וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגה אחרת: עשרה דברים שחובה לדעת על היורוליג החדשה

6.7.2016 / 11:35

חמישה מחזורים כפולים ייערכו, והם לעולם לא יתנגשו עם ליגת האלופות. תהיה רק פגרה אחת ויחידה, אחרי המחזור ה-22. כמה משחקים תקיים מכבי תל אביב בשבת? מדוע היא תפגוש את דיוויד בלאט פעמיים בתוך שבועיים? ואיזה ציטוט של שמעון מזרחי חסר עכשיו? מאחורי הק?ל??עים

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

1. בקיץ 1991 חלף ועבר המושג האלמותי שנקרא "בית הגמר של גביע אירופה לאלופות" מן העולם, והמפעל צמח משמונה ל-16 קבוצות. מאז, תמיד הוגרלו המועדונים במפעל הבכיר לשני בתים, או לשלושה, ואפילו לארבעה. יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי היה מוסר תגובה דומה, שבה דיבר על חורף חם שצפוי ביד אליהו, על כמה חזקות היריבות, ושלא רק ברצלונה וצסק"א מוסקבה חזקות, כי אסור לשכוח שפרוקום סופוט היא אלופת פולין וקאלב טאלין היא אלופת אסטוניה.

היום (רביעי), לראשונה זה 25 שנים, נורתה יריית הפתיחה לעונת היורוליג ללא הגרלה. כי המציאות השתנתה: בפורמט החדש של המפעל אין בית מוות, אין דרגים, אין חלוקה על פי מדינות. ליגה זו ליגה, וכולם משחקים נגד כולם.

2. העונה תיפתח ב-12 באוקטובר בקרב ענקים בין ריאל מדריד לאולימפיאקוס, יום ויומיים לפני שאר משחקי המחזור הראשון. מכבי תל אביב תחל את העונה עם שני משחקים קשים - במילאנו ונגד ריאל - אבל את ההלם האמיתי כולן יקבלו רק בשבוע השלישי של העונה, כשישחקו שני משחקים, בבית ובחוץ, בתוך 48 שעות. הצהובים יארחו את גלאטסראיי ומיד לאחר מכן יטוסו לקובנה כדי להתארח אצל ז'לגיריס.

עוד בנושא:
מכבי תל אביב תפתח את העונה במילאנו, המפגש עם בלאט: ב-23 בדצמבר
קווינסי מילר: "השגרה במכבי תל אביב זה לנצח ונחזיר אותה השנה"
ארז אדלשטיין נלהב: "הליגה הזו באמת תהיה משהו שטרם ראינו"
שינוי תקדימי ביורוליג: עבירות לעצירת מתפרצת ייחשבו בלתי ספורטיביות

יו"ר מכבי תל אביב, שמעון מזרחי. יוסי ציפקיס
"יהיה חורף חם". מזרחי/יוסי ציפקיס

3. חמש תחנות כאלה, של מחזור כפול באותו שבוע, ייערכו במהלך העונה - אחת בכל חודש. הקושי האמיתי מבחינת מכבי יהיה באמצע נובמבר, כשמיד אחרי מפגש ביתי מול פנרבחצ'ה היא תצטרך לעשות את הדרך הארוכה לקאזאן. מצד שני, גם הרוסים יעשו את הדרך הביתה אחרי משחק חוץ מול אנאדולו אפס באיסטנבול.

ראשי היורוליג מודעים למגבלות של עצמם, ודאגו שהמחזורים הכפולים הללו, שיגלשו לימים שלישי ורביעי, לא ישובצו בשבועות שבהם מתקיימת ליגת האלופות בכדורגל.

4. כדי לדחוס 30 מחזורים ב-26 שבועות, ולא לגלוש עם העונה לקיץ, אין זמן למנוחה. וכך, למעשה, במהלך כל הליגה הסדירה של היורוליג יהיה רק שבוע אחד של פגרה - בין המחזור ה-22 למחזור ה-23. הפגרה הזו לא תאפשר לאיש לנוח: באותו שבוע, באמצע פברואר 2017, הקבוצות יהיו עסוקות במשחקי הגביע בארצן.

5. זו לא תהיה ליגה רגילה בסדר המשחקים. כלומר, הקבוצה שנגדה תשחק במחזור הראשון אינה זו שתפגוש בפתיחת הסיבוב השני. כך יצא שמכבי תל אביב תפגוש את דרושפאקה ואת מאמנה לשעבר דיוויד בלאט פעמיים בתוך שבועיים: במחזור ה-14 (ב-23 בדצמבר) באיסטנבול ובמחזור ה-16 (ב-5 בינואר) ביד אליהו.

מנגד, חמישה חודשים תמימים יחלפו בין שני המשחקים של הקבוצה הישראלית מול ארמאני מילאנו - במחזור הראשון באיטליה ובמחזור ה-25 בישראל. אגב, מעניין כיצד ינהגו הצהובים באמצע מארס, כשיתארחו באיסטנבול אצל אנאדולו אפס ופנרבחצ'ה בהפרש של חמישה ימים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
דיוויד בלאט עם ארז אדלשטיין מאמן נבחרת ישראל. יוסי ציפקיס
שיטה חדשה. אדלשטיין ובלאט/יוסי ציפקיס

6. שורה לאוהדים הדתיים של מכבי תל אביב: קבוצתם תשחק שלוש פעמים בלבד בימי שישי. ותהיו בטוחים שבתפילת שחרית של שבת, ב-24 בדצמבר, יידעו כמעט בכל בתי הכנסת מה בדיוק קרה ערב קודם לכן במפגש בין בלאט ודרושפאקה לארז אדלשטיין ומכבי.

7. זוכרים איך לפחות שלוש או ארבע פעמים בעונה היה באזז עצום סביב משחק גורלי של מכבי תל אביב ביורוליג. היא הייתה מגיעה לערבים הללו כשגבה אל הקיר, כשעונה שלמה עומדת על הפרק, כשכולם יודעים שזה מסוג המשחקים שאין מהם דרך חזרה.

ובכן, לא עוד. כי זוהי ליגה: החשיבות של כל משחק בפני עצמו יורדת ופוחתת, כי הוא רק אחד מתוך 30 ולא אחד מתוך שישה, עשרה או אפילו 14. יהיו מפגשים פיקנטיים, והרבה. כבר בחודש הראשון של העונה ינחתו בארץ ריאל מדריד, ברצלונה ופנרבחצ'ה, וזה עוד בלי להזכיר את משחקי החוץ. אבל החשיבות המעשית תהיה פחותה.

8. עוד לפני שמדברים על מקום בין שמונה הראשונות, ועדיף בין ארבע הראשונות, כדי לזכות ביתרון הביתיות בסדרות רבע הגמר (תשכחו גם מהמושג "משחקי הצלבה", כי אין כבר שני בתים שמוצלבים זה עם זה), המשימה החשובה של מכבי בעונה הקרובה - בוודאי על רקע העונה החולפת - תהיה להיות תחרותית ולהיות חלק ממאבק כלשהו: אם לא על מקום בצמרת, אז לפחות על מקום בשלב הבא.

אם העונה הזו תיפתח כמו קודמתה, זה עלול להתפתח לחלום בלהות ארוך ומתמשך מבחינת הצהובים ואוהדיהם, שיתפרס על פני שישה חודשים תמימים. כי העונה האחרונה, מסויטת ככל שהייתה, הסתיימה בכאילו-ניצחון על דרושפאקה ב-17 בדצמבר. העונה, אם מכבי תיקלע לסיטואציה דומה, יישארו לה בתאריך הזה עוד 18 משחקים לשחק. לא כדאי להעביר כל כך הרבה זמן כשאין על מה לשחק, ועוד כשהקבוצות הטובות באירופה מגיעות לביקור בזו אחר זו.

אחד משלושת המשחקים שמכבי הוציאה מהמנוי, עבור האוהדים שהתנגדו להעלאת המחירים והתעקשו לשלם כמו בעונה שעברה, היה נגד פנאתינייקוס. מעניין אם יהיו קרחות ביציעים במידה שהקבוצה תגיע נטולת אינטרס לאותו מפגש - ששובץ למחזור הנעילה.

סוני ווימס עם קווינסי מילר מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
לא כל משחק הוא קריטי. ווימס ומילר/יוסי ציפקיס

9. עדיין לא ברור לחלוטין היכן ייערך הפיינל פור. היעד המקורי שבו בחרו ראשי היורוליג היה, כמה לא מפתיע, איסטנבול. אלא שבעקבות הפיגוע האחרון בנמל התעופה אטאטורק התגלו בקיעים, ומתחת לפני השטח מתחוללת סערה. על פי דיווחים באירופה, ייתכן שאירוע הגמר יועבר לבלגרד.

10. ואל מול הפורמט מהאתגר והמרתק הזה, עומד מירוץ החימוש המטורף ב-NBA ומאיים להוריד עוד ועוד את איכות המשחק ביבשת הישנה. סרחיו רודריגס נפרד מריאל מדריד, ויאניס בורוסיס מעוניין להגשים את החלום האמריקאי שלו. והם ממש לא היחידים.

ברצלונה איבדה השבוע את שני הגארדים שאמורים היו להוביל אותה בחזרה לפיינל פור - תומאש סטוראנסקי ומלקולם דילייני (כשגם גארד אגדי שלישי, המאמן שרונאס יאסיקביצ'יוס, בספק בגלל ענייני ביורוקרטיה). יש תחושה שזוהי רק ההתחלה, ומי שמקבלת כעת לא מעט נקודות זכות על ההחלטה לפעול בזריזות, במהירות ולא כל כך בחשאיות היא מכבי תל אביב. ספק אם בשלב הזה של הקיץ היא הייתה מצליחה להניח את ידיה על סוני ווימס ושותפיו למסע הרכש.

שחקן ברצלונה תומאש סטוראנסקי. GettyImages
גם הוא כבר נטש. סטוראנסקי/GettyImages

לוח המשחקים המלא של מכבי תל אביב

חמישי, 13.10: מילאנו (ח)

חמישי, 20.10: ריאל מדריד (ב)

רביעי, 26.10: גלאטסראיי (ב) + שישי, 28.10: ז'לגיריס (ח)

חמישי, 3.11: ברצלונה (ב)

חמישי, 10.11: פנאתינייקוס (ח)

שלישי, 15.11: פנרבחצ'ה (ב) + חמישי, 17.11: קאזאן (ח)

חמישי, 24.11: אולימפיאקוס (ח)

חמישי, 1.12: אנאדולו אפס (ב)

חמישי, 8.12: באמברג (ב)

חמישי, 15.12: הכוכב האדום בלגרד (ח)

רביעי, 21.12: צסק"א מוסקבה (ב) + שישי, 23.12: דרושפאקה (ח)

חמישי, 29.12: ויטוריה (ח)

חמישי, 5.1: דרושפאקה (ב)

שישי, 13.1: ריאל מדריד (ח)

חמישי, 19.1: הכוכב האדום בלגרד (ב)

שלישי, 24.1: גלאטסראיי (ח) + חמישי, 26.1: קאזאן (ב)

חמישי, 2.2: באמברג (ח)

חמישי, 9.2: ויטוריה (ב)

חמישי (16.2): פגרה בת שבוע לרגל גביע המדינה

חמישי, 23.2: צסק"א מוסקבה (ח)

חמישי, 2.3: אולימפיאקוס (ב)

חמישי, 9.3: מילאנו (ב)

חמישי, 16.3: אנאדולו אפס (ח)

שלישי, 21.3: פנרבחצ'ה (ח) + חמישי, 23.3: ז'לגיריס (ב)

חמישי, 30.3: ברצלונה (ח)

חמישי, 6.4: פנאתינייקוס (ב)

רביעי (19.4) עד שלישי (2.5, יום העצמאות): סדרות רבע הגמר - הטוב מחמישה

שישי (19.5) עד ראשון (21.5): פיינל פור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully