וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווח נקי: איך תיראה העונה הקרובה של עומרי כספי בסקרמנטו?

27.10.2015 / 15:35

על אף הוותק ב-NBA, גם העונה עומרי כספי יצטרך להרוויח כל דקת פרקט. למרות זאת, עם תכונות שחביבות על קארל ותואמות את המגמה הכללית בליגה הטובה בעולם, הסיכויים שישדרג את מעמדו ויהפוך לאופציה חשובה במאני טיים לא רעים בכלל. אסף רביץ מנתח

צילום וידאו: יוסי ציפקיס, עריכת וידאו: מרום שפיצר

עומרי כספי יפתח בעוד שבוע את עונתו השביעית ב-NBA. בחמש משש העונות הראשונות הוא היה שחקן רוטציה שנע בין 18-25 דקות למשחק בממוצע עונתי. הנוכחות של כספי בליגה הטובה בעולם היא כבר מובנת מאליה עבור אנשי הליגה, אך אין זה אומר שצריך להתייחס אליה כמובנת מאליה אצלנו. הנוכחות העקבית הזו היא אחד ההישגים הגדולים ביותר של ספורטאי ישראלי לפחות בעשור האחרון.

זו תהיה העונה הרביעית של כספי בסקרמנטו, בשתי קדנציות שונות, והראשונה בתקופתו בה לקינגס יש סיכוי כלשהו להעמיד קבוצה ראויה. נכון לפתיחת העונה, כספי אמור להיות אחד מתשעת שחקני הרוטציה המרכזית של ג'ורג' קארל, בקבוצה בה העומק אמור להיות יתרון משמעותי. העומק הזה קשור, קודם כל, לכך שבשלוש עמדות יש לקארל שני שחקנים טובים: רייג'ון רונדו ודארן קוליסון בפוינט גארד, בן מקלמור ומרקו בלינלי בשוטינג גארד, ווילי קאולי סטיין וקוסטה קופוס בסנטר.

בשתי עמדות הפורוורד משחקים שני כוכבי הקבוצה: דמרקוס קאזינס ורודי גיי (קאזינס ייראה כמו פאוור פורוורד ליד קופוס וכמו סנטר ליד קאולי סטיין). כספי הוא המועמד המוביל לקבל את דקות המנוחה שלהם אם קארל ינסה לחלק את הדקות כך שרוב הזמן לפחות אחד מהם יהיה על הפרקט. אם קארל יסמוך מספיק על הספסל כדי להשתמש בחמישיית מחליפים, כספי יהיה חלק ממנה. כרגע עוד לא ברור איך תיראה הרוטציה ומי יעלה בחמישייה, אך אם כספי וקאולי סטיין יהיו הגבוהים של החמישייה השנייה זו יכולה להיות החמישייה המהירה בליגה. שניהם מתמחים ביציאה מהירה להתקפה ושילוב שלהם יהיה סיוט לשחקני פנים כבדים שמתקשים בירידה להגנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
עומרי כספי, סקרמנטו קינגס, מול אומארי ג'ונסון, פורטלנד בלייזרס. AP
מתאים לטרנד בארצות הברית. כספי/AP

זוהי נקודת המוצא. ממנה ניתן להסתכל גם למטה וגם למעלה. למטה מחכים כמה שחקנים שישמחו לכל הזדמנות לנגוס לו בדקות. כספי רחוק מלהיות שחקן שיכול להרגיש בטוח בדקות שהוא מקבל, הוא צריך להוכיח את עצמו כל שנה מחדש רק כדי לשמר את מעמדו. סקרמנטו הביאה לעמדת הסמול פורוורד גם את קרון באטלר הוותיק, בשיאו שחקן שסיפק שורה ממוצעת של 20 נקודות, 7 ריבאונדים ו-5 אסיסטים. אבל באטלר כבר בן 35, בעונה שעברה בדטרויט הוא בקושי השפיע, ההגנה שלו הופכת לנטל יותר ויותר גדול והדיבורים המוקדמים הם שהוא הגיע על מנת להוות השפעה חיובית בחדר ההלבשה, שם קוד לשחקן שכנראה לא נמצא בכושר משחק.

התחרות על דקות יכולה להגיע גם ממקומות אחרים. לג'יימס אנדרסון היו רגעים יפים במשחקי ההכנה וקארל אפילו נתן לו הזדמנות בחמישייה מדי פעם. מדובר בשחקן כנף שאמור היה להיות מומחה שלשות אך לא קלע מספיק ביציבות לשם כך. הוא לא השתלב עד היום ברוטציית NBA (פילדלפיה זה לא נחשב) וגם באירופה היה לא יותר מזר ממוצע, זו תהיה הפתעה אם יבצע קפיצת מדרגה דווקא השנה אך זה אפשרי. בעמדת הפאוור פורוורד יחכה להזדמנות קווינסי אייסי, שחקן שבארבע שנותיו בליגה תמיד נראה כאילו מסוגל ליותר ממה שהוא מספק. קארל יכול להשתמש גם בהרכבים גבוהים ונמוכים מסוגים שונים, אך שילוב של קופוס וקאולי סטיין יכול להיות בעייתי מאוד מבחינה התקפית ושילוב של מקלמור ובלינלי יכול להיות בעייתי מבחינת הגנה וריבאונד, בעיקר מול יריבות עם סמול פורוורד גבוה או פיזי.

מעבר לשימור המעמד, העונה הזו מהווה הזדמנות טובה לשדרוג שלו. פרט לאופציה שתמיד קיימת של מכת פציעות שתהפוך את כספי לשחקן חשוב יותר ברוטציה, ישנה אפשרות מעניינת במיוחד: שכספי יהפוך לאופציה המועדפת על קארל לצד גיי ודמרקוס, ויקבל דקות משמעותיות ברבעים אחרונים ובמאני טיים.

האפשרות הזאת נובעת משתי סיבות מרכזיות. הראשונה היא שהליגה מושכת יותר ויותר לכיוון של הרכבים נמוכים עם כמה שיותר קלעי חוץ. סקרמנטו תהיה אחת הקבוצות שמתנגדות למגמה הזאת, כאשר לצד דמרקוס, שמסוגל לקלוע מבחוץ אבל אפקטיבי קודם כל במשחק הפוסט שלו, יתחלקו בדקות שני סבן פוטרים שלא אפקטיביים מחוץ לצבע. השילוב של קאזינס וקופוס צפוי להתקשות מאוד מול הרכבים נמוכים או שחקני פנים שקולעים שלשות, אחד מהשניים יצטרך לרדוף אחרי קלע חוץ ובהגנה היריבה תוכל להחביא שחקנים נמוכים על קופוס הלא מאיים במיוחד. קאולי סטיין מסוגל לשמור על שחקני חוץ, אך להגנות היריבות יהיה קל אפילו יותר להתעלם ממנו בהתקפה.

עומרי כספי, סקרמנטו קינגס. GettyImages
הזדמנות טובה לשדרוג. כספי/GettyImages

כל קבוצה שמכבדת את עצמה ב-NBA כיום זקוקה לאופציה רצינית של הרכב נמוך עם ארבעה קלעי חוץ. הרכב שכולל את כספי לצד גיי, קאזינס ושני גארדים הוא המאוזן וההגיוני ביותר שיש לסקרמנטו. כספי גבוה מספיק כדי להפריע לזריקות של גבוהים עם קליעה מבחוץ וריבאונדר סביר מספיק כדי למנוע מיריבות לחגוג בריבאונד התקפה. הוא לא זרק יותר מדי שלשות בעונה שעברה, אך קלע שלשות בקאץ' אנד שוט באחוזים הטובים בקבוצה ומאז שקארל הגיע גם זרק יותר וגם שיפר את האחוזים בסוג הזה של זריקה ל-43.8. בחלק המוקדם של העונה הוא הראה יכולת משופרת של חדירה וסיומת ליד הטבעת, ושיפר גם את קבלת ההחלטות תוך כדי תנועה עם הכדור לסל.

הנתונים מהעונה שעברה מביאים אותנו לסיבה השנייה שהעונה הזאת היא הזדמנות לשדרוג עבור כספי: הסיום של העונה שעברה. עומרי השתלב נהדר בשיטה של ג'ורג' קארל, הוא הרבה לקחת חלק בהרכבים נמוכים ונראה יעיל מאוד בהם. חודש אפריל, בו גיי וקאזינס החמיצו את רוב המשחקים, היה החודש הטוב בקריירה שלו, הוא סיים את שמונת המשחקים של אפריל עם 19.9 נקודות למשחק ב-55.4 אחוזים מהשדה, 1.6 שלשות ב-50 אחוזים, 5.8 ריבאונדים ו-2.9 אסיסטים.

את המספרים האלה חשוב לשים בפרופורציות: חוק ידוע ב-NBA קובע שמה שקורה באפריל נשאר באפריל. זו תקופה של חריגות סטטיסטיות מכל מיני סוגים שבדרך כלל מתבררות כנטולות משמעות. אבל היכולת הלא מוכרת הזו של כספי הספיקה בשביל להפוך אותו לשחקן שמקבל חוזה של 6 מיליון דולר לשנתיים וזה נחשב למחיר טוב עבור הקינגס. היא גם הספיקה כדי לתת לו הזדמנות משמעותית, כדי להוביל לכך שהנהלת סקרמנטו בנתה סגל בו הוא יוצר את האופציה ההגיונית ביותר להרכב נמוך בליגה שמתבססת יותר ויותר על הרכבים נמוכים. אם כספי יידע להגיע בכושר טוב לעונה ולהתנפל על ההזדמנות הזו, הוא יוכל לשדרג את המעמד שלו משחקן NBA לגיטימי לכזה שפותר לקבוצה שלו את בעיית הריווח, שהיא אחת הבעיות המקצועיות המרכזיות שלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שילוב טוב. כספי וקאזינס מבלים בים המלח/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully