וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפילו השדים נרדמו: קבלו את המשחק הכי שחון בתולדות יד אליהו

26.1.2017 / 23:35

מעולם לא נקלעו כל כך מעט נקודות במשחק אירופי בהיכל, וכך הצליחו קאזאן ומכבי תל אביב להיכנס לספרי השיאים גם בערב כה עגום. אבל היי, הצהובים עקפו את מספר הניצחונות מהעונה שעברה. וגם: מאילו שיאים הצליח קית' לנגפורד להימלט ברגע האחרון? מאחורי הק?ל??עים

גל מקל שחקן מכבי תל אביב (שמאל) מול אורלנדו ג'ונסון שחקן קאזאן. יוסי ציפקיס
אוי לעיניים. מקל מול ג'ונסון/יוסי ציפקיס

52:60. שישים. חמישים ושתיים. מעולם, אבל מעולם, לא נקלעו כל כך מעט נקודות במשחק אירופי ביד אליהו. מעולם. 112 נקודות הצליחו לנפק מכבי תל אביב ואוניקס קאזאן בערב הבלתי נזכר הזה. ב-1994 ניצחו הצהובים את בלינזונה 49:55, במשחקם השחון בהיסטוריה, אבל זה היה בשוויץ. ב-1963 הם הפסידו ללובליאנה 60:46, אבל בחולון.

המשחק הכי פחות פורה של מכבי במפעלים היבשתיים בהיכל היה ב-1999, כשאולימפיאקוס הכניעה אותה 54:65. אפילו תצוגת האימים מהגמר ב-1994, כשאותה אולימפיאקוס הפסידה 59:57 לבדאלונה, ירדה הערב (חמישי) שורה בהיסטוריה. אז הנה, גם כשהכל גמור וכשאין סיכוי להוציא שום דבר מהעונה הזאת, 2017 ממשיכה לשבור שיאים שליליים.

כשהכל הולך הפוך, אז הכל הולך הפוך. אבל הפוך ממש. רגע אחרי הצגת השחקנים, ניסו האוהדים משער 11 לשדר שלפחות חטיבה אחת במכבי תל אביב מבצעת את עבודתה נאמנה. הם פרסו כרזות ענק בשטח של עשרות מטרים על היציעים התחתונים, אבל אחת מהן, זו שכתוב עליה "מכבי אימפריה", הייתה הפוכה. כמה מתבקש, ככה סמלי.

9,100 צופים הגיעו להיכל המפוהק. רובן המכריע של הקרחות, אגב, נראו ביציעים התחתונים. לא רע בשביל קבוצת תחתית, שבליגה מתוקנת הייתה נאבקת נגד הירידה. אבל הרי זו מכבי, וצריך לבחון ולשפוט אותה כמו מכבי: 2,000 מושבים נותרו מיותמים במשחק יורוליג. דבר כזה לא קרה מאז סוף שנות התשעים העגומות, כשהצהובים נעדרו מהפיינל פור במשך שמונה עונות רצופות.

עוד בנושא:

יורוליג: מכבי תל אביב ניצחה 52:60 את קאזאן במשחק חלש מאוד
לקראת סיום הניצחון על קאזאן: תקרית בין איינארס בגאצקיס וג'ו אלכסנדר

גל מקל שחקן מכבי תל אביב (אמצע) עם אנדרו גאודלוק, ויקטור ראד. יוסי ציפקיס
יותר ניצחונות מאשר ביורוליג וביורוקאפ יחד! גם זה משהו/יוסי ציפקיס

מי שלא בא, הפסיד את החדשה המסקרנת של הערב: עם איזו חמישייה יבחר הפעם איינארס בגאצקיס לפתוח. זה היה משחקו השישי כמאמן מכבי תל אביב ביורוליג, וזו הייתה החמישייה השישית שהעלה. בכל משחק ביצע לפחות שינוי אחד. אז מול אוניקס קאזאן הגיע תורם של אנדרו גאודלוק וגל מקל לרדת לספסל, ובשנייה השישית כבר נרשם האיבוד הראשון.

אוניקס היא אחת מקבוצות החוץ הגרועות ביורוליג. כמה חלשה? הערב ספרה את הפסדה השישי העונה מחוץ לקאזאן. בדיוק כמו מספר ההפסדים שיש למכבי בבית.

בקרב ("קרב", טוב, שיהיה) בין העוזרים לשעבר של דיוויד בלאט, העניק יבגני פשוטין פור עצום לעמיתו הלטבי: 30 אחוזים מהנקודות שקולעת קבוצתו נותרו בחוץ, עקב פציעותיהם של ארט פראחוסקי וקינו קולום. אבל הם לפחות לא הזיקו, בניגוד למלך הסלים של היורוליג, קית' לנגפורד.

24 נקודות קלעה קאזאן במחצית. 24 נקודות היו הממוצע של לנגפורד לבדו, עד לפני שבוע בסך הכל. אבל משהו עובר על הסקורר הרצחני הזה: בשבוע שעבר, באיסטנבול מול דרושפאקה, הוא פגע ב-4 מ-18 מהשדה. הפעם יידה הגארד רק 4 מ-21, ואלמלא השלשה שקלע כשעל השעון 23 שניות הוא היה שובר שני שיאים שליליים: לראשונה העונה, היה יורד מדאבל פיגרס; ולראשונה ב-109 משחקי יורוליג בקריירה שלו, היה מסיים ערב שלם במדד שלילי. השיא, מדד 0, נקבע ביד אליהו לפני שש שנים, בהופעתו הראשונה במדי מכבי תל אביב.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
קית' לנגפורד שחקן קאזאן. ברני ארדוב
נמלט ברגע האחרון משני שיאים שליליים. לנגפורד/ברני ארדוב

וכך, צריך כבר להתרגל, ייראו חייהם של הצהובים בעשרת המשחקים שנותרו. אוהד אחד, שישב בשער 4, הניף שלט שהכין מבעוד מועד ועליו כתב "רק פיני יביא גביע" (חבר, אפילו ז'אן טבק הביא גביע, וזה היה רק לפני שנה).

מכבי השיגה את הניצחון המיוחל והכל כך לא חשוב, עקפה את גלאטסראיי בטבלה ואף רשמה ציון דרך מעניין: היא השיגה את ניצחונה השביעי באירופה. אל תזלזלו בזה. בעונה שעברה היו לה רק שישה. ביורוליג וביורוקאפ יחד!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully