וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תהליך פירוק

11.4.2012 / 11:20

פפה כבר מזמן לא מפרק רק שחקנים יריבים. הבלם שהפך לקונצנזוס נדיר בין עיתוני מדריד וברצלונה, שפגע קשות במאבק של קבוצתו על התדמית ושהפך לאחד מהכדורגלנים השנואים בצמרת העולמית, משמש היום כסממן הבולט להתפרקות האחרונה של ריאל מדריד

לפני כשלושה שבועות, בעקבות אירועי התיקו הסוער נגד ויאריאל ולקראת שלבי ההכרעה של העונה בליגה ובליגת האלופות, דווח בתקשורת הספרדית כי אנשי הנהלת ריאל מדריד הציבו דרישה מפורשת לשחקנים: "בלי פרובוקציות, בלי התחזויות". בשני המשחקים הבאים ניצחו הבלאנקוס בקלות עם חמישיות לרשת ריאל סוסיאדד ואוסאסונה, ונראה היה כי המסר הופנם. נגד ולנסיה חזר פפה להרכב אחרי שני משחקי הרחקה, ואיתו שבו למרכז העניינים הפרובוקציות וההתעסקות הבלתי פוסקת עם השופטים. המשחק הסתיים ב-0:0, פפה בעט בחברו לקבוצה ושוב סומן.

במקרה של הבלם הקשוח, התחינות מצד אנשי ההנהלה נפלו על אזניים ערלות. אותם ניואנסים קטנים שנותחו בהרחבה לאחר התיקו המאופס הכי מלהיב שנראה בשנה האחרונה, לימדו לא מעט על דמותו של פפה. הבריון מברזיל הוא לא רק השחקן הכי מזוהה עם ז'וזה מוריניו, אלא גם הקו המחבר בין הקרב על דעת הקהל מול ברצלונה, היחסים המתוחים בחדר ההלבשה והעצבים הרופפים של ריאל מדריד במחזורים האחרונים. פפה הוא האיש שמייצג בצורה מובהקת את כל הבעיות המאיימות לעלות לריאל מדריד בתואר האליפות.

פפה שחקן ריאל מדריד מתווכח עם השופט. רויטרס
אז מה אם ביקשו ממנו להפסיק עם הפרובוקציות והדיבורים עם השופטים. פפה/רויטרס

מי מאבד את הראש?

שמונה נקודות בלבד איבדה ריאל מדריד עד המחזור ה-27. מאזן מדהים לכל הדעות, שהקנה לה יתרון של 10 נקודות בפסגה על פני יריבתה המושבעת ברצלונה. בחמשת המחזורים האחרונים, לעומת זאת, הבלאנקוס המשיכו להציג כדורגל טוב, אולם שמטו שש נקודות נוספות וראו את הפער מצטמצם לארבע נקודות בסך הכל, וכשבאופק ממתין הקלאסיקו בקאמפ נואו. את שני הניצחונות היחידים בתקופה הזו בליגה, עשתה ריאל מדריד כאשר פפה ריצה עונש הרחקה. יחד איתו, היו שלוש תוצאות תיקו ובעיקר המון עצבים.

אף על פי שהתיקו הביתי נגד מלאגה קדם לו, משחק החוץ נגד ויאריאל היה זה שחתם את תקופת האופוריה מאז משחקי הקלאסיקו בגביע. שער השוויון הדרמטי של מרקוס סנה גרם להתפרקות כללית שהובילה להרחקות של מוריניו, סרחיו ראמוס ומסוט אוזיל, וחדר ההלבשה של ריאל מדריד סער. "אי אפשר לאבד ככה את הראש, אנחנו מקצוענים", זעם פפה על חבריו וכיוון את הדברים בעיקר לעברו של ראמוס המורחק. אלא שדקות לפני שנכנס לחדר ההלבשה, פפה עצמו לא שלט ביצריו והתפרץ במנהרה בקריאות כלפי השופט פרדאס רומרו: "לך תשדוד, בן זונה". במדריד היו מי שהאשימו את פפה בצביעות, מעטים יצאו להגנתו. תחושת המיאוס הייתה השלטת.

ההשתלחות בשופט עלתה לפפה בהרחקה משני משחקים, אך בעיקר העמיקה את הסלידה ממנו בעולם הכדורגל. לאחר הדריכה המכוערת על ליאונל מסי בקלאסיקו בגביע, הצליח בלם נבחרת פורטוגל לגרום לעיתוני ברצלונה ומדריד ליישר קו באופן די מפתיע. הבריון שהגיע מפורטו כונה בכלי התקשורת "פושע", "מתנקש" וביציעי קאמפ נואו קראו לעברו "רוצח". גם ההתחזות מול ססק פברגאס לא נסלחה, וכולם חזרו שלוש שנים לאחור, למפגן האלימות חסר הפרופורציות מול חטאפה שגרר הרחקה מ-10 משחקים. הקונצנזוס היה מוחלט אחרי הפגיעה במסי (אפילו ווין רוני צייץ בטוויטר וכינה אותו "אידיוט") ונמשך גם כעת. פפה מיצב עצמו כאיש הרע של הליגה הספרדית.

פפה שחקן ריאל מדריד מול ליאונל מסי שחקן ברצלונה. רויטרס
הדריכה המכוערת בקלאסיקו בגביע גרמה לעיתוני ברצלונה ומדריד להתאחד נגדו במפתיע. פפה מול ליאונל מסי/רויטרס

כתם על המדים הלבנים

את מסיבת העיתונאים לפני משחק רבע גמר ליגת האלופות בקפריסין מול אפואל ניקוסיה, ניצלו בריאל מדריד על מנת להציג את פפה באור אחר ולהתייצב לימינו. "לכולנו יש חסרונות. אני משתמש בגוף ובנשמה שלי כדי לכבד את החולצה של ריאל מדריד", אמר הבלם בן ה-29. "חתמתי על החוזה החדש ואני מרגיש טוב במדריד כי אנשים אוהבים אותי". לצידו של פפה ישב כמובן מוריניו, שכהרגלו בחר להפנות אצבע מאשימה לאנשי התקשורת: "פפה הוא כמוני. לשמחתנו, יש לנו משפחה שתשפוט אותנו ותגיד מי אנחנו, לא התקשורת. נראה שאתם תמיד יודעים טוב יותר מאיתנו".

הקרב של אנשי ריאל הוא בעיקר תדמיתי. לכן גם שלחו את פפה לאותה מסיבת עיתונאים, כדי שישמיע דברי שבח למועדון וישמור לפחות את אוהדי ריאל בצד שלו. 'מארקה' ו'אס', העיתונים המזוהים עם המועדון, התנערו ממנו בעקבות מעשיו בקלאסיקו והדברים שלהם החלו לחלחל גם לכיוון היציעים. "הוא אינו ראוי ללבוש את החולצה של ריאל מדריד", תקפו ב'מארקה' וגם הסקרים הצביעו על שינוי בדעת הקהל נגדו. עוד יותר מדמותו מעוררת האנטגוניזם של מוריניו, הברוטאליות של פפה הנציחה את ריאל מדריד כצד הרע בקרב הטיטאנים נגד היריבים מקטלוניה.

גם הנשיא פלורנטינו פרס הבין את הסיטואציה, ואף ביקש מיועצו המיוחד זינדין זידאן לדאוג שהבלם האלים לא יסטה שוב מהמסלול ולהבהיר לו שגישתו בלתי מקובלת. הוא לבטח לא היה משלם עליו 30 מיליון יורו, חרף העובדה כי מדובר בשחקן הגנה מהיר, טכני ובעל יכולות מגוונות. אלמלא מוריניו, סביר להניח שפפה, אשר לא נמנה על חביביו של נשיא ריאל, כלל לא היה מקבל חוזה חדש. פרס יודע שמדובר בשחקן שמטיל מום תדמיתי במועדון שהתפאר בסמלי ספורטיביות כמו אלפרדו די סטפנו וראול. מבחינתו, פפה השנוי במחלוקת מכתים את המדים הלבנים של ריאל מדריד. במאבק על דעת הקהל מול ברצלונה האהובה, זהו נזק רציני למדי.

ז'וזה מוריניו מאמן ריאל מדריד. Philippos Christou, AP
אם הוא לא היה בריאל מדריד, סביר להניח שגם פפה לא היה נשאר. ז'וזה מוריניו/AP, Philippos Christou

מחנה משותף או מכנה משותף?

נגד ולנסיה, כאמור, פפה שב להרכב ואיתו כל סממני ההיסטריה של ריאל. בשלב מסוים של המשחק גם איקר קסיאס מאס בהתנהגות של עמיתו לקבוצה. הבלם לא הפסיק להתלונן על כך שאריץ אדוריץ פוגע בו במאבקים בכדורי הגובה, ובאחד המקרים אף נשכב על הדשא. קסיאס לא אהב את זה, ועל פי אוהדים שישבו מאחורי השער, צעק עליו והורה לו לקום. האירוע המדובר יותר הגיע לאחר מכן, כשפפה התגלגל בתיאטרליות לאחר פגיעה די שגרתית של פאבלו פיאטי הקטנטן, שלכל היותר חייבה כרטיס צהוב. הפעם אלברו ארבלואה ניגש לחברו וביקש לחדש את המשחק במהירות, אבל פפה הגיב בבעיטה אינסטינקטיבית לעברו. גם התירוצים של הפורטוגלי, לפיהם סבר כי פיאטי הוא זה שהתקרב אליו, לא שכנעו אף אחד. "פפה, אתה בושה לכדורגל", תקף שחקן העבר גאיסקה מנדייטה ונתן את האות להסתערות התקשורתית המחודשת.

צילומי הטלוויזיה הוכיחו כי פפה הביט בארבלואה לפני ששלח את הרגל, באקט שהיווה סימן מדאיג מאוד לריאל מדריד. אין זה מקרה כי העימותים של פפה במשחק היו עם קסיאס וארבלואה – נציגי המחנה הספרדי בקבוצה. במרסלו או בכריסטיאנו רונאלדו הוא לא היה בועט כך. ארבלואה התבקש לא ללבות את האש והסתפק בהתבדחות בטוויטר, אך הניסיון להשתיק את הסיפור אמר את הכל. "פפה מייצג את הפאניקה השוררת בריאל מדריד", טען חסוס גלינדו ב'אל מונדו דפורטיבו'. "המעשים האלימים שלו ממחישים עד כמה טעונים היחסים בין השחקנים בקבוצה ומלמדים על הלחץ של מוריניו מפני ברצלונה המתקרבת".

מוריניו הוא היחיד שהתייצב ללא היסוס מאחורי פפה בכל שערורייה בה היה מעורב. הוא מעולם לא נוטש את השחקנים הנאמנים לו. אלא שלא כולם אהבו את הגישה הסלחנית שלו כלפי פפה ואת הטרוניות הבלתי פוסקות כלפי השופטים. קסיאס, ארבלואה, צ'אבי אלונסו ואפילו ראמוס שלא שיחק, העדיפו לדבר על חוסר המזל והמאבק הקשה על התואר, בעוד מוריניו התלונן שוב על קיפוח, הפעם באמצעות עוזרו אייטור קראנקה. המתיחות בין המחנה הספרדי בראשות קסיאס לבין מחנה דוברי הפורטוגזית של רונאלדו הזוכה לתמיכה של מוריניו, צפה מעל פני השטח. "הקרע קיים, אי אפשר להתכחש", הודו גם ב'מארקה'. פפה ניצב במרכז המחלוקות והבעיות. הוא המכנה המשותף, ואיתו מונחת האליפות של ריאל מדריד על כרעי תרנגולת.

שחקני ריאל מדריד איקר קסיאס, פפה, גונזאלו היגואין. רויטרס
המתיחות בחדר ההלבשה יצאה החוצה. פפה, איקר קסיאס וגונסאלו היגואין/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully