וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההצגה הטובה ביבשת

3.9.2012 / 11:05

ואן פרסי, פאציני, זלאטן, מולר וג'ובינקו התקנאו בפלקאו וסיפקו תצוגות אישיות מרהיבות. נבחרת המחזור קיבצה את כולם לקונצרט משותף

ההצגה הנדירה של רדאמל פלקאו במשחק הסופר קאפ האירופי כנראה היוותה השראה לכדורגלנים רבים ברחבי אירופה. אין דרך אחרת להסביר את סוף השבוע הקסום הזה, בו נרשמו שלל תצוגות אישיות מעולות שרק לחלקן היה מקום בנבחרת המחזור של וואלה! ספורט. שוער שעצר שני פנדלים, קשר שבישל ארבעה שערים, חלוצים שכבשו שלושער בקבוצותיהם החדשות וכוכבים צעירים שרוצים להוכיח כי הם מסוגלים לבלוט לאורך זמן ברמות הגבוהות. כל אלה, וגם זלאטן איברהימוביץ' בהופעת בכורה עונתית, משאירים בחוץ שמות כמו סנטי קאסורלה, כריסטיאנו רונאלדו, פרנצ'סקו טוטי, קרלוס טבס ומירוסלב קלוזה. לפחות בנינו ספסל לתפארת.

זלאטן איברהימוביץ' שחקן פריס סן ז'רמן. רויטרס
דחק את רונאלדו, טבס וקלוזה לספסל. זלאטן איברהימוביץ'/רויטרס

שוער

אנדראה קונסילי - אטאלנטה

המשחק המשוגע של השבוע באיטליה נערך, כמה חבל, ללא אוהדים בשקט המקפיא של סטאדיו סנט'אליה. ברגע האחרון החליטו להחזיר את המשחק מטרייסטה לקליארי, והקהל החמיץ תצוגה נדירה של אנדראה קונסילי מאטאלנטה. השוער האיטלקי, שקבע לעצמו מנהג לעצור לפחות פנדל אחד מדי עונה, הגדיל לעשות הפעם ועצר שתי בעיטות מ-11 מטרים. אחרי שעמד פעמיים בפתיחה במבחנים שהציב לו ויקטור איברבו מקליארי, הדף קונסילי בדקה ה-20 פנדל של חואקין לאריביי. שמונה דקות לאחר מכן נותרה אטאלנטה ב-10 שחקנים וקליארי קיבלה פנדל נוסף, אבל קונסילי תסכל גם את דניאלה קונטי והמשיך לנעול את השער, עד אשר נפגע והוחלף בדקה ה-70. בזמן שהשוער פונה לבית החולים, קבוצתו עלתה ליתרון אך לבסוף ספגה את השוויון בתוספת הזמן. היכולת המופלאה בין הקורות אמנם הספיקה לנקודה בלבד, אבל באיטליה כבר קוראים לו 'סופר קונסילי'.

אנדראה קונסילי שוער אטאלנטה. Claudio Villa, GettyImages
עוד שני פנדלים לאוסף. אנדראה קונסילי/GettyImages, Claudio Villa

הגנה

מגן ימני: כריסטיאן לל - לבנטה

אחד המעברים היותר תמוהים שחמקו מתחת לרדאר במהלך הקיץ, היה זה של כריסטיאן לל ללבנטה הספרדית. המגן הגרמני שהשתייך במשך 17 שנים למועדון מפואר כמו באיירן מינכן ובעונה שעברה ירד ליגה עם הרטה ברלין, החליט לעזוב את גרמניה ונחת בקבוצה הקטנה של ולנסיה, שמתפתחת כחוות שיקום לא רעה בכלל. לל בן ה-27, שבשבוע שעבר שיחק כמגן שמאלי בהפסד לוויאדוליד, הוסט לצד ימין בו הוא מרגיש נוח יותר, והשיב עם הופעה טובה שסייעה ללבנטה לבצע קאמבק דרמטי מול אספניול. האורחים מקטלוניה כבר הוליכו 0:2, אבל לבנטה השוותה משערים נהדרים של חואנלו ולל, אשר לו היה זה בסך הכל שער שני בחמש השנים האחרונות, וכאמור ניצחה בתוספת הזמן.

בלם: גארת' מקאולי - ווסט ברומיץ'

בסוף חודש מרץ האחרון, אברטון אירחה את ווסט ברומיץ' וניצחה 0:2, כשהשער הראשון לזכותה היה עצמי של גארת' מקאולי. בשבת הגיעו הטופיז להות'ורנס והמפגש הסתיים בתוצאה הפוכה שקלקלה את המאזן המושלם שלהם, כשהבלם הצפון אירי הוותיק נוגח את השער הראשון במשחק. הפעם לרשת הנכונה. בלי יותר מדי רעש וצלצולים, ווסט ברומיץ' צברה שבע נקודות בשלושת מחזורי הפתיחה וספגה רק שער אחד, בפתיחת העונה הטובה ביותר שלה אי פעם. מקאולי ויונאס אולסון מציגים עד כה מרכז הגנה כמעט בלתי חדיר, כשלפניהם קלאודיו ז'אקוב הארגנטינאי שמתגלה כרכש מצוין. סטיב קלארק, שנכנס לנעליו הגדולות של רוי הודג'סון, לא יכול היה לבקש ספתח מוצלח יותר.

המגן כריסטיאן לל במחנה האימון של באיירן מינכן. GettyImages
מצא מקום נהדר לשקם את הקריירה. כריסטיאן לל/GettyImages

בלם: קיריאקוס פפאדופולוס - שאלקה

הבלם היווני הכל כך מוכשר של שאלקה היה מועמד לקבוצות בכירות רבות במהלך הקיץ, ורגע לפני סגירת חלון ההעברות היה על סף מעבר לזניט סנט פטרסבורג. הרוסים היו מוכנים לשלם מעל 20 מיליון יורו עבור שירותיו של קיריאקוס פפאדופלוס וגם שאלקה כבר נתנה הסכמתה למהלך, אלא שהשחקן הצעיר העדיף לסרב לפיתוי ושמר אמונים לרויאל בלוז. כבר בשבת התבררה הישארותו כחיונית ביותר, כשהיה כוכב הניצחון 1:3 על אוגסבורג וזאת למרות שלושת הבישולים של ג'פרסון פרפאן. פפאדופולוס בן ה-20, אחד הבלמים המוערכים באירופה, התחיל את המשחק עם גלישה נהדרת שמנעה שער, המשיך עם נגיחה אדירה לרשת וקינח עם חילוצי כדור נפלאים עליהם זכה לתשואות מהקהל. יום לאחר מכן הוא כבר תוגמל כראוי על שבוע מלא תהפוכות, עם חוזה חדש ומשודרג.

מגן שמאלי: בסטיאן אוצ'יפקה - פרנקפורט

על תוצאת השבת בבונדסליגה חתומה התושבת החוזרת פרנקפורט, שמחצה את הופנהיים 0:4 במשחק החוץ וניצבת במפתיע עם שש נקודות לאחר שני מחזורים. הקבוצה של ארמין פה הציגה משחק הגנה משובח וידעה להביך את הופנהיים עם התקפות מתפרצות, בניצוחו של בסטיאן אוצ'יפקה הצעיר. המגן שנרכש תמורת חצי מיליון יורו מלברקוזן והצטיין מול קבוצתו לשעבר במחזור הפתיחה, המשיך את היכולת הנהדרת באגף השמאלי והביך את הגנת הופנהיים בזכות המהירות שלו פעם אחר פעם. לאחר שהמארחים נותרו בתשעה שחקנים בלבד, אוצ'יפקה קיבל חופש מעולה מוחלט וניצל זאת כדי לסחוט פנדל ולבשל את השער הרביעי. פרנקפורט מצאה עצמה במקום הראשון בליגה, בו לא שהתה מאז ה-21 באוגוסט 1999. אוצ'יפקה כבר נסחף והצהיר: "נוכל לשמור על הפסגה", אולם באיירן נישלה אותו משם תוך יממה.

שחקן שאלקה קיריאקוס פפאדופולוס. רויטרס
לא נכנע לפיתוי הרוסי. קיריאקוס פפאדופולוס/רויטרס

קישור

סבולץ' הוסטי - האנובר

ניצחון החוץ בשטוטגרט ובעיקר העובדה שההגנה שמרה על שער נקי, נתנו לפליקס מגאת הרבה סיבות לאופטימיות לקראת העונה המצפה לוולפסבורג שלו. אלא שאז הוא חזר לאצטדיון הביתי וקיבל שיעור מהאנובר המהנה של מירקו סלומקה, כאשר המאסטרו בהצגה היה סבולץ' הוסטי. הקשר השמאלי חזר להאנובר אחרי גלות בזניט סנט פטרסבורג, ופתח נהדר את הקדנציה השנייה שלו בגרמניה. ביום חמישי כבש שחקן נבחרת הונגריה צמד לרשת שלאסק ורוצלאב בליגה האירופית, ובראשון התעלה עם לא פחות מארבעה (!) בישולים ב-0:4 של קבוצתו על וולפסבורג. הוסטי הריץ את המתפרצות של האנובר וסיפק גם שני אסיסטים ממצבים נייחים, בתצוגה אישית יוצאת דופן שסידרה להאנובר את ניצחון החוץ הגדול ביותר שלה זה 39 שנים. היישר מהמטבח ההונגרי.

סבסטיאן ג'ובינקו - יובנטוס

אחרי עונה נהדרת בפארמה, סבסטיאן ג'ובינקו קיבל הזדמנות שלישית ביובנטוס, הפעם ללא הצל של אלסנדרו דל פיירו. לפחות כרגע, נראה שהקשר ההתקפי הנמרץ לא מתכוון לתת לצ'אנס הזה לחמוק מבין ידיו. ג'ובינקו פתח בכל המשחקים של יובנטוס עד כה, משחק בדרך כלל כחלוץ שני ומוכיח כי הוא מסוגל לבלוט גם בקבוצה גדולה. בניצחון החוץ המרשים 1:4 על אודינזה, 'הנמלה האטומית' היה אחראי למהלך של המשחק, כשסחט את הפנדל המוקדם והכרטיס האדום של השוער ז'ליקו ברקיץ'. לאחר מכן הוא כבר היה במוקד ההתקפות של האלופה, ברח למגני אודינזה וגם כבש צמד ראשון העונה, שבקלות יכול היה להפוך לשלושער. גם עם החולצה מספר 12, ג'ובינקו משחק כמספר 10 טיפוסי.

תומאס מולר - באיירן מינכן

אריאן רובן הפצוע פינה מקום בהרכב של יופ היינקס, ומי שמיהר להשתלט עליו זה השחקן אותו חנק הקיצוני ההולנדי בתקרית המפורסמת - תומאס מולר. עם הגרמני הבינלאומי על המגרש, באיירן מינכן הציגה משחק קבוצתי משובח ודהרה ל-1:6 גדול על שטוטגרט, במשחק בו פיגרה בהתחלה. מולר היה במרכז כל ההתקפות של באיירן, כבש בעצמו את השוויון שנתן את האות לבאות, גנב שער נוסף מהראש של פרנק ריברי כדי להתייצב בפסגת טבלת המבקיעים בבונדסליגה וגם הוסיף שני בישולים. באיירן פתחה את העונה בצורה דורסנית, ללא כל זכר לטראומות הרבות שעברה בסיום העונה הקודמת. גם מולר השאיר מאחור את השנה הבינונית. הפנים קדימה.

סבסטיאן ג'ובינקו שחקן יובנטוס. AP
הפעם בלי הצל של אלסנדרו דל פיירו. סבסטיאן ג'ובינקו/AP

התקפה

רובין ואן פרסי - מנצ'סטר יונייטד

איך היה נראה משחקו ה-1,000 של אלכס פרגוסון בליגה אלמלא רובין ואן פרסי? מנג'ר מנצ'סטר יונייטד קיבל עוד הצדקה למהלך החשוב שביצע בעת רכישתו של הסקורר ההולנדי מארסנל, כשמלך שערי הפרמיירליג בעונה שעברה הוביל את השדים האדומים לקאמבק מטורף ב-2:3 על סאות'המפטון, עם שלושער ראשון בקבוצתו החדשה. ואן פרסי הבקיע שער קלאסי כשעצר על החזה וירה פנימה כדי להשוות בפעם הראשונה, אך בדקה ה-87 מצאה עצמה מנצ'סטר יונייטד בפיגור 2:1 מול הסיינטס כשלהולנדי זוכרים בעיקר את החמצת הפנדל עם ניסיון ה'פאננקה' הכושל. אלא שאז RVP נזעק לדחוק מקרוב את השני, ובתוספת הזמן השלים מהפך שרשום על שמו בלבד עם נגיחה אדירה. לפתע, בהיעדרו של ווין רוני הפצוע, יונייטד תלויה לחלוטין ביכולת הפנומנלית של ואן פרסי. בדיוק כמו שהייתה ארסנל בעונה שעברה.

ג'אמפאולו פאציני - מילאן

חמישה שערים בלבד כבש ג'אמפולו פאציני במדי אינטר בעונה שעברה, שהתבררה כמאכזבת מאוד עבורו ואף הובילה לניפויו מסגל נבחרת איטליה. שינוי אווירה התבקש מבחינת הסקורר בן ה-28, שחצה את הכביש ועבר למילאן בתמורה לשותפו מימי סמפדוריה העליזים, אנטוניו קסאנו. בשבוע שעבר אינטר חגגה את הטרייד, והפעם הגיע תורם של הרוסונרי. פאציני הוא אמנם לא סופרסטאר ברמה של זלאטן איברהימוביץ' ואפילו לא פנטזיסט כמו קסאנו, אבל הוא שועל רחבות עם מיקום מצוין ששווה הרבה שערים. זה בדיוק מה שמילאן צריכה כרגע. בשבת, בניצחון 1:3 בבולוניה, פאציני היה אחד מבין 10 איטלקים בהרכב המפתיע של הרוסונרי, והיה חתום על הניצחון עם שלושער ראשון מאז 2010. פאציני סחט פנדל בבכורה בהרכב וכבש בעצמו מהנקודה הלבנה, ניצל טעות של שוער היריבה בשער השני וחתם עם עקב אלגנטי. קלרנס סיידורף ואנדראה פירלו היו שניים שעשו את המעבר מאינטר ופרחו במילאן. פאציני יילך בעקבותיהם?

זלאטן איברהימוביץ' - פריס סן ז'רמן

נו, הקטארים המתינו למחזור הרביעי כדי לראות ניצחון בכורה מצד הפרויקט המושקע שלהם, אבל היה שווה לחכות. זלאטן איברהימוביץ', שהחל את הקריירה שלו בפריס סן ז'רמן עם צמד שחילץ נקודה ביתית מול לוריין במחזור הפתיחה, ממשיך להטיל אימתו על הגנות הליגה הצרפתית למרות שאינו כשיר לגמרי. הפעם הוא חגג על הבלמים של ליל החזקה, שחוותה הפסד בכורה העונה וראשון בבית מול פ.ס.ז' מאז אפריל 1997. כבר אחרי פחות מחצי דקה זלאטן מצא את הרשת של מיקאל לאנדרו מזווית קשה עם השער המהיר של העונה בליג 1 עד כה, ובדקה ה-21 הוא מחק את השוויון של ליל ולמעשה הכריע את המשחק עם נגיחה אלגנטית. רק חוסר מזל מנע ממנו לרשום שלושער ראשון, אבל כפי שהוא הדגיש בסיום: "שלוש נקודות במצב הנוכחי הן חשובות יותר".

רובין ואן פרסי שחקן מנצ'סטר יונייטד. רויטרס
הציל לפרגוסון את המשחק ה-1,000. רובין ואן פרסי/רויטרס

שווים אזכור

מקס גרון (גרויטר פירת) – ניצחון היסטורי

אדריאנו (ברצלונה) – איזה גול!

סנטי קאסורלה (ארסנל) – זוהי רק ההתחלה

פרנצ'סקו טוטי (רומא) – התגעגע לזמאן

כריסטיאנו רונאלדו (ריאל מדריד) – על מי הוא כועס?

קרלוס טבס (מנצ'סטר סיטי) - מאנצ'יני מכין התנצלות

מירוסלב קלוזה (לאציו) – על הגל

סנטי קאסורלה, ארסנל. רויטרס
אין סיבה שלא יילך בדרכם של דויד סילבה וחואן מאטה. סנטי קאסורלה/רויטרס

כוכב אורח

קאלו אוצ'ה - קסימפאשה

לאחר מונדיאל 2010, בו כבש שני שערים עבור נבחרת ניגריה, קאלו אוצ'ה היה בטוח שהקריירה שלו בנסיקה. אלא שאז הוא נפצע, החל את העונה באיחור ונאלץ להישאר עם אלמריה שירדה לליגה השנייה בספרד. אחרי חצי עונה בשוויץ הוא חזר ללה ליגה והציג יכולת טובה במדי אספניול, אך בקיץ שוב אחז במקל הנדודים. שנתיים אחרי המונדיאל המוצלח, מצא עצמו אוצ'ה בקבוצה טורקית עליה לא שמע מעולם ומחוץ לסגל הניגרי. קסימפאשה השאפתנית רכשה את כרטיסו תמורת 1.5 מיליון יורו, ובמחזור השלישי אוצ'ה פרע שטר ראשון עם שלושער בניצחון החוץ 0:3 על אלזיגספור. החלוץ הוכיח שהוא שווה את הכסף, כשהתגבר בקלות על בלמי הקבוצה המארחת, כבש שער יפה בנגיחה קשתית, דייק מהנקודה הלבנה והשלים עם דחיקה מקרוב. קסימפאשה חולמת העונה בגדול ומנהליה מדברים על כרטיס לליגת האלופות. אוצ'ה רק רוצה לחזור לנבחרת.

קאלו אוצ'ה שחקן ניגריה חוגג. Martin Rose, GettyImages
יחזור לנבחרת ניגריה דרך הליגה הטורקית? קאלו אוצ'ה/GettyImages, Martin Rose

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully