וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוריניו: "אני 'הרגוע'. לא יודע למה לואיס אנריקה עוזב את בארסה"

מנג'ר מנצ'סטר יונייטד העניק ראיון מרתק ל"פראנס פוטבול": "ונגר האחרון שיחזיק כל כך הרבה זמן בתפקיד אחד. כשהייתי בריאל, ניסיתי להבין למה פפ נפרד מברצלונה. כולם חיכו שאעשה בעיות ביונייטד"

מאמן מנצ'סטר יונייטד ז'וזה מוריניו. רויטרס
שנה מאתגרת. מוריניו/רויטרס

עשרה חודשים חלפו מאז הודיעה מנצ'סטר יונייטד על ההחתמה הנוצצת של ז'וזה מוריניו. העונה הראשונה של הפורטוגלי באולד טראפורד מתקרבת לסיומה והתוצאות, בינוניות. מצד אחד, מוריניו זכה עם יונייטד במגן הקהילה ובגביע הליגה. מצד שני, הוא הודח ברבע גמר הגביע בשבוע שעבר מול האקסית צ'לסי ומבלה את רוב העונה במקום השישי בליגה, בעוד אותה צ'לסי בורחת הרחק ממנו לאליפות שנייה בשלוש שנים. מוריניו עדיין יכול להוביל את יונייטד לתואר די יוקרתי, הליגה האירופית, שם הוא יפגוש ברבע הגמר את גנק הבלגית.

בראיון מעניין ל"פראנס פוטבול", סיפר מעט מוריניו על המציאות בה הוא נמצא כרגע: "אני עדיין לא יכול לחיות בלי לזכות בתארים, אבל הכדורגל השתנה בצורה קיצונית ואני למדתי שחלק מהעבודה זה להתרגל למועדונים הגדולים שאתה עובד בהם ולקבל עליך את דרך ההתנהלות שלהם. כשהגעתי ליונייטד, ידעתי שאתקל בדברים חיוביים וגם בדברים פחות טובים. אני צריך להתרגל למציאות הזו, למה שהמועדון רוצה, מבלי לאבד את האופי האמיתי שלי או להשתנות. מאוד נהניתי מהזכייה שלנו בגביע הליגה, אבל בניגוד למה שאמרתי לפני עשר שנים, היו אני מבין שיש דרכים אחרות לשנות מנטליות ולחנך שחקנים ולא רק תארים וניצחונות. הם הדרך הכי טובה, אבל לא היחידה".

מוריניו נשאל על התקופה שלו בפרמיירליג, לשם הגיע לראשונה ב-2004: "הכדורגל האנגלי השתנה בתקופה שאני חלק ממנו. היו אפשר לקנות שחקנים כמעט אך ורק מחו"ל. המועדונים האנגלים כל כך חזקים כלכלית, שהשוק הזה פתוח לכולם. באיירן מינכן למשל, מביאה את השחקנים הכי טובים מדורטמונד כל שנה וזוכה ככה באליפויות, כי לדורטמונד אין כלים להתמודד איתה. הגעתי למועדון עם היסטוריה אדירה ויוקרתית, שכבר לא יכול היה להמשיך בדרך בה הלך. אף מועדון באנגליה כבר לא יכול לשלוט בצורה מוחלטת כמו שיונייטד עשתה בשנים קודמות למשל. הכוח מחולק בין כולם והכל הרבה יותר מסובך. לקנות שחקנים, לנצח, לבנות קבוצה".

עוד בנושא:

בסטיאן שווינשטייגר עובר לשיקגו פייר מה-MLS
שני מגנים שמאליים מועמדים להצטרף לריאל מדריד בקיץ הקרוב
ליאונל מסי ושחקני ארגנטינה ממשיכים להחרים את כלי התקשורת

פפ גווארדיולה מאמן מנצ'סטר סיטי (ימין) עם לואיס אנריקה מאמן ברצלונה. רויטרס
למה הם עזבו? לואיס אנריקה וגווארדיולה/רויטרס

הפורטוגלי נשאל גם על המתחולל בברצלונה, היריבה הגדולה שלו לאורך השנים: "אני עדיין מנסה להבין למה לואיס אנריקה הודיע שיעזוב את ברצלונה. כשהייתי בריאל מדריד, ניסיתי להבין למה גווארדיולה עזב את ברצלונה ובחר לקחת שנת חופש. מכל הניסיון שלי במועדונים גדולים, הדבר שהכי חשוב למנג'ר שרוצה קריירה ארוכה זה לדעת להתמודד עם הלחץ. להיות חזק מספיק כדי להתמודד עם ביקורות, דעות ועם האנשים שמשמיעים אותם. כשאתה מגיע לשחק גמר בוומבלי, זו אחריות אדירה. בגמר גביע הליגה למשל, אם אנחנו מנצחים זה נורמלי ואם אנחנו מפסידים, זה בלגן. ואצל קלוד פואל וסאות'המפטון, המצב היה בדיוק ההיפך. ניצחנו, והפכתי למנג'ר הראשון בתולדות יונייטד שזוכה בתואר בעונה הראשונה כמאמן המועדון. לא סתם גווארדיולה אמר שהדבר הכי חשוב למנג'ר הבא של ברצלונה זה לדעת לא להקשיב לאף אחד. הבעיה היא שאנחנו מקשיבים".

לגבי הנטייה שלו לעבור ממועדון למועדון כל כמה שנים הוא אמר: "אני לא חושב שהיום מנג'ר יכול להישאר במועדון אחד כל כך הרבה זמן כמו סר אלכס. ונגר יהיה האחרון שיחזיק ככה. כשהוא יעזוב את ארסנל, זה לא יקרה יותר. אף מנג'ר לא יישאר במועדון יותר משבע, מקסימום עשר שנים. זה בלתי אפשרי היום, בגלל המועדונים ובגלל המאמנים".

לסיום אמר מוריניו: "בהתחלה הייתי 'המיוחד' ואחר כך 'השמח'. היום אני 'הרגוע'. כולם חיכו שאעשה בעיות, אבל הבעיה היחידה שהייתי חלק ממנה עד היום הייתה כשבעטתי בבקבוק מים והורחקתי ליציע".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully