וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זיכרון גורלי: בלוג הבית של מכבי ת"א על חשיבות השער של זהבי

5.11.2015 / 6:45

אפילו אם קמפיין האלופות של מכבי תל אביב ימשיך להראות רע, בסופו של דבר נזכור שערן זהבי הוציא אותה מאימת ה"אפס נקודות, אפס שערים" וכמה סמלי, עשה את זה במגרשה של מכבי חיפה. בלוג בית ז' על המשמעות ההיסטורית ועל בועט החופשיות הטוב בעולם, שהציל את ז'וזה מוריניו

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

איש המחזור: ערן זהבי

הרוב המוחלט של אוהדי מכבי תל אביב שהיו אמש ביציע, חגגו את השער המצמק של ערן זהבי, ובצדק מבחינתם. הרוב המוחלט של אוהדי הקבוצות האחרות, שהיו אמש מול מסכי הטלוויזיה, הביטו בגיחוך מסוים בחגיגות האלה וב"פיו פיו" של הכובש, ובצדק גם מבחינתם. אבל אנחנו לא כאן כדי לדבר על רגשות, אנחנו כאן כדי לדבר על עובדות. לכן, השאלה מי צודק יותר ומי צודק פחות לא רלוונטית וגם כך לא ניתן להכריע בה לעולם.

מה שכן רלוונטי הוא השורה התחתונה ושם, ייכתב כי מכבי תל אביב של ליגת האלופות מודל 2015/16 היא אולי הקבוצה הישראלית הכי חלשה שביקרה במפעל, כנראה אחת הקבוצות החלשות שביקרו בו בכלל, אבל היא לא תסיים את הקמפיין שלה עם "אפס נקודות, אפס שערים", המשפט המאיים כל כך הזה.

כי זה, בסופו של יום, היה הקוף הכי גדול שישב על מכבי תל אביב בחודש וקצת האחרונים, מאז שבית ז' יצא לדרך. לקחו כמה דקות בסטמפורד ברידג', עם איבוד כדור שטותי ופנדל שטותי שאיכשהו הוחמץ, כדי להבין שמכבי תל אביב לא קשורה לרמה הזו (האמת, הבנו את זה עוד בצמד המשחקים מול באזל, שהיו לא פחות מנס ספורטיבי). לקחו עוד 90 דקות בבית מול דינמו קייב, שהסתיימו בלי כדור צהוב ברשת, כדי להבין שהמלחמה של האלופה הישראלית בבית ז' לא תהיה מול צ'לסי, פורטו או קייב, אלא מול ההיסטוריה, השלילית והקרובה אליה.

זהבי רק צימק בפנדל, פורטו גברה 1:3 על מכבי תל אביב בחיפה

תסכול אצל הצהובים: "ספק אם אי פעם נוכל לצמצם את הפערים"

עדיין יותר חלשים מהקמפיין המאופס של מכבי חיפה: יוסיפוביץ משווה

הפיו פיו אומר הכל: החגיגות של זהבי, וההכנה המושלמת של פורטו

ערן זהבי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
הגיע לו שער על מחצית שנייה מצוינת. זהבי/ברני ארדוב

אם קמפיין "אפס נקודות, אפס שערים" היה שייך לקבוצה ממדינה אחרת, איזו דינמו זאגרב או מאריבור כזו, לאף אחד פה לא היה אכפת ממנו. זה היה עוד נתון סטטיסטי, שהיה צץ רק אם מכבי הייתה מסיימת או מתקרבת לסיים את משחקיה בשלב הבתים בלי נקודות ושערים. הסיבה היחידה שהוא כל כך משמעותי נובעת מכך שמדובר במכבי חיפה ושכולנו שומעים את המשפט הזה כבר שש שנים. לכן, השער של זהבי אתמול חשוב. מהיום, ולא משנה מה יקרה בשני המשחקים הבאים והאחרונים של הצהובים באירופה העונה, כשנבוא להיזכר בקמפיין הזה נגיד "טוב, הם היו חלשים, אבל לפחות כבשו שער אחד".

בעוד ככה וככה שנים, אף אחד לא יזכור שלא היה פנדל ואף אחד לא יזכור שהשער הזה לא שינה כלום ושגם איתו וגם בלעדיו מכבי הייתה מפסידה. נזכור שערן זהבי כבש את השער שהוריד את הקוף. לזהבי הגיע גול במחצית השנייה שלו, שהייתה פשוט נהדרת. לצערו, איקר קסיאס הוא השוער הטוב בעולם לגילו ופעם אחר פעם זהבי נותר מתוסכל, עד שמצא את הגאולה. אין סמלי יותר מזהבי לכבוש את השער הראשון של הצהובים בצ'מפיונס העונה, השער שניתק אותם ממכבי חיפה.

לפני כמעט שלוש שנים הוא נחת בקרית שלום והעביר סופית את ההגמוניה מירוק לצהוב. מאז שהגיע למכבי תל אביב, זהבי כבש שש פעמים מול מכבי חיפה, כולל את השער שסגר את קרית אליעזר וכולל שני שערי ניצחון דרמטיים בעונה שעברה, אבל השער שלו אתמול, דווקא בבית המפואר של מכבי חיפה, היה אולי, לאורך זמן, החשוב מכולם, בגלל ההיבט ההיסטורי. בגלל זה האוהדים של מכבי תל אביב חגגו, בגלל זה האוהדים של מכבי חיפה (וכו') התרגזו. כהרגלו, ערן זהבי שוב היה גדול על ההיסטוריה.

שוער פורטו איקר קסיאס. ברני ארדוב
להכניע את קסיאס, בכל מצב, זה אף פעם לא רע/ברני ארדוב

מספר המחזור: חופשי ומאושר

פעם, כשכריסטיאנו רונאלדו זכר איך לבעוט כדורים חופשיים, הוא כבש שלושה כאלה באותה עונה בליגת האלופות, שניים במחזור הראשון בחוץ מול ציריך ועוד אחד בהמשך שלב הבתים, בחוץ מול מארסיי. זה קרה ב-2009/10 והפנומן מפורטוגל היה השחקן האחרון שכובש שלוש בעיטות חופשיות ישירות בעונת ליגת האלופות אחת. עד אתמול.

וויליאן הציל לז'וזה מוריניו את התפקיד עם עוד ביצוע מושלם, הפעם שער ניצחון דרמטי בבית נגד דינמו קייב. קשר נבחרת ברזיל הפך לאחרונה לבועט הכדורים החופשיים הטוב בפלנטה ושימו לב לרשימת השערים שלו במדי צ'לסי מאז שהחלה עונת 2015/16:

16/9: ניצחון 0:4 בבית על מכבי תל אביב - שער בכדור חופשי.

26/9: תיקו 2:2 בחוץ נגד ניוקאסל - שער בכדור חופשי.

29/9: הפסד 2:1 בחוץ מול פורטו - שער בכדור חופשי.

3/10: הפסד 3:1 בבית ממול סאות'המפטון - שער בכדור חופשי.

4/11: ניצחון 1:2 בבית על דינמו קייב - שער בכדור חופשי.

בקיצור, חמישה כיבושים העונה עבור הבלוז, כולם בבעיטות חופשיות ישירות, נתון נדיר. בעוד שלושה שבועות הוא מגיע לחיפה ולצהובים כדאי להיזהר מעבירות מיותרות ב-30 המטרים שליד השער שלהם.

וויליאן שחקן צ'לסי חוגג. GettyImages
מכונת כדורים חופשיים. וויליאן/GettyImages

מה למדנו ומה הלאה?

* פורטו היא הראשונה מבין שלוש היריבות שנאבקות על העלייה בבית שהשלימה את המשימה שלה והוציאה את מלוא שש הנקודות ממכבי תל אביב. כעת היא תקווה למעידה של קייב ובעיקר, של צ'לסי, כדי לשמור על המקום הראשון בבית.

* מכבי תל אביב, עם חלוץ ולא משנה אם קוראים לו עדן בן בסט, ברק יצחקי, דיאן ראדוניץ' או ג'ורדי קרויף, נראית הרבה יותר מסוכנת בהתקפה.

* אלכסנדר דראגוביץ' האוסטרי הוא השחקן ה-11 בתולדות ליגת האלופות עם שער ושער עצמי באותו משחק. השער האחרון שלו עבור קייב היה באוגוסט של השנה שעברה.

* אחרי שהצטיין בעונה שעברה בהפועל תל אביב, "שער עצמי" מככב גם בצ'לסי. וויליאן מוביל את כובשי הבלוז העונה עם חמישה כיבושים, ל"שער עצמי" כבר יש ארבעה אחרי אתמול. הטקטיקה החדשה של מוריניו?

אלכסנדר דראגוביץ' שחקן דינמו קייב. רויטרס
הכוכב של הפועל תל אביב עבר לצ'לסי. דראגוביץ' אחרי השער העצמי/רויטרס

מד כוח:

1) פורטו: עוד מחזור עבר והפורטוגלים עדיין בפסגה אחרי תצוגת תכלית בחיפה. כמו קבוצה מנוסה עם שוער על, הם שרדו דקות טובות של מכבי תל אביב בפתיחה, כבשו ונחו עד להפסקה. במחצית השנייה הם מצאו את הרשת במהרה, שרדו עוד כמה דקות טובות בצהוב ושמו גם את השלישי. ניצחון קליל והכרטיס לשלב הבא במרחק נגיעה.

2) צ'לסי: אלופת אנגליה כאן רק כי היא קצת יותר טובה מקייב כרגע, אבל ממש קצת, קצת מדי. עוד משחק נפל של צ'לסי הסתיים, למזלה הרב, עם שלוש נקודות כי לא בטוח שהספיישל וואן היה שורד תיקו ביתי מול האוקראינים. צ'לסי צריכה לנצח בישראל במחזור הבא ואז תגיע לקרב הגדול מול פורטו על המקום הראשון.

3) דינמו קייב: הייתה כל כך קרובה להשיג תיקו בסטמפורד ברידג', מה שהיה פותח את הבית לחלוטין עד למחזור הסיום. זה לא קרה ואם לא יהיו הפתעות, קייב תסתפק בכרטיס לליגה האירופית ועלולה להגיע למחזור הסיום, בבית מול מכבי תל אביב, כשכבר אין לה על מה לשחק.

4) מכבי תל אביב: הרמה רחוקה ממנה שנות אור וכל עוד היא תעלה למשחק בליגת האלופות עם תשעה ישראלים, היא גם תראה בערך כמו נבחרת ישראל. לפחות יש שער ברזומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully