וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין הוצג כמאמן מכבי תל אביב: "לא האמנתי שהרגע הזה יגיע"

14.6.2016 / 17:03

המאמן נראה נרגש במסיבת העיתונאים לרגל מינויו: "רציתי לאמן ביורוליג והגעתי למקום ששידר לי מההתחלה שעוברים הכל ביחד". גם רמי הדר וליאור ליובין הוצגו, צירבס: "שמח להיות חלק מהמשפחה"

ניב אהרונסון

מכבי תל אביב מודל 2016/17 מתחילה לקבל צורה. הצהובים השלימו ביממה האחרונה החתמות של שלושה שחקנים חדשים: מאיק צירבס, קווינסי מילר וסוני ווימס. כמו כן, ליאור ליובין מונה לעוזר מאמן. היום (שלישי) הצהובים הציגו לראשונה את מאמנם החדש ארז אדלשטיין וכן את צירבס, שהיה הזר הראשון שנחת בישראל.

בקבוצה ממשיכים לנסות לעבות את הקו הקדמי ובודקים את צירופו של הסנטר היווני לוקאס מברוקפלידיס ששיחק בא.א.ק אתונה. השחקן חוזר במהלך העונה על ידי מכבי , ואף פנה לראשי קבוצתו וביקש להשתחרר מהחוזה, אולם הנשיא מאקיס אנגלופולוס סירב.

עוד בנושא:

דווין סמית' לראשי מכבי תל אביב: אהיה כשיר לעונה הבאה
מכבי ת"א הודיעה לאמבקווה: קצץ כמחצית משכרך או שתעזוב
גם רמי הדר כבר סיכם את מרבית תנאיו כעוזרו של אדלשטיין

מאמן מכבי תל אביב בכדורסל ארז אדלשטיין. ניב אהרונסון
ברוך הבא. אדלשטיין/ניב אהרונסון

יושב ראש מכבי תל אביב שמעון מזרחי אמר: "עשינו מספר פעולות משמעותיות עד כה שכולן קשורות בצד המקצועי. אם מדובר בצוות מקצועי חדש ואם מדובר במספר שחקנים חדשים, שהצטרפו לשחקנים שכבר כאן. ההנהלה דנה לגבי המאמן לעונה הבאה והדילמה הייתה האם אנחנו רוצים לראות מאמן זר או ישראלי וההחלטה נפלה על מאמן הישראלי. ברגע שההחלטה הייתה מאמן ישראלי, אז ההחלטה הייתה ארז אדלטשיין. היו תמיהות, אבל השנים עוברות, אנשים משתנים, אנשים מתבגרים, אנשים שוכחים דברים מסוימים ואני מוכרח לומר שמפגש הרצונות עם ארז היה מושלם, דברים נסגרו מהר מאוד. ארז הצביע בפני חברי ההנהלה את מי היה רוצה לראות בצוות המקצועי".

ארז אדלשטיין אמר: "אני שמח ונרגש להיות פה. להגיד לכם שהאמנתי שזה יכול לקרות? לא חשבתי, בגלל זה ההפתעה שלי והשמחה שלי גדולה מאוד. באתי למכבי תל אביב כדי לעשות דברים נכון. מהרגע שנקראתי למשימה, מצאתי חברות, משפחה. ישבנו ביחד בהרבה שיחות, הבנתי שזה בדיוק כמו שניקולה אמר פעם, שזה ארגון מיוחד. אני מתחיל לתהות על דברים שרואים מבפנים ולא רואים מבחוץ. בימים האחרונים ישבתי, שמעתי אנשים מתוך המערכת, אני מנסה ללמוד את המערכת כדי לעשות את הדברים הכי נכון שאפשר.

"אני רוצה להודות לבעלים שהביאו אותי, ששמעו את משנתי, שאולי התלהבו ממה שהצגתי להם. אני רוצה להודות להם על זה שהם נתנו לי את היד לבחור צוות אימון".

אדלשטיין הוסיף: "אני לויאלי למערכת שאני עובד בה והמבין יבין. אני עובד פה, אז אני לויאלי למערכת הזו ואם אני עובד במערכת אחרת אני נאמן לה. אז אל תביעו פליאה. אני מתעסק בכדורסל. אולי לאנשים מוזר לראות אותי בצהוב כחול, אבל הכחול מתאים לג'ינג'י. אנחנו מתכוננים לעונה ארוכה, צריכים סגל ארוך, אנחנו צריכים ללמוד את הכול ויש לנו זמן.

אני מגיע לתפקיד הזה בוגר יותר, מנוסה יותר, רעב יותר. כולם יודעים שאני רוצה לאמן ביורוליג, רציתי לאמן ביורוליג. אני רוצה לאמן במכבי תל אביב, לא הייתי הולך לכל מקום. אני רעב מאוד אחרי שבמשך שנתיים התעסקתי רק בנבחרת בקיץ. להגיע למגרשים פעמיים-שלוש בשבוע, זה שומר אותי חד יותר, ער להתפתחויות".

על רמי הדר, שמונה רשמית לעוזרו אמר אדלשטיין: "את היכולות של רמי הדר כולם ראו בשנתיים האחרונות, אני מכיר אותו כבר הרבה שנים מהעמק. על ליאור ליובין כל מילה מיותרת, הוא היה שחקן גדול. לא האמנתי שהוא עוד יהיה מחויב למקצוע, אבל הוא פריק של המשחק. זה שילוב מדהים שמביא בשורה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מאמן מכבי תל אביב ארז אדלשטיין עם עוזרו רמי הדר ושחקנו איתי שגב. ניב אהרונסון
צוות האימון החדש: אדלשטיין ורמי הדר עם איתי שגב/ניב אהרונסון

על סגנון המשחק שינחיל לקבוצה: "נרצה לראות קבוצה חזקה, אגרסיבית, משחקת מהר. מי שמתפלא על המעבר שלי מצד אחד של העיר לצד השני, אחרים וגדולים ממני עשו את זה. אני זוכר שיהושוע רוזין ורלף קליין וגם צביקה שרף ומוישל'ה ויינקרנץ עשו את הדרך ההפוכה. אני חושב שאני הראשון שעושה את הדרך מהפועל למכבי. כתב לי מאמן בכיר בליגת העל ש"ההולך לאטו, מגיע לעתו". כתב לי חבר נוסף שהוא יותר מאוהד באחת מקבוצות הפועל שהוא יאהב אותי בכל הצבעים וזו המחמאה הכי גדולה שקיבלתי".

הג'ינג'י המשיך ואמר: "אני הולך לישון בשלוש לפנות בוקר וקם בשבע, הבעיה שאת שנת הצהריים שלי גזלו לי. בשבועות הצלחתי ללכת לחוף הים. קיבלתי פרגון אדיר מאנשים בחוף הים, זה עושה טוב.

"אנחנו אמורים לשחק איזה 90 משחקים בעונה, זה משהו שנצטרך ללמוד. יש הבדל בין לאמן בקבוצה קטנה שאתה דואג שם להכול לבין ארגון גדול. כאן עובדים ביחד. אני שמח מאוד שניקולה נמצא איתי פה. אני הכול מעביר לניקולה. גם כשישבתי בעמדות השידור והטלוויזיה, אמרתי שלמכבי יש את הפריבילגיה להתחיל לבנות קבוצה לפני כולם. ברמה הגבוהה, למאמן אין את הזמן להתעסק באיתור שחקנים. מישהו צריך לעשות את מלאכת האיתור לאורך כל השנה. אני חושב ששלושת השחקנים שהוחתמו, הם בעמדות חשובות".

מאמן מכבי תל אביב ארז אדלשטיין. ניב אהרונסון
יכול לחייך. אדלשטיין/ניב אהרונסון

עוד מאדלשטיין: "עוד מדברים על בנייה ותהליך? אנחנו צריכים לעשות את הדברים נכון. אם נעשה את הדברים נכון, אז תהיה דרך. ברור שמכבי תרצה לקחת את כל התארים בליגה הישראלית וביורוליג ללכת הכי רחוק שאפשר. אלה המטרות, זה מה שתמיד היה במכבי. צריך למצוא את השילוב הנכון בין הרגולציה שיש בליגה הישראלית לבין הפתיחות שיש בשוק האירופי.

"אני חושב שחלק ממה שקרה במכבי בשנתיים האחרונות זה בגלל פציעות. אני חושב שאם דווין סמית' ובריאן רנדל היו בקו הבריאות, העסק היה נראה אחרת. ראינו את זה בשנה שעברה. לפעמים כשעסק נדבק, אז גם כשמישהו חסר לא מרגישים את זה, אבל לפעמים כששני ברגים חסרים מסגל השחקנים, זה פוגע בשאר המקומות. אני מקווה שתהיה עונה עם שחקנים בריאים. אני מקווה שלא יהיו פציעות.

"אני לא אשתמש בקלישאות, משתנים וכן הלאה. אני ייצגתי מועדונים וכמו שהייתי בשבילם 150%. אין אחד שלא רוצה לאמן במכבי תל אביב, אין אחד שלא רוצה לאמן ביורוליג וברמות הגבוהות ביותר. אמרתי בעבר את מה שאמרתי מתוך לויאליות לקבוצות האחרות. אני לא צריך להתנצל על זה, אני מאמן את נבחרת ישראל וזה עזר לי להיכנס לקונצנזוס. לא הלכו לי דברים בקלות בקריירה, אני כבר בן 55. אבל אני מאושר בחלקי, אני רעב ורוצה להוכיח את עצמי. אמרתי לבעלים שאני בטוח בעצמי ובגלל זה אני רוצה חוזה לעונה אחת.

"יש הבדל בין להגיע באמצע העונה ולהחליף מאמן ויש להגיע לקבוצה אחרי שהיא התחילה לבנות את עצמה. זה שונה. אני לא מעריך שבמערכת כל כך גדולה, אפשר שהמאמן יעשה את כל ההחתמות. עד שאתה מחתים שחקן אחד, הנשמה יוצאת לך. השחקנים שהוחתמו, אני לא חושב שיש מאמן שלא היה שמח לקבל אותם.

על נבחרת ישראל: "הנבחרת עובדת רק בקיץ. אליפות אירופה בשנה הבאה היא ב-31 באוגוסט, הליגה נגמרת ביוני. אני לא המאמן היחיד שמאמן קבוצה ביורוליג ומאמן גם נבחרת. בחוזה שלי באיגוד הכדורסל יש לי אישור לאמן קבוצה. רציתי לאמן רק בטופ ו-ויתרתי על קבוצות אחרות. אמרתי שרק אם זה בטופ או מכבי תל אביב, אני הולך על זה. זה שחלק מהשחקנים הם גם בנבחרת וגם במכבי תל אביב, אז אני חושב ורוצה להאמין שזה עזר לי והם אולי היו מליצי יושר שלי אחרי שהיו איתי שנתיים בנבחרת. אני רוצה להאמין שזה יתרון, אלה שחקנים שיכולים לעזור לך".

על התוכנית לקו הקדמי: "אני חושב שקווינסי מילר משחק רחוק מהסל, לא ננקוב באחוזים, הוא גם שיחק עם צירבס, אנחנו מחפשים למצוא גיבוי. אנחנו מחפשים עוד 4 שיכול לשחק כ-5. הייתה לי פגישה מצוינת עם ניקולה. אני יודע לעבוד ביחד".

מאמן מכבי תל אביב ארז אדלשטיין עם רמי הדר וליאור ליובין. ניב אהרונסון
הדר, אדלשטיין וליובין/ניב אהרונסון

בהמשך הוצגו שני עוזריו של אדלשטיין. רמי הדר אמר: "אני שמח מאוד לעבוד עם מאמן שאני מכבד ומעריך כבר שנים. בנוסף אני שמח לעבוד במועדון עם מסורת, עם היסטוריה, שם דבר באירופה ובוודאי בישראל. השילוב הזה קסם לי, אני שמח מאוד להיות פה ולהיות חלק מהצוות. אני מקווה ומצפה שיהיו לנו הצלחות".

ליאור ליובין: "אני שמח לשוב, תודה לכולם על האמון. חלמתי להיות שחקן במכבי תל אביב והגשמתי את זה, חלמתי לעבוד עם ארז בנבחרת ועכשיו פה. אני שמח לשתף איתו פעולה שוב. שיתפתי איתו פעולה ברמת גן, בהפועל ועכשיו פה. אין מאושר ממני, אני מחויב מאוד לקבוצה, להצלחת הצוות וזה תענוג גדול".

הסנטר החדש מאיק צירבס אמר: "אני שמח מאוד להיות חלק מהמועדון. אני כאן רק יום וחצי וזה לא מספיק לראות הכול, אבל זה מספיק להיות בטוח במה שאחרים אמרו. תמיד שמעתי שמכבי היא משפחה אחת גדולה וכולם ביחד חברים ואנשים נחמדים. אני שמח מאוד מכל הביטחון שקיבלתי מההנהלה ומכולם. אני רוצה להתחיל לעבוד כבר עכשיו.

"העבודה בסרביה שונה מאוד מזו בגרמניה וזה עזר לי. בשבילי הכדורסל חשוב מאוד, אבל גם הסביבה בחוץ. לכן, הגעתי לכאן והכול כאן הוא כמו משפחה אחת גדולה. אני יודע על מה שקרה בעונה החולפת במכבי, תמיד יש כאן לחץ וזה ברור. עם הניסיון שלכולם יש בקבוצה, אני חושב שאנחנו נוכל לעשות צעד משמעותי קדימה".

מאיק צירבס סנטר מכבי תל אביב. ניב אהרונסון
מאיק צירבס בהצגתו/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully