וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונייטד - סיטי: בראבו יפתח בשער, המאמנים מפרגנים אחד לשני

השוער יערוך הופעת בכורה, פפ: "אצא עם מוריניו לשתות אחרי המשחק אם יציע, זלאטן כישרון ענק", הפורטוגלי: "לסיטי יש מאמן טוב מאוד, היעדרות אגוארו תקשה עלינו" (ש', 14:30, ספ'2)

פפ גווארדיולה מאמן מנצ'סטר סיטי. GettyImages
יאללה, שיתחיל כבר. פפ/GettyImages

אחרי שלושה מחזורים בליגה האנגלית, כשחלון ההעברות ננעל וגם פגרת הנבחרות הסתיימה, הממלכה כולה תעבור לדום מחר (שבת, 14:30, ספורט2) כאשר מנצ'סטר סיטי תגיע לאולד טרפאורד כדי לפגוש את מנצ'סטר יונייטד. הדרבי שצפוי לשבור שיאי צפייה בתולדות הפרמיירליג ויציג את שני הסגלים היקרים בתבל - שווי מוערך של 600 מיליון ליש"ט - הוא מעל לכול קרב בין צמד המאמנים: ז'וזה מוריניו ופפ גוואדיולה.

שני המאמנים מגיעים עם מאזן מושלם בליגה ואחרי היסטוריה מלאת מאבקים אישיים. החדשות הגדולות אצל האורחת מגיעות מכיוונו של קלאודיו בראבו, שהיה בספק קל למשחק אך יערוך הופעת בכורה בשער של פפ. גם לירוי סאנה אמור לקבל דקות בכורה, זאת בניגוד לקפטן וינסנט קומפני שימשיך להיעדר. כמובן שגם סרחיו אגוארו המושעה לא יעמוד לרשות פפ.

בצד השני, על פי הפרשנים מאמן השדים האדומים מתכנן לנצל את חוסר התיאום של בראבו עם ההגנה של סיטי כאשר מרואן פלאיני יקבל הנחיות להצטרף לזלאטן איברהימוביץ' במרכז הרחבה על מנת לרכז כוחות מול משחק הגובה הבעייתי של בראבו, כך טענו אצל המארחת. מוריניו יהנה מסגל מלא, כשגם לוק שואו והנריך מחיטיריאן, שהיו בספק, כשירים להתמודדות.

עוד בנושא:

קרובים קרובים: פפ גווארדיולה ומוריניו דומים מבחינה אישיותית
מלחמת המילים: הציטוטים הגדולים מהעימות המתמשך בין פפ ומוריניו

קלאודיו בראבו שוער ברצלונה. AP
הספתח בדרך. בראבו/AP

במסיבת העיתונאים קיבלנו דווקא לא מעט כבוד הדדי בין שני המנג'רים. "סיטי קבוצה טובה מאוד עם מאמן טוב מאוד", אמר מוריניו. "הם מועמדים לאליפות וחובה לכבד אותם. אני יודע מה חשיבות הדרבי, שיחקתי משחקי דרבי בכל העולם אבל זו רק תחילת העונה, אף משחק לא חשוב יותר מהשני. ההיעדרות של אגוארו רק הופכת את זה ליותר קשה, כשהוא משחק אנחנו יודעים את השיטה שלהם, בלעדיו יש להם אופציות מדהימות".

גווארדיולה אמר במסיבת העיתונאים: "כבר אמרתי פעמים רבות - יש לי כבוד רב למוריניו, אני תמיד מנסה ללמוד מכל העמיתים שלי, כמו גם ממנו. היריבות היא יותר עבור התקשורת, אנחנו לא יכולים לשלוט בזה. אם הוא יזמין אותי לשתות אחרי הדרבי, אסכים".

גם כלפי זלאטן היו לפפ רק מילים טובות: "יש לי המון כבוד עבורו ועבור מה שעשה לאורך הקריירה. היתה לו השפעה רבה איפה ששיחק והוא כישרון ענק, אחד הגדולים".

פלאיני שלח מסר לאוהדים: "זו תהיה מלחמה מטורפת בדרבי. אני מצפה לאווירה יוצאת דופן, ואני לא מעז להמר על המנצחת. אני בטוח שהתמיכה ממוריניו תסייע לי, הוא רוצה שאשחק בעמדה הטבעית שלי, איתה הצלחתי באברטון. אני חושב שהסיכויים הם 50:50".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מאמן מנצ'סטר יונייטד ז'וזה מוריניו. רויטרס
כבוד הדדי, לפחות למראית עין. מוריניו/רויטרס

מוקדם יותר, סוכנו של פפ דאג להוסיף עוד קיסם למדורה: "ב-2001, מיד אחרי שגווארדיולה הודיע שהוא עוזב את ברצלונה, הקבוצה הראשונה הראשונה שחיזרה אחריו הייתה מנצ'סטר יונייטד, אבל הוא סרב להיפגש עם קבוצות אחרות עד שהחוזה שלו עם בארסה יסתיים, זו הייתה הבטחה שלו לנשיא. הם לא ירדו ממנו ולא הפסיקו לצלצל. הוא תמיד טען שהם מועדון גדול, וכל אחד ירצה לשחק שם. ניהלנו מגעים במשך שמונה חודשים, אבל גווארדיולה דרש פגישה עם סר אלכס פרגוסון. ברגע שהם לא הצליחו להיפגש פנים מול פנים, העסקה ירדה מהפרק והוא העדיף את ברשיה. שמונה חודשים של שיחות הלכו לפח בגלל פגישה אחת, האולטימטום המטופש שלהם היה זה שהרס את העסקה. הם רצו שנמתין, אבל לא יכולנו לשבת ולחכות", הסביר ג'וזפ מריה אורובטיג, סוכנו של מאמן סיטי.

"פפ מעולם לא התחרט על ההחלטה שלא להגיע לשחק ביונייטד", הוסיף: "הוא איש שתמיד לקח החלטות ועמד מאחוריהן בצורה מלאת אחריות. גם בתור מאמן היו חיזורים מצד יונייטד, אבל פפ העדיף לנוח. ההצעה מבאיירן מינכן קרצה לו יותר, גם הפרויקט בסיטי היה מיוחד מאוד עבורו".

סר אלכס פרגוסון. GettyImages
"דרש פגישה". פרגוסון/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully