וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנג'לידיס: "המאמן יתאים עצמו לפילוסופיה של מכבי תל אביב"

8.12.2011 / 9:00

נציג הבעלים של מכבי תל אביב בראיון: "נרצה להחתים מנהל ספורטיבי לפני שנחליט על מאמן. אנשים מסויימים ישמחו שמיטש יישבר ואולי מנסים להביא אותו למצב הזה. שיהיה להם בהצלחה, זה לא יקרה"

ימים לא קלים עוברים על מכבי תל אביב. פיטוריו של מוטי איוניר לא עצרו את פרץ הלכלוכים מחדר ההלבשה, והתחושה היא שכיוון שמיטש גולדהאר נמצא בקנדה אין מספיק גורמים דומיננטיים שיכולים להוציא את המועדון מהמשבר. בשל כך החליט נציגו של הבעלים, ג'ק אנג'לידיס, לשבור את שתיקתו מהימים האחרונים ולהסביר את הצד שלו בנוגע למצב הקבוצה.

ג'ק אנגלידיס נציג הבעלים של מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"הכל פתוח לגבי שחרור שחקנים בינואר ". אנג'לידיס/ברני ארדוב

ראשית כל, בכל המצב הקשה הזה שלאחר הפיטורים של איוניר ובכלל, למה החלטת לשתוק?

האמת היא שדיברתי לפני כן בהזדמנויות שונות. צריך להבין שזאת תקופה קשה ועסוקה עבורי ועבור המועדון, יש הרבה סיפורים על המועדון, הרבה מאוד רכילות ודברים לא נכונים, אז חשבתי שכעת יהיה נכון לדבר עליהם בצורה רשמית. מבחינתי עדיף שתקבלו את זה מהמועדון ולא בדרכים אחרות ולא נכונות. אולי זאת הייתה טעות לא לדבר והיינו צריכים לעשות את זה קודם.

אתה יכול להסביר מה קורה במועדון? חדר ההלבשה מלא בבלאגן ומחנות, ושחקנים מרגישים שאין מישהו שיכול להוציא את המערכת מהמצב הזה.

ברור שיש מתח. ישנה בעיה ואני לא מתעלם ממנה. בתחילת העונה הדברים התחילו טוב ובאווירה חיובית שלא קיימת יותר. באיזשהו שלב עם כל העומס הקבוצה התפרקה ויש הרבה סיבות לכך. אני יודע שאומרים שאני זר לכדורגל, אבל אני חי את הכדורגל, חי בישראל ועובד שעות סביב המקצוע הזה ויודע שיש אינטרסים וגורמים מבחוץ שמשפיעים על השחקנים. עם כל מה שקורה מסביב וחוסר ההצלחה שחקנים משחקים הפוך, בפחד ואפשר להגיש שכמעט מפחדים לנצח. זאת עובדה שיש בעיות אבל יש לי תקשורת עם השחקנים, אני בודק את העניינים ועם אצבע על הדופק לגבי מה שקורה. הכל פתוח לגבי שחרור שחקנים בינואר אבל אנחנו לא נקבל החלטות חפוזות אלא ננהג באחריות, נדבר עם השחקנים, נסביר להם מה נדרש מהם וננסה לייצב את המערכת.

מצד אחד אתה אומר שתטפלו בעניינים, אך מנגד שחקן כמו מדוניאנין אחרי מה שעשה מקבל פרס ונוסע לטיול בהולנד.

אתם לוקחים את העובדות למקום לא נכון. יש לנו חוקים ונהלים במועדון. זאת הייתה תקרית רצינית של הפרת משמעת מצד השחקן שטופלה מיידית. הוא הושעה ונענש בפרופורציות. לעומת עונשים אחרים שניתנו מדובר בעונש כבד - הוא הושעה לעשרה ימים ונקנס בסכום לא מבוטל. דיברתי איתו לאחר ההשעייה והוא ביקש רשות לנסוע בזמן ההשעייה הביתה וזה היה רעיון טוב. רציתי שהוא ינקה את הראש ויחשוב על הדברים שאמרנו לו בעקבות מה שקרה. כשחקן בינלאומי הוא צריך לדעת יותר טוב מכולם איך צריך להתנהג ומהן הדרישות משחקנים כמוהו, ושוב, אנחנו רוצים שינקה את הראש ויחזור כשהוא מבין שההתנהגות הזאת לא מתקבלת ומבחינתנו נמשיך לעקוב אחרי הדברים ונראה לאן הם הולכים. אני לא מסכים לתחושה לפיה הוא גדול מהמועדון בעקבות העונש.

ואם הוא יבקש לעזוב?

זה לא קיוסק משפחתי, מכבי תל אביב זה עסק רציני וכשאנחנו חותמים על חוזה יש לזה משמעות עבורנו - אנחנו נכנסים למו"מ וחותמים על חוזים ומתחייבים לעמוד במה שאנחנו חתומים עליו, ולצד השני יש את אותה ההתחייבות אם זה שחקן או כל אחד אחר. אי אפשר להחליט לעזוב כי ההרגשה היא לא טובה או לרצות להשתחרר כי התקופה לא טובה ויש בעיות. זה לא עובד ככה. אני לא יכול למנוע משחקן למצוא קבוצה או מקבוצה להציע הצעה. לכל שחקן יש מחיר אך לפעמים המחיר הוא גבוה מאוד.

האריס מדוניאנין שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
"אי אפשר להחליט לעזוב כי ההרגשה היא לא טובה ". מדוניאנין/קובי אליהו

ישנה תחושה שמכבי מנוהלת בשלט רחוק.

המועדון לא מנוהל מרחוק. זה לא הבעלים הראשון של מועדון שגר מעבר לים. יש כאן עסק שרץ על בסיס יומי והרבה אנשים שעובדים סביב השעון בכדי לתפעל אותו ולדאוג שהכל ידפוק כפי שצריך. אני לא מבין את השאלה, מדובר בעסק וכרגע אני ממלא בו את תפקיד המנהל הראשי של המועדון. אני במשרד שעות על גבי שעות בכל יום ונעשים במועדון הזה הרבה מאוד דברים שאנשים לא רואים. מבחינת מיטש גולדהאר זה לא אפשרי להיות מעורב כי יש לו עסקים ועיסוקים אבל הוא הבעלים הכי רציני שיכול להיות ויודע היטב מה קורה במועדון.

בסך הכל עשינו התקדמות גדולה מאז שמיטש ואני כאן ויש לנו עוד הרבה עבודה לעשות בהמשך. השתפרנו משמעותית בכל הנושא של שיווק, אתר אינטרנט, קשר עם האוהדים ותנאים נוחים עבורם כמו באיצטדיון. זה אולי לא הצד הסקסי של העסק אבל זה חשוב מאוד. שמיטש לקח את המועדון היו הרבה מאוד בעיות של שנים וזה הצריך המון עבודה וטיפול בהרבה נושאים. עד עתה בנינו מבנה ארגוני ראוי למכבי תל אביב.

מה הנסיון שלך בכדורגל הישראלי?

אני מבין היטב את השאלה. לא יודע אם שמתם לב אבל אני לא משחק על המגרש. בשלב הזה התפקיד שלי הוא להריץ את הצד העסקי של הארגון. לא צריך להיות מעורב ולהכיר את הכדורגל בכדי להבטיח שהנושא הפיננסי, הניהול, הספונסרים, אתר האינטרנט, התקשורת עם הקהל והטיפול בו ובאיצטדיון יתנהלו כמו שצריך ויגרמו לאוהדים להרגיש גאווה במועדון. בסך הכל אני אוהד כדורגל המון שנים, הייתי הרבה שנים באנגליה ואני אוהד גדול של ארסנל. מבחינתי זו לא מגבלה שאני לא שחקן לשעבר.

ומה התכנונים לעתיד הקרוב של המועדון?

בשלב זה אנחנו מראיינים כבר חודשים אנשי מקצוע לתפקיד של מנהל ספורטיבי. אנחנו מחפשים מישהו מאוד מנוסה בעסקי הכדורגל, משהו שיושב בין המשרד למגרש. מישהו שיעבוד צמוד עם המאמן ויהיה גם באחריות על השחקנים. יש עול ענק מבחינה אדמיניסטרטיבית על המאמנים וכל מה שהם צריכים להתעסק בו ואנחנו חושבים שזה תפקיד מאוד חיוני למועדון. עשינו התקדמות גדולה בנושא והגענו לרשימת מועמדים פוטנציאליים מאוד מצומצמת. יש מספיק מועמדים ראויים בישראל אבל אנחנו מכבי תל אביב ויש בה הרבה עניין גם בישראל וגם מחוצה לה ואנחנו חייבים להרחיב את האפשרויות שלנו כי אנחנו רוצים את הטוב ביותר עבור מכבי, ישראלי או זר.

תרצו להחתים מנהל ספורטיבי לפני החתמת מאמן?

כן. יש כוונה כזאת. זה הגיוני ומבחינתנו זה המצב האידיאלי אך מנגד זה יכול לקרות וגם יכול לא לקרות.

למרות שהבטחתם, לאיווניר לא נתנו לבנות את הקבוצה לטווח הארוך.

הכדורגל הוא מאוד דינמי ונזיל. החזון של מכבי תל אביב הוא לטווח הארוך ואנחנו עושים הרבה דברים בתוך הארגון בצורה הזאת ודברים לוקחים זמן גם אם זה נשמע קלישאה. מה שקרה עם מוטי הוא שאחרי ההפסד האחרון להפועל חיפה הרגשנו שיהיה לו קשה מאוד לשלוט בקבוצה. הלחץ מבפנים ומבחוץ היה בלתי ניתן לשליטה. אם היינו משאירים אותו עוד שני משחקים בהם הקבוצה הייתה מפסידה הביקורת הייתה למה זה לא נעשה קודם. צריך אומץ לעשות את זה למוטי, שמונה לטווח הארוך והיה לו גב מלא ממיטש גולדהאר. חבל מאוד שהוא כבר לא כאן וזאת סיטואציה קשה אבל נכונה גם עבורו. הרגשתי שזה לא פייר כלפיו להשאיר אותו במערכת. אני מושכנע שמוטי למד המון מהתקופה הזאת ואני בטוח שאם תשאלו אותו הוא גם יגיד את זה.

מוטי איוניר מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"צריך אומץ לעשות את זה למוטי, שמונה לטווח הארוך". איוניר/ברני ארדוב

הרבה מאוד מאמנים לא מתלהבים להגיע למכבי.

זאת דוגמא טובה לכך שהדברים שנכתבים ונאמרים הם לא נכונים. אנחנו מחפשים מאמן ואנחנו בתהליך של איתור אחד כזה. אנחנו מדברים עם אנשים ובודקים אפשרויות ומצפים מהצד השני שיכבד אותנו וישמור על הדברים ולא יוציא אותם החוצה. בסך הכל חלק גדול מהשמות לא נכונים וכמות אנשי המקצוע שנוצר איתם קשר הוא נמוך מאוד.

יש אפשרות שניר לוין יישאר עד תום העונה ואולי החיפושים יהיה אחר מאמן לעונה הבאה?

אנחנו מחפשים מועמדים ראויים מישראל ומבחוץ, ולא ממהרים. חשוב לנו לעשות דברים כמו שצריך ולקבל את ההחלטה הנכונה. זה יכול לקחת יום, שבוע, חודש ואם נחשוב שצריך יותר זמן זה מה שיקרה. שום דבר לא השתנה במה שאנחנו מחפשים - ברור שאנחנו מחפשים מאמן לטווח ארוך. המודל של מכבי תל אביב צריך להיות כזה של מועדון שיגדל את מרבית השחקנים שלו באקדמיה שלו ויתבסס על שחקני הבית. מי שיבוא צריך להבין שמכבי לא תשתנה בהתאם לפילוסופיה של המאמן, אלא המאמן יתאים עצמו לפילוסופיה של מכבי.

גולדהאר אוהב להתערב במי שישחק ובמה שנעשה בקבוצה.

מיטש הוא הבעלים והוא מעורב בכל ההחלטות הקריטיות הקשורות במועדון. יש לו חזון שצריכים לפעול לפיו וכל המטרות, דרכי ההתייעלות והדרך באים קודם כל ממנו. הוא רוצה תמיד לדעת מי יפתח בהרכב ומה קורה בקבוצה וזה בסך הכל חשוב גם למאמן שיש לו בעלים שמתעניין ובודק. הוא אף פעם לא נותן ייעוץ מקצועי, זה לא הסגנון שלו. יש לנו דיאלוגים עם המאמנים על עניינים מקצועיים כפי שצריכים להיות, אבל לגבי ההחלטות המקצועיות זה התחום של המאמן בלבד.

האם נאמר לאיווניר לא לשלב את גל אלברמן בגלל השכר שלו?

כל הנושא של גל אלברמן יצא משליטה. רצינו להוריד את התקציב השנה כי אחד הדברים שלמדנו הוא שאם נרצה או לא כשיש פערים גדולים בין משכורות השחקנים זה משהו שיוצר בעייתיות, אך בשום נקודה לא הטלנו ספק ביכולות של אלברמן כמקצוען, כמוביל וכאחד שיכול לשמש דוגמא לצעירים. החלטות נתקבלו על פי מה שנראה על היכולת על המגרש. יש סגל גדול וזה אומר שתמיד יהיו שחקנים מאוכזבים וזה דבר טוב. אין לנו בעיה עם שחקן או שחקנים שלא מרוצים מזה שהם לא משחקים, אך מבחוץ אנחנו מצפים שיידעו לתמוך בקבוצה.

יש חשש שבאיזשהו שלב תישברו ותתייאשו?

אני בטוח שאנשים מסויימים ישמחו שמיטש יישבר ואולי מנסים להביא אותו למצב הזה. שיהיה להם בהצלחה, זה לא יקרה. אני מכיר את מיטש היטב, והדבר היחיד שהוא היה רוצה שאומר בשמו הוא שהוא ימשיך לדבוק באותו תהליך ודרך כדי לעשות את השינויים בכדי להביא את מכבי לאן שהיא צריכה להיות. יש לו מחוייבות למסורת ולאוהדים. מכבי תל אביב היא ברת מזל שיש לה מישהו בקנה מידה של מיטש כי מעבר לכסף הוא מביא את האסטרטגיה והחשיבה לבנות את הארגון. יש דברים שאנשים לא יודעים אבל מיטש נותן הרבה למועדון ואני חושב ומאמין שהוא ישיג את המטרות שלו.

מיטש גולדהאר הבעלים של מכבי תל אביב עם המאמן מוטי איוניר. קובי אליהו
"מכבי תל אביב ברת מזל שיש לה מישהו בקנה מידה של מיטש". גולדהאר/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully