וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכל תלוי בו: זלאטן איברהימוביץ' מוליך את נבחרת המחזור באירופה

31.10.2011 / 10:57

זלאטן איברהימוביץ' מוכיח שכשהוא רוצה, אין מי שיעצור אותו ואין מי שיכול על מילאן בהנהגתו. הפעם ניסינו אותו בנבחרת המחזור יחד עם מסי בחוד וכמובן רובין ואן פרסי

סוף השבוע האירופי, שסיפק כמויות שערים נאות בכל חמש הליגות הבכירות, עמד כמובן בסימן ה-3:5 המטורף של ארסנל במגרשה של צ'לסי. הכוכב הגדול של המשחק, רובין ואן פרסי, מוביל את נבחרת המחזור של וואלה! ספורט שכוללת מספר איחודים. שני מגני לאציו לשעבר, סטפן ליכשטיינר ואלכסנדר קולארוב, נמצאים יחד בחוליית ההגנה שלנו, ובחלק הקדמי משתפים פעולה שוב ליאונל מסי וזלאטן איברהימוביץ'. ובל נשכח את גארת' בייל, שחוזר לכושר ועשוי לקבל אליו בטוטנהאם בקרוב את הכוכב האורח של השבוע.

ליאונל מסי עם זלאטן איברהימוביץ' שחקני ברצלונה. רויטרס
אצלנו הם שוב ביחד. ליאונל מסי עם זלאטן איברהימוביץ'/רויטרס

שוער

סוון אולרייך - שטוטגרט

רצף ארבעת ניצחונות הליגה של דורטמונד נקטע בשבת על ידי איש אחד. סוון אולרייך, שוערה בן ה-23 של שטוטגרט, ניפק תצוגת שיא שסייעה לקבוצתו לצאת עם נקודה מהמפגש מול האלופה, כולל הצלה אחת לקראת הסיום שלקוחה מעולם הקיקבוקסינג. גם המנהל המקצועי פרדי בוביץ' ידע למי להודות: "אולרייך הציל לנו נקודה, הוא רק הולך ומשתפר". אחרי כל הלחשושים בשטוטגרט על אפשרות החזרתו בינואר של ברנד לנו המשחק כמושאל בלברקוזן, אולרייך בהחלט הוכיח כי הוא ראוי לאפודת השוער הראשון. עכשיו נראה מי מסוגל להזיז אותו.

דורטמונד נעצרה, באיירן מחצה את נירנברג

סוון אולרייך שוער שטוטגרט. GettyImages
בשטוטגרט עדיין חושבים על ברנד לנו? סוון אולרייך/GettyImages

הגנה

מגן ימני: סטפן ליכשטיינר - יובנטוס

בזמן שמילאן מתעוררת בעזרת רצף ניצחונות, יובנטוס לא חלמה על הצהרת כוונות טובה יותר מאשר ניצחון 1:2 בסן סירו על אינטר. הגברת הזקנה היא היחידה שעדיין לא הפסידה בליגה האיטלקית, וזאת למרות סדרת משחקים לא פשוטה שהייתה לה מפתיחת העונה. בדרבי ד'איטליה היה זה משחק האגפים של יובה שעשה את ההבדל, ובעיקר ניכרה השפעתו מבחינה התקפית של סטפן ליכשטיינר. קלאודיו ראניירי חשש מהמגן השוויצרי והטיל על יוטו נגאטומו את המשימה לנטרל אותו, אבל היפני סבל לאורך המשחק כולו וכדורי הרוחב המסוכנים של ליכשטיינר, אשר מאחד מהם נכבש השער הראשון, יצרו פעם אחר פעם בעיות להגנת אינטר. הרכש מלאציו ממשיך לפרוע שטרות.

בלם: ניקולא איזימה מיראן - ולנסיין

ההתקפה הקטלנית של ליל, שכבשה בכל אחד מהמשחקים מאז ההפסד למונפלייה במחזור הפתיחה, הגיעה בהרכב מלא ובמצב רוח טוב לסטאד דו הנו של ולנסיין, ויצאה משם עם לא מעט סיבות לדאגה. דווקא ולנסיין סיימה את המשחק מתוסכלת אחרי שלוש קורות שהעמיקו את התחושה כי האצטדיון החדש מקולל, אבל המארחים לפחות היו שבעי רצון מ-90 הדקות המעולות של ניקולא איזימה מיראן במרכז ההגנה. הבלם בן ה-20, המשתייך לנבחרת צרפת הצעירה, הפך העונה לשחקן הרכב קבוע בקבוצת התחתית ומגלה שיפור משבוע לשבוע. מול ליל הוא הציג את משחקו הטוב העונה ונבחר לאיש המשחק, אחרי שעצר את מוסא סו ואדן הזארד, ומנע שער בטוח בתיקול מתוזמן היטב בדקה ה-56. אחת מתגליות העונה.

יובנטוס חזרה עם שלוש נקודות מסן סירו

ליל נתקעה באצטדיון החדש של ולנסיין

סטפן ליכשטיינר שחקן יובנטוס. רויטרס
פורע שטרות ביובנטוס. סטפן ליכשטיינר/רויטרס

בלם: דנילו - אודינזה

עוד לפני שהתפרקה ממרבית נכסיה בקיץ, הקבוצה עם מערך הסקאוטינג הכי טוב באיטליה ביצעה את הרכש הראשון שלה לעונת 2011/12 כשהחתימה את דנילו לרנגיירה. אף על פי שאודינזה נוטה לצרף בדרך כלל שחקנים צעירים יותר, במועדון האמינו כי הבלם הברזילאי בן ה-27 יוכל להחזיק להם את מרכז ההגנה גם לאחר עזיבתו של כריסטיאן ספאטה. אף אחד לא האמין שההשתלבות שלו תהיה כל כך מהירה. דנילו הוא שחקן השדה היחיד שלא החמיץ דקת ליגה העונה במדי אודינזה, ויחד עם השוער סמיר הנדנוביץ' דאג לשמור על רשת נקייה גם ב-0:1 על פאלרמו, בו אטם את הרחבה ולא ממש נתן לערן זהבי וחבריו סיכוי להבקיע. הזברטה במקום השני בסריה A ועם ההגנה הטובה בליגה.

מגן שמאלי: אלכסנדר קולארוב - מנצ'סטר סיטי

המועמדת הבכירה כרגע לתואר האליפות באנגליה ממשיכה לכתוש כל מה שזז, ומאז השישייה ההיסטורית בדרבי הספיקה לנצח פעמיים את וולבס. תחילה עשתה זאת מנצ'סטר סיטי עם 2:5 בגביע הליגה, ובשבת הסתפקה ב-1:3 בליגה. הכוכבים הגדולים היו רגועים הפעם ואיפשרו לשחקני משנה דוגמת אלכסנדר קולארוב לבלוט. המגן השמאלי הסרבי, שידוע בבעיטות התותח שלו ובתרומתו ההתקפית, הצטיין הפעם בעיקר בחלק האחורי עם סגירה נהדרת של האגף שלו, ובסופו של דבר גם היה במקום כדי לכבוש מריבאונד בדקה ה-67. סיטי שומרת על יתרון חמש הנקודות שלה בפסגה, קולארוב לא ימהר לחזור לאיטליה.

דנילו ואודינזה הסתדרו מול ערן זהבי ופאלרמו

מריו באלוטלי השתנה? כך לפחות הוא טוען

אלכסנדר קולארוב, סרחיו אגוארו, מנצ'סטר סיטי, חוגגים. רויטרס
מישהו מיהר לשלוח אותו בחזרה לאיטליה? אלכסנדר קולארוב/רויטרס

קישור

בסטיאן שווינשטייגר - באיירן מינכן

הקבוצה של יופ היינקס לא יכלה לבקש שבוע נוח יותר על מנת להתאושש מההפסד המפתיע להאנובר. תחילה היא פירקה עם שישייה את אינגולשטדט בגביע, ובשבת עלתה חדורת מוטיבציה והשחילה רביעייה לרשת של נירנברג בדרבי הבווארי. למעט שתי המעידות בליגה, באיירן מינכן נראית נפלא מאז פתיחת העונה ומי שנמצא בכושר שיא אך לא תמיד צד את העין הוא בסטיאן שווינשטייגר. בשבת כבר אי אפשר היה להתעלם מקשר נבחרת גרמניה, שניהל את ההצגה של באיירן במרכז המגרש, בישל את השער הראשון במסירה נפלאה למריו גומז והפציץ את השני. שוויני חילץ כדורים בקלות במרכז המגרש, אך לצערו של היינקס נפצע בדקה ה-71 ונמצא בספק למשחק הבא מול נאפולי. "נקווה שזו לא פציעה קשה", אמר המאמן המודאג. "שווינשטייגר הוא המנהיג של הקבוצה - על ומחוץ למגרש".

סופיאן פגולי - ולנסיה

כמה ימים אחרי שפיפ"א אישרה לו לייצג את נבחרת אלג'יריה, למרות ששיחק בעבר בנבחרות הצעירות של צרפת, סופיאן פגולי כאילו נולד מחדש והסביר לראשונה לאוהדי ולנסיה מדוע קבוצתם בכלל צירפה אותו מגרנובל בקיץ 2010. הילד שהתקשה להתמודד עם תווית 'זידאן החדש' שהוצמדה לו עוד בטרם קרע זוג נעליים בגרנובל, חזר לוולנסיה אחרי תקופת השאלה באלמריה, וב-1:3 מול חטאפה כבש צמד מצוין שהיווה למעשה את שעריו הראשונים במדי הקבוצה. החיסורים הרבים בסגל פינו לפגולי את המשבצת בקישור ההתקפי, ולראשונה מאז המעבר לספרד הכישרון הצעיר נהנה מכדורגל. אולי יום אחד הוא גם יגרום לצרפתים להצטער על הוויתור המהיר עליו.

גארת' בייל - טוטנהאם

0 נקודות ויחס שערים של 1:8 - זה היה המאזן של טוטנהאם אחרי שני משחקיה הראשונים, בהם שימשה כשק החבטות של המנצ'סטריות. מאז, הקבוצה של הארי רדנאפ לא מביטה לאחור. טוטנהאם ניצחה שישה משבעת משחקיה הבאים, וביום ראשון הייתה זו ק.פ.ר שהתבטלה בפניה בעוד דרבי לונדוני. מי שהצעיד את התרנגולים לניצחון 1:3 היה גארת' בייל, שעד למשחק הזה כבש רק שער אחד בלבד. הקיצוני הוולשי הבריק מול ק.פ.ר, החליף מקומות בצורה מושלמת עם ארון לנון וחרך את האגפים. ההשקעה של בייל תוגמלה בשני שערים נאים וקידמה את טוטנהאם צעד נוסף במעלה הטבלה, אולי בדרך להפוך העונה ללונדונית הבכירה.

מי עצר את הסינדרלה הספרדית לבנטה?

גארת' בייל חגג בדרבי מול ק.פ.ר

שחקן טוטנהאם גארת' בייל חוגג שער מול ק.פ.ר. GettyImages
טוטנהאם לא מביטה לאחור. גארת' בייל/GettyImages

התקפה

ליאונל מסי - ברצלונה

מישהו דיבר על משבר? שלושה משחקים רצופים לא הצליח ליאונל מסי למצוא את הרשת, למרות שניסה ובעיקר החמיץ ללא הפסקה. דיבורים על רצון עז מדי להגיע לשער ה-200 החלו לצוץ, אבל הפנומן הארגנטינאי ענה לכולם עם השלושער ה-13 שלו בקריירה והמהיר ביותר שכבש במדי ברצלונה, ב-0:5 המוחץ מול מאיורקה. לצערו של דודו אוואט, הוא היה הקורבן של מסי, שהשתחרר בעזרת פנדל מוצלח ולאחר מכן נראה נהדר, כיכב עם עוד שניים ולא היה רחוק מלהגיע לשער ה-200 עוד באותו ערב. זה היה השלושער השלישי של מסי העונה, וסך שעריו עומד על 13 בליגה ו-199 בכל משחקיו במדי בארסה. מישהו מוכן להמר שציון הדרך המרשים לא יושג נגד ויקטוריה פילזן?

זלאטן איברהימוביץ' - מילאן

הוא דיבר על עייפות מכדורגל, אחרים הציעו כי מדובר במשבר גיל ה-30, אבל זלאטן איברהימוביץ' בסך הכל התחיל עונה בעצלתיים ומאז רק משתפר. יחד איתו, גם מילאן דוהרת קדימה. מאז ההפסד ליובנטוס ניצחה האלופה חמישה משחקים ברציפות בכל המסגרות, ובשבת הגיע תורו של השבדי להצטיין עם צמד בניצחון 2:3 על רומא באולימפיקו. זלאטן לא ספר את בלמי הג'אלורוסי, שיתף פעולה בצורה מצוינת עם אלברטו אקווילאני שבישל לו פעמיים והוביל את מילאן למרחק שתי נקודות בלבד מהפסגה, אחרי שרק לפני שלושה שבועות הייתה במקום ה-13. הליגה האיטלקית הצמודה משחקת לידיים של הרוסונרי, להם הסגל האיכותי והרחב ביותר. גם איברהימוביץ' יודע שהכל תלוי במילאן: "רק התחלנו להיכנס לקצב. אם נמשיך כך, נסיים במקום הראשון".

רובין ואן פרסי - ארסנל

המפגשים בין הקבוצות הגדולות באנגליה מספקים לנו פעם אחר פעם משחקים בלתי נשכחים, והשבוע הייתה זו ארסנל שהדהימה עם 3:5 מטורף בסטמפורד ברידג' מול צ'לסי, שלא ספגה חמישייה במגרשה מאז 1989. התצוגה הנפלאה הזו של ארסנל אולי נתנה את החותם הסופי על היציאה מטראומת השמינייה שחטפה ממנצ'סטר יונייטד. עבור ארסנל היה זה ניצחון חמישי ברציפות בכל המסגרות, וכמו בפעמים הקודמות היא חייבת חלק ניכר ממנו לרובין ואן פרסי. החלוץ ההולנדי לא מפסיק להרעיד רשתות, והשלושער שלו לרשת פטר צ'ך הפך אותו למלך שערי הליגה עם 10 כיבושים וגם העלה את מאזנו ל-28 שערים ב-27 משחקי הפרמיירליג ב-2011. "אין ספק, הוא פשוט לוהט", פרגן בסיום ארסן ונגר לקפטן שלו, שלא ברור מה היה עושה בלעדיו.

מסי לא הבין מדוע כולם אמרו שהוא במשבר

ארסנל הדהימה את צ'לסי בסטמפורד ברידג'

ואן פרסי היה באופוריה אחרי הניצחון הגדול

רובין ואן פרסי שחקן ארסנל. רויטרס
השחקן החם בפרמיירליג ב-2011. רובין ואן פרסי/רויטרס

שווים אזכור

טדי רישר (סושו) - החזיר את החוב

פאביו קואנטראו (ריאל מדריד) - הכלבויניק של מוריניו

סטיליאן פטרוב (אסטון וילה) - כל שער בסטייל

מרקו רויס (בורוסיה מנשנגלדבאך) - באיירן מחכה

גסטון רמירס (בולוניה) - עוד להיט מאורוגוואי

סדריק ברבוסה (אוויאן) - ילד בן 35

לוקאס פודולסקי (קלן) - שווה חצי קבוצה

אוויאן ניצחה את אוקזר של בן שהר, ניצחון בכורה לברסט

פודולסקי הוביל את קלן ל-0:3 קל על אוגסבורג

לוקאס פודולסקי שחקן קלן. Lars Baron, GettyImages
מדבר בצמדים. לוקאס פודולסקי/GettyImages, Lars Baron

כוכב אורח

סיידו דומביה - צסק"א מוסקבה

הליגה הרוסית תצא בשבוע הבא לפגרת חורף ארוכה לפני משחקי הפלייאוף, ואם יש שחקן שמאוכזב מכך זהו מלך השערים סיידו דומביה. החלוץ הפנטסטי מחוף השנהב נמצא בכושר הבקעה נהדר, וביום שישי כבש שלושער ב-10 דקות הסיום, אחרי הרחקתו של שותפו להתקפה ואגנר לאב, כדי לסדר לצסק"א מוסקבה 0:4 על ספרטק נאלצ'יק ולהשאיר אותה במרחק שתי נקודות מהמוליכה זניט סנט פטרסבורג. דומביה, לו היה זה שלושער שני ברציפות, כבש תשעה שערים בארבעת המשחקים האחרונים והעלה את מאזנו בליגה ל-22 כיבושים. גם בליגת האלופות הוא כבש כבר ארבעה שערים - יותר מכל שחקן אחר - מה שהפך אותו אוטומטית למועמד לעבור לקבוצה בכירה יותר בינואר. טוטנהאם היא המתעניינת הראשית, אך היא ממש לא לבד. "הוא השחקן הכי מבוקש ברוסיה כרגע", הודה מאמנו לאוניד סלוצקי. "נוכל רק לשמוח בשבילו אם יעזוב".

כדורגל אירופי בוואלה! ספורט

סיידו דומבאיה שחקן צסק"א מוסקבה אונדרז סלסוטקה שחקן טרבזנספור. רויטרס
הלהיט של צסק"א מוסקבה. סיידו דומביה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully