וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנחל די מריה: המיוחד של המיוחד

8.12.2011 / 8:00

רונאלדו הוא הכוכב, אוזיל הוא היהלום, אבל אנחל די מריה הוא ה-שחקן של מוריניו בריאל מדריד וגם האיש שלו על המגרש

באוקטובר 2010 חגג כריסטיאנו רונאלדו את הרביעייה הראשונה שלו בקריירה. הקורבן האומלל היה על שוערה של ראסינג סנטאנדר טוניו וריאל מדריד ניצחה 1:6, כשהכותרת של העיתון "מארקה" קוראת: "CR7, CR7, CR7... ועוד CR7".

הפורטוגלי היה הכוכב הבלתי מעורער של הערב, אבל בשעה שהוא חוגג את הרביעי שלו, פנדל מוצלח שקבע 0:5 כבר בדקה ה-55, המאמן ז'וזה מוריניו קרא דווקא לאנחל די מריה שהכשלה עליו הביאה לכדור העונשין ודאג להחמיא לו על המהלך ועל התצוגה הכללית שלו עד לאותה נקודה.

הסיפור הזה מבטא היטב את סיפור ההצלחה של אנחל די מריה העונה וסיפור האהבה שלו עם מוריניו הפך אותו לאחד מהשחקנים החשובים והמשפיעים ביותר בריאל מדריד עמוסת הכוכבים והשמות הגדולים.

מאמן ריאל מדריד ז'וזה מוריניו מתדרך את אנחל די מריה. רויטרס
יש ביניהם כימיה. ז'וזה מוריניו מתדרך את אנחל די מריה/רויטרס

די מריה נרכש בקיץ שעבר תמורת 25 מיליון יורו ועוד 11 מיליון שיועברו לבנפיקה במהלך השנים הקרובות. בעונה לפני כן הוא היה השחקן המרכזי של האימפריה הפורטוגלית שזכתה באליפות שנייה בלבד מאז 1994 ומנצ'סטר יונייטד, מנצ'סטר סיטי וצ'לסי הוזכרו כמעוניינות בו. ברזומה שלו כבר הופיעו זכייה באליפות העולם לנבחרות צעירות ב-2007 ושער ניצחון ששווה מדליית זהב בגמר אולימפיאדת 2008, ועדיין, הספקולנטים גירדו בראש ולא הבינו כיצד ומדוע ריאל שילמה עליו יותר מששילמה על סמי חדירה ומסוט אוזיל גם יחד, שניים שזה עתה סיימו מונדיאל חלומי.

עונת 2010/11 אישרה חלק מהחששות. מצד אחד, די מריה הבריק עם 20 בישולים בכל המסגרות, אבל מצד שני, ריאל מדריד זכתה בתואר אחד בלבד והזניח מכולם – הגביע הספרדי – והקשר הארגנטינאי לא הצליח לשמור על רמת משחק אחידה לאורך זמן ולעתים קרובות מדי נעלם. אלא שמוריניו לא התרגש ולא הפסיק להאמין בקשר הצנום לרגע.

העיתונאי סיד לואו הסביר: "באופן פומבי, מוריניו אמר בקיץ 2010 שהוא יחתים את די מריה 'רק תמורת הסכום הנכון'. הוא גם השמיע תהיות פומביות האם הקשר הארגנטינאי יצליח לשחזר בליגה הספרדית את היכולת שהוא הציג בליגה הפורטוגלית. אבל מאחורי הקלעים, זה נראה אחרת לחלוטין. מוריניו התעקש שריאל תרכוש את די מריה, וכשהנשיא פלורנטינו פרס הראה סימנים של התנגדות, הוא פשוט התעקש יותר".

חודשים אחרי שמוריניו ספג ביקורות על הסכום ששילם על "פידאו" ("האיטרייה" – כינויו של די מריה על שום מבנה גופו הרזה והארוך) והקשר עצמו ספג ביקורות על היכולת שלא בטוח מספיקה למועדון כמו ריאל מדריד, שניהם צוחקים על כולם ממעלה טבלת הליגה הספרדית.

אנחל די מריה שחקן ריאל מדריד. רויטרס
לועג לכל המקטרגים. אנחל די מריה ברגע אופייני העונה/רויטרס

שנים ארוכות לפני שאנחל די מריה הפך לגאווה של שכונת פרדריאל ברוסאריו, ייעץ רופא המשפחה לאמו לשלוח את בנה חסר המנוחה לקבוצת כדורגל, "כדי שהוא ישרוף אנרגיות ולא יהרוס את הבית". ז'וזה מוריניו התאהב בשחקן הכנף של בנפיקה בזכות אותם נמרצות ועבודה בלתי פוסקת שגרמו לדיאנה די מריה לשלוח את בנה למגרשים.

בראיונות היכרות שנערכו איתו כשנחת בבירת ספרד, הקשר הארגנטינאי נשאל על היתרונות והחסרונות שלו וכמעט תמיד השיב ש"אני צריך להתחזק ולעבוד על החלק ההגנתי". זה בדיוק מה שמוריניו עשה, תוך שהוא מתעל את התזזיותיות של השחקן לטובת הקבוצה. הוא דרש מדי מריה לעזור יותר בהגנה, הפך אותו לשחקן טקטי והקשר עצמו הראה נכונות להקשיב, ללמוד וליישם.

בתחילת העונה הנוכחית נראה היה שדי מריה עדיין נמצא בשלב מוקדם בתהליך הלמידה. הוא שוב לא היה יציב מספיק ובנוסף הורחק בצהוב שני ב-2:6 על ראיו וייקאנו, אבל אחרי הכרטיס האדום הזה הדברים החלו להשתנות. במשחק בו הוא שב מההשעייה, מפגש עם בטיס, הקשר הארגנטינאי נכנס במקום קאקה בדקה ה-60 ועד הדקה ה-73 הספיק לבשל שני שערים. בהמשך הוא בישל פעמיים נגד מלאגה ופעמיים נגד ויאריאל, ובמשחק הצהריים נגד אוסאסונה, ניפק שלושה בישולים ב-40 דקות.

אט אט די מריה החל לקבל קרדיט מוגבר וכבש את מקומו בהרכב, הגם שהמלחמה על מקום בחלק הקדמי כוללת בין היתר שחקנים כמו מסוט אוזיל וקאקה. הוא מוליך את טבלת מבשלי השערים עם 11, הוא מצטיין בכל משחק ולאל קלאסיקו הראשון בליגה לעונת 2011/12 הוא יגיע בכושר שיא. היום בספרד מבינים מדוע מוריניו לא הפסיק להאמין בו לרגע.

חלוץ ריאל מדריד קאקה. רויטרס
חביבי, חשבת שיהיה קל לחזור להרכב? ובכן, טעית. קאקה/רויטרס

ביום השבת האחרון עברה ריאל מדריד את החזרה הגנרלית שלה לאל קלאסיקו בהצלחה – ניצחון ליגה חלק 0:3 על ספורטינג חיחון באיצטדיון אל מולינון המאיים. די מריה כבש את השער הראשון במשחק ומוריניו הרגיש שהניצחון לא הושג רק על הדשא באסטוריה, אלא בכל סוגיית הקשר הארגנטינאי. המאמן הקדיש לדי מריה חלק ארי מהתגובה שלו למשחק ואמר: "אנחל הוא בחור צנוע שכל הזמן מתפתח ומאמין תמיד שהקבוצה יותר חשובה מהכל. אני אוהב את הגישה שלו. כשהוא הגיע למדריד לא כולם הכירו אותו, אבל אני ידעתי אילו תכונות יש לו".

יום לאחר מכן, כשאווירת המשחק נגד ברצלונה כבר חיה ובועטת, גם העיתונים ידעו לצייר את די מריה כחלק איטגרלי בהצלחה של ריאל מדריד העונה וכאיש מפתח לקראת האל קלאסיקו. הפרשן סנטיאגו סיגוורו כתב ב"מארקה": "די מריה אוהב את מוריניו ומוריניו אוהב את די מריה. זה אולי השחקן שמגלם הכי טוב את הדרישות של המאמן. מעל הכל, רמת המחויבות הנדירה שלו".

בינתיים סיפור האהבה הזה רק הולך ומתעצם. את האיכויות של כריסטיאנו רונאלדו כולם מכירים, אבל מוריניו בחר בדי מריה לאיש שלו בקבוצה ודרכו הוא משדר מסר לשחקנים האחרים: אם תעבדו קשה, תתמידו ותשימו את טובת הקבוצה לנגד עיניכם, תצליחו בקבוצה שאני מאמן.

די מריה, מצידו, מאושר במדריד וכבר אמר לפני מספר חודשים ש"מוריניו הוא המאמן הכי טוב שהיה לי. הוא לוקח על עצמו את כל הלחץ כדי שהשחקנים יישארו רגועים. גם כשהדברים לא תמיד הולכים, הוא תמיד תומך". עכשיו המאמן הפורטוגלי וריאל מדריד רוצים להראות לכל העולם שליאונל מסי הוא לא ילד הפלא היחיד שגדל ברוסאריו ומסוגל להכריע משחקי אל קלאסיקו.

ליאונל מסי שחקן ברצלונה. רויטרס
יש עוד ילד שגדל כמוך ברוסאריו, וגם הוא עשוי להתברר כפקטור מכריע בקלאסיקו. ליאונל מסי/רויטרס

המשחק הגדול בדרך: הקלאסיקו (שבת, 23:00, ספורט5 ו-5HD)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully