וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיל בחנות חרסינה

9.2.2012 / 12:10

כאילו שהמפגש בין ליברפול ליונייטד לא טעון גם כך, השופט פיל דאוד צפוי להפוך אותו לשדה קרב. 5 המשחקים של סופ"ש

אוהדי ליברפול על רקע פטריס אברה, מנצ'סטר יונייטד. רויטרס
לפחות הפעם הקהל הביתי יהיה מאחוריו ולא הסקאוזרס של ליברפול. פטריס אברה באנפילד/רויטרס

יש יותר גרוע מהווארד ווב? (מנצ'סטר יונייטד – ליברפול, שבת, 14:45, ספורט1 ו-HD)

קשה לחשוב על משחק קשה יותר לשיפוט. המפגשים בין יונייטד לליברפול תמיד חמים ממילא, אולם כעת מתווספים לכך מספר שיקולים שיקשו מאוד על האיש בשחור לשלוט בעניינים. ראשית, לואיס סוארס צפוי לשוב להרכב הפותח של קני דלגליש דווקא במפגש חזיתי מול פטריס אברה. האורוגוואי, שחזר לכותרות בגדול עם בעיטה בסקוט פארקר ביום שני בקרב נגד טוטנהאם, לא ממש מסמפט את הצרפתי, וההשעיה בגין ההערה הגזענית לכאורה נתפסת על ידי אנשי ליברפול כחוסר צדק משווע. סוארס אף פעם לא בורח מאור הזרקורים – הוא מחפש אותו בכוח, וזו אחת הסיבות להצלחתו המסחררת מאז הגיע לאנפילד לפני שנה. את הקדנציה באיאקס, למי שלא זוכר, הוא סיים בנשיכה בצווארו של אוטמן באקאל במשחק העונה מול איינדהובן. אל תצפו ממנו לגלות איפוק באולד-טראפורד. מנגד, וויין רוני רק מחמם את האווירה עם ציוץ נחרץ בטוויטר: "הגיע לסוארס כרטיס אדום מול טוטנהאם".

שנית, אחרי שני הפנדלים שנשרקו לטובת יונייטד בסטמפורד-ברידג' ביום ראשון וזכו לדיון נרחב בתקשורת, שיפוט אוהד יונייטד לא יתקבל בהבנה. הדבר יהפוך את חייו של השופט לסיוט גם אם הוא מנסה לשמור על אובייקטיביות, ורצוי לשלוח למשימה אדם עם מוניטין טוב ככל האפשר, כלומר הכי רחוק מהווארד ווב. האנגלים לא השכילו לעשות זאת והפקידו את המשרוקית בידיו של פיל דאוד, דמות שנויה במחלוקת שזוכה לביקורת נוקבת מכל כיוון אפשרי בממלכה.

הטעות האחרונה של דאוד נרשמה בחצי-גמר גביע הליגה, כאשר העניק לליברפול פנדל שגוי מול מנצ'סטר סיטי, אחרי שהכדור פגע בידו של מיקה ריצ'ארדס. מצד שני, דאוד עזר העונה גם ליונייטד עם הרחקה ביזארית של קונור סאמון מוויגן שסללה את הדרך לניצחון 0:5 בדצמבר. באופן כללי, דאוד אוהב מאוד לשלוף כרטיסים אדומים, ובעונה שעברה הרחיק 12 שחקנים, אבל ריחם על ג'יימי קארגר שפצע את נאני בתיקול פראי במפגש בין שתי היריבות הגדולות, וכך איבד את השליטה על השחקנים. הוא גם לא הרחיק את נמאניה וידיץ', שמנע שער ודאי בפתיחת גמר גביע הליגה לפני שנתיים ועזר לשדים האדומים לנצח את אסטון וילה. אוהדי ארסנל מתעבים אותו, במיוחד אחרי המופע הקטסטרופלי בתיקו 4:4 המפורסם בניוקאסל בעונה שעברה.

בקיצור, דאוד אמנם ממש לא אוהד אף קבוצה, אבל מרבה לעשות שטויות במשחקים גדולים. קשה מאוד לסמוך עליו במפגש כה טעון, וכאן נכנס שוב לתמונה הטוויטר של רוני. "לכל המבקרים אותי על אגרסיביות אגיד שלא ספגתי אף כרטיס העונה", צייץ החלוץ, וזה הזמן להזכיר לו כי דאוד הרחיק אותו לפני שנתיים בשני צהובים מהירים בהפסד 2:0 במגרשה של פולהאם לפני שנתיים, אז נשלח למקלחת מוקדמת גם פול סקולס ששיחק בידו על קו השער. כדאי להם מאוד להיזהר.

השופט פיל דאוד מרחיק ממנו את מיכה ריצ'רדס שחקן מנצ'סטר סיטי. Alex Livesey, GettyImages
כולם סובלים ממנו. שחקני מנצ'סטר סיטי מקיפים את פיל דאוד לאחר שהעניק פנדל לליברפול/GettyImages, Alex Livesey

זלאטן לא לומד (אודינזה – מילאן, שבת 18.00, 5+)

"עשיתי דבר מטופש. דברים כאלה קורים, ואני צריך ללמוד מטעויות", אמר השבוע זלאטן איברהימוביץ', שהורחק אחרי סטירה בפניו של סלבאטורה ארוניקה מנאפולי. יש רק בעיה אחת – דברים כאלה קורים לזלאטן הרבה יותר מדי. בשלהי העונה שעברה, לפני פחות משנה, הוא קיבל כרטיס אדום על אגרוף בבטנו של מארקו רוסי, בלם בארי, והושעה גם אז לשלושה משחקים. מיד עם שובו למגרשים, הורחק השבדי שוב, הפעם על קללות לעברו של קוון במשחק מול פיורנטינה. גם אז הוא הביע חרטה, ביקש סליחה מכולם, וטען שדיבר עם עצמו.

אז אשתקד זה עבר ללא תקלות מבחינת מילאן, שהספיקה לפתוח פער נאה בפסגה. גם חסרונו של זלאטן לא הפריע לרוסונרי להביס 0:3 את אינטר במשחק העונה, מצמד של פאטו ושער של אנטוניו קסאנו. הפעם שניהם ממש לא בקו הבריאות, מסימיליאנו אלגרי נותר עם סגל דל, ואחרי ההפסד הביתי ליובנטוס בחצי-גמר הגביע המצב לא נראה מזהיר. מילאן מגיעה לפריאולי עם נקודה משני משחקי הליגה האחרונים, ופיאסקו נוסף יכניס אותה למשבר לא פשוט, עוד לפני המפגשים עם ארסנל בליגת האלופות ומשחק העונה מול הגברת הזקנה בעוד שבועיים.

כאן כדאי להזכיר כי טוטו די-נטאלה נמצא כהרגלו בכושר הבקעה פנטסטי, בדרך לשוב לסגל נבחרת איטליה, ומאזנו מול הרוסונרי מעודד במיוחד מבחינת הזברות – ארבעה שערים בארבעה המפגשים האחרונים ביניהן, כולל צמד ב-4:4 המרהיב בסן-סירו בעונה שעברה. אז הציל זלאטן נקודה עבור מילאן בתוספת הזמן, אך הפעם הוא לא יהיה על הדשא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
זלאטן איברהימוביץ' שחקן מילאן לאחר שהורחק. AP
מתי כבר תלמד? זלאטן/AP

הבוגד – טייק 1 (מנשנגלדבאך – שאלקה, שבת, 19.30, שידור בספורט2 ב-22:30)

הסיפור יהיה גדול פי מיליון בסוף אפריל, כאשר מרקו רויס יגיע עם גלדבאך לאיצטדיונה של קבוצתו לעתיד דורטמונד, שלושה מחזורים לסיום העונה, אולי בקרב ישיר על התואר, אבל גם הבעיה של רומן נוישטטר שווה התייחסות. סיכום פומבי על מעבר שחקנים ומאמנים זמן רב לפני שהוא מתבצע בפועל עלול להיות בעייתי מאוד, ובבונדסליגה זה עלה לכותרות גם אשתקד, כאשר יופ היינקס, אז מאמנה של לברקוזן, התארח את מעסיקיו לעתיד מבאיירן מינכן, וכאשר רובין דוט, אז מאמנה של פרייבורג, הפסיד במחזור הסיום לקבוצתו הבאה לברקוזן.

רומן נוישטטר חייב את הקריירה שלו ללוסיאן פאברה. הוא נחשב לשחקן כושל למדי בחבורה שהיתה אמורה לרדת ליגה, ואז הפך אותו המאמן השווייצרי לקשר אחורי אדיר בקבוצת צמרת. אם שובו של רויס לדורמונד, מועדון בו גדל, מתקבל בטבעיות, הרי שהעזיבה של נוישטטר לשאלקה, עליה הוכרז בינואר, ממש לא עברה בשקט. אוהדי גלדבאך האשימו אותו בבגידה וברדיפת בצע, בעוד השחקן עצמו הסביר: "אני רק רוצה להתקדם מקצועית. היה לי נוח יותר להישאר, אבל בחרתי באתגר חדש". אמירה זו רק הזיקה לו מבחינת האוהדים, כי הרי הם רואים בקבוצתם מקום מפואר הרבה יותר בהשוואה לשאלקה שמעולם לא זכתה באליפות. "אתן את כולי לגלדבאך עד הדקה האחרונה של העונה", הבטיח נוישטטר, אלא שלא כולם מאמינים לו. כעת הוא מתייצב למבחן הגדול בחייו עד כה, בקרב צמרת מול קבוצתו העתידית, אל מול העיניים הביקורתיות של אוהדיו לשעבר. לא כדאי לקנא בו.

רומן נוישטטר שחקן בורוסיה מנשנגלאדבך. Dennis Grombkowski, GettyImages
הואשם ברדיפת בצע ועכשיו הוא עומד במבחן מול קבוצתו לעתיד. רומן נוישטטר במדי מנשנגלדבך/GettyImages, Dennis Grombkowski

הבוגד – טייק 2 (גנט – קלאב ברוז', ראשון, 19.00, ספורט2)

ההצטיינות של ליאור רפאלוב בשבועות האחרונים העלתה מאוד את מניותיו בעיני אוהדי ברוז', והם מצפים לראות אם יצליח לעמוד בסטנדרטים הגבוהים גם במשחק צמרת, אבל כל תשומת הלב לקראת המפגש הגדול מופנית לעברו של השוער בויאן יורגאצ'ביץ'. הסרבי הגן במשך יותר מארבע שנים על שערה של גנט, נהנה מיחסים מעולים עם היציעים, אבל בתחילת נובמבר ציפתה להם הפתעה גדולה. לקראת המשחק מול מכלן היה רשום יורגאצ'ביץ' בהרכב המקורי, אבל אז הוחלף לפתע על ידי פרנק בוקס. התעלומה נפתרה מהר מאוד – התברר כי ברוז' הגישה לשוער הצעה שאי אפשר לסרב לה, והוא הסכים מיד. האישור המיוחד לביצוע העסקה מחוץ לחלון ההעברות התקבלה בשל פציעות של שני שוערי הסגל של ברוז'. יורגאצ'ביץ' דיבר אז על קידום מקצועי והגשמת חלום, וקשה לומר שאוהדי גנט אהבו לשמוע זאת. גם אוהדי ברוז' לא קיבלו אותו בזרועות פתוחות, ורבים עדיין בוחנים את הסרבי בחשדנות.

לקראת ביקורו של יורגאצ'ביץ' נמצאים כולם בכוננות שיא. ראש עיריית גנט והמועדון עצמו ביקשו מהאוהדים לקבל אותו באופן מכובד. לא ברור אם זה יעזור. היריבות בין שתי הערים, אשר מרוחקות בסך הכל 50 קילומטרים זו מזו, עזה, והמשחק הקודם בין הקבוצות עדיין זכור היטב. בסוף אוקטובר הדיחה גנט את ברוז' מהגביע בפנדלים אחרי 4:4 מרתק, כעבור מספר ימים הפסידה הקבוצה של רפאלוב 5:4 לגנק ופיטרה את המאמן אדרי קוסטר. גנט תשמח לשחזר את המופע ההתקפי מול יורגאצ'ביץ'.

שוער גנט בויאן יורגאצ'ביץ'. GettyImages
אף אחד לא אוהב אותו כרגע, גם אוהדי ברוז'. בויאן יורגאצ'ביץ'/GettyImages

הבוגד – טייק 3 (אולימפיאקוס – אא"ק אתונה, שישי, 20.00)

על כשרונו של רפיק ג'בור, צרפתי ממוצא אלג'יראי שבחר בניגוד לזינדין זידאן לייצג את מולדת הוריו, מעולם לא היה ויכוח, אך אופיו גרם לו בעיות רבות בקריירה. אוהדי אא"ק אתונה אהבו מאוד את החלוץ ששיחק במדים הצהובים-שחורים במשך שלוש וחצי שנים, אך מאמניו סמפטו אותו פחות. מאנולו חימנס הספרדי כה מאס בו בשלהי 2010, שהמועדון הסכים לשחרר אותו ללא תמורה רק כדי לא לראותו יותר. בזמן שסוכנו חיפש לפני שנה אפשרויות תעסוקה ברחבי אירופה, החליט ג'בור הפגוע לחתום דווקא בשורות אולימפיאקוס, בצעד שגרם למתח עצום בבירת יוון. ג'בור הוסיף מלח על הפצעים כאשר כבש צמד ונבחר לשחקן המצטיין בניצחון המוחץ 0:6 על אא"ק חודשיים בלבד אחרי המעבר. בימים אלה מדברים באתונה בעיקר על המפגש המחודש שלו עם קבוצתו הקודמת.

בעונה שעברה היווה ג'בור תוספת כוח משמעותית לקבוצה שזכתה באליפות, וגם העונה הוא ממשיך לככב עם תשעה שערי ליגה. אלא שבמרוץ שני סוסים מול פנאתינייקוס אין לאף אחת מהגדולות, כמו בספרד, מקום לטעויות. מאזנה של אולימפיאקוס מצוין, אך היא מפגרת בשתי נקודות אחרי היריבה הירוקה, ואסור לה למעוד מול אא"ק שירדה מנכסיו בעקבות משבר כלכלי עמוק. ג'בור יודע שהוא חייב לספק את הסחורה גם הפעם.

שחקן נבחרת אלג'יריה רפיק ג'בור. Ian Walton, GettyImages
אין מקום לטעויות במשחק הזה. רפיק ג'בור/GettyImages, Ian Walton

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully