וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תחשבו יותר מדי קדימה: הלקח של מקבלי ההחלטות במכבי תל אביב

25.1.2017 / 7:30

האנשים שבנו עוד קבוצה כושלת, וסיימו מעשית את דרכם במועדון גם אם הם עדיין מחזיקים בפועל בתפקידם, איבדו את הלגיטימיות להחתים שחקנים לעונה הבאה. שי האוזמן על המסקנה היחידה של ראשי הצהובים, רגע לפני שהם מאבדים את השאריות האחרונות של המותג 'הקבוצה של המדינה'

צילום: ורד כהן, עריכה: שמרית גולדשטיין

סעיף 30(ב) לחוק יסוד: הממשלה מתייחס למעמדה של הממשלה היוצאת, קרי ממשלת המעבר, בתקופת הביניים שבין הפסקת פעילותה של הממשלה הקודמת ועד מינויה של הממשלה הבאה. למרות שאין בחוק היסוד התייחסות לסמכויותיה של אותה ממשלת מעבר, קבע בית המשפט העליון לא אחת שראוי לה לממשלה כזו, אשר איננה זוכה עוד לאמון, להטיל על עצמה מגבלות בקבלת החלטותיה. במיוחד אמורים הדברים באשר להחלטות אשר עלולות להשפיע על הממשלה הלגיטימית שתבוא אחריה.

החזקתם מעמד עד כה? אז עכשיו נלך לנמשל. האנשים שמקבלים את ההחלטות במכבי תל אביב הם חלק מממשלת המעבר. הם חלק מהשלטון הקיים, אשר יתחלף לו בקיץ הבא במקבלי החלטות לגיטימיים, אשר ייתכן שאף יזכו לאמון הציבור. ציבור, אגב, במובן ציבור אוהדיו של המועדון. אפשר להעריך, אם לא לקבוע, שמה שהיה לא יהיה עוד. ששדרת המחליטים, בין אם היא בדרג השכיר ו/או בדרג שמעסיק את הדרג השכיר, תשתנה באופן משמעותי לקראת עונת המשחקים הבאה. על כן, ראוי ומוטב לאנשים שנמצאים שם היום – ולא יהיו שם מחר, להימנע מקבלת החלטות באשר לעונה הבאה.

היה ויחשבו הוויצ'יץ'ים/ פדרמנים וכו' שיש מקום להחתמתו של שחקן או מאמן, כזה או אחר, כדי לנסות ולהציל את מה שנותר מהמאבקים שנותרו השנה בשלולית – תפאדל. מצד שני, הם איבדו את הלגיטימיות להחתים שחקנים או מאמנים על חוזה שישאיר אותם בצהוב-כחול גם בעונת המשחקים 2017/18.

עוד בנושא:

יורוליג: מכבי תל אביב הושפלה והובסה 102:63 בידי גלאטסראיי
בטורקיה מתים מצחוק ממכבי תל אביב, ווימס שוב על המוקד
בגאצקיס: "הפסד שמראה כמה חלשים אנחנו". גאודלוק: "זו בדיחה"

איינארס בגאצקיס מאמן מכבי תל אביב עם עוזרו ליאור ליובין ניקולה וויצ'יץ'. מכבי תל אביב בכדורסל, אתר רשמי
חייבים להטיל על עצמם מגבלות בקבלת ההחלטות ארוכות הטווח. ניקולה וויצ'יץ'/אתר רשמי, מכבי תל אביב בכדורסל

ברמת המיקרו אפשר לקבוע שמקור כל הרע בעונה הנוכחית החל בהחלטה השחצנית והמופרכת שהתקבלה במהלך העונה שעברה. אז, חרף העובדה שמכבי פוקס תל אביב ירדה ליגה, בפעם הראשונה בתולדותיה, החליטו הבוסים הצהובים לתת אור ירוק להתחיל לבנות את קבוצת 12 שחקני היורוליג של העונה הנוכחית. עוד לפני שידעו מי יאמן את הקבוצה. נו, אז על המדוכה ישבו להם פדרמן ג'וניור, ניקולה וויצ'יץ' ואבי אבן, אשר נסיונם המצטבר בבניית קבוצות (מוצלחות) מקביל למספר הזריקות של קולטון אייברסון מחוץ לקשת שלוש הנקודות, והחלו ללקט שחקנים. שהרי במכבי תל אביב לא באמת בונים קבוצה, אלא מחתימים שחקנים. ואם אחד מהשחקנים יתגלה במקרה כמציאה, אזי יוכל המאתר לזקוף קומתו ולספר (שוב) לעצמו ולעיתונאים שכורים אזנם וחגים סביבו, עד כמה שהוא גדול.

אז היום כבר אפשר לקבוע שמתוך רביעיית השחקנים שהוחתמו כבר במהלך העונה שעברה, קרי ווימס, סילי, צירבס ומילר – שלושת הראשונים התגלו ככישלון בואכה כישלון קולוסאלי. וזו בכלל לא הבעיה החמורה. הבעיה החמורה באמת היא היעדר המחשבה, היהירות וחוסר ההבנה הבסיסי בכדורסל.

בחזרה לממשלת המעבר. כתבנו כבר שמה שהיה לא יהיה. עכשיו נסביר מדוע אנחנו מעיזים לזרוק לחלל האוויר הימור פרוע כל כך. מכבי תל אביב, כאשר מרגישה היא את לולאת התקשורת מתהדקת סביב צווארה, נוהגת לשגר אל מול המיקרופונים אנשים שיזכירו שהלו, מדובר כאן בחברה פרטית. ואם חברה פרטית, אז הבוסים לא חייבים דין וחשבון לאף אחד. אז זהו, שלא כך הדבר. עוצמתה של מכבי נבעה אך ורק מכך שמעולם לא נחשבה ציבורית כחברה פרטית, אלא כזרוע של המדינה. לטוב ולרע.

אז אם החברה הפכה מציבורית לפרטית, ראוי לה לדעת מה מצבה בקרב הצרכנים. עזבו את המראות הלא נעימים שעוד יגיעו במשחקי הבית הבאים, כאשר האולם כבר לא יהיה מלא עד אפס מקום. עזבו לרגע גם את ההערכה לפיה לא מעט מנויים יהססו במיוחד לפני שיחדשו את המנוי בפעם הבאה. יש דברים חשובים ומדאיגים הרבה יותר מבחינתה של האימפריה השוקעת: למעט אנשים בגילאים 30 פלוס, מכבי תל אביב כבר מזמן איננה ברירת המחדל של אוהדי הכדורסל הפוטנציאלים. נער חובב הכדור הכתום, אשר גדל כיום בעיר שאיננה תל אביב, ספק רב אם יהפוך לאוהד מכבי. אם הוא באמת אוהב את המשחק, ליגת ה-NBA מעניינת ואיכותית הרבה יותר – וכיום זמינה ונגישה מאי פעם. אם מעדיף הוא דברים מעט יותר פרובינציאליים, יכול הוא למצוא קבוצה שקרובה אליו יותר גאוגרפית. מכבי, מבחינתו, היא לא הרבה יותר מסתם עוד קבוצה שמשחקת בליגה הישראלית ומתחרה על התארים המקומיים. קבוצה אשר מנוהלת בצורה כושלת, מגושמת ונלעגת. בטח שלא מושא להערצה, יראה או אימה, כפי שהדור הוותיק מעט יותר זוכר איכשהו במעורפל.

שחקן גלאטסראיי ולדימיר מיצוב מול שחקן מכבי תל אביב קולטון אייברסון. GettyImages
מאבדים את המדינה שלהם. מכבי תל אביב אתמול/GettyImages

ניקולה וויצ'יץ' סיים את תפקידו במכבי תל אביב, גם אם הוא עדיין לא ער לכך. הדעות לגביו כרגע חלוקות בין שתי אפשרויות בלבד: האחת, שהוא מנהל מקצועי מחורבן. השניה, שאין לו מספיק יושרה או כבוד עצמי על מנת להגיד שככה אי אפשר לעבוד ושאם לא נותנים לו לקבל החלטות, הוא מעדיף לקום וללכת הביתה.

אבי אבן סיים את תפקידו במכבי תל אביב, למרות שהוא ודאי יחפש את הדרך להמשיך ולשכנע במחשכים שלו רק היו שועים למכלול עצותיו, הכל היה סנופי דיסקו. מחלקת הסקאוטינג של מכבי תל אביב היא גוף מזיק, כושל ומכשיל. זמנה תם.

חשוב מכולם - הבעלים של מכבי תל אביב סיימו את תפקידם ההיסטורי במכבי תל אביב. שדרת הבעלות לא תישאר במתכונתה הנוכחית בעונה הבאה. על מנת לנסות להימנע מחזרה נוספת על הדברים, נציין הפעם רק שמדהים איך מועדון אשר מחויב להישגים מובל ונשלט על ידי אנשים בעלי יצר הרס עצמי מפותח כל כך.

ההחלטה הלגיטימית היחידה שיכולה ממשלת המעבר לקבל, בשלב זה, תהא בעניין מינויה של סמכות מקצועית חדשה, בעלת סמכויות מוחלטות, לחוזה ארוך טווח. הסמכות הזאת יכולה להגיע בדמות מנהל מקצועי שראוי לתפקידו ויכולה להגיע גם בדמות מאמן ראוי לתפקידו. כל החלטה אחרת רק תגדע עוד יותר את הענף הרעוע עליו יושבת הקבוצה שהובסה בהפרש 39 נקודות על ידי הקבוצה הכי גרועה ביורוליג. חוץ ממכבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully