וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנצ'סטר יונייטד גברה 2:3 על מנצ'סטר סיטי בגביע

מנצ’סטר יונייטד גברה 2:3 על סיטי בדרבי הלוהט בגביע, והחזירה לעצמה חלק מהכבוד האבוד אחרי ה-6:1 המשפיל. האדומים כבר הוליכו 3:0 במחצית, סיטי חזרה והריחה קאמבק, אבל זה לא הספיק

הקרב הגדול הבטיח הרבה, והפעם הוא גם קיים: מנצ'סטר יונייטד גברה היום (ראשון) 2:3 על מנצ'סטר סיטי במסגרת הסיבוב השלישי בגביע האנגלי, במשחק נפלא וגדוש באירועים. שתי המוליכות של הפרמיירליג הן לא רק הקבוצות הטובות באנגליה, אלא גם בעלות יריבות אדירה, שבימים אלה מגיעה לשיאה. המשחק ביניהן, כצפוי, סיפק לא רק אמוציות ומתח, אלא גם התעלות מקצועית ולא מעט דרמות, באחר צהריים מענג של כדורגל.

צפו בתקציר הדרבי הדרמטי של מנצ'סטר

יונייטד פתחה בצורה מדהימה וכבר הוליכה 0:3 במחצית, כשסיטי נותרה עם עשרה שחקנים אחרי הרחקה מפוקפקת של וינסנט קומפני. האדומים כבר חשבו על נקמה על ה-1:6 הבלתי נשכח, אבל בסופו של הסתפקו בניצחון מינימלי מתוק, שמדיח את מחזיקת הגביע מהמפעל. ווין רוני כבש ראשון בנגיחה יפהפייה לחיבורים (10), דקה לאחר מכן וינסנט קומפני הורחק באדום (כנראה לא מוצדק), דני וולבק הכפיל את התוצאה בבעיטה נאה (30), רוני הוסיף את השלישי (39) אחרי שכבר החטיא פנדל וסיים מחצית מדהימה.

אלכסנדר קולארוב צימק עם פתיחת המחצית (48), סרחיו אגוארו הוסיף עוד אחד (65), והתכולים נכנסו לטירוף. עד לסיום סיטי לחצה ויונייטד נלחצה, אבל בסופו של דבר האדומים הם אלה שחגגו את הניצחון. פול סקולס, שהודיע היום על חזרה מפרישה, נכנס כמחליף בדקה ה-59.

ווין רוני שחקן מנצ'סטר יונייטד חוגג עם פטריס אברה. Alex Livesey, GettyImages
סוג של נקמה. יונייטד חוגגת/GettyImages, Alex Livesey

אין ספק, מנצ'סטר יונייטד עלתה היום מלאת מוטיבציה לדרבי. לא רק שהאדומים הרגישו שסיטי נוטלת את ההגמוניה בעיר, אחרי שהשתלטה על הפסגה בליגה האנגלית ונראתה כמו הקבוצה הבכירה בממלכה, אלא בעיקר אחרי הטראומה מהדרבי הקודם, בו סיטי הביסה 1:6 את יונייטד באולד טראפורד במשחק בלתי נשכח.

היום יונייטד הזכירה לסיטי שההשתלטות על הכדורגל האנגלי לא תהיה פשוטה כל כך, ובטח לא תקרה ללא מאבק. מנגד, סיטי הזכירה ליריבתה שגם היא לא נכנעת בקלות, ואם לא הייתה בעשרה שחקנים (ואם לא הייתה חסרה את האחים טורה, ג'ו הארט ומריו באלוטלי), לא היה מפליא אם המשחק היה נגמר אחרת.

המשחק נפתח בצורה סוערת, כשכבר בדקה העשירית ווין רוני העלה את האדומים ליתרון בנגיחה יפהפייה בסיומה של התקפה מתפרצת מסחררת. יופי של שער לחלוץ, שפורח מול התכולים. לאחר מכן הגיע המהלך שראשי סיטי ידברו עליו עוד תקופה ארוכה: וינסנט קומפני הורחק בכרטיס אדום ישיר (12), במה שנראה כהחלטה שגויה ומחמירה של השופט, שהעניש את הבלם על תיקול אלים (זינוק קדימה עם שתי רגליים), אבל לאו דווקא כזה שמחייב אדום.

אלכס פרגוסון מאמן מנצ'סטר יונייטד לוחץ יד למאמן מנצ'סטר סיטי רוברטו מאנצ'יני. רויטרס
רק תנו לנו עוד משחקים כאלה. פרגוסון ומאנצ'יני/רויטרס

סיטי עוד נלחמה וניסתה, אבל אז הגיע השער השני של דני וולבק (30), שכבש בבעיטה אוויר יפה מתוך הרחבה. בדקה ה-39 ווין רוני הוסיף את השלישי, כשלמרות שהחטיא פנדל השתלט על הריבאונד וקבע 0:3 מדהים עוד לפני המחצית. האדומים באצטדיון אלתיחאד בשמיים.

המחצית השנייה נראתה אחרת, כשאלכסנדר קולארוב צימק כבר בדקה ה-48 בבעיטת עונשין נפלאה. תצוגת השוערות הבינונית נמשכה עם הדיפה רעה של לינדגראד, שאיפשר לסרחיו אגוארו לצמק ל-3:2 בדקה ה-63. סיטי ניסתה להשוות, אבל כשלה מול ההגנה המבולבלת של פרגוסון. יונייטד, מנגד, אומנם החזיקה הרבה יותר בכדור, אבל בעיקר הניעה אותו לרוחב וחיכתה שהמשחק ייגמר. מחזיקת הגביע הודחה, הסיטי יכולה להרגיש מאוכזבת לאור השיפוט והמאזן על הדשא, אבל מה שחשוב זה שחובבי הכדורגל נשארו עם טעם של עוד מהמשחק מהמצוין.

הסיפור הגדול של המשחק הגיע עוד לפניו, כאשר מנצ'סטר יונייטד פרסמה הודעה רשמית סנסציונית לפיה הקשר פול סקולס חוזר למגרשים מפרישה וישחק בקבוצה עד תום העונה. הג'ינג'י בן ה-36 פתח על הספסל כאשר הוא לובש את החולצה מספר 22 ולא את המספר 18 איתו היה מזוהה כל השנים. כאמור, הוא עלה בדקה ה-59, ולא בלט במיוחד.

ווין רוני כובש לזכות מנצ'סטר יונייטד מול מנצ'סטר סיטי. רויטרס
איזו נגיחה יפהפייה. רוני כובש את הראשון/רויטרס

מחצית ראשונה

דקה 6 - המשחק נפתח בלחץ גדול של סיטי, כששחקניה לוחצים על החלק האחורי של יונייטד. אגוארו כמעט חטף כדור מלינדגארד, שהבעיטה שלו נהדפה על ידי הארגנטינאי.

דקה 10 - גול! התקפה מתפרצת מדהימה של יונייטד הסתיימה בשער יפהפה של ווין רוני, שנגח מעשרה מטרים לחיבורים אחרי הגבהה מדויקת של ולנסיה.

דקה 12 - כרטיס אדום! וינסנט קומפני זינק לתיקול מסוכן על נאני עם שתי הרגליים קדימה, השופט מעט החמיר איתו ושלף כרטיס אדום ישיר, על אף שבהילוכים החוזרים נראה שקומפני נגע רק בכדור ולא פגע בנאני. סיטי בעשרה שחקנים.

דקה 15 - סרחיו אגוארו שלח בעיטה מדודה לעבר החיבורים מ-18 מטר, לינדגארד התעופף והציל שער בטוח. איזה יופי של הצלה.

דקה 23 - גם בעשרה שחקנים, סיטי מצליחה להחזיק בכדור. סילבה קיבל כדור ברחבה, אבל נבלם בשנייה האחרונה לפני שהצליח לבעוט.

דקה 27 - פיל ג'ונס חסר הביטחון איבד כדור, שהגיע לאגוארו, אבל הארגנטינאי מזווית קשה בעט לרשת החיצונית מתוך הרחבה.

דקה 30 - גול! דני וולבק ניצל הרחקה רעה של הגנת סיטי, ובעט מהאוויר תוך כדי סיבוב בעיטה חזקה לפינה הרחוקה, שהכניעה את פנטילימון. 0:2 ליונייטד, האדומים באוויר.

דקה 39 - גול! קולארוב הכשיל את וולבק ברחבה, השופט סימן על פנדל מוצדק. ווין רוני בעט, פנטילימון הדף, אבל החלוץ השתלט על הריבאונד ונגח פנימה. 0:3 מדהים ליונייטד.

מחצית שנייה

דקה 46 - סיטי ערכה שני חילופים הגנתיים עם פתיחת המחצית: סילבה וג'ונסון יצאו, סאביץ' וסבאלטה נכנסו.

דקה 48 - גול! אלכסנדר קולארוב שלח בעיטה חופשית מדויקת מ-25 מטר, שהכניעה את לינדגארד. עוד שער מצוין בדרבי הסוער. 3:1, סיטי מצמקת.

דקה 59 - חילוף מדהים בשורות יונייטד: נאני יוצא, ומי שנכנס במקומו הוא פול סקולס בן ה-37, מספר 22 באדום. מרגש.

דקה 63 - ולנסיה הוכשל בבירור על סף הרחבה על ידי מילנר בספק פנדל, השופט לא שרק.

דקה 65 - גול! סקולס איבד כדור, מילנר העביר כדור רוחק, אגוארו בעט חזק מ-12 מטר, לינדגראד הדף, ואגוארו נעץ את הריבאונד ברשת. 2:3 ליונייטד, סיטי חוזרת. וואו.

דקה 77 - יונייטד מחזיקה בכדור ומניעה אותו בסבלנות, אבל לא מסכנת את השער. האם האדומים רק רוצים להעביר את הזמן עד לסיום מול עשרה שחקנים של סיטי?

דקה 83 - כדור רוחב פגע בידו של ג'ונס ברחבה של יונייטד. סיטי דרשה פנדל, השופט (כנראה בצדק) העניק לה רק קרן.

דקה 86 - ההגנה של יונייטד התקשתה להרחיק כדור חופשי, ומי שנחלץ לעזרת ההגנה המבולבלת היה ווין רוני, שמנע שער.

דקה 90 + 2 - סיטי זכתה בכדור חופשי, קולארוב בעט חזק, אבל הפעם לינדגראד הדף והציל שער.

הרכב מנצ'סטר סיטי: קוסטל פנטילימון, מיכה ריצ'רדס, ג'וליאן לסקוט, וינסנט קומפני, אלכסנדר קולארוב, נייג'ל דה יונג, ג'יימס מילנר, סמיר נאסרי (אואן הארגריבס, 82), אדם ג'ונסון (פבלו סבאלטה, 46), דויד סילבה (סטפן סאביץ', 46), סרחיו אגוארו

הרכב מנצ'סטר יונייטד: אנדרס לינדגארד, כריס סמולינג, פיל ג'ונס, ריו פרדיננד, פטריס אברה, אנטוניו ולנסיה, מייקל קאריק, נאני (פול סקולס, 59), ריאן גיגס, דני וולבק (אנדרסון, 75), ווין רוני

סיטי תערער על האדום לקומפני. מאנצ'יני: "בטוח שנזכה"

הג'ינג'י שוב איתנו! פול סקולס חוזר מפרישה

אילו קבוצות חזרו מתבוסות לזכייה באליפות?

פול סקולס, מנצ'סטר יונייטד. רויטרס
תראו מי פה! סקולס חוזר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully