וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פפ גווארדיולה: "נצטרך משחק מושלם כדי לנצח"

מאמן ברצלונה מפרגן ליריבה לפני הקלאסיקו. מסי הולך על שיא. קראנקה מבהיר: "לא נסתפק בתיקו" (שבת, 23:00, ספורט5)

הנה זה מגיע. תושבי מדריד, ברצלונה, ספרד, אירופה והעולם כולו יעצרו את נשימתם למשך שעתיים מחר (שבת) כשאל כר הדשא בסנטיאגו ברנבאו יעלו הבלאנקוס של ריאל מדריד והבלאוגראנה של ברצלונה 23:00, ספורט 5 ו-HD) למשחק הכי גדול שיש לכדורגל להציע בימינו, הקלאסיקו הראשון של הלה ליגה לעונת 2011/12.

ריאל: מוריניו הולך על מערך זהיר

המארחת ריאל מגיעה למשחק במצב מדהים. כרגע היא במקום הראשון בטבלה, ביתרון שלוש נקודות על פני בארסה ועם משחק חסר בכיס. במדריד יודעים היטב שניצחון מחר יהיה צעד ענק לכיוון נישולה של יריבתם השנואה מכתר האליפות אחרי שלוש זכיות רצופות.

ריאל באמת נמצאת בכושר יוצא דופן, אפילו לקבוצה בסדר הגודל שלה. מאז התיקו 0:0 מול סנטאנדר ב-21 לספטמבר, הבלאנקוס כבר סופרים 15 ניצחונות רצופים בכל המסגרות. יחס השערים באותם 15 משחקים- 9:57. הקבוצה העפילה בקלילות לשמינית גמר ליגת האלופות וכאמור, גם פתחה פער בליגה, עכשיו הגיע הזמן לנצח את הקלאסיקו.

את יחסיו הארוכים והמתוסבכים של המאמן ז'וזה מוריניו עם ברצלונה כבר לא צריך לספר לאף חובב כדורגל ועדיין, ייתכן שאליפות מול הקבוצה של פפ גווארדיולה היא האתגר הכי גדול שהפורטוגלי עמד בפניו בכל הקריירה המזהירה שלו. מוריניו יעלה מחר עם חוליית התקפה שתכלול כמובן את כריסטיאנו רונאלדו ואנחל די מאריה הפנטסטי, כשלצידם ישחק אחד מבין השניים: קרים בנזמה או גונסאלו היגואין.

למרות שלאחרונה נדמה שהשניים מסתדרים נהדר כשהם יחד על המגרש, מוריניו יודע שמול בארסה תידרש גם עבודת הגנה ולכן יפתח במערך זהיר יותר. קסיאס צפוי לעלות בשער, מרסלו, ראמוס, פפה וארבלואה יהיו בהגנה, חדירה, אלונסו ודיארה ירכיבו קישור מעובה.

מוריניו החרים את מסיבת העיתונאים לקראת המשחק ושלח את עוזרו אייטור קראנקה למלא את מקומו. קראנקה הבטיח שריאל לא תשנה את צורת המשחק שלה בשל היריבה ותפתח במערך 3:3:4. עוזר המאמן הוסיף: "אנחנו במצב מצוין ולכן נתייחס למשחק כמו לכל משחק אחר, אפילו שהוא יוצא דופן. זה רק עוד משחק עבורנו ולא נסטה מהדרך שלנו. כמובן שלא נחתום על תיקו. ברור שעדיף לנו לנצח, אבל שיהיה ברור- גם זה לא יחרוץ שום דבר". כשנשאל לגבי היעדרותו של מוריניו, תירץ קראנקה: "הוא היה כבר ב-30 מסיבות עיתונאים והסביר את עמדותיו המון פעמים. כולנו חושבים באותה צורה, אני לא צריך שהוא יכתיב לי מה להגיד".

ברצלונה: וייה ופיקה בהרכב

מהצד השני תחכה האימפריה של גווארדיולה. מאז מונה למאמן ברצלונה, מחזיק גווארדיולה ברקורד מדהים של שבעה ניצחונות, שתי תוצאות תיקו והפסד בודד מול ריאל כולל שלושה ניצחונות לעומת אפס הפסדים בברנבאו. הניצחון האחרון של ברצלונה על ריאל היה בסופר קאפ בתחילת העונה. אז נגמר המשחק הראשון בין הקבוצות, בברנבאו, בתיקו 2:2 ואילו את הגומלין הכריע ליאונל מסי עם שער בדקה ה-88 וניצחון 2:3 שהעניק לבארסה את התואר. אגב, את במשחק ההוא הורחקו מרסלו ומסוט אוזיל מריאל, כמו גם דויד וייה מברצלונה ומי הרחיק אותם? השופט דויד פרננדס בורבלאן, שישפוט גם מחר.

גווארדיולה מתכוון לשנות יותר מדי את השיטה המצליחה. הקבוצה שלו תעלה אומנם עם ארבעה שחקני הגנה, בדמות פיקה ומסצ'ראנו במרכז ואבידל ודני אלבס באגפים. בקישור ישחקו בוסקטס, צ'אבי ואינייסטה ואת החלק הקדמי יאיישו וייה, מסי ופברגאס. האחרון, שהחזרה שלו מארסנל לקבוצת נעוריו בתחילת העונה לוותה בתהיות על מידת השתלבותו, תפס עמדה מובילה ומצא את הרשת כבר שבע פעמים העונה, שני רק למסי ברשימת הכובשים של ברצלונה.

גווארדיולה התייצב בערב למסיבת העיתונאים הרשמית ואמר: "תמיד מרגש לשחק בברנבאו. המצב בטבלה לא משנה. אנחנו צריכים לדעת מה ריאל עושה טוב ומה לא ונצטרך להיזהר מהמתפרצות שלהם, להגן כמו שצריך ולהיות מהירים. לא יהיה קל למצוא שטחים כי ריאל קבוצה מאוד אינטנסיבית. כדי לנצח נצטרך לספק משחק מושלם כי לריאל יש מעט חולשות והם יכולים להשתמש בטקטיקות שונות.

"אני לא רוצה לשבת בברנבאו 90 דקות ולחכות לצלצול הפעמון, אלא רוצה לגרום לו להשמיע צליל. כדי לנצח נצטרך לעשות הרבה דברים: להתקיף כמו שצריך, להתגונן טוב, לצאת למתפרצות ולהיזהר מהנעת הכדור המהירה שלהם. ריאל חזקה יותר מהעונה שעברה כי השחקנים מכירים טוב יותר אחד את השני ואת המאמן".

על חוליית ההגנה שלו אמר: "זה לא משנה אם נשחק עם שלושה או ארבעה. כדורגל לא מתחיל בחוליה האחורית. הרעיון הוא לחשוב בצורה רחבה יותר, למצוא את המקום לפגוע בהם. אנחנו תמיד מלאי אמביציה וחושבים על ניצחון. שתי הקבוצות רוצות לנצח ונראה איך זה ייגמר".

וקצת סטטיסטיקה. מסי אוהב לפגוש את ריאל ואת קסיאס. ב-15 משחקים מול השוער מצא מסי את הרשת לא פחות מ-13 פעמים. שער אחד שלו מחר יציב אותו במקום הראשון לצד סזאר רודריגס האגדי בטבלת כל הזמנים של שחקני ברצלונה מבחינת כיבושים מול ריאל מדריד, אבל כנראה שזה לא יהיה פשוט. ברצלונה ומסי אומנם בלתי נגיעים במשחקי הבית העונה, שם טרם ספגו שער ליגה, אולם בחוץ המצב שונה לחלוטין ובשישה משחקי חוץ העונה בליגה, הקבוצה של גווארדיולה יצאה מנצחת רק פעמיים.

משחק החוץ האחרון, שהתקיים גם הוא במדריד, הסתיים בהפסד 1:0 לחטאפה ולמרות שבשתי הקבוצות הקפידו להתבטא אחרת במהלך השבוע האחרון, בריאל, כמו גם בברצלונה יודעים מה תהיה משמעותו המנטלית והטכנית של ניצחון לבן מחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully