וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: ההנהלה "לא רוצה לדרוך על השחקנים", בטורקיה מלגלגים

25.1.2017 / 8:32

הצהובים כבר לא יודעים איך להגיב אחרי התבוסה: "צעקנו, איימנו, כלום לא עוזר". בהנהלה שוב שוקלים לחתוך את ווימס המתוסכל ("לא יודע אם אני מסכים עם המאמן"), הטורקים מופתעים. שליחתנו מדווחת מאיסטנבול

צילום: ורד כהן, עריכה: שמרית גולדשטיין

1. דרוש: עובד סוציאלי

מכבי תל אביב מודל 2016/17 כבר נכנסה לספרי ההיסטוריה מכל מיני כיוונים שליליים. אמש (שלישי) היא רשמה עוד רגע שפל, הפסד 102:63 לגלאטסראיי, במה שהפך לתבוסה השלישית הכי גדולה שלה בכל הזמנים באירופה.

בדיעבד, לא שוטרים היו צריכים ללוות את האוטובוס של מכבי לאחר המשחק אמש, אלא עובדים סוציאליים. תחושת ההלם הורגשה היטב במתחם חדר ההלבשה של מכבי לאחר המשחק. גורם במכבי סיפר: "השחקנים היו בשוק. במצב כזה אי אפשר לדרוך עליהם עוד. לא צעקנו עליהם, המאמן רק אמר להם: 'תתקלחו, יש לנו טיסה להגיע אליה. על המשחק נדבר מחר באימון".

עוד מספר אותו גורם ש"השחקנים היו בהלם גם באוטובוס, אז מה, נדרוך עליהם עוד? זה הזמן? ניסינו הכול - העונה: צעקנו, איימנו בקנסות, אבל כלום לא עוזר. כרגע צריך להיות רציונליים ולהרים אותם לפני המשחק ביום חמישי מול קאזאן".

עוד בנושא:

אין גבול לבושה: מכבי תל אביב הושפלה והובסה 102:63 בידי גלאטסראיי
בגאצקיס: "הפסד שמראה כמה חלשים אנחנו". גאודלוק: "זו בדיחה"
הלקח של מקבלי ההחלטות במכבי תל אביב: שי האוזמן מנתח את החרפה
אתמול ביורוליג: ז'לגיריס הפתיעה את צסק"א, פנאתינייקוס גברה על ברצלונה

מאמן מכבי תל אביב איינארס בגאצקיס. GettyImages
כולם מיואשים. שחקני מכבי תל אביב/GettyImages

2. "הכי רחוק מקבוצה מגובשת"

לא מעט דובר העונה על חדר ההלבשה המפורק של מכבי, ותקריות ומכות באימון התרחשו יותר מפעם אחת. אולם נראה כי המשחק אמש הצליח להעצים עוד יותר את תחושות והתסכול. גורם הנמצא בחדר ההלבשה שופך אור על הנעשה: "אין חברות אמיתית בקבוצה, הישראלים והזרים נמצאים בנתק ומרגישים את זה טוב-טוב כל יום ובכל אימון. יש כאן שחקנים שדואגים לעצמם יותר ממצב הקבוצה וחושבים איפה הם יהיו בעונה הבאה, כמה הם ירוויחו. במגרש שחקנים לא שומרים, לא מוסרים, עושים מהלכי אחד על אחד. כל מה שקרה מול גלא זאת פשוט עוד תוצאה של כל מה שקורה כאן. כל הפסד יותר מלחיץ, וכל התחושות הרעות והאווירה הרעה רק מתגברת. אני לא רואה איך יוצאים מהמצב הזה. כולם רוצים רק שהעונה תיגמר ושלא יהיה נזק לעצמם בעונה הבאה".

עוד סופר ש"מספיק היה לראות במשחק איך שחקנים כבויים, במהלך משחקים חלק מהשחקנים מתחילים להגיד, 'למה ההוא משחק? זה לא ייאמן שהוא לא שמר'. יש התלחשויות, חוסר אמונה ופרגון ביניהם. זה הכי רחוק מקבוצה מגובשת", חושף הגורם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחקן מכבי תל אביב סוני ווימס. GettyImages
שוב על המוקד. ווימס/GettyImages

3. שוב: מחשבות להיפרד מווימס ומראד

לאחר זמן קצר בו השחקנים היו ספונים בחדר ההלבשה ההמום והשקט, נאלצה הקבוצה למהר לצאת לאוטובוס כדי להספיק לטיסה. איינארס בגאצקיס נראה מיואש. "אין לנו הרבה זמן לחשוב, יש לנו משחק בית ולהתכונן ואנחנו חייבים להתחיל להראות שאנחנו יודעים ויכולים לשחק כדורסל. אנחנו חייבים לכבד את עצמנו, את האוהדים ואת המועדון ולשחק הרבה הרבה יותר טוב". באימון היום גם ישובו וידברו על כך ששחקנים צריכים לשחק עבור הכבוד של עצמם ושל המועדון.

סוני ווימס שוב אכזב, ובמכבי תל אביב שוב מעלים את האפשרות לחתוך אותו, למרות השכר הגבוה. האפשרות לשחרר את ווימס עלתה כבר בעבר, כשגורמים בהנהלה הציעו לשחרר גם את ויקטור ראד. ווימס סיכם את המשחק: "זה היה אחת המשחקים הגרועים ביורוליג שלנו, זה היה מאוד מתסכל, משחק שהיינו צריכים לנצח בו, אבל לא עשינו את זה".

לגבי דבריו של המאמן על כך ששחקנים צריכים לכבד את מכבי ואת עצמם הוסיף ווימס: "האם אני מסכים איתו? אני לא יודע. בחדר ההלבשה שום דבר לא צוין. יש עוד משחק ואנחנו חייבים לנצח בו לפני האוהדים שלנו. איך יוצאים מהמצב? צריך לשחק נכון, לשחק חכם, להיות מוכנים מנטלית למשחקים. כרגע זה לא קורה. יש הרבה דברים שצריך לעשות. אין לי מושג אם ההרגשה של השחקנים שאיבדנו סיכוי באירופה משפיעה על הרמה שלנו או לא".

אנדרו גאודלוק אמר לוואלה! ספורט: "זה היה קשה, רע עבור כולם. אין מה להגיד. זה מביך, אין מה להגיד. אבל אסור להתחיל לחשוב על זה יותר מדי. התחושות בחדר ההלבשה לאחר משחק כזה? כולם מרגישים נבוכים, כולם עם הראש למטה, כולם מאוכזבים מעצמם. כולם עצבניים לאחר שמפסידים ב-40 הפרש. זה היה דווקא משחק מפתח מול גלא, אם היינו מנצחים אותו ואת הבא זה היה חשוב להמשך, אבל הם חגגו עלינו, קלעו מתי שהם רוצים, שלשות, דאנקים. זה המצב כרגע".

שחקן מכבי תל אביב אנדרו גאודלוק. GettyImages
חזק יותר מהמאמן. גאודלוק/GettyImages

4. אפילו להחליף מאמן כבר לא יעזור

גורם במכבי הודה: "להגיד שמישהו בקבוצה יודע בדיוק מה צריך לעשות עכשיו יהיה שקר, כולם כאן עדיין מנסים לעכל ולהבין מה קרה. לא ברור למה נראינו ככה, השחקנים על הספסל עצבניים, נטוס חזרה לארץ ונדבר עם השחקנים באימון. זה קרה, אבל חייבים להתעשת". בהנהלה שבים ואומרים בשבועות האחרונים וגם אמש: "מה אפשר לעשות? להחליף עוד מאמן? נראה כי מה שעושים לא מספיק".

מכבי נראתה מדוכאת, אך לא נותר זמן לחשבון נפש נוקב. רבע שעה בלבד לאחר ההפסד, הקבוצה כבר עשתה דרכה אל נמל התעופה, כשהיא מלווה בשיירת אבטחה. הסיכוי התיאורטי של הצהובים להתברג בשמינייה המובילה ביורוליג כמעט אפסי.

שחקן מכבי תל אביב די ג'יי סילי מול שחקן גלאטסראיי סינן גולר. GettyImages
חגיגה טורקית. סילי מול גולר אתמול/GettyImages

5. גם בטורקיה לא מצליחים לעקוב אחרי המעללים של הצהובים

שעתיים לפני המשחק, הכול עוד נראה אחרת. בקרב אנשי מכבי שררה אווירה של דריכות מהוססת. רק שמעון מזרחי, עם הצעיף הצהוב הנצחי, נראה מתוח כשהבעלים דייויד פדרמן דיבר איתו. סוני ווימס עבר תדרוך אישי מעוזר המאמן. איש לא תדרך את השחקנים כיצד להגיב להשפלה-רבתי.

כ-4,000 אוהדים מקומיים שלהבו את קבוצתם גם בלי דגלים, אשר ההנהלה אסרה להכניס לאולם. אבל למרות זאת, הם הקפידו מדי פעם לשיר שירים אנטי-ישראליים. שעה אחרי המשחק האולם כמעט ריק. אהמט, אוהד גלאטסראיי שמתגורר באיסטנבול, דווקא נתן קצת קרדיט לאורחת העברייה: "בתחילת העונה חשבתי שהם עושים החתמות טובות, אז אולי הבעיה של מכבי היא בעמדת המאמן. שמעתי שהם החליפו שישה או שבעה מאמנים. זה די מצחיק ולא מתאים. ווימס וגאודלוק כנראה חזקים יותר מהמאמן, אה?", אמר מבודח. מספר עיתונאים טורקיים נשארו גם הם במתחם, ביציאת המדיה: "כמה מאמנים מכבי החליפה העונה? ארבעה ? חמישה"?, שאלו אותי כשהם מחויכים. "זה היה אחד המשחקים המוזרים. ידוע שמכבי קבוצה לא טובה, אבל לא חשבנו שזה מה שיקרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully