וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוג'ר פדרר: "הגביע כאילו לא נפרד ממני"

השוויצרי חגג זכייה שביעית בווימבלדון והחזרה למקום הראשון בעולם: "לא הפסקתי להאמין בעצמי". אנדי מארי פרץ בבכי

כל מי שצפה הערב (ראשון) ברוג'ר פדרר יודע שהוא ראה את אחד הטניסאים הגדולים בכל הזמנים אם לא הגדול שבהם. השוויצרי, שיחגוג בעוד חודש 31, זכה בווימבלדון בפעם השביעית ועשה היסטוריה ענקית מבחינתו כשהניף את תואר הגרנד סלאם ה-17 בקריירה שלו עם ניצחון מוחץ על אנדי מארי, שרק קיווה לעשות היסטוריה משלו.

אחרי הפסקת גשם קצרה ופיגור מערכה 6:4, הפנומן השוויצרי שייט ל-5:7, 3:6, 4:6 וסגר את הסיפור כשהוא חוזר למקום הראשון בעולם, והשווה את שיאו של פיט סמפראס עם 286 שבועות בפסגת הדירוג. כמו כן, הוא השווה את שיא הזכיות בווימבלדון של סמפראס, שעומד על שבע.

רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי חוגג זכייה בטורניר ווימבלדון. רויטרס
צפיתם בטניסאי ענק בדורנו. רוג'ר פדרר/רויטרס

רוג'ר פדרר, שזכה לראשונה בתואר גרנד סלאם מאז אליפות אוסטרליה ב-2010, היה נרגש מאוד בסיום, ואמר: "מארי הצליח כל כך יפה, הוא יציב כבר תקופה ארוכה ואני בטוח שהוא יזכה לפחות בגרנד סלאם אחד ואני מאחל לו את זה. שיחקתי במשחקים האחרונים את הטניס הטוב שלי. זה מרגיש נהדר לשחק בגמר ולנצח. זה רגע גדול. אני מרגיש טוב לזכות בגביע אחרי שלוש שנים. הגביע כאילו לא נפרד ממני".

השוויצרי סיפר גם על מה שעבר עליו מאז הזכייה האחרונה, והוסיף: "עברתי הרבה מאז הפעם האחרונה, היו הרבה שינויים בחיי והתואר הזה בא בדיוק בזמן והוא יותר מיוחד. מדהים לזכות בפעם השביעית, זה משווה אותי לפיט סמפראס שהוא הגיבור שלי. התחושה מדהימה. מקום ראשון בעולם? לא מקבלים את זה במתנה. ניצחתי כמה משחקים לאחרונה אחרי פיגור של שתי מערכות. אולי הייתי עצבני, אבל לא הפסקתי להאמין, צברתי מומנטום וביטחון. זה רגע קסום עבורי".

אנדי מארי, שנראה מאוכזב, התקשה לדבר, ואף פרץ בבכי כאשר הקהל המקומי לא הפסיק להריע לו ביציעים ומחוץ לאיצטדיון: "אני מתקרב. אני אמשיך לנסות וזה לא יהיה קל. אני רוצה לברך את רוג'ר. אחרי שניצחתי בחצי הגמר, חשבתי שזה הסיכוי שלי, אבל הוא (פדרר) לא רע בשביל שחקן בן 30. הוא שיחק טורניר מדהים והראה כמה רוח לחימה יש לו. זה הגיע לו. האוהדים תמכו בי כל הטורניר והם עשו עבודה מדהימה. אני מודה להם".

הטניסאי הסקוטי שכרגיל מרגיש את לחץ הקהל סיפר: "כולם מדברים על הלחץ וכמה קשה לשחק בווימבלדון, אבל האנשים שצופים והאוהדים עושים את זה הרבה יותר קל. האוהדים פשוט מדהימים".

רוג'ר פדרר מתחבק עם אנדי מארי לאחר גמר ווימבלדון 2012. רויטרס
"אני מתקרב". אנדי מארי/רויטרס

עוד קצת נתונים

רוג'ר פדרר זכה ב-17 תארי גרנד סלאם, ושבר לא מכבר את שיאו של פיט סמפראס (14). הוא עשה זאת ב-37 מייג'ורס בין ווימבלדון 2003 לווימבלדון 2012, בעוד הזכיות של סמפראס מתפרסות על 49 מייג'ורס בין אליפות ארצות הברית ב-1990 לאותה אליפות 12 שנה לאחר מכן.

פדרר הוא גם השישי ברשימת זוכי תארי הגרנד סלאם ליחידים (גם אצל הנשים): הקדימו אותו שטפי גראף (22), מרטינה נברטילובה (18), כריס אברט (18), מרגרט קורט (24) והלן מודי (19).

פדרר הוא השחקן הראשון, בנשים ובגברים, שמדורג ראשון בעולם למעלה מ-200 שבועות ברציפות. כאמור פדרר מדורג במקום הראשון בעולם 286 שבועות במצטבר (בשתי תקופות). סמפראס עשה את זה ב-11 תקופות. השחקנים היחידים שחצו את רף 200 השבועות במקום הראשון הם איבן לנדל (270 שבועות) וג'ימי קונורס (268).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully