וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוג'ר פדרר: "ייקח לי הרבה זמן להבין מה עשיתי"

אלוף ווימבלדון עדיין מתקשה לעכל את שלל השיאים. מארי: "הוא אחד האתלטים הגדולים אי פעם". בבריטניה מנחמים את המפסיד

רוג'ר פדרר התעורר הבוקר (שני) ליום גדול נוסף בקריירה, כאשר שב באופן רשמי למקום הראשון בעולם, מספר שעות לאחר שזכה בטורניר ווימבלדון וחגג גרנד סלאם מספר 17 בקריירה. אמש, אחרי שסיים להכניע את אנדי מארי בארבע מערכות בדרך להשוואת שיא הזכיות של פיט סמפראס באול אינגלנד, המשיך המאסטרו השוויצרי לטקס הזוכים החגיגי והמסורתי, אליו העדיף מארי שלא להופיע.

רוג'ר פדרר מניף את גביע ווימבלדון. GettyImages
אין כמוהו. פדרר/GettyImages

"כל כך הרבה היה מונח על הכף, שפשוט ניסיתי שלא לחשוב על תואר מספר 17, או על חזרה למקום הראשון בעולם", הודה פדרר. "ניסיתי שלא לדמיין את עצמי מחזיק את הגביע, או לחשוב יותר מדי קדימה. אני חושב שלשם שינוי, ייקח לי הרבה יותר זמן להבין מה עשיתי. זה פשוט מטורף איך הכל קרה בנסיבות האלה, שיחקתי פשוט נפלא".

על העובדה שנאלץ לחכות שנתיים וחצי כדי להניף סוף סוף תואר גרנד סלאם, אמר האלוף הנצחי: "ראיתי את התקופה הזו כקרש קפיצה, מצב שגם אותו עלי לעבור. אי אפשר לנצח 90 אחוז מהמשחקים בכל שנה, תמיד יהיו עליות וירידות. אבל אני ידעתי כמה קרוב הייתי בשנים האחרונות, אפילו אם אנשים אחרים לא בהכרח ראו זאת. אבל אני ידעתי, והידיעה הזו היא זו שאפשרה לי לנצח".

אגב, עוד לפני משחק הגמר אמש, אמר פיט סמפראס: "אני כבר רגיל שרוג'ר שובר לי את השיאים, זה קורה כבר מספר שנים, אבל יותר קל שמישהו שאני מעריץ, מישהו שהוא חבר שלי, הוא זה ששובר לי את השיאים. אני יודע כמה קשה זה להישאר בפסגה כל כך הרבה זמן, רוג'ר עושה דברים מדהימים ולי אין ברירה אלא לשבת ולהתפעל ממנו".

רוג'ר פדרר סרינה וויליאמס אלופי ווימבלדון. GettyImages
שני האלופים עם תמונה למזכרת. פדרר וסרינה/GettyImages

בצד השני, גם מארי, שכאמור לא הופיע לטקס הגאלה המסורתי, בחר לפרגן לפדרר הנהדר: "אנחנו מדברים כאן על אחד האתלטים הגדולים בהיסטוריה, חייבים לקחת את זה בחשבון. האם זה היה הצ'אנס הכי גדול שלי לזכות בגרנד סלאם? אני לא יודע. זה היה הגמר הכי טוב שלי עד עכשיו. זהו לא טורניר קל לשחקנים בריטיים, ושיחקתי מול שחקן שזכה בטורניר הזה כבר שבע פעמים, כך שאם זה היה הסיכוי הכי טוב שלי... אני לא יודע".

התקשורת האנגלית קיבלה היטב את ההפסד של הגיבור שלה, שניסה להפוך לבריטי הראשון מאז 1936 שזוכה באול אינגלנד. "אל תבכו בנות, הוא עשה אותנו גאים", היתה הכותרת בעיתון 'דיילי מייל', ומתחתיה תמונה של מספר אוהדות בוכיות. באחד מטורי הדעות של אותו עיתון נכתב שמארי הפסיד לגרסת הטניס של מוחמד עלי ופלה, בעוד ב'טיימס' נכתב כי מארי הוא לא לוזר, כי אם "ווינר בהתמנה", ובגרדיאן הלכו עם קו דומה וטענו שהמדורג רביעי בעולם הוא "אלוף ללא כתר".

בפעם השביעית בקריירה: רוג'ר פדרר אלוף ווימבלדון

בלוג ווימבלדון מתמוגג מהאלוף הנצחי

רוג'ר פדרר נרגש: "תמיד האמנתי"

טניס בוואלה! ספורט

אוהדות סקוטיות מגיבות להפסד של אנדי מארי בגמר ווימבלדון. GettyImages
אל תבכו בנות./GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully