וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דריימונד גרין לא יושעה על הבעיטה למפשעה. ואן גנדי: "אני בשוק מההחלטה"

הנהלת ה-NBA קנסה את כוכב גולדן סטייט על הרגל המסוכנת ששלח לעבר אשכיו של סטיבן אדאמס מהת'אנדר והעלתה את חומרת העבירה, אך לא השעתה אותו. הפרשן ואן גנדי: "זו החלטה שתרדוף את הליגה"

עריכת וידאו: מרום שפיצר

הנהלת ה-NBA החליטה שלא להשעות את דריימונד גרין על הבעיטה המסוכנת שלו לעבר אזור המפשעה של סטיבן אדאמס. גרין, משחקניה הבולטים של האלופה גולדן סטייט, שלח רגל קדימה בצורה אלימה לאזור חלציו של הניו זילנדי של אוקלהומה סיטי ופגע באשכיו בצורה כואבת במהלך ההפסד של הווריירס במשחק השלישי בסדרת גמר המערב.

דריימונד גרין מול סטיבן אדאמס, גולדן סטייט מול אוקלהומה סיטי. AP
התכוון או לא? תלוי את מי שואלים. גרין שולח רגל/AP

הליגה בחנה את המקרה, ואומנם העלתה את רמת העבירה הבלתי ספורטיבית מרמה 1 לרמה 2, אך כאמור, בחרה שלא להשעות את גרין. עם זאת, הוא נקנס ב-25 אלף דולר. כעת לגרין יש שלוש נקודות שליליות בעקבות עבירות בלתי ספורטיביות בפלייאוף, ואם יצבור נקודה נוספת יורחק אוטומטית ממשחק.

קיקי ואנדוויי מהנהלת הליגה כתב בהצהרה מטעם ה-NBA שהמהלך של גרין היה "לא נחוץ, מוגזם, ראוי לאזהרה ולקנס", אבל קיבל את הטענה של השחקן, לפיה הבעיטה לא הייתה מכוונת, אלא המשך של התנועה. "במהלך משחקים שחקנים נוהגים להעלות את הרגל למעלה בניסיון למשוך עבירה", כתב ואנדוויי.

אדאמס על הבעיטה של גרין באשכיו: "הוא מאוד מדויק, הבחור הזה"

ווסטברוק משוכנע: "זה היה בכוונה, זו פעם שנייה בשני משחקים"

אוקלהומה סיטי הביסה 105:133 את גולדן סטייט ועלתה ל-1:2 בגמר המערב

דריימונד גרין הפך מהלב הפועם של גולדן סטייט לאיש שמסמל את השבריריות שלה

סטיבן אדאמס אוקלהומה סיטי אחרי הבעיטה שספג מרגלי דריימונד גרין. AP
אאוץ'. אדאמס/AP

כזכור, גרין עצמו ציין אמש ששופט המשחק סקוט פוסטר קיבל את הטענה שלו שהבעיטה לא הייתה מכוונת: "אמרתי לו, 'סקוט, למה אני מקבל עבירה מכוונת אם הרגל שלי עלתה לאוויר בניסיון זריקה?'. הוא אמר לי, 'דריימונד, אני לא אומר שזה היה מכוון, אבל פגעת לו באזור המפשעה, אני חייב לתת לך עבירה מכוונת'. לא התווכחתי". אדאמס עצמו אמר שבהילוך החוזר זה נראה לו יותר מכוון מאשר מה שנראה לו במשחק עצמו. "זה די אישר לי את מה שחשבתי", אמר אדאמס.

הפרשן ג'ף ואן גנדי אמר שהוא "בשוק" מההחלטה של הנהלת הליגה וציין: "אני באמת הייתי בטוח שההחלטה תכריע אם הוא יושעה למשחק אחד, או שהוא יושעה לשני משחקים. אני פשוט בהלם מהסיבות שהליגה נתנה להחלטה, ש'ככה שחקנים משחקים'. אני חושב שזה הולך לרדוף אחריהם. זה יפגע בתחושת האמון של השחקנים במערכת, שכל שחקן או כל קבוצה מקבלים יחס דומה ושווה".

מנגד, פרשן ESPN סטיבן איי סמית אמר ש"אני מאוד שמח שהליגה קיבלה את ההחלטה הזאת, אף אחד לא רוצה שגמר המערב יוכרע על ידי החלטה של ההנהלה. אני לא מבין למה לקח להם כל כך הרבה זמן לקבל את ההחלטה הזאת. העניין המרכזי הוא שאי אפשר להוכיח כוונת זדון".

הווריירס, אלופי הליגה, מחפשים אליפות שנייה ברציפות, אבל נקלעו לפיגור 2:1 מול אוקלהומה סיטי בגמר המערב אחרי תבוסה 133:105 במשחק השלישי. המשחק הרביעי ייערך באוקלהומה סיטי הלילה.

עוד באותו נושא

בעט בדלי: דריימונד גרין וגולדן סטייט מראים סף שבירה מדאיג

לכתבה המלאה
דריימונד גרין גולדן סטייט ווריירס מתווכח עם השופט. GettyImages
השופט קיבל את ההסבר. גרין/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully