וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת המחזור: הרגע שמסי לא ישכח

20.2.2012 / 8:00

אחרי שחגג רביעייה ראשונה בליגה בהופעתו ה-200, כוכב ברצלונה זוכה להגשים חלום ישן ולהופיע בהרכב אחד עם אנדראה פירלו. בינתיים, רק בנבחרת המחזור

השבוע האחרון היה שייך כולו למילאן. אל הניצחון החשוב באודינה הצטרף הקונצרט מול ארסנל בליגת האלופות, כשבמקביל שמרה הקבוצה על הפסגה האיטלקית בעקבות מעידה של יובנטוס במשחק ההשלמה מול פארמה. האם גם השבוע הבא ייצבע אדום-שחור? אנדראה פירלו, המועמד המוביל לתואר שחקן העונה באיטליה, חוזר לסן סירו למשחק העונה במדי יובנטוס, ומקווה לקלקל את החגיגה של מילאן. פירלו איפס כוונות בסוף השבוע ותפס מקום בנבחרת המחזור של וואלה! ספורט, אותה מוביל ליאונל מסי, שחגג רביעייה במשחקו ה-200 בליגה הספרדית. לצד שני הכוכבים הגדולים נמצאים שני מגנים מגרמניה, שני בלמים ממשחקי הגביע האנגלי, 'זידאן השחור' וכמובן האיש שרמס את אינטר.

ליאונל מסי שחקן ברצלונה. Manu Fernandez, AP
לא ישכח את ההופעה ה-200 בליגה. ליאונל מסי/AP, Manu Fernandez

שוער

מיקאל לאנדרו - ליל

רק בשבוע שעבר היה השוער הוותיק הכתובת העיקרית לביקורות בצרפת, לאחר שביצע טעויות גורליות במשחק המטורף בו הפסידה ליל 5:4 לבורדו והאקס לודוביק אוברניאק. למרות האיום על המקום בהרכב מצד וינסנט אניימה, רודי גרסיה המשיך לתת אמון במיקאל לאנדרו, שהשיב לו עם יכולת פנטסטית בניצחון 0:1 על לוריין. ההגנה של ליל המשיכה לחלק מתנות ליריבות שלה, כפי שהיא עושה לא מעט העונה, אך לאנדרו היה מוכן לכל תרחיש ובסדרת הצלות מרשימה השאיר את קבוצתו במשחק, עד לעקיצה של מתיו דבושי בדקה ה-76. "רק יכולת יוצאת מגדר הרגיל של לאנדרו הורידה אותנו להפסקה עם 0:0 וסיכוי לנצח", סיכם גרסיה. "הוא הוכיח שהוא שוער גדול".

שוער ליל, מיקאל לאנדרו. רויטרס
שבוע אחד על הקרשים, שבוע אחר בעננים. מיקאל לאנדרו/רויטרס

הגנה

מגן ימני: אוליבר זורג - פרייבורג

מי היה מאמין שדווקא ההגנה הכי גרועה בליגה תהיה זו שתכפה על באיירן מינכן את התיקו המאופס השני שלה העונה, ועוד בשלב כה קריטי. הבווארים ידעו שדורטמונד ומנשנגלדבאך ניצחו והגדילו את הפער, אבל התקשו מול שחקני החלק האחורי של פרייבורג, שהתעלו לרגל המעמד ועמדו בגבורה מול ההתקפה הפוריה בבונדסליגה. על הנייר, העימות בין פרנק ריברי לאוליבר זורג נטה בבירור לטובת הצרפתי, אך המגן הימני הצעיר של פרייבורג, שרק לפני כחודש ערך את הופעת הבכורה שלו בקבוצה הבוגרת, הצר בעקשנות ובנחישות את צעדיו של הכוכב העצבני של באיירן ואף כמעט כבש בעצמו מן העבר השני. גם לאחרונה בטבלה יש כבוד.

בלם: טים רים - בולטון

חור גדול נוצר במרכז ההגנה של בולטון עם המעבר של גארי קייהיל לצ'לסי. האם בשבת נמצא האיש שיוכל לסתום אותו? טים רים האמריקאי, שהצטרף לאחרונה מניו יורק רד בולס, נזרק להופעת בכורה במשחק הגביע הקשה מול מילוול, ועמד באתגר עם הופעה מעוררת כבוד בניצחון 0:2 ששלח את בולטון לרבע הגמר. רים עזר לטרוטרס לשמור באופן די נדיר על שער נקי, והראה קריאת משחק טובה ותיאום עם יתר חברי ההגנה לצד אתלטיות ומשחק ראש טוב. אחרי טבילת האש המוצלחת ועוד לפני החלומות על גמר בוומבלי, בשבת כבר מחכה לו מפגש עם צ'לסי וקייהיל.

טים רים שחקן בולטון. Michael Steele, GettyImages
טבילת אש מוצלחת. טים רים/GettyImages, Michael Steele

בלם: פאבלו איבנייס - בירמינגהאם

גם הבלם השני השבוע מגיע ממשחקי שמינית גמר הגביע באנגליה. ההשפלות של צ'לסי ופרננדו טורס לא רוצות להיגמר, ובשבת רשם החלוץ את משחקו ה-20 ברציפות ללא שער, ב-1:1 הביתי המביך מול בירמינגהאם. האורחים מהליגה השנייה כפו משחק חוזר בזכות אוזלת רגלם של שחקני צ'לסי והגנה יציבה שהונהגה על ידי קרטיס דייויס ופאבלו איבנייס. עבור הבלם הספרדי היה זה משחק פיקנטי מול טורס, איתו חלק את סרט הקפטן באתלטיקו מדריד, והוא לא עשה הנחות לחברו המדוכא למרות ההיכרות הקרובה. פאבלו גילה אגרסיביות, עמד בכבוד גם מול דידייה דרוגבה והיה שותף בכיר להישג של בירמינגהאם.

מגן שמאלי: כריסטיאן פאנדר - האנובר

"נזכה בגביע אופ"א - זה השיר החדש שמככב ביציעי האנובר אחרי הניצחון 1:2 על קלאב ברוז' בליגה האירופית, וגם לאחר ה-2:4 המרשים על שטוטגרט בליגה שמאפשר להם להתכונן כנראה לעונה נוספת באירופה. מירקו סלומקה עושה עבודה נהדרת בקבוצה הצנועה הזו, בה מקבל המאמן תפוקה הגנתית והתקפית מצוינת מכריסטיאן פאנדר, אותו הדריך לפני כן בשאלקה. המגן השמאלי בישל פעמיים מנקודת הקרן בצד ימין, וכשנקבעה קרן מהצד השני התמקם היטב ברחבה כדי לכבוש בעצמו. פאנדר מרגיש בבית וכל המועדון נמצא באופוריה. הנה קבוצה שמתרגשת - בלי טיפת ציניות - מהליגה האירופית.

כריסטיאן פאנדר שחקן האנובר. Stuart Franklin, GettyImages
האנובר כולה באופוריה. כריסטיאן פאנדר/GettyImages, Stuart Franklin

קישור

אנדראה פירלו - יובנטוס

שבוע לפני שהוא חוזר לסן סירו למשחק העונה, הפעם כשחקן יובנטוס, אנדראה פירלו מצא את הזמן לחגוג שער בכורה במדי הגברת הזקנה והוביל לניצחון 1:3 על קטאניה. המאסטרו לא התחיל את המשחק טוב, כשהעניק מרווח פעולה לפאבלו בריינטוס בשער היתרון של האורחים, אך התעשת במהרה ולקח פיקוד על העניינים. אחרי שכבש בבעיטה חופשית קלאסית את שער הליגה הראשון שלו מאז אוקטובר 2010, פירלו המשיך לנהל את המשחק של יובנטוס, סיכן בבעיטות מרחוק, חילק מסירות אומן וכמובן בישל את שני השערים הנוספים. פירלו הופך את כל השחקנים לצידו לטובים יותר, בדרך לתואר שחקן העונה באיטליה. פלא שיובנטוס עדיין בלתי מנוצחת?

צ'ורי קסטרו - מאיורקה

הנשק היעיל ביותר בכדורגל המודרני, אשר בשבילו לא צריך להניע כדור כמו ברצלונה, הוא כמובן המצב הנייח. בנבחרת המחזור הנוכחית ניתן למצוא את פאנדר ופירלו שבישלו כך, אבל מי שהגדיל לעשות בסוף שבוע עמוס שערים כאלה הוא צ'ורי קסטרו. הקשר האורוגוואי הוא השחקן הכי יצירתי שיש למאיורקה להציע, אבל בקבוצה כה אפורה וחסרת רעיונות גם הוא צריך את המצבים הנייחים כדי לספק מספרים. בניצחון המרשים 0:4 על ויאריאל, הוא הכין שניים מהשערים בכדורים חופשיים ועוד אחד מנקודת הקרן. קסטרו ניהל את העניינים במרכז המגרש והוביל את מאיורקה לניצחון הליגה הכי גבוה שלה מאז הרביעייה לרשת טנריפה בספטמבר 2009. הקבוצה של אוואט וחמד התרחקה מעט מהקלחת בתחתית.

גאל קקוטה - דיז'ון

ילד הפלא שהגיע לצ'לסי בקול תרועה רמה לפני מספר שנים, הושאל בעונות האחרונות לפולהאם ובולטון, לא עבר את התקופות הללו בהצלחה יתרה והחל להיעלם מהתודעה. עד שהגיעה דיז'ון והעירה אותו משנתו. נראה שדווקא הבריחה מהפרמיירליג והחזרה לצרפת עשו לגאל קקוטה טוב, כשבמקביל הקבוצה הצעירה קיבלה תוספת כוח משמעותית לחלק הקדמי שלה, שם התגליות בנג'מין קורנייה ובריס ז'וביאל כבר החלו ליפול מהרגליים. קקוטה התאקלם במהרה, כבש כבר שלושה שערים מאז המעבר בינואר ובשבת הצטיין עם שער ובישול בניצחון החשוב 0:3 על ניס. הילד שנחטף מלאנס עוד לפני גיל 16, הגיע לבגרות בגיל 20. גם הכינוי 'זידאן השחור' כבר לא משפיע עליו לרעה.

אנדראה פירלו שחקן יובנטוס חוגג את שער הבכורה שלו בקבוצה. Massimo Pinca, AP
בשבוע הבא בסן סירו - משחק העונה. אנדראה פירלו/AP, Massimo Pinca

התקפה

ליאונל מסי - ברצלונה

האם הפער הגדול שיצרה ריאל מדריד בפסגה הספרדית שחרר את ברצלונה? בהחלט יכול להיות. הקטלאנים הפגינו עליונות מוחלטת במשחק הצמרת מול ולנסיה שהסתיים ב-1:5 מוחץ, טיווחו את השער ללא הפסקה וקיבלו בפעם המי יודע כמה את ליאונל מסי בגדולתו. הארגנטינאי עלה נרגש למשחק הליגה ה-200 שלו, וחגג בסטייל עם רביעייה ראשונה במסגרת המקומית, אחרי שעשה זאת באותו ערב קסום נגד ארסנל באפריל 2010. מסי להטט, פרגן, ובעיקר התחפש לשועל רחבות עם כיבושים שקירבו אותו עד כדי פיגור שער אחד מכריסטיאנו רונאלדו, שמוליך עם 28 שערים לעומת 27 של הנמסיס מברצלונה. למי ששכח, זו עדיין אלופת אירופה.

מרקו די ואיו - בולוניה

כמה השפלות עוד מסוגלת אינטר לספוג העונה? אחרי הרביעייה מרומא וההפסד הביתי המביך לנובארה, הגיעה בולוניה לסן סירו והתעללה בהגנה החלשה של הנראזורי עם 0:3 מהמם. מעמדו של קלאודיו ראניירי - המאמן השני של אינטר העונה, למי ששכח - התערער עד מאוד עם ההפסד החמישי בששת המשחקים האחרונים. לא פחות מ-15 שערים ספגה אינטר במשחקים הללו, כשהפעם הגיע תורו של מרקו די ואיו לחגוג על חשבונה. החלוץ הוותיק, שלא כבש מול אינטר במדי בולוניה, הבטיח הפתעה גדולה וגם קיים עם צמד תוך דקה בשלהי המחצית הראשונה. די ואיו לא היה רחוק משלושער כשהשאיר אבק פעם אחר פעם ללוסיו ואנדראה ראנוקיה שסייעו לו בהבקעת השערים, וסחף את בולוניה לניצחון חוץ ראשון על אינטר מאז 1998.

שטפן קיסלינג - לברקוזן

אחרי המרדף הגרוטסקי במטרה להשיג חולצה של מסי, שחקני לברקוזן רצו לשקם את כבודם מול האוהדים הנרגזים. אוגסבורג החלשה הגיעה לביי ארינה והחזיקה מעמד עד לדקה ה-60, אבל יתרונה האיכותי של לברקוזן בא לידי ביטוי בסופו של דבר עם ניצחון 1:4. גיבור המשחק היה החלוץ שטפן קיסלינג, שהבקיע צמד ראשון בבונדסליגה זה שנה וגם הוסיף בישול. קיסלינג העלה את מאזנו לשישה שערים (רחוק מאוד מעונת השיא שלו עם 21 כיבושים ב-2009/10) וסייע לקבוצתו לציין את ניצחון הבית ה-300 שלה בבונדסליגה. לאחר שתיפרד מליגת האלופות, כנראה עם עוד כמה חולצות למזכרת מכוכבי ברצלונה, לברקוזן תוכל להתרכז במטרה היחידה שנותרה לה העונה: השגת הכרטיס לאירופה.

שטפן קיסלינג שחקן לברקוזן (אמצע). GettyImages
עזר לחבריו לשקם את הכבוד. שטפן קיסלינג, במרכז/GettyImages

שווים אזכור

חואן פאבלו (ספורטינג חיחון) - גם דייגו סימאונה החמיא

כריסטיאן פוקס (שאלקה) - רק על הקווים

באנל ניקוליצה (סנט אטיין) - לא מתגעגע לג'יג'י בקאלי

אורבי עמנואלסון (מילאן) - ממלא מקום קלאסי

יונס בלהנדה (מונפלייה) - כמעט גנב את משחק העונה

קארים בנזמה (ריאל מדריד) - מראה את הגב לגונסאלו היגואין

אדינסון קבאני (נאפולי) - מה הוא מכין לצ'לסי?

אדינסון קבאני שחקן נאפולי. Franco Castano, AP
מגיע חם לקראת המפגש עם צ'לסי. אדינסון קבאני/AP, Franco Castano

כוכב אורח

לימה - בראגה

באוגוסט 2010 היה שותף לימה לאחד המשחקים המפתיעים במוקדמות ליגת האלופות, כאשר כבש שלושער לרשת סביליה ברמון סאנצ'ס פיחואן אחרי שנכנס כמחליף, והעלה את בראגה לשלב הבתים עם ניצחון 3:4 סנסציוני. אלו היו שעריו הראשונים בקבוצה. שנה וחצי לאחר מכן, לימה הברזילאי חזר על ההישג מול יריבה צנועה יותר, כשכבש את כל השערים בניצחון 0:3 על ז'יל ויסנטה והשתווה לאוסקר קרדוסו מבנפיקה בראש טבלת המבקיעים עם 14 שערים. שמונה ניצחונות ליגה רצופים יש לבראגה המדורגת שלישית, שתעשה הכל כדי לבקר שוב בליגת האלופות ולבסס את מעמדה כאחת הגדולות בפורטוגל. לימה מתגעגע.

שחקן בראגה ז'וזה לימה חוגג שער. רויטרס
חזק במירוץ לליגת האלופות. לימה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully