וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שינוי תקדימי ביורוליג: עבירות לעצירת מתפרצת ייחשבו בלתי ספורטיביות

ועדה של מאמני יורוליג, כולל ארז אדלשטיין ודיוויד בלאט, קידמה את הצעד המפתיע כדי להפוך את הליגה לאטרקטיבית יותר וכדי להפחית את מספר העצירות במשחקים. שאראס: "שינוי מבורך, הקהל ירוויח"

ניב אהרונסון

במשך שנים רבות נחשבה עבירה כדי לעצור מתפרצת לעבירה 'חכמה', אולם פסיקה תקדימית של היורוליג עשויה לשנות את חוקי המשחק. במפעל האירופי הבכיר הודיעו היום (שישי) על שינוי מפתיע בחוקה, שינוי שיאפשר לשופטים לפסוק על עבירה בלתי ספורטיבית בכל פעם שנעשית עבירה כדי לעצור התקפה מתפרצת בצורה מכוונת. בוועידת המאמנים השנתית בברצלונה נוסחו חוקים חדשים, במסגרתם יוקשחו העונשים נגד עבירות מסוג זה, שמזוהות בבירור כעבירות מתוך מטרה לעצור שחקן בתנועה.

באגרת שפרסמה הליגה נכתב כי "המאמנים הציגו בפנינו את המגמה הנפסדת של עבירות מכוונות שעוצרות התקפות, והדגישו כי יש בכך השפעה רעה על קצב המשחק ועל ההנאה של הצופים. השינוי יאפשר למשחק לזרום בצורה חלקה יותר ויגרום למשחק להיות מהיר ואטרקטיבי יותר". יצויין כי שיטת העבירות המכוונות נגד שחקנים עם קליעה בעייתית מהעונשין, שהפכה לפופולרית ב-NBA, כלל לא נידונה.

"זה שינוי מבורך. המשחק יהיה מהיר יותר והקהל יהנה. נקווה שעכשיו יהיו לנו יותר פוזשנים ויותר נקודות במשחקים", אמר שאראס, מאמן ז'לגיריס קובנה (נכון לעכשיו), אחד מתוך מאמנים רבים שנכחו בוועידה בברצלונה. גם ארז אדלשטיין ודיוויד בלאט היו בין הנוכחים.

דיוויד בלאט עם ארז אדלשטיין מאמן נבחרת ישראל. יוסי ציפקיס
שינוי מבורך. אדלשטיין ובלאט/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully