וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיו לה טיסייה על ההטרדות המיניות: "הייתי עד להתנהגות רעה מאוד"

כוכב סאות'המפטון לשעבר הפך לכדורגלן הבכיר ביותר שמספק עדויות על הטרדות מיניות בפרשה שמסעירה את הכדורגל האנגלי: "היו שם עיסויי סבון בעירום, זה די דוחה, מה הולך פה?"

שחקן סאות'המפטון מתיו לה טיסייה. Mike Hewitt, GettyImages
אחרי העדויות, הוא מיהר להבהיר: "אל תרחמו עליי". לה טיסייה/GettyImages, Mike Hewitt

שחקן העבר מתיו לה טיסייה הוא הכדורגלן האחרון ששמו מוזכר בפרשת ההתעללות המינית שמסעירה את עולם הספורט באנגליה. קשר סאות'המפטון לשעבר, 48, אחד הכוכבים הכי גדולים של הליגה האנגלית בשנות ה-90, חשף שהוא היה עד להתנהגות לא הולמת של מאמן נוער בתקופתו במועדון.

לה טיסייה אמר שהוא ושחקני נוער אחרים קיבלו עיסויים בעירום מבוב היגינס, שהיה מאמן במחלקת הנוער. שחקן העבר טוען שהוא עצמו לא היה קורבן להטרדות או התעלות, אך ציין שההתנהגות שהיה עד אליה הייתה "רעה מאוד".

לה טיסייה אמר לש"כולם היו עירומים ונזרקו על מיטות המסאז'ים... והיו שם עיסויים מהירים. זה היה מאוד לא נעים. זה חמור, חמור מאוד. כשאני מסתכל על זה לאחור, אתה חושב שזה לא בסדר אבל כנער אתה תוהה, 'האם זה נורמלי?'.

"זה די דוחה. מה שקרה שם הייתה התנהגות לא נורמלית. כשאתה שומע את הסיפורים האלה על עיסויי סבון בעירום, על תחרויות הישבן השעיר - אתה מביט לאחור וחושב לעצמך, 'רגע, מה הולך פה?'.

"ברור שנערים בגיל הזה מדברים, משחקים אותה קולים, מחליקים את הדברים, אבל כשאתה מתבגר אתה חושב ומבין שזה לא בסדר. אני מקווה שהנערים האמיצים שמוציאים את הדברים האלה לאור יעודדו נערים אחרים שעברו דברים דומים".

עוד בנושא

שחקני עבר באנגליה חושפים: התעללו בנו מינית בתור ילדים
אליל כדורגל: סיפורו של מתיו לה טיסייה, כישרון מהפנט וממכר

מת'יו לה טיסייה, סאות'המפטון. Getty Images, GettyImages
"זה היה מאוד לא נעים. זה חמור, חמור מאוד"/GettyImages, Getty Images

בהמשך הבהיר לה טיסייה: "למען הסדר הטוב, אני מעולם לא הרגשתי שהתעללו בי, ועדיין לא. אנא אל תרחמו עליי, אני בסדר. פשוט ציינתי מה קרה".

היגינס הכחיש בעבר שעשה משהו פסול, וב-1992 זוכה מהאשמות של הטרדה מינית.

כזכור, בשבוע שעבר בארי בנל, שעבד במספר מועדונים באנגליה (כולל מנצ'סטר סיטי, סטוק סיטי וקרו אלכסנדרה) בתור מאמן וסקאוט, הואשם באונס על ידי מספר שחקנים ששיחקו תחתיו בתור ילדים. בנל שנשפט ב-1998 לארבע שנים בכלא בעקבות האשמות דומות, נכלא לשנתיים נוספות במאי 2015 בגלל תקיפה מינית בשנות ה-80 נגד ילד בן 12.

הכדורגל הראשון שיצא בפומבי נגד מאמנו בעבר היה אנדי וודוורד, ששיחק תחת בנל בקרו אלכסנדרה בשנות השמונים, וציין שבגללו "החיים שלי נהרסו". הדיווחים הללו פתחו תיבת פנדורה, עוד ועוד עדויות יצאו, וכעת לה טיסייה הוא השם הבולט שמצטרף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

עוד בפרשה

דריו גארדי, כיום בכיר בהנהלת אלכסנדרה קרו ובעבר מאמן במחלקת הנוער של צ'לסי, נחקר במסגרת הפרשה, אחרי שנטען שבמסגרת עבודתו בצ'לסי, הוא שוחח עם הורים של נערים במחלקה וביקש מהם "להחליק" תלונות על התעללות מיניצ של אדי הית', עובד המועדון שזוהה כתוקף סדרתי בשנות ה-70.

כמו כן, בימים האחרונים שחקן צ'לסי לשעבר גרי ג'ונסון טען שהמועדון שילם לו 50 אלף ליש"ט על מנת שלא יחשוף את ההתעללות שעבר על ידי אדי הית', שכבר הלך לעולמו. "יכול להיות שהם שילמו לעוד רבים אחרים עבור השתיקה שלהם", אמר ג'ונסון, "כל אוהדי הקבוצה צריכים לדעת את האמת. אני מתפלל ומקווה שאף מועדון לא יטייח דברים כאלה".

משטרת אנגליה טענה בשבוע שעבר שאחרי חשיפת הפרשה, למעלה מ-350 אנשים הגיעו להתלונן במשטרה על מקרים שונים שבהם עברו התעללות מינית כלדים במחלקות נוער בכדורגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully