וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחי ההפרש הקטן

הנה הנתון שהכי מפחיד את ברצלונה: ז'וזה מוריניו מעולם לא הפסיד אליפות כשהוביל בשלוש נקודות לפחות. מהמרים נגדו?

אם יש דבר אחד שצריך להדאיג את ברצלונה - אולי אפילו יותר מההפסד לחטאפה - זהו הפער שפתחה עליה ריאל מדריד, ובעיקר הנתון הבא. ז'וזה מוריניו מעולם לא הפסיד אליפות כשצעד בראש הליגה בה אימן עם יתרון של שלוש נקודות ומעלה. כרגע, למי שלא שם לב, ריאל מקדימה את ברצלונה בשש נקודות הפרש. הקלאסיקו, אגב, ממתין ממש מעבר לפינה וייערך בסנטיאגו ברנבאו ב-10 בדצמבר. האם ברצלונה יכולה לנפץ גם את הסטטיסטיקה הזו? הנה תזכורת משש האליפויות הקודמות של 'המיוחד'.

כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד חוגג (במרכז), לצידו מסוט אוזיל, פפה. רויטרס
הסטטיסטיקה מצביעה על אליפות לבנה. אוזיל, רונאלדו ופפה יכולים לתכנן את החגיגות?/רויטרס

2002/3 - פורטו

מוריניו החל את עונתו המלאה הראשונה בפורטו ונזקק לחמישה מחזורים כדי להוביל את הטבלה ביתרון נקודה על פני בנפיקה. במחזור השמיני כבר היו לו שתי נקודות יתרון, ומשם פורטו דהרה לעבר תואר האליפות מבלי לאבד את ראשות הטבלה. עם שני הפסדים בלבד, פורטו קבעה שיא ליגה של 86 נקודות והקדימה את בנפיקה ב-11.

ז'וזה מוריניו מאמן פורטו לאחר ניצחון על מנצ'סטר יונייטד. GettyImages
קבע שיא נקודות בליגה הפורטוגלית בעונה הראשונה. מוריניו/GettyImages

2003/4 - פורטו

הקבוצה הנפלאה שבנה מוריניו לימדה את הכלל אותו הוא נוהג להזכיר מדי שנה: "העונה השנייה שלי תמיד טובה יותר". פורטו לא רק שמרה על תואר האליפות, אלא הוסיפה הנפת גביע והגדילה לעשות עם זכייה בליגת האלופות. בליגה נזקקה החבורה של מוריניו לשישה מחזורים בלבד על מנת לעלות לפסגה. הדרך לטרבל הייתה סלולה. הפער בסיום העונה: שמונה נקודות, ושוב רק שני הפסדים.

מאמן פורטו ז'וזה מוריניו מנשק את גביע האלופות לאחר שזכה בו עם פורטו. Thomas Kienzle, AP
כך הסתיימה עונת הקסם השנייה של מוריניו בפורטו/AP, Thomas Kienzle

2004/5 - צ'לסי

אחרי ההצלחה המהירה בפורטו, מוריניו נדד לפרמיירליג והמשיך לקטוף תארים עם צ'לסי. הבלוז רצו ראש בראש עם ארסנל, אבל במחזור ה-12 עלו לפסגה. במחזור ה-15 הגדילו את היתרון על פני התותחנים לארבע נקודות ונותרו שם עד לסיום העונה הנפלאה, אותה חתמו עם הפסד בודד ו-12 נקודות יתרון. אליפות ראשונה לצ'לסי אחרי 50 שנה.

ז'וזה מוריניו כמאמן צ'לסי. Darren Walsh, GettyImages
הנוסחה של מוריניו המשיכה לעבוד גם בצ'לסי/GettyImages, Darren Walsh

2005/6 - צ'לסי

העונה לאחר מכן נפתחה עם זכייה של צ'לסי במגן הקהילה, כאשר בפרמיירליג היא יצרה פער של שלוש נקודות כבר בספטמבר, אחרי ארבעה מחזורים בלבד. החבורה המגובשת של מוריניו דהרה ללא בעיות מיוחדות ולא הביטה לאחור בדרך לתואר שני ברציפות. צ'לסי אמנם הפסידה חמש פעמים בעונה זו, אך סיימה ביתרון של שמונה נקודות בפסגה.

אנדרה וילאש בואש (מימין) עם ז'וזה מוריניו מאמן צ'לסי 2005. GettyImages
השאיר בצ'לסי גם ירושה. מוריניו עם וילאש בואש/GettyImages

2008/9 - אינטר

ביוני 2008 מונה מוריניו למאמן אינטר, והמשיך את השושלת של הנראזורי. אינטר אמנם הודחה בשלב הנוקאאוט הראשון בליגת האלופות, אך בליגה עלתה למקום הראשון במחזור ה-11, עם יתרון של נקודה על פני נאפולי. מחזור לאחר מכן הגדילה לארבע ונותרה בפסגה עד סוף העונה, אותה סיימה עם ארבעה הפסדים ו-10 נקודות יתרון.

מאמן אינטר ז'וזה מוריניו. רויטרס
השתלט על הפסגה האיטלקית במחזור ה-11 ולא מש ממנה. מוריניו/רויטרס

2009/10 - אינטר

עונה שלאחר מכן רומא סיפקה קאמבק מופלא, איימה על אינטר ואף החליפה אותה בפסגה במחזורים 33 ו-34, אבל בשורה התחתונה שלוש נקודות היתרון לא אבדו. פיניש נהדר של הנראזורי הבטיח את התואר עם 82 נקודות לעומת 80 של רומא. כמו בפורטו, גם באינטר העונה השנייה של מוריניו הסתיימה עם טרבל נדיר שכלל זכייה מרגשת בליגת האלופות.

האתגר של ברצלונה מתחיל מול ראיו (22:00, ספ' 5+ ו-HD)

כדורגל ספרדי בוואלה! ספורט

ז'וזה מוריניו זוכה בליגת האלופות עם אינטר. GettyImages
וכרגיל, קסם העונה השנייה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully