וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רק שלא ינפצו את החלונות ולא נוכל לברוח, יאללה תן גז"

26.4.2017 / 9:21

אבנים, מקלות, בקבוקים ומארבים בחושך. יניב טוכמן נסע לסקר את המשחק של מכבי תל אביב בדוחא ועבר חוויה מבעיתה ומחליאה. האם כמו בית"ר, גם אנשי תקשורת צריכים להפסיק להגיע לסכנין?

צילום: אדריאן הרבשטיין עריכה: מתן חדד

"רק שלא יפגעו בחלונות וינפצו אותם. שירגמו את הפח, שיסדקו את הטמבון. רק שלא יישברו החלונות ולא נוכל לברוח. ומה אם יפתחו את הדלתות ויזרקו אבנים ובקבוקים פנימה? יאללה תן גז. מצא נתיב מילוט ותעלה על המדרכה רק תיזהר לא להתהפך בטעות".

למעלה משעה כבר עברה מסיום המשחק והאוטובוס של מכבי תל אביב, מאובטח על ידי ניידות, יצא מאצטדיון דוחא. מראה הרחוב הראשון ביציאה מהחנייה לימד על מה שהתחולל דקות קודם. גם השוטרים סחוטים. "תראה איזה עולם", אומר אחד מהם, "אתה בא למשחק כדורגל כדי ללכת מכות. לא ראיתם מה היה כאן כשהייתם בתוך האצטדיון. אבנים, מקלות, בקבוקים ויש לנו שוטר שפתח את הראש". האוהדים השרופים של מכבי תל אביב, באוטובוס משלהם, עדיין לא התפזרו. הם מבחינים בשחקנים ויורדים כדי לרקוד ולשיר סביב האוטובוס הצהוב. ואז כולם נעלמים. ברגע אחד אתה לבד בחושך. הנה הרכב של וואלה! ואפשר לנסוע הביתה. אבל באיזו דרך יוצאים?

מתחילים מכביש המילוט המקולל, זה ששנים מתלוננת עליו בית"ר ירושלים. אבל מה אם יש שם מארבים של צעירים שיתחילו לזרוק אבנים? עדיף לנסוע בכביש הראשי. מי יתעסק איתנו? יותר משעה עברה מסיום המשחק וכולם בטח כבר התפזרו. עוברים את הכיכר הקטנה הסמוכה לדוחא, הכל נראה בינתיים בסדר. אנחנו ראשונים ומאחורינו עוד כמה רכבים, חלקם של אנשי תקשורת אחרים. שני רכבים מקדימה נעצרים לפתע ומעכבים את התנועה. חשוד. מריח לא טוב. לא מספיקים לחשוב והנה מכל עבר צעירים מקומיים מתקרבים לרכב. בידיים אבנים. די גדולות. הנהג בחולצה צהובה, אני לידו בחולצה בגוון אדום. זה אמור לאזן, אבל מה זה בעצם משנה? דומה שמי שפניו לא מוכרות. אחד שנראה זר למקום, עומד לחטוף.

עוד בנושא

ליגת העל: מכבי תל אביב ניצחה 1:3 את בני סכנין
מהומות בסיום המשחק בסכנין, גם רכב וואלה! הותקף באבנים
בני סכנין: פסימיות לגבי האפשרות שאבוקסיס יישאר, פאס ישחק בשבת

אוהדי בני סכנין. אדריאן הרבשטיין
אוהדי בני סכנין/אדריאן הרבשטיין

האבנים מתחילות להתעופף לצד השמאלי של הנהג. אחת פוגעת. גם השנייה. השלישית והרביעית ממש חזקות. רק שלא תתנפץ השמשה. יש רווח קטן מהרכב מקדימה, שעצר בכוונה כדי לעכב אותנו ולהפוך אותנו לברווזים במטווח. שוברים חזק ימינה ומטפסים על המדרכה. נותנים גז ונזהרים לא לפגוע באחד ממיידי האבנים. זה מבעית, זה מחליא, תחושת תסכול עצומה. הכל מתערבב יחד. את הבאמפרים הבאים עוברים במהירות שיא, עדיין ברחובות סכנין. כל רכב שמאט נסיעתו חשוד כעוד מישהו שמכין מארב. ביציאה מהעיר עוצרים בצד לאמוד נזקים. האבנים היו חדות ופצעו את הפח של הסקודה. השמשות לא ניזוקו ואפשר לנסוע לתל אביב.

להתפרעות חסרת הרסן על הכביש קדם אירוע לא פחות מקומם בתוך האיצטדיון. קצת אחרי שנפתחת המחצית השנייה, שלושה גברתנים עולים לשורה העליונה של תא הכבוד, זו שמאכלסת את העיתונאים. הם לא מבקשים לבדוק האם יש חשמל או האם האינטרנט עובד, הם מחפשים את העיתונאית שכתבה שאוהדי בני סכנין שרו שתהיה שואה למכבי. הם בטוחים שזו המצאה ולא מעניין אותם שהדברים אכן נאמרו במהלך ההפסקה מיציע סכנין. מוחמד אבו יונס החליט שצריך לזרוק את העיתונאית שכתבה את הדברים מתחומי האיצטדיון. שליחיו של יושב הראש לא מרפים. הם קיבלו משימה והם צריכים להביא את הגולגולת. יורדים לעבר אבו יונס כדי להסביר לו שהדברים לא הומצאו, אבל הוא לא מקבל זאת. ההוראה לשלוף את העיתונאית מהתא ולזרוק אותה החוצה, לא מבוטלת למרות כל המאמצים. עכשיו כבר חמישה מקיפים אותה ולא עוזרות הדמעות קורעות הלב. מי יכול לעמוד בלחץ הזה? חושך, לילה, סכנין, פחד וכולם רק רוצים לזרוק אותה החוצה ושיישרף העולם.

קציני המשטרה מתבקשים להתערב ולא ממש מגלים עניין בסיפור. אחרי הכול, מי אוהב עיתונאים? איכשהו היא מצליחה לטפס ליציע אחר, רחוק מכל אלה שרוצים להרע לה רק כי דיווחה אמת. שריקת הסיום וההמולה לא נגמרת. את כל תסכולי ההפסד מפילים כמה אנשים על הדיווח השקרי לטענתם. מונדר חלאיילה מגלה קצת שפיות. קרן אור בתוך האפלה הגדולה, עם עוד בחור מקומי שעומד על כך שהכל היה אמת ושהעיתונאית לא שיקרה. דקות מורטות עצבים עוברות. מי בכלל חושב על עבודה? על סיקור חדר ההלבשה, על תגובות. אולי גם אנשי תקשורת צריכים להיכנס לנוהל בית"ר ירושלים ולא להגיע למשחק חוץ בסכנין.

sheen-shitof

פתרון טבעי

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אוהדי מכבי תל אביב. אדריאן הרבשטיין
אוהדי מכבי תל אביב/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully