וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על יומרות ויומרנות: שלום תקווה מנתח את משחק העונה

5.12.2011 / 23:56

הפועל תל אביב הוכיחה שיש לה אירגון מנצח של אלופה, מכבי חיפה עלתה בהרכב יהיר שהפסיד את משחק העונה. שלום תקווה מנתח

במשחק העונה בין מכבי חיפה להפועל תל אביב קיבלנו רק קבוצה אחת על המגרש. חזקה, נחושה, רוצה, יודעת – הפועל תל אביב פשוט ביטלה את מכבי חיפה. היתה רק קבוצה אחת על המגרש כי קודם כל זה היה ניצחון של קבוצה, של אירגון. הפועל תל אביב לא איבדה את הסדר שלה גם ללא מריו פצ'לקה הפצוע וגם אחרי שאיבדה את ביוון פרנסמן במהלך המשחק. חוטבא מגן, ידין בלם, אבל הפועל תל אביב ממשיכה לשחק אותו הדבר. זה מראה על תיאום, על יכולת קבוצתית, על סדר.

הפועל תל אביב הרוויחה את זה הרבה לפני משחק העונה. למרות שהקבוצה לא הבריקה בתחילת הליגה, ראינו מעט מאוד שינויים בה. שחקנים שלא פתחו טוב את העונה קיבלו את החבל לטעות, בעוד שבחיפה הרכבת לא נחה לרגע: שחקנים באים והולכים, ההגנה כל הזמן משתנה, השוערים עושים רוטציה – חוסר איזון שאי אפשר ליצור איתו תלכיד אמיתי. הפועל תל אביב, לעומת זאת, נלחמה על התלכיד. חשבה קודם כל על התיאום, והרוויחה אותו ביושר בשלב הנכון של העונה. לא משנה מה קורה לקבוצה הזו, היא לא נפגעת. לכן זו גם הקבוצה הראשונה שמספקת לנו העונה הכרזת אליפות דרך משחק גדול.

הפועל תל אביב לא רק ברחה הערב (שני) למכבי חיפה מבחינת הנקודות בטבלה, היא היכתה אותה בצורה כואבת במקום הכי רגיש: ברצון להיאבק על התואר. כמו קבוצה אמיתית, הפועל תל אביב עשתה זאת בעצמה. תחילה הרחיקה את מכבי תל אביב בדרבי, אחר כך גמרה את מכבי חיפה במשחק העונה הראשון, ועכשיו היא תתפנה לקרית שמונה הנחושה והמקסימה. אבל לאורך זמן הפועל תל אביב יותר חזקה גם ממנה. לאורך זמן הפועל תל אביב נראית יותר חזקה מכל הקבוצות שיכולות להיאבק איתה על התואר. יש לה את הארגון הטוב ביותר, את השחקנים הטובים ביותר, את צמד החלוצים שאי אפשר לעצור אותו ואת העומק לעשות זאת.

חייבים גם לומר שמכבי חיפה די עזרה לה בכך. לאורך השבוע שמעתי את שחקני מכבי חיפה מדברים על נקודת התורפה של הפועל תל אביב בהגנה, ולא האמנתי שזה רציני. אבל אז במשחק עצמו זה התברר כנכון. מכבי חיפה עלתה בהרכב יומרני, יהיר, הרכב שבטוח יותר מדי בכוחו לנצח את הגנת הפועל תל אביב, הרכב שלא היה קשור למציאות. במציאות ההגנה של הפועל תל אביב ספגה הכי מעט בליגה. גם במשחק הכי חשוב שלה מכבי חיפה באה בגישה מוטעית שהיא חזקה יותר מהכל, והעלתה קישור רך ופגיע עם תמיר כהן ואייל גולסה, דבר ששימש טרף קל למרכז השדה של הפועל תל אביב. ברמות האלה, השליטה במרכז השדה היא שקובעת, ושם חיפה טעתה. ההרכב שלה הפסיד את המשחק ופשוט ויתר להפועל תל אביב.

אנשים לא מבינים לפעמים כמה ההגנה תלויה בהתקפה, ולהיפך. איך שני החלקים האלה תלויים אחד בשני, איך ההתקפה יכולה להביע את עצמה רק כאשר היא רגועה מאחורה. במכבי חיפה אין האיזון הזה. אנחנו לא רואים שיפור, אנחנו לא רואים התקדמות – סימן שזאת כנראה המציאות.

הכל על משחק העונה:
צפו בהפועל תל אביב דורסת את מכבי חיפה 0:3
יניב קטן 4, דרור קשטן 8: הציונים ממשחק העונה
אלרואי כהן: "לא האמנתי שהכדור ייכנס ככה"
יעקב שחר לשחקני מכבי חיפה: "אפשר לשנות"

אין מועדון בעולם כמו מכבי תל אביב

מכבי תל אביב אמנם פיטרה את מוטי איוניר, אבל האמת היא שמוטי איוניר פיטר את עצמו. באמירות שלו, בהתנהגות שלו, במסרים שלו, הוא הזמין את גולדהאר לעשות זאת. הרגשנו את זה, ראינו איך הוא איבד את חדר ההלבשה, ומוטי איוניר היה מספיק ישר כדי להודות בכך. הפיטורים האלה יעשו לו רק טוב, והוא גם לא יהיה מאמן פחות טוב מחרתיים. כך פשוט אי אפשר היה להמשיך. הבעיה לא היתה אצלו. הוא לפחות היה אמיץ מספיק כדי להודות שהוא לא מסוגל לפתור אותה.

אבל אסור שנשכח לרגע – הבעיה היא לא איוניר. הבעיה היא מכבי תל אביב. אין תקדים לקבוצה הזו בעולם. באמת. יש משהו בלתי ניתן להסבר במועדון הזה: הרי עברו שם כל כך הרבה מאמנים, עשרות שחקנים מהטובים ביותר, ועדיין הוא לא מצליח להתרומם. אני לא מדבר על להיאבק על האליפות, לפחות להתרומם. הם תמיד גומרים באותה סיטואציה בשלב דומה של העונה. לכן, לא הייתי ממליץ להם לרוץ למנות מאמן. תשבו קודם ותבינו איפה באמת הבעיה. תפתרו אותה, ואז תביאו מאמן. שיהיה לו לפחות סיכוי להצליח.

אבי נמני: "פיטורי מוטי איוניר יעזרו למכבי תל אביב"
מכבי תל אביב בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully