותף שלו במרכז ההגנה, ברזילאי גם הוא - אנדרסון קונסייסאו. הבלם הן ה-22, שהגיע לקראת סיום חלון ההעברות מפיגיירנסה, העלים את רוברטו סולדאדו ובלם בגופו (ופעמיים בפניו) ניסיונות הבקעה של העטלפים. לראשונה מאז 2005 שורדת מאיורקה משחק ביתי מול ולנסיה מבלי להוציא כדור מהרשת. לורנסו סרה פרר בהחלט יכול להיות מרוצה מהרכש.

מגן שמאלי: נאצ'ו מונריאל - מלאגה

אתלטיק בילבאו היא הקבוצה היחידה בליגות הבכירות באירופה שעדיין יכולה להחתים שחקן השייך לקבוצה אחרת. הבאסקים קיבלו ארכה עד סוף החודש מההתאחדות הספרדית בעקבות העזיבה ברגע האחרון של חאבי מרטינס, ולמטרה המרכזית שלהם קוראים נאצ'ו מונריאל. בבילבאו מודעים למצבה הכלכלי הקשה של מלאגה ומקווים לפתות את מגן נבחרת ספרד, אבל כרגע הוא מעדיף לשחק עם מלאגה בליגת האלופות, וביום ראשון כמעט ניצח את בסן מאמס את מי שעשויה להיות קבוצתו הבאה. שתי הקבוצות הגיעו עייפות למדי אחרי המשחקים באירופה, אך מונריאל דהר ללא הפסקהבאגף השמאלי והיווה את האיום העיקרי מצד מלאגה במשחק החוץ. איקר מוניאין ואוסקר דה מרקוס לא הצליחו לפתח התקפות מהאגף שלו, ומלאגה עדיין ללא הפסד אחרי חמישה מחזורים. אז למה לעזוב?

נאצ'ו מונריאל שחקן מלאגה. Denis Doyle, GettyImages
בילבאו תצליח לפתות אותו? נאצ'ו מונריאל/GettyImages, Denis Doyle

קישור

סימונה ורגאסולה - סיינה

באיטליה כבר מדברים על קללת סן סירו. הרי איזה עוד הסבר יכול להיות לכך שגם מילאן וגם אינטר עדיין לא ניצחו העונה במגרשן הביתי? אחרי התיקו הדרמטי מול רובין קאזאן בליגה האירופית, שחקני אינטר היו בטוחים כי מול נועלת הטבלה סיינה, שעדיין לא השתחררה מהמינוס שלה, הם יאספו שלוש נקודות קלות. סימונה ורגאסולה וחבריו חשבו אחרת. סרסה קוסמי הפתיע עם קישור מעובה של שישה שחקנים, כאשר במרכז מפקד על המערך הטקטי הקפטן הוותיק. גם בגיל 36, ורגאסולה ממשיך להשקיע ללא לאות על המגרש ולהיות המנוע של סיינה. הקשר הנהיג את המשחק האגרסיבי של האורחת במרכז השדה, הבקיע את השער הראשון והצעיד את סיינה לניצחון ראשון אי פעם על אינטר, שיכולה רק להתנחם בכך שמצבה של מילאן עוד יותר גרוע.

תומאס מולר - באיירן מינכן

הצורך להסיר את תווית הלוזרית שדבקה בה בשנתיים האחרונות הוא שמניע את באיירן מינכן. בינתיים זה עובד נהדר עם פתיחת עונה מושלמת, בה בולטים בעיקר שחקנים קבוצתיים כמו בסטיאן שווינשטייגר, טוני קרוס ותומאס מולר, שמשאיר בצל את פרנק ריברי ואריאן רובן. שחקן נבחרת גרמניה רשם עוד משחק נהדר בשבת, כאשר באיירן חזרה עם 0:2 משכנע ממגרשה של שאלקה. מולר בישל לקרוס את הראשון בצורה מבריקה (מי אמר שהם לא יכולים לשחק יחד?) וכבש בעצמו את השני כדי לעלות בשקט בשקט לראש טבלת המבקיעים. ארבעה שערים וארבעה בישולים יש למולר עד כה בבונדסליגה, ובכל המשחקים הוא השלים 90 דקות מלאות. תוסיפו לזה גם שער בסופר קאפ, ואף אחד כבר לא זוכר שאת העונה הזו הוא אמור היה להתחיל כשחקן ספסל.

מרואן פלאיני - אברטון

אפשר לדבר על הקבוצות של מנצ'סטר ומתחרותיהן מלונדון, אבל ההצגה הכי טובה כרגע בליגה האנגלית מגיעה מליברפול. מהצד הכחול שלה. אברטון המרעננת של דייויד מויס סיפקה עוד משחק מלהיב ביום שבת, כשהביסה את סוונסי 0:3. כ-30 מצבי הבקעה יצרו הטופיז במהלך המשחק, כאשר ברובם היה מעורב מרואן פלאיני. הבלגי עם רעמת השיער המפוארת הוא אולי לא השחקן הכי מהיר בפרמיירליג, אך הוא מהווה מטרד לכל הגנה עם הגובה והפיזיות שלו, והעונה נראה דומיננטי מאי פעם. מול סוונסי הוא הכין את שני השערים הראשונים והבקיע בעצמו את השלישי, שהיה גם השלישי שלו העונה (בדיוק אותו מספר שערים שכבש בליגה בכל העונה שעברה). לאברטון לא יהיה פשוט לשמור עליו אצלה לאורך זמן.

תומאס מולר שחקן באיירן מינכן (ימין) עם טוני קרוס. רויטרס
מלך השערים והבישולים של באיירן. תומאס מולר/רויטרס

התקפה

יונג מין סון - המבורג

31 משחקים החזיקה דורטמונד מעמד ללא הפסד. מי האמין שדווקא המבורג נטולת הנקודות תהיה זו שתקטע לה את הרצף? רפאל ואן דר וארט חזר למגרש בו כיכב בעבר, גרם להתלהבות גדולה וגם תרם שני בישולים, אבל כוכב המשחק מבחינת המבורג היה יונג מין סון. הדרום קוריאני בן ה-20, שהגיע לקבוצה ב-2008 בזכות שיתוף פעולה בין המבורג להתאחדות הכדורגל במדינתו, הבליח לרגעים לפני שנתיים וגם הפך אז לכובש הצעיר בתולדות המועדון, אבל התקשה לשמור על יציבות. אולי הפעם, אחרי התצוגה המשובחת במהלכה שיגע את המגן הבינלאומי מרסל שמלצר, ישכיל הקיצוני לגלות עקביות שתבסס את מעמדו. סון כבש שער מהיר, המשיך להטריד את הגנת האלופה והשלים צמד עם ביצוע נהדר בחלוף שעה של משחק. להמבורג יש נקודות אחרי 2:3 מפתיע, בניצחון הראשון שלה מאז ה-14 באפריל. גם אז, אגב, סון היה חתום על שער הניצחון. איש של הכרעות.

פאביו קוואליארלה - יובנטוס

ארבעה שערים בלבד כבש בעונה שעברה החלוץ שהגיע לגברת הזקנה מנאפולי בקיץ 2010. פאביו קוואליארלה ראה את מירקו ווצ'יניץ' ואלסנדרו מאטרי זוכים לעדיפות על פניו, לא נבהל גם מצירופו של ניקלאס בנדטנר הדני, המתין בסבלנות להזדמנות והנה הוא מנצל אותה כעת. אחרי שנכנס כמחליף והבקיע את שער השוויון לרשת צ'לסי בליגת האלופות, קוואליארלה הרוויח את המקום בהרכב והוביל את יובנטוס ל-0:2 ביתי על קייבו ולשמירה על המאזן המושלם גם לאחר המחזור הרביעי. החלוץ בן ה-29, שבימיו באודינזה ונאפולי נהג לספק מספר שערים מרהיבים בכל עונה, עשה זאת עם חצי מספרת לרשת של קייבו והוסיף בחלוף חמש דקות את השני שלו. "הלידה מחדש של קוואליארלה הפנומנלי", קראו הכותרות באיטליה. האם הפתרון לדילמת החלוץ של יובנטוס נמצא למעשה כל העת על הספסל שלה?

זלאטן איברהימוביץ' - פריס סן ז'רמן

החלוץ השבדי חוזר להופעה שנייה בנבחרת המחזור, ובקצב הזה נראה כי אין מדובר בביקור האחרון שלו. פריס סן ז'רמן מתחילה להתחבר, ולאחר ששאבה עידוד רב מהבכורה המחודשת והמוצלחת בליגת האלופות, נהנתה מטיול מענג בבאסטיה, שם הביסה את העולה החדשה 0:4. זלאטן איברהימוביץ' לא התאמץ יותר מדי ועדיין עשה ככל העולה על רוחו מול המגנים המארחים, שבעיקר הביטו בהשתאות בכוכב הגדול וזממו על החלפת החולצה עימו בסיום. זלאטן החל עם בישול לז'רמי מנז, יצר עוד שני מצבים טובים לחבריו ובהמשך כבש בעצמו צמד קליל (הצמד השלישי שלו העונה) שסייע לו להגדיל את יתרונו בראש טבלת המבקיעים עם שבעה שערי ליגה. פ.ס.ז' עם ניצחון שלישי ברציפות, זלאטן ממשיך להצדיק את הצגתו כשחקן הטוב ביותר שהצטרף אי פעם לליגה הצרפתית.

פאביו קוואליירלה שחקן יובנטוס חוגג. רויטרס
השבוע הטוב בקריירה. פאביו קוואליארלה/רויטרס

שווים אזכור

עלי אהמדה (טולוז) - שוער כובש

דייגו גודין (אתלטיקו מדריד) - התחפש לחלוץ

ניקולאס ספולי (קטאניה) - קיר בטון

סטיבן ג'רארד (ליברפול) - תמיד מקלקלים לו

מיכאל קרון דלי (סלטה ויגו) - מופע קסמים

טקאשי אינוי (פרנקפורט) - איזו הפתעה

מתיאס ראנגי (אודינזה) - יופי של בכורה

שחקן ליברפול, סטיבן ג'רארד. רויטרס
הגיע לו יותר. סטיבן ג'רארד/רויטרס

כוכב אורח

קרייג דייויס - בארנסלי

את הכוכב האורח השבועי מספקת ליגת המשנה באנגליה, שם בארנסלי השיגה את ניצחון החוץ הגדול ביותר שלה ב-30 השנים האחרונות, כאשר מחצה 0:5 את בירמינגהאם. עד הדקה ה-50 לוח התוצאות עוד הראה על 0:0, אבל שער של סטיבן פוסטר בדקה ה-50 פינה את הבמה להצגה בלתי נשכחת של קרייג דייויס. אחרי ששיחק בלא פחות מ-10 קבוצות, החלוץ הוולשי הנודד התמקם בבארנסלי ופורח בעונתו השנייה בקבוצה. דייויס הבקיע שני שערים במבצעים אישיים נהדרים כשהגיח מהאגף השמאלי, הוסיף עוד שניים קלים ובסך הכל חתם רביעייה ראשונה בקריירה תוך 20 דקות בלבד, דווקא מול הקבוצה אותה אהד כילד. "המשפחה שלי גרה בקרבת האצטדיון ו-13 מחבריי היו כאן ביציע, חלקם אוהדי בירמינגהאם", גילה החלוץ בסיום המשחק הטוב בחייו, בו הצליח להכפיל את סך שעריו העונה (שבעה בליגה, אחד בגביע הליגה). "אני בטוח שהם לא ידברו איתי בימים הקרובים".

קרייג דייויס שחקן בארנסלי. Tim Keeton, GettyImages
לא התחשב במשפחה ובחברים. קרייג דייויס/GettyImages, Tim Keeton

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully