וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: "אין במה להתבייש, ספק אם אי פעם נוכל לצמצם את הפערים"

5.11.2015 / 7:51

אחרי ה-3:1 לפורטו, גם במכבי תל אביב יודעים: "הקבוצות באירופה התקדמו ובישראל הלכו אחורה". יוקאנוביץ': "כולכם ראיתם את ההבדלים". על הדיווחים כי בלקבורן מעוניינת בו: "לא אחליף את מקום העבודה שלי". שביעות רצון מהחזרה של איגייבור

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

בווידאו: מסיבת העיתונאים של סלבישה יוקאנוביץ'

לסלאבישה יוקאנוביץ' יש בדרך כלל תשובות לכל השאלות, אך עניין אחד הוא לא יכול היה להסביר אמש (רביעי) בסיום ה-3:1 לפורטו, שחיסל סופית את הסיכויים של מכבי תל אביב להעפיל לשמינית גמר ליגת האלופות. השאלה הייתה כיצד זה שהפער בין מכבי תל אביב של ניר קלינגר ב-2004 לקבוצות שהיו איתה באותו הבית, לא היה כזה גדול כפי שהוא ב-2015.

הרי מכבי תל אביב של ג'ורדי קרויף טובה מזו שהיתה לפני 11 שנים ומאותה קבוצה בתקופה של לוני הרציקוביץ' אפשר בקושי לקחת את ברוך דגו להרכב של היום. מכבי תל אביב התחרתה אז בבאיירן מינכן, יובנטוס ואייאקס, מועדוני פאר, היא עשתה ארבע נקודות, כבשה גם שערי שדה ובמשחקים רבים לא היתה כה רחוקה ברמתה מהיריבות. למה היום נפתח כזה פער בין מכבי לבין המועדונים הגדולים באירופה?

"ההגעה שלנו לליגת האלופות היתה הפתעה", הודה יוקאנוביץ' אחרי שהסביר כי הוא לא חי את הכדורגל הישראלי ב-11 השנים האחרונות על מנת שיוכל לנתח מה קורה כאן. "אפשר היה להיות קצת יותר תחרותיים", הוא הודה במשפט הבא. "אבל את ההבדלים ראיתם כולכם".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
סלבישה יוקאנוביץ' מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"רוצה תמיד לנצח". יוקאנוביץ'/ברני ארדוב

אז יוקאנוביץ' לא מצא את ההסבר, אבל במכבי תל אביב היו גם כאלה שידעו מה קרה. "צריך להגיד את האמת, בעשר השנים האחרונות נפתח פער גדול בינינו לבין הקבוצות הבכירות באירופה", אמר אמש שחקן בקבוצה. "לא רק שהקבוצות באירופה הלכו והתקדמו, הקבוצות הישראליות הלכו לאחור. הרי אתם בתקשורת כל הזמן מתרפקים על מכבי תל אביב ומכבי חיפה של שנות התשעים. אתם אלה שמזכירים את מכבי חיפה של יצחק שום ב-2002. נכון שהיתה גם הפועל תל אביב של אלי גוטמן לפני חמש שנים שהיתה קבוצה טובה מאוד, אבל זו היתה הבלחה חד פעמית. הפער היום מפורטו ומדינמו קייב הוא עצום כי הן התקדמו והתפתחו ומכבי תל אביב כמייצגת הכדורגל הישראלי, נשארה מאחור בכל מה שקשור לתחרויות באירופה".

השער היחיד שכבשה מכבי לא היה הסיפור בחדר ההלבשה למעט העובדה שהקוף הזה ירד מכתף הקבוצה וייתכן שבשני המשחקים הבאים יהיה על המועדון פחות לחץ. "אנחנו ננסה לעשות כמה שיותר בשני המשחקים הקרובים מול צ'לסי ודינמו קייב. מה שנביא במשחקים האלה יהיה ברכה", אמר גורם במועדון. "אין לנו מה להתבייש במה שנתנו עד כה. מכבי תל אביב לא המציאה את הבעיות של הכדורגל הישראלי והיא כנראה יכולה לפתור אותן רק ברמה המקומית. בכל מה שקשור למשחקים בליגת האלופות, יש לנו עדיין הרבה עבודה ובכל מקרה ספק אם אי פעם נוכל לצמצם את הפערים באמת".

בחזרה ליוקאנוביץ'. "רציתי שמונה עשרה נקודות אחרי שראיתי את ההגרלה", התבדח הסרבי כשנלקח לנקודת הזמן חודשיים לאחור. "באופי שלי אני רוצה לנצח בכל משחק ואני תמיד מאמין שהקבוצה שלי מסוגלת לנצח. אנחנו מחוץ לתחרות הזו, אבל יש לנו עוד שני משחקים בהם נבחן את עצמנו. מה שחשוב כמובן זו הליגה בישראל. ננסה להיות מאורגנים לקראת ההמשך".

שוער מכבי תל אביב פרדראג ראיקוביץ' נכנע. ברני ארדוב
"אין מה להתבייש". ראיקוביץ' סופג/ברני ארדוב

יוקאנוביץ' דיבר על העתיד בליגת העל, אבל שלשום בזמן ההכנות למשחק מול פורטו, התפרסמו באנגליה ידיעות לפיהן הוא מבוקש בבלקבורן מהצ'מפיונשיפ. אחרי שהמאמנים הזרים של הקבוצה ברחו בלי להניד עפעף, צריך לקחת בחשבון כל ידיעה על אופציה טובה עבור מאמן מכבי. הסרבי הבהיר כי אין לו שום עניין בהצעות אחרות. "טוב לי בישראל ובמכבי תל אביב", אמר. "אין לי שום כוונה להחליף את מקום העבודה שלי. יש בפנינו אתגר מקצועי גדול מאוד כעת והוא לקחת את האליפות בישראל ואני רוצה לעמוד באתגר הזה".

במכבי תל אביב היו מעודדים מחזרתו של נוסא איגייבור והניגרי אף שוחח בסיום המשחק עם הצוות הרפואי ועידכן כי טבילת האש היתה טובה והוא יוכל בהמשך להגביר קצת את הקצב ולקבל יותר דקות. איגייבור צפוי לשחק כמחצית במשחק מול מכבי נתניה בשבת.

בקבוצה דיברו על הפערים הגדולים שיש בין השחקנים הישראלים לבין השחקנים של פורטו. "עמרי בן הרוש וגילי ורמוט הם שחקני נבחרת ישראל ומהטובים בתפקידם כבר כמה שנים וראיתם כמה הם התקשו במחצית הראשונה עד שגם המאמן התייאש והחליף אותם", אמר גורם במועדון. אחרים בקבוצה שוב חזרו למימד השחקנים הזרים והישוו את קאדר הזרים המרשים של פורטו אל מול הכמות המוגבלת של שחקנים זרים אשר תורמים למכבי תל אביב.

עומרי בן הרוש מכבי תל אביב. ברני ארדוב
התקשה והוחלף. בן הרוש/ברני ארדוב

במשחק שוב הוכח כי מקומו של איתן טיבי לא בעמדת המגן הימני. הבלם מתקשה לשחק בעמדה הזו וגם אם באופן כללי הוא שורד את המשחקים, הטעויות שלו שהיוו חלק עיקרי בשערים שספגה הקבוצה, הוכיחו כי יוקאנוביץ' צריך לבחור בינו לבין קרלוס גארסיה וטל בן חיים כצמד הבלמים של הקבוצה. בן חיים, שחזר להרכב אחרי מספר משחקים בהם נעדר, הציג יכולת די טובה אבל זה לא סייע לקבוצה להתחמק מהתבוסה.

על פרדראג ראיקוביץ' אמר יוקאנוביץ': "כיוון שהוא עלה לנו שלושה מיליון יורו, אתם כל משחק בוחנים אותו. אם הוא היה מגיע לאנגליה בגיל הזה והיה עולה גם עשרה מיליון יורו, אף אחד לא היה מצפה שהוא יככב כבר בעונה הראשונה שלו. אנחנו מאמינים שצפוי לו עתיד מזהיר ולכן עשינו את המהלך הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully