וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש של ווינרים

5.3.2012 / 3:16

מרץ מבליט את השחקנים שמתעלים, רובם בנבחרת המחזור: ואן פרסי וזלאטן, קאקה ופישצ'ק, ומאמן אורח עם תוצאת השבוע באירופה

חודש מרץ מבשר תמיד על תחילתה של תקופת ההכרעה - הישורת האחרונה. אלו הרגעים בהם צצים הווינרים האמיתיים, בעוד אלו שרק עשו קולות חולפים להם עם הרוח. השבוע האחרון נתן יותר מסיבה אחת להאמין כי מילאן ודורטמונד תצלחנה להגן על תארי האליפות שלהן, הבהיר פעם נוספת שהעונה שום דבר כבר לא ייקח מריאל מדריד את הבכורה בספרד והזכיר שמי שנחשב ליצן באנגליה יכול להפוך לקבלן אליפויות מפתיע בהולנד. נבחרת המחזור של וואלה! ספורט מציגה את מצטייני סוף השבוע, כולל שובו של זלאטן איברהימוביץ'.

זלאטן איברהימוביץ' שחקן מילאן. רויטרס
אליפות אישית תשיעית ברציפות, אתם קולטים? זלאטן איברהימוביץ'/רויטרס

שוער

פול רובינסון - בלקבורן

אמנם הוא לא הצליח לקטוע את הרצף הלא מחמיא ולשמור על שער נקי לראשונה מאז אפריל 2011, אבל הקפטן החדש פול רובינסון העניק במו ידיו נקודה קריטית לבלקבורן. אסטון וילה שלטה לחלוטין במשחק באיווד פארק, אך מצאה את הרשת פעם אחת בלבד ושילמה את המחיר עם ספיגת שער השוויון חמש דקות לסיום. רובינסון מנע משארל אנזוגביה להשלים צמד בשני מקרים, רשם הצלה כפולה מול סטיבן איירלנד ואלן האטון והדף נהדר גם נגיחה של גבריאל אגבונלהור. "עכשיו, כשצפוי שינוי בראש הצוות המקצועי של אנגליה, אין סיבה שרובינסון לא יחזור לסגל", פרגן סטיב קין לשוער שהודח ב-2010 ועקב כך הודיע על פרישה מהנבחרת. "הוא שווה את זה".

פול רובינסון שוער בלקבורן עוצר את אלן האטון שחקן אסטון וילה. Matthew Lewis, GettyImages
גם את הניסיון הזה, מבלי להסתכל על הכדור, הוא הצליח לבלום. פול רובינסון/GettyImages, Matthew Lewis

הגנה

מגן ימני: לוקאש פישצ'ק - דורטמונד

האם זה השבוע שחרץ את גורל האליפות בגרמניה? באיירן מינכן המתוסבכת הפסידה בלברקוזן, שאלקה המקרטעת הובכה בפרייבורג, ומנשנגלדבאך המפתיעה נתקעה בנירנברג. לעומתן, דורטמונד עשתה את שלה עם 1:2 דחוק על מיינץ ומוחמד זידאן, כדי להוליך את הפסגה בגאון עם יתרון בן שבע נקודות. אחרי ההלל לרוברט לבנדובסקי בשבוע שעבר, הפעם הגיע תורם של שני הפולנים האחרים של אלופת גרמניה להתבלט. המגן לוקאש פישצ'ק והקשר יאקוב בלאשצ'יקובסקי שילבו כוחות באופן מושלם באגף הימני, כשפישצ'ק הפגין עוצמה בחלק האחורי, יצא קדימה לעתים תכופות ואף בישל את שער הניצחון לשינג'י קגאווה. דורטמונד רק מנצחת מאז דצמבר ומציגה חוסן של אלופה, בזמן שהיריבות שלה משדרות כניעה. האם אנו עדים לתחילתה של שושלת מפתיעה?

בלם: פרנצ'סקו אצ'רבי - קייבו

אז גם השבוע נותרה יובנטוס בלתי מנוצחת, אך קייבו הוציאה ממנה 1:1 בטורינו וכך רשמו הביאנקונרי משחק 12 העונה שמסתיים בתיקו. הגנת החמורים המעופפים עשתה עבודה נפלאה מול המארחים הלחוצים, כאשר הדברים אמורים בעיקר לגבי השחקן הכי צעיר בחוליה האחורית. פרנצ'סקו אצ'רבי השתייך עד לפני שנתיים לפאביה החובבנית, לפני שלקח בשתי ידיים הזדמנות שניתה לו ברג'ינה. העונה קפץ הבלם בן ה-24 מדרגה נוספת, ומול יובנטוס הוא סיפק את משחקו הטוב ביותר בליגה האיטלקית הבכירה. אצ'רבי לא נבהל מנוכחותם של מירקו ווצ'יניץ' ואלסנדרו מאטרי, הגיב בקשיחות אופיינית גם לכניסתו של הנסיך אלסנדרו דל פיירו ולקח חלק מרכזי בהופעה הנחושה של קייבו. יובה מפשלת ברגע קריטי.

מגן בורוסיה דורטמונד לוקאש פישצ'ק. Christof Koepsel, GettyImages
תחילתה של שושלת מפתיעה? לוקאש פישצ'ק/GettyImages, Christof Koepsel

בלם: איימן אבדנור - טולוז

כל קבוצות הצמרת בצרפת וחצי מנציגות הפרמיירליג התאכזבו לשמוע לפני כשבועיים כי איימן אבדנור האריך את חוזהו בטולוז עד 2016. אין הדבר אומר שלא יוכלו לצרף אותו, אלא פשוט יצטרכו לשלם יותר. הבלם הטוניסאי עושה לעצמו שם של אחד הבלמים הטובים בליגה הצרפתית מדי שבוע, ובשני המחזורים האחרונים גם מראה יכולות הבקעה. אחרי ברסט ההגנתית שמונהגת בידי ג'ונתן זבינה המצוין, טולוז היא הקבוצה שספגה הכי מעט שערים בליגה. אבדנור הוא אחת הסיבות העיקריות לכך, כשבניצחון 0:1 על מארסיי בסטאד ולודרום הוא העלים את ברנדאו ולא נתן למארחים להתקרב לאיום על השער. בצד השני, הבלם בן ה-22 היה במקום כדי ליהנות מיציאה לא טובה של סטיב מנדאנדה ולהכריע את המשחק. עוד תראו אותו בקבוצה בכירה באירופה.

מגן שמאלי: כריסטיאנו דל גרוסו - סיינה

מסע ההצלחות של הקבוצה מטוסקנה נמשך גם השבוע עם 0:3 קליל על קליארי. מאז התיקו המאופס מול יובנטוס, סיינה ניצחה את כל המשחקים שלה, מלבד אותו פנצ'ר כואב בלצ'ה. אז, בתבוסה 4:1, כריסטיאנו דל גרוסו כבש את שער היתרון שממש לא בישר על הצפוי לקרות לו ולחבריו. הפעם, השער של המגן השמאלי לא נתן את הפתח לשטפון, אלא חתם משחק מצוין שכל כולו ניצחון טקטי. סיינה זיהתה את הפגיעות בצד ימין של הגת קליארי, ולכן תקפה בעיקר דרך דל גרוסו ושחקני האגף השמאלי. כל שלושת השערים הגיעו מאותו צד, אם זה בכדורים ארוכים או בהתקפות מתפרצות שניצלו עורף דליל. דל גרוסו זכה להבקיע בסך הכל את שער הליגה השלישי שלו בקריירה, ויחד איתו סיינה נמצאת ארבע נקודות מעל הקו האדום.

שחקני טולוז חוגגים עם איימן אבדנור (במרכז). Claude Paris, AP
אחד הבלמים המבוקשים באירופה. איימן אבדנור, במרכז/AP, Claude Paris

קישור

סנטי קאסורלה - מלאגה

המאבק על המקום הרביעי הופך משבוע לשבוע לעסק הכי מסקרן בליגה הספרדית. ארבע נקודות בלבד מפרידות בין שמונה הקבוצות המתמודדות על הכרטיס הנכסף לליגת האלופות, כאשר שש מתוכן ניצבות עם יחס שערים שלילי, כולל מלאגה, שנצמדה לאתלטיק בילבאו הרביעית עם 37 נקודות בזכות ניצחון החוץ הראשון שלה מאז נובמבר. הקבוצה של מנואל פלגריני פיגרה 1:0 במחצית מול חטאפה ונראתה בדרך לעוד הפסד חוץ, אבל ביצעה במחצית השנייה קאמבק מרשים בניצוחו של סנטי קאסורלה. קשר נבחרת ספרד יודע יותר מדי עליות וירידות העונה, אבל עדיין מדובר ברכש משתלם מבחינת מלאגה. קאסורלה השתלט על המשחק, הבריק בימין ובשמאל וחתם את הניצחון עם הקשתה אלגנטית מ-45 מטרים לרשת. אין כמו כרטיס לליגת האלופות כדי לתת תנופה לפרויקט הקטארי.

קאקה - ריאל מדריד

ממטירי הגשם ממדריד לא משאירים אף אחד יבש, בטח לא קבוצה מברצלונה שהם מסוגלים לנצח. 0:21 - זה יחס השערים בין ריאל מדריד לאספניול בשבעת המפגשים שנערכו בשלוש השנים האחרונות. בדרך כלל היו שלישיות, בסיבוב הראשון הייתה רביעייה. הפעם הבלאנקוס כבר קפצו לחמש. אוהדי ריאל נהנו מכל דקה בסנטיאגו ברנבאו, התלהבו מהשער ה-30 של כריסטיאנו רונאלדו ומהצמד של גונסאלו היגואין, אבל הם בעיקר התרגשו מהכדורגל האלגנטי של קאקה. הברזילאי היה ההפתעה של זו'זה מוריניו בהרכב כששובץ במקום חוסה קאייחון, והוא החזיר למאמנו עם שער ושני אסיסטים להיגואין. קאקה מסר כמו פעם, עבר שחקנים בקלות וביקש להיות מעורב בכל התקפה. מוריניו יכול להיות מעודד לקראת המשך המשימות בליגת האלופות, ג'ון טושאק כבר רואה איך שיא השערים מתקופתו עומד להישבר.

אשלי יאנג - מנצ'סטר יונייטד

אלכס פרגוסון דאג להמחיש שוב איך אפשר לנצח משחק בתוצאה משכנעת, גם ביום בו הקבוצה היריבה נראית מסוכנת וטובה יותר. מנצ'סטר יונייטד בעיקר רדפה אחרי טוטנהאם, אבל בדקה ה-45 הייתה זו קרן של אשלי יאנג שמצאה את הראש של ווין רוני ולמעשה שינתה את המשחק. טוטנהאם נקלעה לפיגור ונאלצה לרדוף בעצמה, והשטחים הפתוחים שיחקו לידיו של יאנג המהיר. הקיצוני שהגיע בקיץ מאסטון וילה כבר כבש צמד נגד ארסנל, אז כדי לאזן את המספרים הוא סיפק צמד גם נגד היריבה הגדולה של התותחנים. השער במשחק הנבחרת עזר אף הוא ליאנג להחזיר לעצמו את הביטחון שאבד, והתוצאה הייתה שני כיבושים שהבליטו טכניקה עילאית בוויט הארט ליין. יונייטד לא נותנת לסיטי לברוח.

קאקה שחקן ריאל מדריד. רויטרס
איך אפשר שלא להתרגש? קאקה/רויטרס

התקפה

זלאטן איברהימוביץ' - מילאן

עונש של שלושה משחקים ספג זלאטן איברהימוביץ' לאחר שסטר לסלבטורה ארוניקה מנאפולי. הפרשנים באיטליה אמרו כי ההיעדרות של זלאטן תזיק למילאן במאבק האליפות, אבל האלופה הסתדרה לא רע בלעדיו. החלוץ השבדי מילא מצברים, הבליח לרגע כדי לנצח על הקונצרט מול ארסנל, ומול פאלרמו חזר בסטייל גם לליגה - עם שער על כל משחק שהחסיר. שלושה ביצועים נהדרים של זלאטן תוך 14 דקות, הפכו את המשחק של מילאן ברנצו ברברה לקל מהצפוי, בדרך ל-0:4 וניצחון חוץ ראשון על הסיציליאנים מאז 2006. לא פחות מ-240 משחקים עברו מאז איברהימוביץ' הבקיע שלושער, במדי יובנטוס באפריל 2005 (2:5 על לצ'ה). אז זה הסתיים עם אליפות. בספירה של איברה, זו הייתה האליפות השנייה מתוך השמונה שלקח ברציפות עם קבוצותיו השונות. האם התשיעית בדרך?

פאבל פוגרבניאק - פולהאם

מה תגידו על הרכש שעשתה פולהאם? חמש בעיטות למסגרת הספיק פאבל פוגרבניאק לבעוט בשלושת המשחקים שלו בפרמיירליג - כולן הפכו לשערים. החלוץ הרוסי, שהגיע משטוטגרט ברגע האחרון של חלון ההעברות בינואר, סיפק תצוגה של חלוץ מטרה קלאסי מול וולבס, כשהבקיע שלושער ב-0:5 המזהיר של הקוטג'רס וגרם להרבה מאמני פרמיירליג לסמן אותו לקראת הקיץ, אז יהפוך לשחקן חופשי. פוגרבניאק כבש בשני הניצחונות הקודמים של פולהאם, אולם בזה השלישי ברציפות (דבר שלא קרה לפולהאם מאז סיום עונת 2007/8) היה במוקד העניינים כשהתעלל בהגנה האומללה של וולבס. השחקן בן ה-28 צבר תסכול רב בגרמניה, אבל באנגליה נראה כי מצא את מקומו, לרווחתה של פולהאם שדילגה לה למקום השמיני. פתאום בקרייבן קוטג' כבר לא מתגעגעים לבובי זאמורה.

רובין ואן פרסי - ארסנל

איזה שבוע חלומי עבר על התותחנים. דווקא מנקודת השבר הכי גדולה, כשלכולם נמאס מהמצב והעתיד כה מעורפל, יצאו התותחנים לקאמבק גדול בדרבי מול טוטנהאם ולניצחון מזליקי בליברפול. מי שחיזק את האחיזה במקום הרביעי ודאג יותר מכל לצמצום הפערים המשמעותי מטוטנהאם, הוא כמובן רובין ואן פרסי. הסקורר ההולנדי חד העונה יותר מאי פעם, ובאנפילד הוא ניצל שני מצבים באופן מקסימלי כדי לכבוש צמד נהדר ולסדר הכרעה דרמטית. הגול בתוספת הזמן היה שער הניצחון ה-10 של ואן פרסי, מתוך 25 שערי הליגה שכבש העונה. איפה הייתה ארסנל בלעדיו? את השאלה הזו כבר שאלנו מספיק העונה. עכשיו ארסן ונגר מרשה לעצמו לחלום על קאמבק מהסרטים מול מילאן. קשה להאמין שזה יקרה, אבל אם יש מישהו בארסנל שראוי להמשיך בליגת האלופות זה ואן פרסי.

רובין ואן פרסי שחקן ארסנל חוגג עם תיאו וולקוט. Clive Mason, GettyImages
הוא, ללא צל של ספק, שייך לטופ העולמי. רובין ואן פרסי/GettyImages, Clive Mason

שווים אזכור

רוברטו (סראגוסה) - עוד לא אבדה תקוותם

גארת' מקאולי (ווסט ברומיץ') - שלח את וילאש בואש הביתה

גילפי סיגורדסון (סוונסי) - כל שער בסטייל

סטפנו מאורי (לאציו) - ניצח את הדרבי (1)

מרקל סוסאטה (אתלטיק בילבאו) - ניצח את הדרבי (2)

מיצ'ו (ראיו וייקאנו) - עם כל השגעון

אדינסון קבאני (נאפולי) - בכושר מסחרר

מרקל סוסאטה שחקן אתלטיק בילבאו. Alvaro Barrientos, AP
השתלט על הדרבי הבאסקי. מרקל סוסאטה/AP, Alvaro Barrientos

כוכב אורח

סטיב מקלארן - טוונטה

כן, זו לא טעות. אי אפשר היה להתעלם מתוצאת השבוע באירופה, ולכן הפעם הכוכב האורח שלנו הוא מאמן. סטיב מקלארן נחשב לאחת הדמויות המושמצות בממלכה הבריטית, הוא נכשל כמעט בכל מקום בו עבד, אבל בטוונטה הוא לא פחות מאליל. הוא אמנם עזב לאחר האליפות ב-2010, אבל במועדון מיהרו להחזירו לאחר הפרידה הבלתי נמנעת מקו אדריאנסה לפני כחודשיים. הרווח היה מיידי. ביום ראשון התארחה הקבוצה של מקלארן אצל פ.ס.וו איינדהובן, והנחילה לה את אחד ההפסדים הביתיים המבזים בתולדותיה, עם 2:6 היסטרי. את המחצית הראשונה הנדירה, בה התוצאה הייתה 0:4 עם שערים שכולם תולדה של מהלכים קבוצתיים, תיאר מקלארן במילה אחת" שלמות". שש קבוצות נאבקות על האליפות בליגה ההולנדית המשוגעת העונה. מקלארן עשוי להכות שנית.

סטיב מקלארן מאמן טוונטה (שמאל) חוגג עם היו"ר יופ מונסטרמן. רויטרס
אחראים לתוצאת השנה בהולנד. סטיב מקלארן, משמאל, עם היו"ר יופ מונסטרמן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully