וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווימבלדון: רוג'ר פדרר זכה בטורניר הגברים

השוויצרי הוכיח שהיה מוקדם להספיד אותו, ניצח בארבע מערכות את מארי וחגג תואר שביעי בלונדון וגרנד סלאם 17 בקריירה

בדיוק חודש לפני יום הולדתו ה-31, רוג'ר פדרר הוכיח הערב (ראשון) פעם נוספת מדוע הוא לדעת רבים הטניסאי הגדול אי פעם. השוויצרי לא התרגש מההמולה בממלכה סביב העפלתו של האליל המקומי אנדי מארי לגמר, התאושש ממערכה ראשונה חלשה וניצח 6:4, 5:7, 3:6, 4:6 בגמר ווימבלדון 2012 הנהדר. פדרר הנחוש שרד את קרב ההתשה מול מארי וקבע היסטוריה לא קטנה, כשהשווה את שיאו של פיט סמפראס עם תואר שביעי באול אינגלנד קלאב וגרנד סלאם 17 בסך הכל (ראשון מאז אוסטרליה 2010, גם אז מול אותו מארי). לקינוח, חזר פדרר למקום הראשון בעולם וישלים בו שבוע 286 - גם זה שווה לשיא עתיק של 'פיסטול פיט'. תשובה ראויה לכל מי שמיהר להספיד אותו.

רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי חוגג זכייה בטורניר ווימבלדון. רויטרס
אותה תמונה בווימבלדון, בפעם השביעית בהיסטוריה. רוג'ר פדרר מניף/רויטרס
רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי חוגג זכייה בגמר ווימבלדון. רויטרס
ווינר יחיד במינו. רוג'ר פדרר/רויטרס

הבריטים הנרגשים, שהמתינו 76 שנים מאז הפעם האחרונה בה טניסאי שלהם הניף את הגביע בלונדון (פרד פרי ב-1936) יתבקשו לחכות לפחות שנה נוספת. מארי הגיע עם תקוות גדולות לגמר הגרנד סלאם הרביעי בקריירה שלו, אפילו התקדם כשלקח לראשונה גם מערכה אחת במעמד המחייב, אך שוב קרס ברגעי הלחץ והביט בפדרר שועט לו לעבר תואר נוסף. היכולות הפיזיות העניקו למארי יתרון בפתיחה, אלא שככל שנקפו הדקות דווקא היתרון המנטלי העצום של פד אקספרס בא לידי ביטוי. גם אמא ג'ודי ביציע הבינה שהבן שלה ניצב עדיין צעד אחד מאחורי שלושת הגדולים של הענף.

לפדרר לקח זמן להיכנס למשחק. לא מעט זמן. גם במערכה השנייה, בה ניצח בסופו של דבר, הוא ביצע שגיאות רבות ונהנה גם מקורטוב של מזל. זה הספיק לו כדי להתיישב על כס הנהג ולהוביל את המשחק לכיוון שלו. החכמה והניסיון של פדרר עשו את ההבדל, הטעויות פחתו ומספר הווינרים שלו רק הלך וגדל. כל מעידה של מארי נוצלה במלואה על ידי פדרר, שהסתפק בכל פעם בשבירה אחת וגרם לעשרות אלפי הבריטים לנטוש באכזבה את 'גבעת הנמן'. פדרר תמיד הרגיש שם בבית. הוא עדיין המלך של ווימבלדון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אנדי מארי טניסאי בריטי מאוכזב בגמר ווימבלדון. רויטרס
טוב, לפחות עשה עוד צעד קדימה. אנדי מארי המאוכזב/רויטרס

מערכה ראשונה: 4:6 למארי

אחרי כל הטקסים ובעידודו של הקהל המקומי, מארי פתח בצורה נפלאה מבחינתו והשיג שבירה מהירה, כבר במשחקון הראשון של הגמר. הוולי הגרוע של פדרר בסיום המשחקון השפיע גם לקראת המשחקון השני, בו מארי שמר בנחישות על ההגשות שלו ועלה ל-0:2. פדרר חיכה למשחקון השלישי כדי לרשום אייס ראשון ולעלות על הלוח, במהלך שהכניס אותו חזק לעניינים. בקהאנד נפלא העניק לו מיד לאחר מכן נקודת שבירה ראשונה, והוא ניצל אותה בעזרת שגיאה בלתי מחויבת של מארי, שלא עמד בלחץ. למרות שהשווה ל-2:2, השוויצרי המשיך לבצע טעויות לא אופייניות, אך ידע לחפות על כך באמצעות עלייה מתוזמנת היטב לרשת והגשה שנייה עוצמתית שסידרו לו 2:3 לאחר משחקון מתיש, אשר בעקבותיו שני הטניסאים שמרו על ההגשות שלהם בצורה קלה יותר. פורהאנד נפלא של מארי הקפיץ גם את אמא ג'ודי ביציע, אם כי הבריטי נאלץ לעבוד קשה ולהציל שתי נקודות שבירה לפני שהשיג את ה-4:4 במשחקון הארוך במשחק עד כה (חמש פעמים שוויון). מארי השיג שבירה שנייה מיד לאחר מכן והמשיך לניצחון 4:6 ולזכייה במערכה ראשונה מבין ארבעת גמרי הגרנד סלאם בהם השתתף.

קייט פיפה מידלטון בגמר ווימבלדון 2012. רויטרס
גם החיוך של הדוכסית ואחותה נמחק אחרי המערכה הראשונה. קייט ופיפה מידלטון/רויטרס

מערכה שנייה: 5:7 לפדרר

פדרר המתוסכל מכמות הטעויות שביצע במערכה הראשונה (16 לעומת חמש של יריבו), פרק את כל העצבים עם משחקון הגשה חלק בפתיחת המערכה השנייה, אך החמיץ אפשרות שבירה וראה את מארי מחזיק מעמד ומשווה ל-1:1. במשחקון הבא, למרות שגיאה כפולה ראשונה במשחק, פדרר עשה את העבודה ועלה ל-1:2, כשמנגד מארי המשיך להפגין את היכולות הפיזיות שלו ושמר גם הוא על ההגשות. המשחקון החמישי החל עם הנקודה היפה במשחק, כשפדרר עלה לרשת וסיים עם הנחתה קלילה אחרי שתי הצלות של מארי. הרמה רק הלכה והשתפרה במשחקון הזה, עם פדרר שתקף את הרשת וידע להתאושש עם 2:3 דווקא אחרי שתי אפשרויות שבירה של מארי. הבריטי, מצידו, ענה עם משחקון הגשה מרשים, כשפד אקספרס חיקה אותו וגם קינח עם הנחתה ל-3:4. יופי של טניס מצד שני השחקנים. מארי שמר על ההגשה שלו ואף השיג שתי נקודות שבירה במשחקון התשיעי, אך פדרר הציל פעמיים וגם לקח את המשחקון, לא לפני שביצע שגיאה מספר 12 בפורהאנד. מארי כבר הריח הזדמנות לשבור ולקחת עוד מערכה כשהשיג שוויון במצב של 5:5 מול ההגשות של השוויצרי, אלא שפדרר שלף את ההגשות המסובבות ועלה ל-5:6. כל הלחץ עבר אל מארי, שלא עמד בו ואיפשר לפדרר להגיע אל הרשת ולנצל את נקודת השבירה כדי לנצח 5:7 במערכה השנייה.

רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי בגמר ווימבלדון. רויטרס
יותר מדי טעויות, אבל בכל זאת חזר למשחק. רוג'ר פדרר/רויטרס

מערכה שלישית: 3:6 לפדרר

פדרר המשיך במגמת ההתאוששות והגיש מצוין, כשבמקביל מארי ששמר גם הוא על ההגשות שלו נראה מביט לשמיים, אולי בציפייה לגשם שיגרום להפסקה קלה בקרב האיתנים. הבקשה של הבריטי התמלאה במצב של 0:40 לפדרר במשחקון השלישי, כאשר השופט הורה לשחקנים לרדת מהמגרש בגלל מזג האוויר, עד אשר יסגרו את הגג. אחרי כחצי שעה, השלים פדרר את העבודה במשחקון שלו וגם במשחקונים הבאים לא הושגו שבירות, כשהשוויצרי עלה ל-2:3. מארי קיווה להמשיך עם עוד משחקון קליל והוליך כבר 0:40, אך פדרר חזר ואהוב הקהל נאלץ להיאבק על כל נקודה וגם לזנק על הקרקע במשחקון השישי, כדי להימנע חמש פעמים משבירה. בפעם השישית מארי כבר הותש, ונשבר אחרי 10 מקרי שוויון ומשחקון שארך יותר מ-19 (!) דקות. פדרר שבר ושמר עם 2:5, והוא נראה בטוח מתמיד, אולי בדרך לזכייה שביעית בווימבלדון וחזרה אל המקום הראשון בדירוג העולמי. אז מארי נמע משבירה נוספת, ופדרר השלים את העבודה עם ההגשה שלו בדרך ל-3:6 ומרחק מערכה אחת מגרנד סלאם 17 בהיסטוריה.

אנדי מארי יוצא בזמן שמכסים את המגרש בגמר ווימבלדון. רויטרס
חשב שהגשם יטה את הכף לטובתו, וטעה. אנדי מארי יורד לחדר ההלבשה/רויטרס

מערכה רביעית: 4:6 לפדרר

הקהל ניסה לדחוף את מארי קדימה ולעזור לו לצאת מהבור, והטניסאי החל טוב את המערכה הרביעית עם משחקון הגשה קל. מארי ניסה להציק לפדרר, אבל השוויצרי המנוסה שמר בצורה יפה על ההגשות שלו והשווה ל-2:2. בסופו של דבר, כמו בשתי המערכות הקודמות, היה זה מארי שלא החזיק מעמד ונשבר במשחקון החמישי מול הטניס החכם של יריבו. כעת נראה כי דבר לא יעצור את פדרר בדרך לעוד הנפה. מארי לפחות השאיר איזושהי תקווה לאוהדיו הרבים, כשצימק ל-4:3, אבל פדרר לא נבהל והתקרב כדי משחקון אחד מזכייה בטורניר. הבריטי העייף, ממש בשארית כוחותיו, הוסיף עוד אייס למאזן ושמר על ההגשות פעם נוספת. הקשתה מתוחכמת יכלה לסדר לו 0:30 ולהלחיץ את פדרר במשחקון המכריע מבחינתו, אלא שהכדור נחת בחוץ והשוויצרי התקרב לזכייה עם אייס נהדר. את נקודת האליפות הראשונה פדרר פספס, אבל בשנייה הוא כבר סגר עניין. איזה ווינר גדול. פדרר שוב אלוף ווימבלדון.

רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי חוגג זכייה בגמר ווימבלדון. רויטרס
השווה את השיאים של אלילו, פיט סמפראס. רוג'ר פדרר הנרגש בסיום/רויטרס

מספרי הגמר

אייסים: פדרר 12, מארי 16
שגיאות כפולות: פדרר 3, מארי 1
אחוזי סרב ראשון: פדרר 69, מארי 56
ווינרים: פדרר 62, מארי 46
טעויות בלתי מחויבות: פדרר 38, מארי 25
נקודות ליד הרשת: פדרר 53, מארי 24
סך הכל נקודות: פדרר 151, מארי 137

רוג'ר פדרר מתחבק עם אנדי מארי לאחר גמר ווימבלדון 2012. רויטרס
הרבה כבוד הדדי. רוג'ר פדרר עם אנדי מארי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully