וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אפריקה: מאיוקה כבש, זמביה וחוף השנהב בגמר

עמנואל מאיוקה עלה כמחליף וכבש שער ניצחון ההיסטורי לזמביה (78) בדרך ל-0:1 מפתיע. ג'רביניו סידר לפילים 0:1 על מאלי

אליפות אפריקה הגיעה הערב (רביעי) לנקודת הרתיחה עם שני משחקי חצי הגמר. במשחק הראשון ניצחה זמביה 0:1 את גאנה המצוינת, עם שער נוסף של עמנואל מאיוקה, שממשיך טורניר נהדר. בחצי הגמר השני הפייבוריטית דווקא כן עשתה את העבודה וחוף השנהב גברה 0:1 על מאלי משער של ג'רביניו, שחקנה של ארסנל.

זמביה - גאנה 0:1

איזו סנסציה, איזו דרמה, איזה מאיוקה. עמנואל מאיוקה, עד לא מזמן חלוץ מכבי תל אביב, המשיך היום את הטורניר המצוין שלו, כשכבש את שער הניצחון עבור זמביה בדקה ה-78 והעניק לה ניצחון מפתיע על גאנה החזקה וההעפלה היסטורית לגמר אליפות אפריקה.

המשחק יכול היה להתגלגל אחרת, כשגאנה כבר קיבלה פנדל, אבל אסמואה גיאן החטיא מהנקודה הלבנה בדקה השמינית. כזכור, גיאן היה זה שהחטיא את הפנדל עבור גאנה בדקה ה-120 ברבע גמר המונדיאל מול אורוגוואי, והפך לדמות טרגית בתולדות הנבחרת. היום הוא שוב רשם החטאה כואבת.

מאיוקה, שנכנס במחצית, הוא השחקן היחיד בזמביה שמשחק באירופה, ובדקה ה-78 שלח בעיטה מדודה מחוץ לרחבה, שהעניקה לנבחרתו את הניצחון המתוק, שכמובן מהווה הישג היסטורי עבור הזמבים. דרק בואטנג, קשר גאנה, הורחק בצהוב שני.

מאלי - חוף השנהב 1:0

חוף השנהב הייתה מהרגע הראשון הפייבוריטית הגדולה של כולם לזכות באליפות אפריקה שנייה בתולדותיה והיא ממשיכה לעשות את העבודה על הצד הטוב ביותר. ההגנה של הפילים פשוט בלתי חדירה לחלוטין והניצחון הזה היה החמישי שלהם בטורניר בחמישה משחקים. מאזן השערים עומד על 0:10.

את שער הניצחון כבש שחקן ארסנל ג'רביניו, ששניות בודדות לפני תוספת הזמן קיבל כדור קרוב למחצית המגרש באגף שמאל, השחיל בין הרגליים של המגן שלו והתקדם. כשנכנס לרחבה הוא עשה הטעיה וכל ההגנה, כולל שוער האיגלס הלכו לכיוונו של סלומון קאלו ואיפשרו לג'רביניו למצוא את הפינה הרחוקה והחשופה כדי לכבוש את השער היקר כל כך ששולח את הנבחרת בכתום לגמר שלישי בהיסטוריה שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully