וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסכת ההשפלות של מאיק צירבס: "צחקו עליו, קיללו אותו, רדו בו"

27.1.2017 / 8:17

גם אחרי הניצחון, רחוק מלהיות רגוע במכבי תל אביב. נסיבות העזיבה המצערות של צירבס מתבררות: "שחקנים בקבוצה גרמו לו לבכות, זה היה נורא". לארי בראון חושף: "קיבלתי הצעה ממכבי". גאודלוק רוצה להישאר, לנגפורד סוגר את הדלת

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

1. גם זה ניצחון

לאחר התבוסה המשפילה השבוע ב-39 נקודות הפרש מול גלאטסראיי - וניצחון אחד בלבד בעשרת המחזורים האחרונים - הצליחה מכבי תל אביב לגרד אמש (חמישי) ניצחון 52:60 על קאזאן.

מכבי תל אביב סיימה את הערב עם 18 מ-44 לשתיים (40.9%) ו-4 מ-14 לשלוש (28.6%), כשהיא מאבדת 14 כדורים. בקבוצה סיפרו: "מה אפשר להגיד? היה משחק מכוער לצפייה, ממש מכוער. סוף סוף ניצחון, חבל שזה בא דווקא עכשיו כשאין סיכוי. היה חשוב להתאושש אחרי מה שקרה בטורקיה. יש עוד משחקים ואי אפשר פשוט לבוא ולהפסיד לעבוד".

למרות הניצחון, בהנהלה לא נראו מרוצים מדי מהניצחון כשגם חדר ההלבשה היה שקט ורחוק מלהיראות שמח.

עוד בנושא:

מכבי תל אביב ניצחה 52:60 את קאזאן במשחק חלש מאוד
לקראת הסיום: תקרית בין איינארס בגאצקיס וג'ו אלכסנדר
אפילו השדים נרדמו: המשחק הכי שחון בתולדות יד אליהו

שחקן מכבי תל אביב סוני ווימס מול שחקן קאזאן קית' לנגפורד. יוסי ציפקיס
שוב אכזב. ווימס/יוסי ציפקיס

2. ווימס והאוהדים, הכי רחוק מסיפור אהבה

ווימס מודע לחוסר שביעות הרצון של האוהדים ממנו. "אני יודע שהאוהדים לא אוהבים אותי כרגע", אמר. "מבחינה קבוצתית זה היה ניצחון חשוב לאוהדים. הם יתמכו בנו בהפסדים ובניצחונות

מי שרשם עוד משחק מאכזב הוא סוני ווימס, שממשיך להציג יכולת חלשה בתקופה האחרונה. אמש הוא סיים עם 3 נקודות בלבד (1 מ-6 מהשדה), אבל הוסיף 6 ריבאונדים. בסיום השוטינג גארד סיכם: "זה באמת לא היה משחק יפה עבורנו, אבל הצלחנו לנצח אותנו בכל זאת. לא קלענו כמו שאנחנו יודעים, אבל זה היה ניצחון נהדר עבורנו בטח אחרי מה שעברנו ביום שלישי בטורקיה. אולי זה יביא לשינוי שאנחנו צריכים. אם נשחק כמו ששיחקנו במחצית הראשונה נהיה טובים. אם לא נמהר יותר מדי בהתקפה ונשחק הגנה חזקה, נהיה בסדר. אופן אישי, אני מפוקס ורוצה לסיים את העונה הזו בצורה טובה ולנצח כמה שיותר. יש לנו הרבה משחקים לפנינו בישראל ואסור לנו לנוח".

ווימס מודע לחוסר שביעות הרצון של האוהדים ממנו. "אני יודע שהאוהדים לא אוהבים אותי כרגע", אמר. "מבחינה קבוצתית זה היה ניצחון חשוב לאוהדים. הם יתמכו בנו בהפסדים ובניצחונות. בכל פעם שאנחנו עולים למגרש, אנחנו צריכים לתת הכל".

אנדרו גאודלוק הוסיף: "אנחנו לא יכולים לנצח משחק אחד ולהיות מאושרים. צריכים לנצח כמה ברצף כדי לשנות את העונה הזו. התבוסה בטורקיה? זה היה מתסכל, זה היה סיוט ואף אחד מאיתנו לא רצה לזכור את זה. אבל לא היה לנו זמן לדון בזה יותר מדי. צפינו בווידאו, התרכזנו בדברים אחרים. אין ספק שהניצחון השכיח לנו את זה".

גאודלוק ניתח את המשחק ואמר: "זה היה קרב מכוער, הגנתי, אבל יצאנו כשידינו על העליונה. איבדנו המון כדורים, החטאנו זריקות, אבל הדבר החשוב ביותר זה שניצחנו. אני כבר שכחתי את איסטנבול".

לשאלה אם הוא רוצה להמשיך לעונה נוספת במכבי השיב גאודלוק: "אני והמשפחה שלי אוהבים את תל אביב, אשמח להישאר".

גל מקל סיפר: "היה חשוב לנו לחזור למסלול אחרי המשחק שלשום. מה שהיה מול גלאטסראי לא מתקבל על הדעת ואני שמח שחזרנו לחייך קצת. כל קבוצה שמשחקת נגד קאזאן יודעת שצריך לעצור את לנגפורד. העבודה עליו התחלקה בין כמה שחקנים ועשינו עליו עבודה טובה מאוד. זה היה אחד המפתחות. דיברנו כבר בטורקיה. כל אחד לקח את זה למקום שלו. זאת היתה חוויה לא נעימה והיה חשוב לנו כיחידים וכקבוצה לחזור ולחייך".

מקל מסרב להרים ידיים, למרות שהסיכוי להעפיל לשלב שמונה הגדולות ביורוליג עדיין קלוש. "העונה לא גמורה עד שהיא לא גמורה וכל עוד יש צ'אנס, וגם אם לא יהיה צ'אנס, אנחנו מקצוענים ורוצים לתת בכל משחק את המקסימום", אמר. "כל משחק אתה רוצה לבוא לנצח - לא משנה אם אתה משחק על עלייה לפלייאוף או שמדובר במשחק בלי משמעות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מאיק צירבס, מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
הרגיש מבודד חברתית. צירבס/יוסי ציפקיס

3. מסכת ההשפלות שגרמה לצירבס לעזוב

"השחקנים הזרים היו יורדים על צירבס בחדר ההלבשה, זה היה נורא. צחקו עליו, חלק מהם קיללו אותו, ניסו לרדות בו. היחסים היו רעים. הוא חש הקלה לעזוב את הקבוצה"

לאחר התבוסה המשפילה מול גלא הטורקית חשף גורם בקבוצה עד כמה המצב החברתי בקבוצה רעוע. מסתבר שמאיק צירבס, שכבר הספיק לעזוב לבאיירן מינכן, סבל מבחינה חברתית. על פי גורם שנמצא בחדר ההלבשה "השחקנים הזרים היו ממש יורדים על צירבס בחדר ההלבשה, זה היה נורא. צחקו עליו, חלק מהם קיללו אותו, ניסו לרדות בו. היחסים היו רעים".

עוד סיפר ש"לא ברור למה הם התייחסו אליו ככה, היו תקריות שהוא פשוט היה נראה על סף דמעות, ובחלק מהם הוא ממש בכה. לדעתי אחרי כל מה שהיה בחדר ההלבשה הוא חש הקלה לעזוב את הקבוצה. הוא היה במצב רע מבחינה חברתית, בגלל זה הוא נראה כבוי כל כך ואולי זה גם השפיע עליו. מקצועית, הוא הרגיש שלא מוסרים לו ולא מפעילים אותו נכון. על פי גורם נוסף המעורה במצב, ישנם לא מעט שחקנים זרים במכבי ש"פשוט מתנהגים רע ומקללים. יש לא מעט שחקנים שפשוט לא מתייחסים יפה, גם לאנשים שמחוץ לקבוצה. אם הם ככה לאנשים מבחוץ, קל לדמיין מה קורה שם בפנים", הוסיף הגורם.

במכבי מודים: "הלחץ והבלגן בחדר ההלבשה גרוע. כל יום נוצרים יותר תסכולים והלחץ מההפסדים ומהמצב לא עוזר, קשה לשלוט בקבוצה ככה. זה לא קשור למאמן, פשוט קשה כי יש לא מעט שחקנים שדואגים לעצמם. זו גם הסיבה ששוקלים שינויים ושוחחו על האפשרות לשחרר את סוני ווימס ו-ויקטור ראד". גם אמש המשחק לא היה חף מתקריות לאחר שאלכסנדר השיב בעצבנות להערות של איינארס בגאצקיס. גם ויקטור ראד בעט בשלט פרסום בכעס.

קית' לנגפורד שחקן קאזאן. ברני ארדוב
לא מוכן לשמוע על קאמבק. לנגפורד/ברני ארדוב

4. קית' לנגפורד סוגר את הדלת

לנגפורד על האפשרות שיחזור: "זה לא הולך לקרות. הדלת הזאת כבר סגורה לנצח מבחינתי. הזמן שזה יכול היה להתרחש הסתיים"

קית' לנגפורד סיים ערב חלש עם 12 נקודות, רובן בגארבג' טיים, כשמאמנו ייבגני פאשוטין אמר אתמול בסיום המשחק על היכולת החלשה של השחקן: "אולי הוא כל כך רצה להוכיח, שזה השפיע עליו במשחק". לנגפורד סיפר: "אני צריך להשתפר. כל קבוצה נאבקת עם הצרות שלה, מכבי היו בתקופה לא טובה. הם הרגישו רע והגיבו על המגרש. יש לנו פציעות ולא כל השחקנים שיחקו. היה כדורסל רע במשחק. כולם רעו את זה. מצב מכבי העונה? זה קורה, זה חלק מהכדורסל. יכולות להיות עונות רעות, אבל כולם מחפשים את מי להאשים. גם אני וגם סוני ווימס לא נראינו טוב במשחק, לא הצגנו את הכדורסל הכי טוב. אבל זה חלק ממה שקורה שחקנים לפעמים. ווימס שחקן טוב, אחד הטובים באירופה, הוא יתפקס ויחזור לעצמו. המאמנים שהם החליפו זה חלק מהפתרון שמכבי ניסתה למצוא בעונה הזאת, הם ניסו לשנות. מכבי מנסה, אני לא יודע אם הם ימצאו פתרון, נותרו עוד עשרה משחקים. נראה".

לנגפורד היה במו"מ עם הצהובים בקיץ, אולם התאכזב כשהצהובים ניתקו עימו מגע באופן מפתיע. לשאלת וואלה! ספורט האם יש סיכוי כי ישחק במכבי בעתיד אמר השחקן בנחרצות: "זה לא הולך לקרות. הדלת הזאת כבר סגורה לנצח מבחינתי. הזמן שזה יכול היה להתרחש הסתיים, שני הצדדים המשיכו הלאה. במהלך המו"מ אף אחד לא אמר לי כלום. אבל עברו מאז שישה חודשיםואני מנסה להצליח כמה שיותר במשחק".

אוהדי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מנסים לתמוך. אוהדי מכבי תל אביב/ברני ארדוב

5. ומה עם הקהל?

לא מעט רחשים עצבניים בקרב האוהדים נשמעו במהלך המשחק. 9,100 אוהדים הגיעו להיכל אמש. ירון, אוהד בן 32 מרמת גן סיפר: "אני מרגיש שהאווירה בעיקר מוזרה. יש מן עידוד ואי עידוד. אווירה עצובה. יש הרבה אוהדים שהם חברים שלי ומאוכזבים מאוד מכל מה שקורה כאן, אני כל הזמן שומע שרוצים למכור כרטיסים, לבטל מינויים. באופן אישי אמשיך לעודד, אבל קצת מוזר שמכבי כאן ביורוליג ובעצם סיימנו את העונה, לא יודע כל כך איך להרגיש".

בסיום המשחק ניגשו השחקנים לקהל והודו לו. האוהדים אמנם לא קראו בוז, אך קשה היה להגדיר את העידוד כמאסיבי.

מאמן שארלוט בובקאטס, לארי בראון. Doug Benc, GettyImages
"קיבלתי הצעה ממכבי תל אביב". לארי בראון/GettyImages, Doug Benc

6. לארי בראון יגיע להיכל?

מכבי תל אביב החליפה כבר שלושה מאמנים העונה, אבל ייתכן מאוד שהצהובים בונים על מאמן רביעי, והפעם שם מבטיח במיוחד. לארי בראון, מאמן ה-NBA האגדי בן ה-76 חשף היום בראיון ואמר: "מכבי תל אביב פנתה אליי, אבל הם כבר החליפו שלושה מאמנים, כך שזה נראה לי לא מצב אידיאלי, אפילו אם אתה יהודי".

בראון, שאימן את נבחרת ארה"ב ושורה של קבוצות וביניהן שארלוט, ניו יורק ניקס, דטרויט, סן אנטוניו ועוד, לא הסתיר את רצונו לאמן ביורוליג: "הייתי רוצה לאמן קבוצת יורוליג, הליגה הכי טובה שקיימת אחרי ה-NBA. סירבתי להצעה ממילאנו כי יש שם מאמן טוב מאוד, אבל אם בעתיד יהיה שינוי אני בהחלט יהיה מעוניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully