וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקייזר

12.3.2012 / 9:01

אריאן רובן יצא מהמשבר בדיוק בזמן כדי להשתיק את מבקריו בבאיירן, ובראשם פרנץ בקנבאואר. לצידו בנבחרת המחזור באירופה האיש שעקף את את קלוזה בטבלת הכובשים של באיירן

רגע לפני ארבעת משחקי הגומלין הנוספים של שמינית גמר ליגת האלופות, שתי אימפריות אירופיות שנמצאות בעמדת מצוקה החליטו כי הגיע הזמן לצאת מהמשבר. באיירן מינכן עשתה זאת עם 1:7 מרשים במיוחד על הופנהיים, בעוד אינטר הסתפקה ב-0:2 דרמטי על קייבו. שתיהן צריכות למחוק במשחק הבית את ההפסד במשחק הראשון במסגרת האירופית, אך עוד לפני כן שולחות יחד שלושה נציגים לנבחרת המחזור של וואלה! ספורט. מלבד הנחלצים מהמשבר, מככבים בנבחרת גם נציג הקבוצה שדאגה למהפך בפסגת הפרמיירליג, הברומטר של פריס סן ז'רמן והכדורגלן המוביל את המירוץ אחר נעל הזהב האירופית. ובפינת הכוכב האורח: נציג הגרסה הבולגרית של עירוני קרית שמונה.

אריאן רובן שחקן באיירן מינכן (שמאל) עם פרנק ריברי, פיליפ להאם. Alexandra Beier, GettyImages
אחראים להצגת השבוע, אבל רק אחד מהם תפס מקום בנבחרת. פיליפ לאם, פרנק ריברי ואריאן רובן/GettyImages, Alexandra Beier

שוער

אוליבר באומן - פרייבורג

אחרי התיקו מול באיירן מינכן והניצחון על שאלקה, פרייבורג הלפני אחרונה המשיכה לתסכל קבוצות צמרת, כאשר בשבת הגיע זמנה של בורוסיה מנשנגלדבאך. קבוצת התחתית הציגה משחק מבוקר בבורוסיה פארק וזכתה בנקודה חשובה לקראת המשך מאבקי ההישרדות, כשאת מירב הברכות קיבל בסיום אוליבר באומן. השוער בן ה-22 סיפק שתי עצירות בדקות הפתיחה שמנעו מגלדבאך להשיג יתרון מוקדם, והגיע לשיאו עם שלוש הצלות אדירות בדקות הסיום, כולל בעימות ישיר עם מרקו רויס הנפלא ומול בעיטת פגז של פיליפ דמס. אף על פי שלא הפסידה בבית במשך שנה שלמה, גלדבאך כבר לא תהיה אלופה. בזמן שהיא תנסה לשמור על הכרטיס לליגת האלופות, פרייבורג ובאומן ישקיעו את מירב המאמצים כדי לשרוד בליגה.

אוליבר באומן שוער פרייבורג. Lars Baron, GettyImages
עצר לבדו את גלדבאך. אוליבר באומן/GettyImages, Lars Baron

הגנה

מגן ימני: אטסוטו אוצ'ידה - שאלקה

ההפסד לטוונטה בליגה האירופית הכניס את שאלקה ללחץ. לראשונה העונה, מצאה עצמה הקבוצה של הוב סטיבנס כשהיא עם הגב אל הקיר באירופה ובליגה. חמש דקות בלבד לקח לרויאל בלוז להרגיע את האוהדים, כשהגבהה מושלמת של אטסוטו אוצ'ידה הסתיימה בנגיחה פנימה של טמו פוקי. הבישול של המגן הימני סלל את הדרך לניצחון 1:3 על המבורג והשכיח את שני הפסדי הליגה הקודמים. אוצ'ידה היה השחקן הטוב על המגרש, רץ כהרגלו ללא הפסקה וביצע פעולות חיוביות משני צדי המגרש, כשגם מנע מהמבורג את השוויון. בישולים כבר יש לאוצ'ידה הנמרץ, עכשיו הגיע הזמן לשער הבכורה בבונדסליגה.

בלם: וולטר סמואל - אינטר

הדמעות של קלאודיו ראניירי אמרו את הכל. לאחר תשעה משחקים ללא ניצחון, אינטר גירדה 0:2 בוורונה מול קייבו, בלמה את הנפילה לפני הגומלין מול מארסיי ונשארה במאבק על הכרטיס לאירופה. אחרי 11 משחקים רצופים בהם ספגה שער, אינטר ידעה לשמור על רשת נקייה מול החמורים המעופפים, בעיקר בזכות משחק בטוח של וולטר סמואל. הבלם הארגנטינאי חיפה על ההסננות של מייקון ולוסיו, חילץ יותר כדורים מכל שחקן אחר על המגרש וכמובן היה חתום על השער בדקה ה-87 - שערו הראשון בליגה זה 20 חודשים והרביעי בקריירה לרשת קייבו (אחד במדי רומא). בעונה כה מדכאת, לפחות יום ההולדת ה-104 של אינטר היה שמח.

וולטר סמואל שחקן אינטר. GettyImages
פיתח לעצמו מסורת במשחקים מול קייבו. וולטר סמואל/GettyImages

בלם: אשלי וויליאמס - סוונסי

אלכס פרגוסון צריך לשלוח כמה זרי פרחים לשחקנים האמיצים של ברנדן רודג'רס בסוונסי. הקבוצה הוולשית הצנועה הציבה רף חדש לעונה המרשימה שלה, כשהפתיעה את מנצ'סטר סיטי עם 0:1 ביתי ששלח את מנצ'סטר יונייטד לפסגה. סוונסי ידעה להתגבר על החמצת הפנדל המוקדמת של סקוט סינקלייר, שיחקה כדורגל חכם והציגה שוב הגנה איתנה שלא נבהלת משמות גדולים. אשלי וויליאמס הוא אחד השחקנים העקביים של סוונסי העונה, ומול הסיטיזנס הוא העלים את מריו באלוטלי והנהיג את הרביעייה האחורית של המארחים, ששמרו בפעם השביעית על שער נקי במשחקי הבית. הצגה של בלם עם נוכחות. האם זה השבוע בו נקבעה זהות האלופה באנגליה?

מגן שמאלי: חוסה אנחל - רומא

ההפסד הכואב בדרבי גרר גל ביקורות נוסף נגד לואיס אנריקה. חלק מהריקושטים ניתזו גם לעבר שחקני הרכש שהמאמן הביא עמו, כשאחד מהם הוא חוסה אנחל. המגן השמאלי היה הראשון שסומן על ידי אנריקה בקיץ, ואולי פספס בכך אפשרות לשחק בברצלונה. ההתחלה באיטליה לא הייתה פשוטה עבור השחקן הצעיר, אך נראה כי הוא מתחיל להיכנס לעניינים. בניצחון החוץ בפאלרמו הוא סגר הרמטית את האגף שלו, הגביה מספר כדורים מדויקים והגיח מדי פעם לעזרת ההתקפה. רומא הצליחה לשמור על שער נקי במשחק חוץ לראשונה ב-2012, והצטרפה מחדש למאבק על הכרטיסים לאירופה. בשבוע הבא תוטל עליה המשימה הקשה מכל: לעצור את מילאן.

אדין דז'קו שחקן מנצ'סטר סיטי (שמאל) מול אשלי וויליאמס שחקן סוונסי. רויטרס
שמות גדולים לא עושים עליו רושם. אשלי וויליאמס/רויטרס

קישור

ג'וניור הוילט - בלקבורן

תוצאת השבוע בתחתית הפרמיירליג שייכת לבלקבורן, שחזרה מאצטדיון מוליניו עם ניצחון 0:2 על וולבס בקרב על שש נקודות ועלתה למקום ה-16 (המיקום הטוב ביותר שלה מאז ספטמבר 2011). סטיב קין, שעומד תחת מתקפת אוהדים במשך העונה כולה, קיבל סיוע הומניטרי מג'וניור הוילט. בניגוד לוולבס המבולגנת, בלקבורן באה עם שיטת משחק ברורה למפגש החם, הסתמכה על הפעולות האישיות של שחקניה הקדמיים וקיבלה תפוקה נהדרת מהוילט, שכבש צמד נהדר וזהר מעל כל היתר בדרך לתואר איש המשחק. עם הוילט, אייגבני יעקובו ומורטן גמסט פדרסן, בלקבורן יכולה וצריכה לשרוד בליגה.

ז'רמי מנז - פריס סן ז'רמן

50 דקות בנחיתות מספרית, החמצות גדולות ושער שוויון ברבע השעה האחרונה. על כל אלה התגברה פריס סן ז'רמן בדרך לניצחון דרמטי 1:2 בדיז'ון, שהבטיח לה עוד שבוע בפסגה והוכיח פעם נוספת שלמוליכת הטבלה יש העונה הרבה אופי. השער שסידר את הניצחון היקר היה ה-16 שמבקיעה פ.ס.ז' ברבע השעה האחרונה של משחקיה העונה. קווין גמיירו היה הכובש, אך השער והמשחק כולו רשום על שמו של ז'רמי מנז. הקשר הרב גוני שהגיע מרומא לקח את המשחק על עצמו, ביום חלש של ננה וחאבייר פסטורה. מנז הוציא את פ.ס.ז' למתפרצות קטלניות, סיכן מספר פעמים את השער ודהר בסיום לאורך כ-60 מטרים כדי לבשל לגמיירו. למרות המאבק מצד מונפלייה, נראה שזו העונה של מנז ופ.ס.ז'.

אריאן רובן - באיירן מינכן

אוי, כמה שבאיירן מינכן הייתה צריכה הצגה שכזו לפני המפגש החוזר מול באזל בשמינית גמר ליגת האלופות. וכמה טוב שאריאן רובן היה המנצח הראשי על המקהלה בניצחון ה-900 של הקבוצה בבונדסליגה. הבווארים פרקו את כל העצבים שלהם על הופנהיים עם 1:7 מהדהד, כשהקיצוני ההולנדי התעלל בהגנת היריבה עם שני שערים, שני בישולים ועוד אינספור הזדמנויות. את כל זה עשה רובן במשחק בו יצא לא פעם על מנת לקבל טיפול, ואין דרך טובה מזו כדי לענות למבקרים הרבים שתקפו אותו בשבועות האחרונים, ובראשם הקייזר פרנץ בקנבאואר. עם רובן כשיר ומרוכז, באיירן מסוגלת לסגור את פער חמש הנקודות מדורטמונד.

שחקן פריס סן ז'רמן ז'רמי מנז. Richard Heathcote, GettyImages
נראה שזו העונה של פריס סן ז'רמן. ז'רמי מנז/GettyImages, Richard Heathcote

התקפה

כריסטיאנו רונאלדו - ריאל מדריד

הפנומן הפורטוגלי הגיע במוטיבציית שיא למשחק מול בטיס בסביליה. מבין כל הקבוצות אותן פגש בליגה הספרדית במהלך שנותיו בריאל מדריד, רק בטיס לא ספגה ממנו שער. הנתון הזה השתנה בשבת, כאשר משחק ה-100 של ז'וזה מוריניו התפתח לכדי דרמה גדולה, בסיומה שוב יצא כריסטיאנו רונאלדו כמנצח הגדול. הפורטוגלי התגבר על מחצית ראשונה בינונית, כבש פעמיים כדי להעניק ניצחון 2:3 ושיפר את מאזנו המדהים ל-32 שערי ליגה העונה ב-26 משחקים בלבד. רונאלדו רחוק רק שני כיבושים משער ה-100 בליגה (או אחד, על פי ספירת 'מארקה') ולא מתכוון לעצור בקרוב, בדרך לזכייה שנייה ברציפות בנעל הזהב. התחרות עם ליאונל מסי מפרה את שניהם. בסיום העונה, כל השיאים יתנפצו.

מריו גומז - באיירן מינכן

תוצאת המחזור בבונדסליגה הביאה לכך שנציג נוסף של באיירן מינכן יפלס דרכו לנבחרת. מריו גומז שבת מהבקעה במשך חודש ימים, ובלי השערים שלו באיירן ניצחה רק פעם אחת. "הוא צריך שער קל כדי לחזק את הביטחון", אמרו בקבוצה לפני המשחק. חמש דקות הספיקו לגומז כדי לעשות זאת, ועד שהוחלף בדקה ה-57 בגלל פציעה הוא הספיק לכבוש עוד שניים ולהעלות את מאזנו העונה ל-21 שערים. היה זה שלושער 11 של גומז במדי באיירן והוא לא רק בודד עצמו בראש טבלת המבקיעים בבונדסליגה, אלא עקף ברשימה ההיסטורית את מתחרהו מהנבחרת מירוסלב קלוזה עם 123 שערי ליגה לעומת 121 של חלוץ לאציו, שגם נזקק ל-101 משחקים יותר. סופר מריו חזק בעניינים.

קאלו אוצ'ה - אספניול

חצי עונה בשוויץ הספיקה לחלוץ הניגרי שכיכב באלמריה, לפני שחזר לקדנציה שנייה בספרד בניסיון לעזור לאספניול להשיג כרטיס למפעלי אופ"א. הקבוצה השנייה של ברצלונה צברה שתי נקודות בלבד בחמשת המחזורים האחרונים וחטפה חמישייה מריאל מדריד לפני כשבוע, אך הפעם היא הייתה בצד הנכון של ה'מאניטה' עם 1:5 ביתי על ראיו וייקאנו. 26 אלף צופים בקורנייה אל פראט ראו את אוצ'ה ופיליפה קוטיניו מביכים פעם אחר פעם את הגנת ראיו, בדרך לניצחון הגבוה ביותר של אספניול באצטדיון החדש. אוצ'ה ציין עוד במחצית הראשונה שלושער ראשון בקריירה, עם נגיחה מצוינת, הקפצה אלגנטית וסיומת קלה. כמה סמלי שמן העבר השני כבש את השער המצמק האיש אותו הניגרי צריך להשכיח באספניול - הסמל ראול טאמודו.

שחקן ריאל מדריד כריסטיאנו רונאלדו חוגג. רויטרס
התחרות עם מסי עושה לו רק טוב. כריסטיאנו רונאלדו/רויטרס

שווים אזכור

סבסטיאן פריי (גנואה) - השאיר את יובה על האפס

מירנדה (אתלטיקו מדריד) - שער למזכרת

ריו מיאיצ'י (בולטון) - הלהיט היפני החדש

אמיליו אנסואה (מאיורקה) - בא לעזרת אוואט

אסקיאל לאבצי (נאפולי) - גם מראדונה גאה

ווין רוני (מנצ'סטר יונייטד) - צמד מספר 21 בפרמיירליג

אדוארד בוטאן (סושו) - יספיק כדי לשרוד?

ווין רוני שחקן מנצ'סטר יונייטד. Michael Regan, GettyImages
שוב במקום הראשון. ווין רוני/GettyImages, Michael Regan

כוכב אורח

אמיל גרגורוב - לודוגורץ

הכירו את הגרסה הבולגרית של עירוני קרית שמונה. אימפריות כמו צסק"א ולבסקי סופיה חוזות השנה בפלא הנקרא לודוגורץ. הקבוצה האלמונית הזו בילתה עד לפני שנתיים בליגה השלישית, נרכשה באוקטובר 2010 על ידי איש העסקים קיריל דומוסצ'ייב והעונה טורפת את הקלפים בעונה ההיסטורית שלה בליגה הראשונה. כמו קרית שמונה, גם המוליכה הבולגרית זכתה לכבוד גדול כשחמישה משחקניה זומנו לסגל הנבחרת לפני כשבועיים. אחד מהם היה אמיל גרגורוב הוותיק, שבצעירותו נחשב לכישרון גדול ולא הצליח למצות את הפוטנציאל. כעת, בגיל 31, הוא מוביל את הפתעת העונה, ובשבת כבש צמד נהדר ב-0:5 המוחץ על וידימה רקובסקי והעלה את מאזנו לשמונה כיבושים. לודוגורץ מציגה את ההתקפה הטובה בבולגריה (41 שערים) ואת ההגנה החזקה מכולן (שבעה שערי חובה). כרגע זה מספיק ליתרון בן שלוש נקודות בפסגה ולחלומות גדולים על אליפות סנסציונית.

אמיל גרגורוב (מימין) במדי צסק"א סופיה. AP
ההבטחה מקיימת בגיל 31. אמיל גרגורוב, מימין/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully