וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקן המשפיע באירופה: רובין ואן פרסי מוליך את נבחרת המחזור

21.11.2011 / 9:25

ואן פרסי מנהיג, רולס רויס שובר שיאים, מרקיזיו ויובה הם הדבר האמיתי וסולדאדו בדרך ליורו. נבחרת המחזור, כולל ד"ש חם לאלישע לוי

סוף השבוע האחרון בליגות האירופיות הבכירות עמד בסימן יורו 2012. אחרי שנקבעו כל העולות לאליפות אירופה ויותר מחצי שנה לפני שריקת הפתיחה, ניתן האות למלחמה על כל מקום בסגלים לקראת הטורניר היוקרתי שייערך בקיץ. עשרות שחקנים מתוחים מנסים להוכיח עצמם מדי שבוע ולהראות שהם קורצו מהחומר שמסוגל להיות חלק אינטגרלי מהנבחרת הלאומית של ארצם. כמה מהם יסתפקו בינתיים במקום של כבוד בנבחרת המחזור של וואלה! ספורט, אליה הצטרף כוכב אורח שמוסר דרישת שלום חמה לאלישע לוי.

מרקו רויס שחקן מנשנגלדבאך. Martin Rose, GettyImages
כוכב סוף השבוע האירופי. מרקו רויס/GettyImages, Martin Rose

שוער

פדריקו מרקטי - לאציו

אחרי סיוט שנמשך עונה שלמה בקליארי, שלא הסכימה לשחררו וייבשה אותו ביציע, פדריקו מרקטי הצטרף בקיץ ללאציו והחל להתניע מחדש את הקריירה המבטיחה שלו. השוער בן ה-28, שהחליף את ג'אנלואיג'י בופון בין הקורות של נבחרת איטליה במונדיאל 2010, נמצא לאחרונה בכושר מצוין, ובשבת נעל את השער בסן פאולו מול נאפולי. המארחים תקפו בחמת זעם לקראת סיום המשחק, אך כל הניסיונות של אדינסון קבאני וחבריו נבלמו אצל מרקטי, שהביא ללאציו במו ידיו את הנקודה עם משחק רביעי ברציפות ללא ספיגת שער, וסיפק הצלה אדירה בתוספת הזמן מול בעיטה של אסקיאל לאבצי. "עשינו הכל כדי לנצח, אבל מרקטי היה פנומנלי", סיכם הארגנטינאי המתוסכל. לאציו חזק בצמרת, מרקטי ימתין לזימון המחודש לנבחרת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
פדריקו מרקטי שוער לאציו. Giuseppe Bellini, GettyImages
מתניע מחדש את הקריירה. פדריקו מרקטי/GettyImages, Giuseppe Bellini

הגנה

מגן ימני: מיקה ריצ'רדס - מנצ'סטר סיטי

זהו, נותרה רק קבוצה אחת בלתי מנוצחת בפרמיירליג. לעיני קהל שיא לעונה זו באצטדיון הביתי (47,408 צופים) מנצ'סטר סיטי גברה 1:3 על ניוקאסל וקבעה שיא מועדון עם 15 משחקים ללא הפסד (12 העונה). למרות העייפות של השחקנים הבינלאומיים, הסיטיזנס דילגו מעל מכשול נוסף הודות ליום מוצלח של מריו באלוטלי ובעיקר של מיקה ריצ'רדס. המגן הימני, שלא נכלל בסגל נבחרת אנגליה למשחקי הידידות נגד ספרד ושבדיה, נתן לפאביו קאפלו חומר למחשבה עם משחק נהדר שכלל שער בכורה וגם סחיטת פנדל. התמיכה הבלתי פוסקת של ריצ'רדס בהתקפה יצרה לא מעט מצבים עבור סיטי, ושוב הוכח מה קורה כאשר הראש של האנגלי הצעיר נקי וממוקד. "כשהוא מרוכז, אין ספק שהוא אחד המגנים הטובים באירופה", הסביר רוברטו מאנצ'יני. תהליך ההתבגרות של ריצ'רדס בעיצומו.

בלם: ניקולא איזימה מיראן - ולנסיין

שימו לב לשמות הבאים: קורט זומה, מולה וואגה, ניקולא איזימה מיראן. כולם שחקני הגנה בני פחות מ-20 שהבקיעו השבוע את שער הבכורה שלהם בבוגרים ומראים יחד עם עשרות צעירים אחרים (רובם בני מהגרים) עד כמה עמוק ומבוסס הכדורגל הצרפתי. איזימה מיראן, בוגר מחלקת הנוער המוצלחת של ראן, הוא אחד הכישרונות הבולטים בליגה, והשבוע הוא מופיע בנבחרת המחזור שלנו בפעם השנייה העונה. הבלם הצעיר כבש ובישל ב-1:2 של ולנסיין על אוקזר של בן שהר, ובעיקר הנהיג פעם נוספת בבגרות מעוררת התפעלות את ההגנה של קבוצתו, שמתייצבת לאחרונה. העתיד כבר כאן.

מיקה ריצ'רדס שחקן מנצ'סטר סיטי. Alex Livesey, GettyImages
מנצ'סטר סיטי לא עוצרת. מיקה ריצ'רדס/GettyImages, Alex Livesey

בלם: מאטס הומלס - דורטמונד

משחק העונה באליאנץ ארינה היווה הזדמנות מצוינת לבאיירן מינכן להראות שהפעם אין לה מתחרות, אך בסופו של דבר הייתה זו דורטמונד שהזכירה לכולם מי כאן האלופה עם 0:1 חשוב. תצוגה טקטית יוצאת מן הכלל של האורחים סללה את הדרך להישג ההיסטורי - ניצחון שלישי ברציפות על באיירן, מהם שניים בחוץ. יורגן קלופ מצא את הדרך להכתיב את קצב המשחק ולנטרל את ההתקפה הבווארית, שסבלה מחסרונו של בסטיאן שווינשטייגר ונתקלה בחומה בצורה בהנהגת מאטס הומלס. הבלם הגרמני שלט בכדורי הגובה, העלים את מריו גומז וגם היה במקום כדי לסייע לפליפה סנטנה, ממלא מקומו של נבן סובוטיץ', להיכנס לעניינים. עם קריאת משחק מרשימה ומסירות מדויקות שהובילו להתקפות מתפרצות, הומלס השפיע גם על החלק הקדמי והיה דמות מפתח בניצחון היוקרתי. הפער בצמרת הבונדסליגה עומד על שתי נקודות בלבד.

מגן שמאלי: לייטון ביינס - אברטון

יותר מחודשיים המתינו הטופיז לניצחון ביתי, ובשבת הם השיגו אותו עם 1:2 דחוק על וולבס, כשברקע הפגנות האוהדים נגד היו"ר ביל קנרייט. מי שהצעיד את אברטון לניצחון היה לייטון ביינס, שבאמצע השבוע השלים 90 דקות טובות במדי נבחרת אנגליה מול שבדיה. המגן השמאלי, קרוב לוודאי הנשק ההתקפי הכי יעיל של אברטון בשנתיים האחרונות, בישל את הראשון לחברו לנבחרת פיל ג'אגיילקה והבקיע בעצמו את השני מהנקודה הלבנה, כדי להשלים מהפך ולמנוע מקבוצתו הפסד שישי בשבעה משחקים. כל המצבים המסוכנים של אברטון מגיעים מהאגף של ביינס או מהכדורים הנייחים שלו. כך גם רגעי האושר הבודדים של הקבוצה העונה.

תומאס מולר שחקן באיירן מינכן מאטס הומלס שחקן דורטמונד. רויטרס
האלופה עדיין כאן. מאטס הומלס עוצר את תומאס מולר/רויטרס

קישור

קלאודיו מרקיזיו - יובנטוס

11 משחקים בתוך העונה, והגיע הזמן שגם מילאן ויתר הטוענות לכתר תתייחסנה במלוא הרצינות ליובנטוס. אנטוניו קונטה אמנם ממשיך להצהיר על השבת אמון האוהדים כיעד המרכזי, אבל עם 10 משחקים ללא הפסד וממרומי המקום הראשון, ליובנטוס מותר לדבר בקול רם על אליפות. ה-0:3 הקל מול פאלרמו היה עוד צעד בכיוון, כשפעם נוספת היה זה קלאודיו מרקיזיו שתיפקד כדמות הראשית בניצחון. הקשר הנהדר פורח לצד אנדראה פירלו, הופך משמעותי יותר משבוע לשבוע ומהווה איום מתמיד מהקו השני. אחרי השערים מול פארמה ואינטר והצמד לרשת מילאן, מרקיזיו קבע שיא אישי מול פאלרמו עם החמישי שלו העונה. מרקיזיו ויובנטוס הם הדבר האמיתי.

חסן סליחמידז'יץ'- וולפסבורג

שמונה חודשים עברו מאז חזר פליקס מגאת לקדנציה שנייה כמאמן וולפסבורג, והוא עדיין מחפש את שביל הזהב עליו עלה עם הקבוצה בעונת האליפות ההיסטורית ב-2008/9. בעקבות התבוסה 5:1 מול דורטמונד במחזור הקודם, החליט מגאת לזרוק מהסגל את סוטיריוס קירגיאקוס, יאן פולאק ופטריק הלמס. לפחות בדרבי של סקסוניה התחתונה נראה שהזעזוע השפיע לטובה. המאמן אף הסיט את חסן סליחמידז'יץ' למרכז הקישור, והבוסני בן ה-35 השיב לו עם שני שערים (הראשונים שלו העונה) ב-1:4 המרשים על האנובר. היה זה ניצחונה הגדול ביותר של וולפסבורג העונה, וצמד ראשון לסליחמידז'יץ' בבונדסליגה מאז עשה זאת במדי באיירן מינכן באוקטובר 2001. 30 אלף הצופים הריעו לקשר המנוסה כשהוחלף בדקה ה-60, בתקווה שהרגע הזה יוציא את קבוצתם לדרך חדשה.

איקר מוניאין - אתלטיק בילבאו

קצת זמן ואורך רוח - זה מה שהיה צריך מרסלו ביילסה. לשמחתו של המאמן הארגנטינאי, ראשי אתלטיק בילבאו ידעו לספק לו את זה למרות פתיחת העונה המהוססת, ובשבועות האחרונים גם הם מבינים ש'אל לוקו' הוא האיש הנכון להדריך את הצעירים המוכשרים של הקבוצה. אחרי התיקו מול ברצלונה, בילבאו יצאה לרמון סאנצ'ס פיחואן וחזרה עם 1:2 נהדר על סביליה, בניצוחו של המאסטרו איקר מוניאין. הקשר בן ה-19 נהנה מהחיים אצל ביילסה, ומול סביליה הוא הבריק עם כדרורים מרהיבים ומסירות אומן, שאחת מהן הובילה לשער הניצחון. הבאסקים כבר עם 11 משחקים רצופים ללא הפסד, התצוגה של ילד הפלא זיכתה אותו בתואר כוכב המחזור בספרד.

קלאודיו מרקיזיו שחקן יובנטוס. רויטרס
הופך משמעותי יותר משבוע לשבוע. קלאודיו מרקיזיו/רויטרס

התקפה

מרקו רויס – בורוסיה מנשנגלדבאך

קבלו את השחקן הלוהט של הבונדסליגה. חודש אחרי הבכורה הרשמית שלו בנבחרת גרמניה, מרקו רויס פשוט בלתי ניתן לעצירה. הטאלנט הגדול מוביל את בורוסיה מנשנגלדבאך לעונה נפלאה, כשבמאזנו כבר 10 שערי ליגה ב-13 משחקים (לעומת 11 בכל העונה שעברה). רויס בן ה-22 כבש צמדים בשני הניצחונות הקודמים של גלדבאך, וב-0:5 המלהיב על ורדר ברמן הוא הגדיל לעשות עם שלושער תוך חצי שעה - כולל מבצע אישי סטייל מראדונה - שרק העצים את הטירוף סביבו. אף שחקן בתולדות המועדון לא הבקיע שני שערים ומעלה בשלושה משחקים רצופים, ורויס קבע את השיא בניצחון הגדול ביותר של גלדבאך ב-17 השנים האחרונות. כל אירופה במרדף אחרי 'רולס רויס'.

רובין ואן פרסי - ארסנל

החלוץ ההולנדי פשוט לא מוכן לוותר על מקומו בין מצטייני סוף השבוע. ארסנל שוב נאלצה לעבוד קשה כדי להשיג ניצחון, ופעם נוספת היה זה רובין ואן פרסי שסידר לה 1:2 בנוריץ' עם צמד נהדר. ואן פרסי כבש כבר 13 שערי ליגה העונה, כאשר מאזנו ב-2011 עומד על לא פחות מ-31 שערים (השחקן החמישי בתולדות הפרמיירליג שכבש יותר מ-30 שערים בשנה קלנדרית אחת). 10 מהם, אגב, נכבשו בחמשת המשחקים האחרונים, ובכולם ארסנל ניצחה. אין כרגע אף שחקן באירופה - גם לא ליאונל מסי או כריסטיאנו רונאלדו - שהשפעתו על הקבוצה כל כך מכרעת. בגיל 28 וכשהוא בכושר הטוב בחייו, ואן פרסי הוא הרבה יותר מקפטן.

רוברטו סולדאדו - ולנסיה

רובם המכריע של השחקנים כאן מגיעים מהקבוצות המנצחות, אבל במקרה של רוברטו סולדאדו אפשר לחרוג מהמנהג הקבוע. ולנסיה הייתה שותפה למשחק גדול מול ריאל מדריד, למרות שהפסידה בסופו של דבר 3:2, כשהסקורר המחונן שלה הבקיע צמד מול הקבוצה שזרקה אותו פעמיים. סולדאדו אמנם הפסיד לקבוצת נעוריו בפעם החמישית ברציפות, אך הציג יכולת נהדרת ובעיקר סימן לוויסנטה דל בוסקה שיש לו מקום בנבחרת ספרד. כן, הוא ילדותי, עצבני ולא רואה אף אחד ממטר - לא בדיוק הטיפוס המתאים לסגל של אלופת העולם. מצד שני, הוא הרבה יותר יעיל מפרננדו טורס.

שחקן ארסנל רובין ואן פרסי. Julian Finney, GettyImages
בנבחרת שלנו הוא מקדים את הונטלאר. מה יהיה בנבחרת הולנד? רובין ואן פרסי/GettyImages, Julian Finney

שווים אזכור

עלי אהמדה (טולוז) - מומחה פנדלים

גלן ג'ונסון (ליברפול) - נקמה מתוקה

ז'אן קאלבה (נאנסי) - כיבה את האור בפריס

מרטין הרניק (שטוטגרט) - אירופה באופק

ארדה טוראן (אתלטיקו מדריד) - השיקום החל

היידר הלגוסון (ק.פ.ר) - ניסיון בשפע

קלאס יאן הונטלאר (שאלקה) - נושף בעורפו של גומז

שחקן ליברפול גלן ג'ונסון בועט מול צ'לסי. Shaun Botterill, GettyImages
סיבך את צ'לסי עם הפסד בית שני ברציפות. גלן ג'ונסון/GettyImages, Shaun Botterill

כוכב אורח

אדריאן סילבה – אקדמיקה

הליגה הפורטוגלית פינתה בסוף השבוע את הבמה לטובת משחקי הגביע, שם התחוללה סנסציה אדירה. פורטו החזקה, מחזיקת הגביע בשלוש השנים האחרונות, הודחה בבושת פנים כבר בסיבוב הרביעי, כשהובסה 3:0 בקוימברה על ידי אקדמיקה הצנועה, אותה מאמן בלם פורטו עד לפני שנתיים ולאחר מכן עוזרו של אנדרה וילאש בואש, פדרו עמנואל. היה זה הפסדה הראשון של פורטו העונה במסגרות המקומיות, ומי שכיכב מולה היה לא אחר מאשר אדריאן סילבה. הקשר הצעיר שלא מצא את מקומו במכבי חיפה וזכה להתעלמות מוחלטת מצד אלישע לוי, ניהל בצורה מופתית את מרכז השדה של אקדמיקה, סיכן בבעיטות מחוץ לרחבה ואף כבש את השער השני במשחק (יש לו גם שניים בליגה ואחד בגביע הליגה). סילבה האלגנטי, שנחשב לשחקן מפתח בקבוצה, הוביל את הנקמה בפורטו והזכיר שאולי בחיפה מיהרו לוותר עליו.

כדורגל אירופי בוואלה! ספורט

אדריאן סילבה, מכבי חיפה. ברני ארדוב
במכבי חיפה, משום מה, מעולם לא זכה לצ'אנס הוגן. אדריאן סילבה/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully