וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר גל המעבר: הנסיגה בכושרו של גל אלברמן במכבי תל אביב

8.12.2016 / 13:00

החילופים המוקדמים, הספסולים המאכזבים, עייפות החומר. גל אלברמן, ציר ההצלחה של מכבי תל אביב והשחקן הכי יציב, סובל השנה מכושר פחות טוב ולא מספק לג'ורדי את המנהיגות המבוקשת. אולי היה צריך לעזוב כמו ראדי? הבלוג של טוכמן

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

בווידאו: מסיבת העיתונאים של מכבי תל אביב לקראת דאנדוק

במסיבות העיתונאים של מכבי תל אביב לפני משחקים, גל אלברמן הוא סוג של באנקר מבחינת המערכת. שקול, ענייני והכי חשוב - לא מספק כותרות. יש כאלה שאומרים שלמיטש גולדהאר לקח אולי זמן להעריך אותו, אבל הוא לבטח למד לאהוב אותו גם דרך אותן תשובות שהוא מנפק לתקשורת ושבהן צופה בדרך כלל בעל הבית מטורונטו.

באחת ההופעות האחרונות שלו מול העיתונאים התבקש אלברמן להתייחס לדלת שהוא סגר בפני הנבחרת. אלישע לוי היה קצת קצר בקשרים אחוריים מכל מיני סיבות, אלברמן היה בכושר מצוין ונדמה היה שאם רק היה נותן איזו רמיזה, המאמן הלאומי היה מחזיר אותו לעניינים. אלברמן לא מיצמץ והשיב כי הפרק שלו במדי הנבחרת תם ושהפך להיות עוד אוהד של הכחול לבן. לא הרבה זמן עבר מאז אותה מסיבת עיתונאים בה זכה הקשר הוותיק להרבה מחמאות. למעשה עברו רק חודשיים בהם מכבי תל אביב בצניחה. אין כמעט שחקן בצהוב שמצליח להתעלות מעל ההידרדרות הכללית. פה ושם רשם מישהו משחק טוב.

וידאר קיארטנסון נתן צמד מנצח בקרית שמונה, אייל גולסה כבש שער ניצחון באלקמאר, אבל בשורה התחתונה מאז הופעת השיא של מכבי תל אביב מול הפועל בדרבי, הקבוצה הלכה לאחור והדבר בולט גם אצל הקפטן שלה, זה שהיה צריך להנהיג מכר הדשא את הספינה הזו לחוף מבטחים, אבל מצא את עצמו דווקא כחלק מרכזי בדעיכה.

עוד בנושא

הערב: מכבי תל אביב - דאנדוק (20:00, ספורט 2)
"המשחק בנתניה הוא החשוב בתולדות הכדורגל האירי"
נוסא איגייבור יעזוב את מכבי תל אביב כבר בינואר?

שחקני מכבי תל אביב גל אלברמן, אסקיאל סקאריונה, שחקן דאנדוק רונאן פין. רויטרס
איפה המנהיגות? גל אלברמן/רויטרס

אחד הדברים הבולטים שאמר ג'ורדי קרויף לפני כמעט שבועיים כאשר יצא לדבר קצת מול מצלמות האתר הרשמי של מכבי תל אביב, התייחס לנושא המנהיגות. אלברמן כקפטן לא השתגע על האמירות האלה של הבוס המקצועי, אפילו שיש כאלה בסביבתו שמתעקשים כי קרויף לא כיוון את הדברים אליו. מה שבטוח, זה לא הוסיף לביטחון של הקשר שיומיים אחרי אותן אמירות של קרויף, רשם עוד משחק חלש מאוד בהפסד לבני יהודה. טל ברמן אוהד הקבוצה ומי שהוביל שנים קו ברור לטובת אלברמן, משוכנע כי הבעיה היא בסגנון המשחק של מכבי תל אביב שלא יכול להבליט את היכולת של אלברמן. "עם השחקנים שיש לארבלדזה הוא בחר לשחק בצורה כזו שהקישור כל הזמן צריך להניע כדור מאחור. אז שחקנים כמו האריס מדוניאנין ונוסא איגייבור מעבירים עוד פס לרוחב ובצורת המשחק הזו, גל לא יכול לבוא לידי ביטוי כי הרי מה זה גל אלברמן? מעבר למקצוענות ולמוסר העבודה, הכוח של גל הוא בלחץ על הכדור כשהיריב מחזיק בו ובחילוץ הכדורים. אבל כשאתה בא לשחק מול קבוצות שמסתגרות כל הזמן ואתה רוצה להחזיק בכדור, אז ברור שלא תראה מאלברמן את הדברים שראית בעבר".

איש כדורגל בכיר מזהה גם דברים אחרים. "אין לי ספק שהעובדה ששוטה בוחר במרבית המקרים להוציא את גל ראשון, פגעה בו. היית רואה משחקים בהם האריס ונוסא היו חלשים מאוד והחילוף הראשון היה של גל כי המאמן מן הסתם יודע שגל לא יכול לתת את הכדורים של האריס ולא יודע לעשות תנועה לעומק כמו נוסא. ראיתי כבר הרבה פעמים שגל הוחלף בעבר וירד בריצה לספסל. העונה ראיתי מקרה בו היה צריך קצת ללטף אותו על הספסל אחרי חילוף וזה לימד אותי שיש שם איזו בעיה בינו לבין המאמן".

מאמן מכבי תל אביב שוטה ארבלדזה. ברני ארדוב
"העובדה ששוטה בוחר להוציא את גל ראשון פגעה בו". ארבלדזה/ברני ארדוב

אלברמן היה מאוד דומיננטי במשחקי המוקדמות באירופה ואפילו כבש שער חשוב בבית מול היידוק ספליט. בגומלין בקרואטיה הוא ציפה לפתוח, אבל ארבלדזה החליט להשאיר אותו מחוץ לסגל. הגאורגי טען שאלברמן סוחב פציעה, אבל הקשר סיפר אז לשחקנים שהוא מרגיש טוב והופתע שהוא לא פותח. "תראה, יכול להיות שיש כאן גם עניין של גיל", מנסה גורם במכבי תל אביב להסביר את הירידה ביכולתו. "גל כבר לא ילד. הוא בקרוב יהיה בן 34 ובפוזיציה שלו עם כל מה שצריך להשקיע, לגיל יש משמעות".

בכדורגל הישראלי יש כאלה גם שמצביעים על מהראן ראדי כדוגמה למה שאלברמן היה צריך לעבור. "אלברמן הגיע למכבי תל אביב בקיץ 2010 וכבר נמצא במועדון יותר משש שנים. הוא היה צריך לקרוא את המפה, לעבור למקום אחר עם אנרגיות חדשות ולבנות את עצמו מחדש כפי שעשה מהראן ראדי". על כך אומרים בסביבתו של אלברמן: "בניגוד לראדי שכולם זוכרים מה היה לו עם קומץ האוהדים של מכבי תל אביב, גל מעולם לא סבל משנאה או דחייה ולכן לא היתה סיבה שבגללה הוא יצטרך לעזוב. גל לא שונה מיתר השחקנים ויתכן שהוא אפילו נפגע יותר מאחרים בשל מצבה הקשה של הקבוצה. ברגע שהמועדון בירידה כזו, גם הוא נמצא בירידה ואצלו זה אולי אפילו יותר בולט כי הוא כמעט ולא מצליח כרגע לייצר קמצוץ ממה שהוא ידע לעשות בעבר".

ברמן, האוהד האישי, משוכנע כי אלברמן יידע להרים את עצמו כפי שעשה בעבר: "גל כבר ידע תקופות הרבה יותר קשות במכבי תל אביב ודי אם נזכיר את ימי איוניר והוא היה מספיק חזק כדי לעמוד על הרגליים ולהיות דמות מאוד דומיננטית באליפויות שלנו. אני משוכנע שגם הפעם הוא יידע לצאת מהתקופה הזו. אני כמובן מקווה שהוא ימשיך לעונה נוספת, אבל אם במכבי תל אביב יחליטו אחרת אין לי ספק שהוא ימצא את הדרך שלו כי אין לנו עוד הרבה כמו גל אלברמן שרואה בכדורגל כמקצוע ובא בכל יום כדי לעבוד".

בשבת שעברה מול הפועל אשקלון, אלברמן לא פתח וגם לא שולב מהספסל. מי שחיפש אחרי עידן ערן זהבי דמות שתדע לשמור את חדר ההלבשה, מבין היום שלאלברמן אין את היכולות האלה. הוא פחות מנהיג, יותר דמות שאתה רוצה שכמה שיותר שחקנים צעירים יידעו לחקות אותה בהיבט המקצועני, אבל הוא בטח לא אחד כזה שרק עם העיניים יודע לעשות סדר. "זו צומת דרכים עבור גל אלברמן", אומר גורם במכבי תל אביב. "מעניין אם יש לו את הכוחות הנפשיים להילחם מחדש על ההכרה ביכולות שלו. ייתכן שהוא לקראת הסוף, אבל אצל אלברמן אל תתפלאו אם שוב תבוא תפנית ולקראת משחק הנבחרת בספרד, עוד פעם תדברו עליו".

שחקן מכבי תל אביב גל אלברמן. ברני ארדוב
"ייתכן שהוא לקראת הסוף". גל אלברמן/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully