וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרינה וויליאמס זכתה בווימבלדון

האמריקאית הנהדרת השלימה זכייה חמישית על הדשא הלונדוני עם 1:6, 7:5, 2:6 מרתק מול אגניישקה רדוואנסקה הפולניה

המגרש המרכזי בווימבלדון הוא אומנם המקום עליו נבראות אגדות, אבל בעשור וקצת האחרונים, הוא נשלט על ידי שם משפחה אחד בלבד בטניס הנשי- וויליאמס. תחילה הייתה זו האחות הגדול ונוס, שהובילה את הדרך, אבל בשנים האחרונות טורניר הטניס היוקרתי בעולם שייך אך ורק לסרינה וויליאמס. היום (שבת), האמריקאית השלימה זכייה חמישית בטורניר ושלישית בארבע שנים, עם ניצחון גדול במשחק מרתק 1:6, 7:5, 2:6 על אגניישקה רדוואנסקה.

סרינה וויליאמס טניסאית אמריקאית עם אגניישקה רדוואנסקה טניסאית פולניה. רויטרס
שתי שחקניות גדולות, אחת ענקית. סרינה ורדוונסקה/רויטרס

רדוואנסקה (3), שהפכה לפולניה הראשונה בעידן המודרני של הטניס שמעפילה לגמר גרנד סלאם, חלמה על זכייה, שגם הייתה נותנת לה העפלה לראשונה בקריירה למקום הראשון בעולם. לצערה, היא הייתה מעט חולה בימים האחרונים וזה ניכר בפתיחה נוראית, כשסרינה מפרקת אותה במערכה הראשונה לגורמים. למזלה של אגה, הפסקת הגשם הגיעה בדיוק בזמן ו-25 דקות של מנוחה בין המערכות החזירו אותה אחרת למגרש. למרות שוויליאמס כבר שברה ועלתה ל-2:4, רדוואנסקה חזרה, שברה פעמיים בעצמה וניצחה 5:7, כדי לקבוע מערכה שלישית.

בנקודה זו, האמריקאית (6) שוב חזרה לחדות שלה, הייתה מדויקת יותר ושברה בזמן פעמיים בדרך לניצחון 2:6 במערכה ובמשחק כולו. סרינה משלימה טורניר נפלא מבחינתה, שהיווה פיצוי על ההדחה בסיבוב הראשון ברולאן גארוס. התואר בווימבלדון הוא הגרנד סלאם ה-14 בקריירה הנפלאה שלה. בדירוג הזכיות בווימבלדון, וויליאמס מצטרפת לאחותה ונוס עם חמש זכיות בעידן המודרני, אחת יותר מבילי ג'ין קינג האגדית.

אגניישקה רדוואנסקה טניסאית פולניה. רויטרס
קאמבק גדול שלא הספיק. רדוואנסקה/רויטרס

מערכה ראשונה: 1:6 לוויליאמס

סרינה פתחה ברוגע ובעזרת הגשות טובות ואייס עלתה ליתרון מהיר. המשחקון הבא היה ארוך מאוד והשתיים הגיעו חמש פעמים לשוויון, לפני שוויליאמס, בנקודת השבירה השלישית שלה, ניצלה טעות של רדוואנסקה ועלתה ל-0:2. סרינה ביצעה כמה טעויות, אבל המשיכה לזכות במשחקונים ועלתה ל-0:3 תוך 17 דקות בלבד. המשחק המשיך ללכת בכיוון ברור והאמריקאית ניצלה הגשות חלשות ושגיאה כפולה של רדוואנסקה ושברה שוב בדרך ליתרון מבטיח מאוד במערכה הראשונה. סרינה כבר השיגה שתי נקודות מערכה, אבל רדוואנסקה סופסוף התעוררה ואייס שלה העלה אותה לראשונה על הלוח. אלא שוויליאמס ממש לא נבהלה, הגישה עוד משחקון עוצמתי וניצחה את המערכה הראשונה בקלות, 1:6. סרינה חבטה ל-16 ווינרים במערכה מול 5 בלבד של רדוואנסקה ומיד בתום המערכה החל לרדת גשם והמשחק נעצר, מה שאולי יאפשר לרדוואנסקה להתאושש מעט.

מערכה שנייה: 5:7 לרדוואנסקה

השתיים שבו לשחק אחרי כ-25 דקות של הפסקת גשם ורדוואנסקה נראתה אחרת לגמרי, עם משחקון טוב ויתרון 0:1. וויליאמס המשיכה ליהנות מסרב עוצמתי ועם שני אייסים איזנה בקלות. סרינה דהרה ושברה על האפס את המשחקון השלישי ועם 1:2 היא התקרבה מאוד לתואר. רדוואנסקה ניסתה להילחם בכל כוחה, אבל וויליאמס הייתה גדולה עליה ולקחה עוד משחקון. רדוואנסקה כבר החלה לפנטז על קאמבק ועלתה ל-0:30 על ההגשות של סרינה, שמיד הגיבה ולקחה את המשחקון עם אייס שמיני, 2:4. רדוואנסקה נראתה הרבה יותר טוב במערכה הזו ובשעה טובה היא גם השיגה את השבירה ואיזנה ל-4:4. שתי השחקניות לקחו את משחקוני ההגשה הבאים שלהן בלי קשיים. הפולניה שוב שמרה על ההגשות ולבסוף השלימה את הקאמבק האדיר עם 5:7 במערכה השנייה.

סרינה וויליאמס טניסאית אמריקאית. רויטרס
גרנד סלאם 14 בקריירה. וויליאמס/רויטרס

מערכה שלישית: 2:6 לוויליאמס

וויליאמס כבר השיגה נקודת שבירה במשחקון הראשונה, אבל אגה שמרה על ההגשה ועלתה ל-0:1. לסרינה היו שתי אפשרויות שבירה, אבל היא לא ניצלה אף אחת מהן והפולניה גירדה עוד משחקון. וויליאמס הגישה משחקון מושלם, עם ארבעה אייסים תוך 49 שניות והשוותה ל-2:2. במשחקון הבא, סרינה סיפקה כמה החזרות טובות והשיגה את השבירה המיוחלת, בדרך ל-2:3. האייסים המשיכו לזרום עבור סרינה והיא לקחה בקלות עוד משחקון. רדוואנסקה הצילה שלוש נקודות שבירה רצופות, אבל סלייס אדיר של וויליאמס בנקודת השבירה הרביעית סידר לה עוד שבירה והיא התקרבה מאוד לתואר, כשגם צ'ארלס בארקלי ביציע שיחרר חיוך. סרינה עלתה נינוחה למשחקון האחרון ושוב ניצלה את ההגשות המצוינות, כשהיא מסיימת עם 17 אייסים ולוקחת את המערכה האחרונה עם 2:6. סרינה וויליאמס אלופת ווימבלדון!

מספרים:

אייסים: וויליאמס 17, רדוואנסקה 2
שגיאות כפולות: וויליאמס 4, רדוואנסקה 5
אחוזי סרב ראשון: וויליאמס 56, רדוואנסקה 73
ווינרים: וויליאמס 58, רדוואנסקה 13
טעויות בלתי מחויבות: וויליאמס 36, רדוואנסקה 14
סך הכל נקודות: וויליאמס 99, רדוואנסקה 80

סרינה וויליאמס, טניסאית אמריקאית, אחרי הזכייה בווימבלדון ב-2012. רויטרס
האייסים והווינרים עשו את ההבדל. וויליאמס והצלחת/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully