וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשיעקובו הרגיש כמו אלן שירר: נבחרת המחזור באירופה

5.12.2011 / 9:00

נבחרת המחזור של סופ"ש מצדיעה לחלוץ שניפק את משחק חייו באנגליה, כשמאחוריו קישור חלומי של שחקנים מצטיינים: נאסרי, פברגאס וריברי

סוף השבוע האחרון בליגות הבכירות באירופה היה די צפוי. כל האנגליות הגדולות ניצחו, באיירן מינכן חזרה לפסגת הבונדסליגה, סטטוס-קוו נשמר גם בספרד, צרפת ואיטליה, ואילו רומא ואינטר המשיכו לשקוע. זהו בסך הכל השקט שלפני הסערה, כשבשבוע הבא מצפים לנו בין היתר הקלאסיקו בין ברצלונה לריאל מדריד וקרב המיליונרים בין צ'לסי למנצ'סטר סיטי. נבחרת המחזור של וואלה! ספורט כוללת גם השבוע את המצטיינים המוכרים מהקבוצות הבכירות, אך למעשה היא אייגביני יעקובו ועוד עשרה.

איגביני יעקובו שחקן בלקבורן. Chris Brunskill, GettyImages
כאילו הוא שוב בקרית אליעזר. אייגבני יעקובו/GettyImages, Chris Brunskill

שוער

ווין הנסי - וולבס

בשבוע בו עולם הכדורגל הבריטי התאחד כדי לזכור את גארי ספיד, אין דרך סמלית יותר מאשר לפתוח את רשימת המצטיינים עם השוער בו ספיד האמין כל כך בנבחרת ווילס. לאחר המשחק המופלא שלו מול סנדרלנד, ווין הנסי רק שמח "שהשבוע הקשה הזה נגמר". השוער בן ה-24 הביא במו ידיו שלוש נקודות לוולבס בניצחון 1:2, כשמלבד שבע הצלות מעולות הדף גם פנדל בדקה ה-73, במצב של 0:1 לסנדרלנד. סטיבן פלטשר השווה פחות מ-30 שניות לאחר מכן, וגם הפך את התוצאה בדקה ה-81. הנסי קלקל לבדו את קבלת הפנים למאמן החדש של החתולים השחורים, מרטין אוניל, וסייע לקבוצתו לברוח מהקו האדום. "עצירת הפנדל של הנסי שינתה את המשחק", סיכם מאמן וולבס מיק מקארתי. "הרגע הזה העיר את הקהל ואותנו".

ווין הנסי שוער וולבס. Laurence Griffiths, GettyImages
הקדיש את הניצחון לגארי ספיד. ווין הנסי/GettyImages, Laurence Griffiths

הגנה

מגן ימני: מאוריסיו איסלה - אודינזה

אחרי שני ניצחונות ליגה רצופים ודיבורים מצד אנשי הקבוצה באשר למאבק אפשרי על התואר, אוהדי אינטר הגיעו עם לא מעט אופטימיות למשחק מול אודינזה בסן סירו. איזו אכזבה ציפתה להם. קלאודיו ראניירי עלה במערך מפוחד בבית, כשהציב את מרקו פראוני הצעיר כדי לסגור את פאבלו ארמרו בכנף שמאל של אודינזה, ואת ריקי אלברס להצר את צעדיו של מאוריסיו איסלה בצד ימין. איסלה, שנמצא חזק על הכוונת של הנראזורי, לא התחשב בטקטיקה של ראניירי והעניש עם משחק נהדר ושער ניצחון. שחקן נבחרת צ'ילה לא רק מהווה חלק מההגנה הטובה בסריה A, אלא משמש גם כמבקיע השני אחרי אנטוניו די נטאלה. ואינטר? היא ממשיכה להחליק.

בלם: אלסנדרו גאמבריני - פיורנטינה

כמה שהקפטן של פיורנטינה אוהב לשחק מול רומא. בעונת 2007/8 כבש אלסנדרו גאמבריני את שערו היחיד לרשת הג'אלורוסי, ולאחר מכן הוא המתין כמעט שנתיים וחצי עד השער הבא, כשעשה זאת שוב נגד רומא בעונה שעברה. בשני המקרים התוצאה הייתה 2:2. גם במפגש הנוכחי בין הקבוצות גאמבריני הבקיע בנגיחה, אלא שהפעם פיורנטינה הביסה 0:3 את רומא, שהתבזתה בסיום עם שלושה שחקנים מורחקים. גאמבריני סייע לבלם מתיאה נסטאסיץ' בן ה-18 לצלוח משחק ראשון בהרכב, פיקד על הגנת הוויולה וכאמור גם הרשית את השני במשחק. חמישה שערים בלבד יש לו בקריירה הארוכה, שלושה מהם לרשת רומא. שומר על המסורת.

אלסנדרו גאמבריני שחקן פיורנטינה (שמאל) חוגג עם חבריו. AP
רואה את רומא ונדלק. אלסנדרו גאמבריני, משמאל/AP

בלם: הייקו ווסטרמן - המבורג

בתחילת העונה הכל נראה שחור מבחינת המבורג. הקבוצה חטפה שערים בקצב מסחרר, לא הצליחה לייצר נקודות ונראתה בדרך הבטוחה לירידה. הקפטן הייקו ווסטרמן היה כתובת מרכזית לביקורות, אבל עכשיו המצב התהפך והבלם הוותיק שלא הפסיד דקת משחק העונה זוכה למחמאות מכל עבר. המבורג ניצחה ביום ראשון 0:2 את נירנברג, רשמה משחק ליגה שביעי ברציפות ללא הפסד, וחשוב מכל: שמרה בפעם השנייה העונה על רשת נקייה. טורסטן פינק עשה כמה וכמה שינויים מאז מונה למאמן הקבוצה, אך על ווסטרמן הוא לא ויתר לרגע. הבלם החזיר לו עם עבודה סולידית במרכז ההגנה, כשניצח ב-70 אחוזים מהתיקולים ושלט בכדורי הגובה.

מגן שמאלי: מרסלו - ריאל מדריד

אנחל די מריה היה המצטיין של הבלאנקוס גם השבוע, ב-0:3 החלק בחיחון, אבל גם שותפו לאגף השמאלי שמר על הרמה הגבוהה ומקבל את העדיפות אצלנו. מרסלו חרך את האגף השמאלי כמו שהוא יודע וגם כיסה את הצד שלו בהגנה, כשלקינוח הגיש את שערו השני העונה ובאותו מגרש בו הבקיע את הראשון שלו במדי ריאל מדריד ב-2009. מרסלו ודי מריה, שמשתפים פעולה בצורה מופלאה באגף השמאלי, הם שניים שלכאורה נראים הכי רחוקים מהסגנון של ז'וזה מוריניו, אך בפועל הם השחקנים שביצעו את ההתקדמות הגדולה ביותר אצלו. הופעה דומה של מרסלו בקלאסיקו מול ברצלונה - עימות בו נחשב בימים עברו לאחת מנקודות התורפה של ריאל - יקנה לו מעמד חדש לא רק ביציעי ברנבאו, אלא גם בנבחרת ברזיל.

מרסלו שחקן ריאל מדריד. רויטרס
מוריניו גורם לו להמריא. מרסלו/רויטרס

קישור

ססק פברגאס - ברצלונה

אנדרס אינייסטה עדיין לא כבש בליגה העונה, פדרו תרם רק שער אחד, לצ'אבי יש ארבעה ולדויד וייה חמישה. עכשיו כולם מבינים מדוע ברצלונה הייתה צריכה את ססק פברגאס? קשר הרכש מארסנל הוא כרגע הנשק ההתקפי היעיל ביותר של ברצלונה פרט לליאונל מסי. בשבת הבקיע פברגאס צמד מצוין ב-0:5 על לבנטה, כשבארסה ערכה חזרה גנרלית לקראת הקלאסיקו עם 'מאניטה' - כמעין תזכורת להצגה מהעונה שעברה. בכל המסגרות יש לפברגאס כבר תשעה שערים, כאשר שלושה מהם הובקעו בנגיחות - עוד נקודה חלשה יחסית במשחק ההתקפי של ברצלונה, המעדיפה בדרך כלל לשחק על הדשא. בשבת פברגאס יבקר בברנבאו לראשונה כשחקן ברצלונה, אחרי שכבר ניצח שם במדי ארסנל. מסי צריך אותו בדיוק בכושר הזה.

סמיר נאסרי - מנצ'סטר סיטי

עם שבעה משחקים בלבד בהרכב הראשון ושער ליגה אחד עד השבת האחרונה, לא מעט תהיות עלו בקשר לרכישתו של סמיר נאסרי. מנצ'סטר סיטי שילמה לארסנל כ-24 מיליון ליש"ט בקיץ, אך הקשר הצרפתי עדיין לא התאקלם בצורה מלאה ולקח חלק שולי למדי בהצגות הגדולות של קבוצתו העונה. בשבת, ב-1:5 הביתי מול נוריץ', הסיפור כבר היה שונה. נאסרי פרח, הציג את משחקו הטוב ביותר מאז המעבר וגם נהנה מקצת מזל, כשכבש בזמן שניסה בכלל להגביה כדור חופשי. הברק שהוסיף נאסרי סייע לסיטיזנס לרשום בקלות את ניצחון הליגה ה-12 שלהם העונה, ופער חמש הנקודות בפסגה נותר בעינו. סיטי הרוויחה אופציה יצירתית נוספת.

פרנק ריברי - באיירן מינכן

שני הפסדים רצופים נישלו את באיירן מינכן מפסגת הבונדסליגה ואיימו להכניס את יופ היינקס לסחרור מתמשך, אבל פרנק ריברי, כמו תמיד, נחלץ לעזרתו עם הופעה נפלאה ב-1:4 על ורדר ברמן. הקשר הצרפתי עשה שמות בהגנת האורחים, כבש צמד שהעלה את סך שעריו בליגה לשמונה וסחט את הפנדל שהוביל לשער הרביעי. ריברי רצה שמריו גומז יקבל את ההזדמנות לכבוש ולהחזיר ביטחון, אך אריאן רובן התעקש לקחת את הבעיטה וגרם לריברי למתוח עליו ביקורת לאחר מכן ("אנחנו צריכים לחשוב על כל השחקנים, לא רק על עצמנו"). כדי שבאיירן מינכן תשמור על המקום הראשון אליו שבה בשבת, היא זקוקה לאידיליה בין שני הכוכבים הגדולים שלה ולמחויבות טוטאלית מצידם לקבוצה. ריברי שם, לגבי רובן עדיין קיים ספק.

ססק פברגאס, אנדרס אינייסטה שחקני ברצלונה. Manu Fernandez, AP
התרומה ההתקפית שלו מכסה על היעדר השערים של אינייסטה. ססק פברגאס/AP, Manu Fernandez

התקפה

אסקיאל לאבצי - נאפולי

לפני מספר ימים חברתו של אסקיאל לאבצי נשדדה ברחובות נאפולי, כששני חמושים גנבו ממנה שעון רולקס. הדוגמנית הארגנטינאית השמיצה את העיר ותושביה בחשבון הטוויטר שלה, ועוד לפני שהספיקה להתנצל איים הסיפור ליצור קרע בלתי ניתן לאיחוי בין השחקן לקבוצה. בזמן שראשי נאפולי עסקו בניסיונות הרגעה, לאבצי עצמו עשה זאת בצורה הטובה ביותר, עם משחק פנטסטי מול לצ'ה (2:4). פוצ'ו קיבל את סרט הקפטן בהיעדרו של פאולו קנבארו, כבש את הראשון במבצע אישי וגם בישל אחד משני השערים של אדינסון קבאני. לאבצי מלא התשוקה רץ אחרי כל כדור אבוד, יוצר מצבים ולפעמים גם מוצא את הרשת בעצמו. את הקשר בין הארגנטינאים לנאפולי אי אפשר לפרק כל כך מהר.

אוליבייה ז'ירו - מונפלייה

הפתעת העונה בליגה הצרפתית המשיכה את הדהירה שלה בשבת עם 0:4 על חשבון לוריין, והכוכב הגדול שלה הציב עצמו לפני כולם במירוץ לתואר שחקן העונה. אם בשבוע שעבר החמאנו פה לאוליבייה ז'ירו על כושר ההבקעה הפנטסטי שלו, הפעם זו יכולת המסירה שבאה לידי ביטוי. אחרי השלושער לפני שבוע, ז'ירו סיפק הצגה לא פחות גדולה עם שלושה בישולים אלגנטיים והוכיח שגם חלוץ מטרה המתנשא לגובה של 1.92 מטרים יכול להתחפש מדי פעם לפליימייקר. ז'ירו הנפלא גם כבש שער אחד בתצוגה המרשימה של מונפלייה, ובסך הכל מלך שערי הליגה כבר השווה את כמות ההבקעות שלו מהעונה שעברה (12) והוסיף חמישה בישולים. אז לאן המוליכה הסנסציונית מכוונת? "אליפות היא משימה בלתי אפשרית", טען בתוקף הנשיא חסר המעצורים לואי ניקולאן. "אני רק מודאג מהאפשרות שנעלה לליגה האירופית, זה מטריף אותי. איזה מפעל מטופש".

אייגבני יעקובו - בלקבורן

קבלו את הכוכב הגדול של סוף השבוע האירופי. בלקבורן התייצבה למשחק הביתי מול סוונסי כשהיא עם הגב אל הקיר ואחרונה בטבלה, אבל למזלו של סטיב קין היה איש אחד שדאג לייצב לו את הכסא. ניצחון הליגה היחיד של בלקבורן עד השבת היה 3:4 על ארסנל באמצע ספטמבר, אז אייגבני יעקובו כבש צמד בהופעת הבכורה שלו בקבוצה. נגד סוונסי בלקבורן שוב כבשה רביעייה, אלא שהפעם כל השערים היו מנת חלקו של החלוץ הניגרי, שלזכותו כבר תשעה שערים בתשעה משחקים העונה. יעקובו כבש שער נפלא בשמאל, הוסיף שניים בנגיחות מקרוב והשלים את היום יוצא הדופן שלו עם פנדל קר רוח. התקפה של איש אחד, במשחק השיא שלו באנגליה. בלקבורן נמלטה מהמקום האחרון ויעקובו הפך לשחקן הראשון שכובש עבורה ארבעה שערים במשחק אחד בפרמיירליג. גם אלן שירר הגדול לא יכול להתגאות בהישג שכזה.

שחקן נאפולי אזקיאל לאבצי. Gabriele Maltinti, GettyImages
עם כל הלב והנשמה. אסקיאל לאבצי/GettyImages, Gabriele Maltinti

שווים אזכור

ז'אן פרנסואה ז'ילה (בולוניה) - לא יסבול עוד ירידה

מארק טורחון (ראסינג סנטאנדר) – החזיר את החוב

גארת' בייל (טוטנהאם) - לא מביט לאחור

כריסטיאן גנטנר (שטוטגרט) - ענה לפודולסקי

ז'רמי מנז (פריס סן ז'רמן) – שווה את ההשקעה

חואן מאטה (צ'לסי) - מוכן לדרבי מול סילבה

רובין ואן פרסי (ארסנל) - כל מילה מיותרת

שחקן טוטנהאם, גארת' בייל. Jamie McDonald, GettyImages
טוטנהאם לא עוצרת. גארת' בייל/GettyImages, Jamie McDonald

כוכב אורח

אדגר צ'אני - פולוניה ורשה

בשבוע שעבר פיגרה פולוניה ורשה במגרשה הביתי מול פודבסקידז'ה. בדקה ה-55 הוקפץ מהספסל אדגר צ'אני, ולבדו הוביל את הקבוצה למהפך עם צמד לקראת הסיום. ההופעה הנהדרת סידרה לחלוץ האלבני בן ה-22 מקום בהרכב השבוע, והוא הגדיל לעשות עם שלושער מצוין (ראשון שלו בקריירה) כבר במחצית הראשונה נגד לכיה גדנסק (1:3). צ'אני, שנולד בטיראנה אך גדל באיטליה והשתייך לפאלרמו בשנים האחרונות, נרכש על ידי פולוניה בקיץ לאחר מספר שנות השאלה בסריה B. פאלרמו התייאשה, פולוניה הרוויחה. צ'אני הבקיע שמונה שערים עד כה בליגה, כאשר שבעה מהם היו שערי ניצחון ועוד אחד הספיק לתיקו. 13 נקודות מתוך ה-28 של קבוצתו רשומות בלעדית על שמו.

החלוץ האלבני אדגר צ'אני במדי מודנה. GettyImages
פאלרמו התייאשה, פולוניה ורשה הרוויחה. אדגר צ'אני/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully