וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשכחו מזה: השגריר הישראלי הוא לא גימיק ביבשת

3.10.2011 / 11:39

סופ"ש האחרון סיפק תשובה לאלו שפקפקו בקיץ בנדידת השחקנים הישראלים לאירופה. בראש הדירוג הפעם: המהפך של חמד במאיורקה

זה היה עוד סוף שבוע מוצלח עבור שגרירינו בתפוצות ובהחלט כבר אפשר לומר בפה מלא שהישראלים באירופה הם לא גימיק, אלא שחקנים מרכזיים בקבוצותיהם. 15 שחקנים שונים פתחו בהרכב (מתוכם 10 השלימו 90 דקות), וכולם יחד תרמו ארבעה שערים, שלושה בישולים וגם אדום (בונדר). בניון ושהר חזרו לפעילות אחרי פציעות ומנגד, כיאל ומליקסון נעדרו בשל אותה סיבה. מבין שלל השחקנים שברחבי אירופה, וואלה! ספורט גאה להציג את רשימת חמשת המצטיינים של סוף השבוע ואחד שבהחלט יש לו סיבה לדאגה.

עוד בנושא:

נאתכו מלהיב, רפאלוב ומלול חילקו נקודות
בן שהר מאושר משער בכורה במדי אוקזר
שלומי ארבייטמן לא מפסיק לכבוש בבלגיה
תומר חמד קיבל צ'אנס והחזיר בגדול

1. תומר חמד (מאיורקה)

שחקן נבחרת יוון קוסטאס קצוראניס מול שחקן נבחרת ישראל תומר חמד. ברני ארדוב
כדורגל זה עסק נזיל. חמד/ברני ארדוב

חלוץ מאיורקה חוזר להופעה שנייה בראש דירוג המצטיינים עם קפיצת מדרגה מרשימה. כזכור, רק בשבוע שעבר הבענו דאגה מירידה במעמדו המקצועי של חמד, שנותר על הספסל של מיכאל לאודרופ במשך שני משחקים ברציפות. אבל כדורגל, כידוע, הוא עסק נזיל. הדני הודיע על התפטרותו והמאמן הזמני מיגל אנחל נדאל החליט לתת לחמד את ההזדמנות במשחק החוץ מול אוסאסונה.

חמד הרגיש בנוח במערך של נדאל. הוא שיחק עם הפנים לשער כמו שהוא אוהב, היה נייד ומסוכן וגם רשם שני שערי בכורה מהנקודה הלבנה, אחרי שגם סחט בעצמו את הפנדל הראשון. יותר מכל חמד נראה רעב, נחוש להוכיח את עצמו ולהבקיע. ויקטור הוא האיש שהיה אמור לבצע את הבעיטה הראשונה, אבל חמד היה נחוש לבעוט ועשה את זה ובצורה חלקה.

קל להמעיט בחשיבותם של שערים מהנקודה הלבנה, אבל כמה שחמד היה צריך אותם. הוא הובא בקיץ על תקן החלוץ המוביל של מאיורקה, קבוצה שיורדת אט אט מנכסיה ואמורה להיאבק השנה נגד הירידה. פתיחת העונה שלו לא הייתה מספיק טובה, אבל רגע לפני שהספקות לגביו מתגברים, חמד נתן תשובה שאמורה לפחות להשאיר אותו בהרכב במחזורים הקרובים.

אגב, חמד הוא לא הישראלי היחיד שמבקיע שער בכורה בספרד באצטדיונה של אוסאסונה. עמרי אפק עשה זאת במדי רסינג סנטאנדר בעונת 2003/4.

כדורגל ספרדי בוואלה! ספורט

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

2. בן שהר (אוקזר)

בן שהר שחקן אוקזר. GettyImages
מקבל אמון מלא מהמאמן. שהר/GettyImages

בן שהר רק בן 22, אבל הוא כבר ראה עולם והטביע את חותמו בכל מקום. יש לו שערים בליגת המשנה באנגליה (במדי שפילד וונסדיי), בהולנד (דה חראפשחאפ), ספרד (אספניול) וכמובן בישראל. עכשיו יש לו גם שער בליג 1, ב-1:1 של אוקזר מול סנט אטיין. וכמה שהוא חיכה לשער הזה. שהר עדיין נמצא בשלבי התאוששות מהפציעה והשער בהחלט מסמל את החזרה שלו.

בניגוד לחמד, שהר פתח העונה בהרכב בכל המשחקים בהם היה כשיר, מה שמעיד על האמון שהוא מקבל מהמאמן לורן פורנייה. החלק הקדמי של אוקזר לא משופע בשחקנים איכותיים ולמרות ששהר מתופקד באגף השמאלי, הציפייה ממנו להמשך היא לתרום עוד שערים. הרי בסופו של דבר, אסור לשכוח כי המטרה האמיתית של החלוץ היא להפסיק לנדוד ולהבקיע במדינות שונות בעולם אלא למצוא בית חם בו יוכל לגדול ולהתפתח לאורך זמן.

כדורגל צרפתי בוואלה! ספורט

3. ביברס נאתכו (רובין קאזאן)

ביברס נאתכו שחקן רובין קאזאן. EuroFootball, GettyImages
שגריר העונה? נאתכו/GettyImages, EuroFootball

כחלק ממעמדו החדש כבעל הבית במרכז השדה של קאזאן, נאתכו הוא גם האחראי הבלעדי על ביצוע המצבים הנייחים בקבוצה. בראשון קיבלנו עוד הוכחה לרמת הביצוע. כדור קרן נהדר שלו נחת במדויק על ראשו של סלבטורה בוקטי ותרגיל נהדר בכדור חופשי הסתיים עם עוד שער של האיטלקי וניצחון ראשון לקאזאן אחרי שלושה משחקי ליגה עקרים. נאתכו כבר לא זוכר משחק אותו סיים ללא שער או בישול, שלא נדבר על לא להשלים 90 דקות מלאות. עם שבעה שערים ותשעה בישולים בכל המסגרות העונה, נאתכו מסתמן כאחד המועמדים הבולטים לתואר השגריר המצטיין של השנה והוא גם שיאן ההופעות במדור עם הופעה רביעית בחמישייה.

4. שלומי ארבייטמן (ווסטרלו)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תישאר, תישאר. ארבייטמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

איזה חודש נפלא עבר של החלוץ מאז המעבר מגנט לווסטרלו. ארבעה שערים שסידרו לקבוצה שלו חמש מתוך שש הנקודות שצברה העונה וגם מקום בשמינית גמר הגביע. ממעמד של שחקן שאף אחד לא סופר בגנט, ארבייטמן הפך לאיש המרכזי בזכות החלטה מקצועית מדויקת שהחזירה אותו למסלול. אז נכון, גנט נאבקת השנה על התואר בעוד ווסטרלו היא במקרה הטוב קבוצת אמצע טבלה ומטה בבלגיה, אבל אם ארבייטמן ימשיך בקצב ההבקעה שאפיין אותו בחודש ספטמבר, הוא ימצא עצמו בקלות בקבוצה בכירה יותר כבר בעונה הבאה. עוד לפני כן הוא יצטרך לקבל עוד החלטה נכונה ולהאריך את תקופת ההשאלה, שנגמרת בינואר, עד תום העונה.

5. יובל שפונגין (אומוניה ניקוסיה)

יובל שפונגין שחקן אומוניה ניקוסיה (ימין) מול דושאן שבנטו שחקן רד בול זלצבורג. רויטרס
במגמת התקדמות. שפונגין/רויטרס

המגן בן ה-24 הוא אחד השגרירים הפחות מסוקרים, אבל למרות הנטייה לזלזל בליגה הקפריסאית בהחלט נראה שהקריירה שלו הולכת בכיוון הנכון. שפונגין שותף בעונה שעברה ב-18 מ-32 משחקיה של אומוניה בליגה והעונה חל שדרוג במעמדו תחת המאמן הקפריסאי נאופיטוס לארקו שהחליף בחודש אפריל את דושאן באייביץ'. שפונגין השתלט על חולצת ההרכב באומוניה ומגלה יכולת מצוינת. בשבת הוא רשם גם בישול בניצחון הביתי 0:2 על ארמיס ארדיפו שהעלה את אומוניה למקום השלישי (עם משחק חסר). יחד עם אייל משומר, דור מלול ודני בונדר נראה שעמדת המגן הימני לא תטריד את מאמן הנבחרת בקמפיין הבא.

נורה אדומה: רועי בקל (אלקי לרנקה)

רועי בקל שחקן מכבי פתח תקוה מול בני יהודה. ברני ארדוב
מה היה רע לך פה? בקל/ברני ארדוב

במשך כל הקיץ נלחם רועי בקל במטרה לעזוב את מכבי פתח תקוה. הלך לוועדה למעמד השחקן, יצא להיבחן בפולין ובסופו של דבר, ביום האחרון של ההעברות, נחת באלקי לרנקה הקפריסאית. החודש הראשון באי השכן לא היה מבריק עבור הקשר בן ה-23, שלא קיבל ולו דקת משחק בקבוצה שהשיגה עד כה שלוש נקודות מ-15 אפשריות. באופן כללי, המדור תומך ביציאת שחקנים ישראלים - גם שחקני מעמד הביניים - לאירופה, אבל בהחלט לא בכל מחיר. עבור שחקן צעיר כמו בקל נראה שהיה עדיף להעביר עוד עונה טובה בליגת העל, בטח על פני קבוצת תחתית בקפריסין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully