וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמשת השגרירים המצטיינים של סוף השבוע: ערן זהבי בראש

26.9.2011 / 12:11

זהבי משחק באיטליה עם אותה חוצפה כמו בישראל, ביטון הפך לחלוץ הישראלי הכי טוב וכיאל קורץ לפיורנטינה. מדור 'השגרירים המצטיינים'

אחרי המבול של השבוע האחרון, שגרירינו בתפוצות העבירו סוף שבוע די רגוע עם שער אחד (דודו ביטון), בישול (בירם כיאל) וגם כרטיס אדום (אליניב ברדה). בדקות המשחק חלה מגמת שיפור כש-11 שחקנים השלימו 90 דקות מלאות (מספר שיא העונה) ואילו בדיוק כמו בשבוע שעבר, 10 לא שותפו כלל מסיבות שונות. מבין שלל השחקנים שברחבי אירופה, וואלה! ספורט גאה להציג את רשימת חמשת המצטיינים של סוף השבוע ואחד שבהחלט יש לו סיבה לדאגה. עבור שלושה מהחמישה מדובר בהופעת בכורה במדור.

צפו בשער השביעי העונה של דודו ביטון
ג'יג'י בקאלי נותן גיבוי לרוני לוי
אליניב ברדה הורחק, רפאלוב בפסגה

1. ערן זהבי (פאלרמו)

ערן זהבי שחקן פאלרמו. רויטרס
לא רואה אף אחד ממטר. זהבי/רויטרס

זהבי זוכה בתואר השגריר המצטיין של סוף השבוע ולא רק בזכות השער המדהים שכבש ברביעי לרשת קליארי אחרי 20 שניות של משחק. שתי ההופעות האחרונות שלו היו נהדרות וניכר עליו שהוא מרגיש נוח מאוד בבית החדש שלו. זהבי עשה מול קליארי ולאציו בדיוק את אותם הדברים שעשה בהפועל תל אביב. רגשי נחיתות? זמן להתאקלם? הבדלי רמות? שום דבר לא השפיע עליו וממש אי אפשר היה להרגיש שמדובר בשחקן אלמוני שעושה את צעדיו הראשונים בסריה A.

בשני המשחקים מול קליארי (2:3) ולאציו (0:0) זהבי פתח בצד שמאל של הקישור, בדומה לתפקיד שמילא אצל אלי גוטמן בעונה שעברה. כשפאלרמו תקפה ברוב הדקות מול קליארי, זהבי היה פעיל, מסוכן ונייד, נכנס למרכז, חילק מסירות ואיים על השער. אלא שדווקא ההופעה באולימפיקו, במשחק בו פאלרמו התגוננה ברוב הדקות, הייתה טובה יותר. זהבי עבר במחצית השנייה לשחק במרכז ותפס בעלות. הוא עזר לשבור את הלחץ של שחקני לאציו עם מסירות חכמות, הוביל מתפרצות והסתדר גם בצד ההגנתי.

ביטחן וחוצפה חיובית אפיינו את זהבי גם בישראל. הוא פרץ לתודעה בעונת הדאבל של האדומים כשגלש באופן אוטומטי למשבצת של ווצ'יצ'ביץ' ונאתכו. אז באו השערים הדרמטיים בליגה ובאירופה, תואר מלך הבישולים והמעבר המתוקשר לאיטליה. בינתיים, נראה שההתקדמות ממשיכה גם בסיציליה, לשמחתו הרבה של הנשיא מאוריציו זמפאריני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

2. דודו ביטון (ויסלה קרקוב)

דודו ביטון שחקן ויסלה קרקוב (ימין) חוגג עם חבריו. Alik Keplicz, AP
מחזיק את ויסלה על הגב. ביטון/AP, Alik Keplicz

יש בכלל ספק מיהו החלוץ הישראלי הלוהט של התקופה האחרונה? ביטון נמצא בזון ונראה בלתי ניתן לעצירה. המספרים שלו מדהימים. שבעה שערי ליגה בשמונה משחקים ומתוך תשעה שכבשה הקבוצה כולה. תוסיפו את הצמד ושני הבישולים ממשחק הגביע בחמישי וקיבלתם שחקן שנמצא בכושר הבקעה מטורף. אפילו לואיס פרננדז לא יכול היה להתעלם והזמין את החלוץ בן ה-23 למשחק במלטה לקראת מה שצפויה להיות הבכורה שלו במדים הלאומיים.

ויסלה פתחה רע את העונה, לא מעט בגלל ירידה בכושרו של מאור מליקסון, שככל הנראה מושפע מהלחץ האדיר סביבו בכל הקשור להחלטה איזו נבחרת לייצג. בהיעדרו של הכוכב, ביטון סחב את ויסלה על הגב, עזר לה לצאת מהמשבר עם שלושה ניצחונות רצופים וכעת האלופה כבר במקום השלישי. ויסלה תצטרך להודיע עד תום העונה אם היא רוכשת את כרטיסו של החלוץ משרלרואה. כדאי לה למהר כי אם ביטון יתחיל להפציץ גם בליגה האירופית, הוא לא יישאר הרבה זמן בפולין.

3. בירם כיאל (סלטיק)

בירם כיאל שחקן סלטיק מול אתלטיקו מדריד. Denis Doyle, GettyImages
ממש לא גימיק. כיאל/GettyImages, Denis Doyle

עם סרט הקפטן על זרועו בפעם השלישית במשחקים האחרונים, כיאל עזר לסלטיק להיחלץ ממיני משברון. לקשר הישראלי היה משחק נהדר וגם בישול ב-0:2 על אינברנס. זה היה ניצחון חשוב שהגיע אחרי הפסד 2:0 לאתלטיקו מדריד בליגה האירופית ומיד אחריו 4:2 באולד פירם הראשון באייברוקס. העונה בסקוטלנד, כידוע, ארוכה ומתישה ובסופו של דבר מוכרעת בדיוק על המשחקים מול הקטנות. במקביל, כיאל ממשיך לחזק את מעמדו ושמו. מלבד המעקב מאנגליה, באיטליה פורסם כי הסקאוט של פיורנטינה ושחקן העבר של ריינג'רס לורנצו אמורוסו נכח באולד פירם ורשם את שמו של כיאל גבוה בפנקס.

4. דודו אוואט (מאיורקה)

שוער מאיורקה דודו אוואט. Jasper Juinen, GettyImages
אל תספידו אותו כל כך מהר. אוואט/GettyImages, Jasper Juinen

לאוואט, אחד משלושת השגרירים הבכירים של הכדורגל הישראלי, לא הייתה עונה טובה אשתקד. הוא ספג יותר שערים באשמתו ואולי סבל מהירידה העצומה באיכות הסגל של מאיורקה. בקיץ, למרות הבעיות הכלכליות ולמרות שהסגל שוב נחלש, החליט מיכאל לאודרופ להביא שוער בכיר (חואן קאלאטיוד מהרקולס) כדי לתת תחרות לישראלי. אוואט בינתיים לא מתרגש וביום ראשון, היה חתום על שלוש הנקודות שהשיגה קבוצתו מול סוסיאדד. לפניו עומדת הגנה בינונית והמשקוף שלו הזדעזע שלוש פעמים במשחק, אבל אוואט סיפק שתי הצלות מרהיבות והרבה שקט במשחק שהזכיר לכולנו באיזה בעיה יהיה הכדורגל הישראלי כשהשוער שיחגוג בקרוב 34, יתלה את הכפפות.

5. לירן כהן (פודבסקידז'ה)

שחקן בני סכנין, לירן כהן. אדריאן הרבשטיין
שחקן בני סכנין, לירן כהן/אדריאן הרבשטיין

לירן כהן משקף את התופעה המרכזית של קיץ 2011 בכדורגל הישראלי: עזיבת שחקני הביניים לליגות בינוניות משיקולים כלכליים. בגיל 28, כהן לא חולם לכבוש את היבשת ולהגיע לספרד, אבל לגיטימי מבחינתו לצאת בשביל החוויה ובשביל להרוויח שכר גבוה ממה שהוא לקבל בליגת העל. בשישי, כהן פתח לראשונה בהרכב קבוצתו הפולנית ובדקה ה-70 כדור עומק נהדר שלו מקו מחצית המגרש הפך בסופו של דבר לשער הניצחון של פודבסקידז'ה על לכיה גדנסק (0:1). אגב, עבור פודבסקידז'ה היה זה ניצחון ביתי היסטורי ראשון בעונת הבכורה של הקבוצה בליגה הפולנית הבכירה.

נורה אדומה: תומר חמד (מאיורקה)

תומר חמד שחקן נבחרת ישראל. Darko Bandic, AP
התחרות תהיה קשה יותר. חמד/AP, Darko Bandic

אחרי שהעניק לו את חולצת ההרכב בשלושת משחקי הפתיחה, לאודרופ השאיר את חמד על הספסל לכל אורך 90 הדקות בשני המחזורים האחרונים. זאת, למרות שהסגל הקצר של מאיורקה ממש לא משופע בשחקני התקפה בסגנון של הישראלי. למרות הירידה המסוימת במעמדו, סביר שחמד עוד יקבל הזדמנויות להראות את יכולתו. כשזה יקרה, הוא יצטרך להיות חד ולהחזיר בשערים שכן בינואר יצטרף לסגל חלוץ נבחרת בלגיה מרווין אוגונג'ימי מגנק והתחרות על מקום בהרכב רק תלך תהיה קשה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully