וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ורדי קרויף מונה למאמן מכבי תל אביב: "שמח ונרגש, מודע לציפיות"

14.6.2017 / 8:56

אחרי השמועות על ברצלונה, ההולנדי מונה לתפקיד החדש: "נחוש יותר מתמיד", גולדהאר: "בטוח שג'ורדי יביא לתוצאות ולסגנון משחק העומדים בסטנדרטים להם אני מצפה". בן מנספורד מונה למנכ"ל

צילום: יוסי ציפקיס עריכה: מתן חדד

מכבי תל אביב הודיעה הבוקר (רביעי) על מה שהיה באוויר כבר תקופה ארוכה: ג'ורדי קרויף יהיה מאמן הקבוצה בעונה קרובה. "אני שמח להודיע על מינויו של ג'ורדי קרויף כמאמן החדש של מועדון הכדורגל מכבי תל אביב", אמר הבעלים מיטש גולדהאר בהודעת המועדון, "המינוי נכנס לתוקף באופן מיידי. אני יודע כי לג'ורדי יש תחושת אחריות רבה כאחד הנושא את השם קרויף, שם המהווה מילה נרדפת לכל כך הרבה הישגים בכדורגל".

"אני מרגיש כמוהו שזהו העיתוי המתאים לעשות צעד נוסף זה", הוסיף הבעלים, "כאחד שהיה לו הכבוד להכיר את יוהאן קרויף ולראות כמה גאה היה בבנו, אני משוכנע כי יוהאן היה מתרגש מאוד לראות את ג'ורדי נוטל על עצמו את תפקיד המאמן במועדון עתיר היסטוריה שכזה. אני בטוח שעם תמיכה של כל הארגון והאוהדים שלנו, ג'ורדי יביא לתוצאות ולסגנון משחק העומדים בסטנדרטים להם אני מצפה".

ג'ורדי קרויף אמר: "אני שמח ונרגש להתמנות למאמן של מועדון הכדורגל מכבי תל אביב. כשאני מתחיל את שנתי השישית במועדון מי כמוני מודע לציפיות של הבעלים ושל האוהדים. אני נחוש יותר מתמיד לעמוד בציפיות אלה".

קרויף בן ה-43 נמצא במכבי תל אביב כבר מ-2012 כשלפני כן שימש כעוזר מאמן בוולטה המלטזית (2010-2009) וכמנהל ספורטיבי בא.א.ק. לרנקה הקפריסאית (2012-2010). במהלך העונה החולפת עמד קרויף על הקווים כמאמן מתחילת ינואר ועד אמצע פברואר (שישה משחקים, חמישה ניצחונות ותיקו בליגה). גם אחרי הגעתו של ליטו וידיגאל, לפני המשחק מול עירוני קרית שמונה ב-18 בפברואר, המשיך קרויף לשבת על הספסל של הצהובים במשך חמישה מחזורים.

בחודש האחרון נפוצו שמועות רבות על מעבר אפשרי של קרויף לברצלונה בתפקיד מקצועי, אבל הוא נשאר במכבי תל אביב. קרויף גדל בנוער של אייאקס וברצלונה, עלה לבוגרים אצל האחרונה ושיחק שתי עונות בקבוצה הבוגרת, ממנה עבר למנצ'סטר יונייטד לארבע עונות (במהלכן בילה אחת בהשאלה בסלטה ויגו). לאחר מכן שיחק באלאבס, אספניול, מטאלורג דונייצק ו-ולטה.

עוד בנושא

ליטו וידיגאל נחת בישראל: "אני מאמן מכבי תל אביב"
מכבי תל אביב: ג'ורדי קרויף נחת לקראת הצגתו הצפויה כמאמן
מכבי תל אביב: נסגרה עסקת העברתו של אופיר דוידזאדה

עוד קודם לכן, הקבוצה הודיעה על מינויו של בן מנספורד למנכ"ל הקבוצה. "אני מאושר להצטרף למועדון הכדורגל המוביל והמצליח בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי", אמר האנגלי, "אני מחכה בקוצר רוח לעבוד עם מיץ' וכולם במכבי ת"א על מנת להביא בשנים הקרובות, להישגים נוספים הן על המגרש ומחוצה לו, בישראל ובאירופה – כל זאת למען האוהדים הנפלאים של המועדון".

מיטש גולדהאר: "אני שמח לקבל בברכה את בן למכבי ת"א. הרקע והניסיון של בן הן תוספת מבורכת להנהלה הבכירה של המועדון ואני מצפה לעזרתו של בן בהובלה ובקידומו של המועדון בכל החזיתות."

מנספורד עבד בלידס בשנה האחרונה, וניווט את המועדון בזמן העברת הבעלות. לידס סיימה שביעית בליגה השנייה, מרחק חמש נקודות מהמקומות המוליכים למשחקי הפלייאוף. לפני כן שימש מנספורד כמנכ"ל ברנסלי במשך שלוש שנים והיה המנכ"ח הצעיר בליגה (התמנה בגיל 33) ובעבר עבד שש שנים בסוכנות השחקנים וסרמן מדיה גרופ.

בצל ההודעות הרשמיות והמינויים, פתחו הצהובים הבוקר רשמית את העונה החדשה ושחקני הקבוצה הגיעו לקרית שלום למבדקים פיזיולוגיים. גם ג'ורדי קרויף, המאמן החדש, ועוזרו הספרדי דני פויאטוס הגיעו למתחם האימונים, וכמוהם גם הזר הברזילאי מרסלו, שהגיע כרגיל מכיוון שהצהובים טרם החליטו מה לעשות בעניינו.

במועדון מקווים לסיים בשעות הבוקר את סאגת סיום עבודתו של ליטו וידיגאל על מנת להימנע ממצב בו יגיע הפורטוגלי לקרית שלום ויטען כי הוא מאמן הקבוצה וצריך להמשיך בה כרגיל. לוידיגאל, אשר נחת שלשום בארץ, מתוכננת הבוקר פגישה עם היועץ המשפטי של מכבי תל אביב, עורך הדין מורן מאירי, במהלכה אמורים הצדדים לסכם את פרטי התרת החוזה.

עוד באותו נושא

איך שגלגל מסתובב: כל הפעמים בהן קרויף טען שהוא לא רוצה לאמן

לכתבה המלאה
בן מנספורד מנכ"ל לידס יונייטד. לידס יונייטד, אתר רשמי
החלל בתפקיד המנכ"ל התמלא. בן מנספורד/אתר רשמי, לידס יונייטד

וידיגאל ממשיך להתעקש לקבל את מלוא החוזה שלו לעונה הקרובה, המסתכם בסכום של 300 אלף יורו נטו. מקורב אל המאמן אמר אמש: "לשוטה ארבלדזה שהרוויח פי שניים וחצי מכבי תל אביב שילמה את מלוא הפיצויים, אז מה הבעיה לשלם לליטו את החוזה שלו? אם מכבי תל אביב לא רוצה אותו היא צריכה לשלם את החוזה. מה, מכבי תל אביב חשבה שהיא יכולה לשלוח את ליטו הביתה ולא לשלם לו את מה שמגיע לו?". פיטורי וידיגאל יעלו כסף רב למיטש גולדהאר שכן גם שלושת עוזריו יפוצו על פי החוזים שלהם.

בתוך כך, הודו אמש מספר שחקנים בקבוצה שכל ההתנהלות סביב המאמן כמו גם שחקני הרכש, אינה מוסיפה כבוד למועדון. "האמת שזה מביך לקרוא את כל הידיעות האלה", אמר אחד השחקנים, "לא מתאים למכבי תל אביב מה שקורה בשלושת השבועות האחרונים. בסוף הדברים יסתדרו אבל ההכנות שלנו לעונה הזו רחוקות מלהיות אידיאליות".

גם סוגיית צירופו של אופיר דוידזאדה ממשיכה להטריד את ראשי מכבי תל אביב, ואחרי שהתברר כי הפועל באר שבע עומדת על זכותה לקבל תשלום בגין מעברו של המגן מגנט למכבי תל אביב, שוקלים הצהובים לקיים הליך של השאלה בלבד ולהימנע מתשלום לבאר שבע בגין רכישת כרטיסו של השחקן.

לפעילות היום בקרית שלום אמורים להגיע כל מושאלי הקבוצה וביניהם דור פרץ, שלומי אזולאי, שון גולדברג ויונתן כהן. שחקני הנבחרת יצטרפו רק ב-22 בחודש.

קרויף/אתר רשמי, מכבי תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully