וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפי בירנבוים: "החלק שלי באשמה הוא קטן מאוד"

23.5.2017 / 18:52

לאחר הפרידה מהפועל תל אביב, המנהל המקצועי התראיין ברדיו: "לא הסכמתי עם שחרור וויליאמס והאוול, הקבוצה פעלה בלחץ עם רמי הדר, היו משוכנעים שפרנקו יחתום. היו בתוך הקבוצה המון בעיות"

one

בווידאו: משחק הליגה האחרון של הפועל תל אביב

הפועל תל אביב הודיעה אתמול (שני) על הפסקת עבודתו של המנהל המקצועי אפי בירנבוים אחרי שנה אחת בלבד. היום התראיין בירנבוים לתוכנית הספורט של 103FM והתייחס לראשונה לעונה היחידה שלו בתפקיד ולטענות שיש לו כלפי האדומים.

עוד בנושא:
הפועל תל אביב מימשה את האופציה על אדריאן בנקס
הפועל תל אביב הודיעה על פרידה מאפי בירנבוים
מצטייני העונה בליגת העל
האזינו לראיון המלא באתר 103FM

"החליטו להפסיק את ההעסקה שלי בתור מנהל מקצועי. הנימוק העיקרי היה שלא הצלחתי להשתלט על המשבר שהיה בהפועל בתקופות הקשות", אמר בירנבוים בפתח דבריו, "אני חושב שהחלק שלי באשמה הוא מאוד קטן, מה שעוד שדיברתי עם הפועל תל אביב והיושב ראש והחלטתי שזה הולך להיות לטווח ארוך ולא ליום אחד, ואני לא אהיה על תקן של מאמן שצריך להוכיח את עצמו בניצחונות וההפסדים, אבל כמו במקומותינו זה לא התממש. כדור השלג התחיל להתגלגל והיו בעיות בהפועל תל אביב והייתי שם בתקופה הזאת, ואני כמו אחרים לא הצלחתי לעצור את זה. לא חושדים בי שאני רציתי להחליף את מי מהזרים הגדולים, ששניהם אני חושב הם שחקנים טובים, במיוחד שאחד מהם הוא מתאזרח והוכיח את עצמו השנה בצורה יפה מאוד, ריצ'רד האוול. עם וויליאמס היו בעיות. בתוך הקבוצה היו המון בעיות. שאלו את דעתי, בשום אופן לא הסכמתי, המאמן לא רצה אותם והיה פה מאבק של דרך של מאמן".

אפי בירנבוים מנהל מקצועי של הפועל תל אביב. ברני ארדוב
בירנבוים/ברני ארדוב

בירנבוים נשאל על העסקתו של שרון אברהמי וההחלטה לפטרו במחזור ה-12, כשהוא שהה בארצות הברית לצד אמו שהלכה לעולמה זמן קצר לאחר מכן, "אני הוחתמתי וישבתי לדבר לטווח ארוך אחרי שאברהמי היה, וכמו שהבנתי את התפקיד, הדבר הכי חשוב היה לי לשמור על אברהמי. כמו במקומותינו לקח לו זמן לדעת שאני העברתי את עצמי לפאזה אחרת, שאני באמת רוצה להיות מנהל מקצועי, ולא מחליף שנמצא מאחורי הגב שלו והוא שם כדי שבתאקל הראשון ובפאשלה הראשונה אני אבוא להחליף אותו. הוא הבין את זה. נסעתי לאמריקה והוא פוטר, ידעתי שדני פרנקו הולך להחליף אותו, ככה ניזונתי וקראתי באינטרנט באמריקה, וכשבאתי היה כבר רמי הדר, ואיתו עשיתי אותו דבר. לפחות לגבי שרון אברהמי, הפועל תל אביב השנה נבנתה אחרת, רוב תקציב השחקנים הלך לכיוון האמריקאים כי החליטו ששם חוזק הקבוצה ובאמת בנינו קבוצה טובה.

"הקבוצה הייתה מאוד לחוצה כי החליטו שדווקא השנה זו שנת הפריצה של הפועל תל אביב, וכשמחליטים מראש מה יהיה, ובטח בקבוצות בדגם של הפועל תל אביב, אז הלחץ היה על כולם", המשיך המנהל המקצועי לשעבר, "הפציעה של לימונד לא עזרה. לא אומר שניצלו את ההיעדרות שלי כדי להחליף אותו. הלחץ היה כל הזמן. והסיפור של לימונד מאוד פגע בקבוצה כי הוא היה הישראלי המוביל, וכשנסעתי היה משחק נגד חיפה שכולם מדברים עליו כנקודת משבר ששם החליטו להחליף את אברהמי, לא הייתי בסוד העניינים וכשהחליפו אותו לא אהבתי את זה. פעלו די בלחץ בנושא רמי הדר. הם היו משוכנעים שדני פרנקו יחתום אצלם".

"היום כל קבוצה צריכה מנהל מקצועי, וזה תפקיד שהוא לאורך זמן ולאורך דרך, לבחור את המאמן, לדעת להעלות שחקנים מהנוער לבוגרים. להפועל תל אביב יש נכסים טובים מאוד, מחלקת נוער שיורם חרוש בנה לפני שבע שנים, יש להם אחראי מקצועי ומאמן נוער מהטובים בארץ, אקדמיה בכפר הירוק, עוד מרכז בתיכונט, ומחלקת הנוער שלה מתמודדת עם מחלקת הנוער הכי גדולה בתל אביב, מכבי תל אביב. אולם יוצא מן הכלל, אבל צריך תיקונים, כי הוא לא תמיד עומד לרשות הקבוצה, והיא צריכה מרכז שהיא יכולה להתאמן בו בכל בוקר. לא הייתי מספיק אסרטיבי, אבל חשבתי שאני אהיה שם הרבה שנים, לא שיכולתי לעשות תיקונים, אבל ראיתי הרבה ליקויים שאני חושב שמן הסתם היו צריכים להחליף. הפועל תל אביב הביאו את מנכ"ל תנובה שיבדוק את דרך קבלת ההחלטות, וגם פה הם לקחו החלטה בקשר אליי עוד לפני שהוא דיבר איתי".

לבסוף התייחס המאמן לטעויות שנעשו ולמה שהוא חושב שיכל לתרום: "התפקיד שלי בטח בקיץ, של בניית הקבוצה ושל ההחלטה מי יאמן, ואיך נשלב את הדברים האלה, הוא חשוב. זה תפקיד שאתה חייב במועדון, אבל גם מנהל מקצועי טועה. הייתה לנו קבוצה טובה, מה היה בפנים עוד יש הרבה דברים שאני לא אפרט כי גם היו"ר ביקש לדבר איתי ומן הראוי שאפרט בפניו את כל הליקויים והדברים שראיתי. יש דברים שאתה לא יכול לעשות מעכשיו לעכשיו, מנהל מקצועי שרואה את הקבוצה והוא בשקט יכול לראות את הדברים אחרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully