וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי גולדהאר עונים לטענות במכבי תל אביב: "מה עם כל השחקנים היקרים שיושבים בצד?"

22.7.2015 / 7:00

ג'ורדי מגבה את הביקורת הפומבית של המאמן יוקאנוביץ' על הרכש שלא מגיע, גם המנכ"ל ביין מנסה לשכנע את הבעלים לאשר את העסקאות, הבעלים מצדו תוהה: "אם יביאו עוד רכש, מה עם בן בסט, ורמוט ויצחקי היקרים?". פערים קטנים עם ריקן

צילום ועריכה: קובי אליהו

הניצחון 1:5 על היברניאנס וההעפלה לסיבוב המוקדמות השלישי בליגת האלופות לא שחרר את הלחץ במכבי תל אביב. כעת הלחץ עובר לבעלים מיטש גולדהאר, בתקווה שיאשר את העסקאות שמנהל ג'ורדי קרויף מול מספר שחקנים המועמדים לחיזוק הקבוצה. מדובר במונס דאבור, אבי ריקן ובקשר זר. קרויף רוצה את שלושתם וכך גם סלבישה יוקאנוביץ', כשאל השניים הצטרף לאחרונה גם המנכ"ל מרטין ביין שהיה עד לאחרונה פחות פעיל בניסיונות לשכנע את גולדהאר לפתוח את הכיס, אבל כעת גם הוא מנסה לסייע, אם כי עושה זאת בעדינות.

סלבישה יוקאנוביץ' מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
לקרויף נוח שהוא זה שמוציא את הכביסה המלוכלכת. יוקאנוביץ'/ברני ארדוב

גולדהאר לא שש לרכוש כרטיסי שחקן ומכאן הבעיה הגדולה. מונס דאבור, אלי דסה, שלומי אזולאי ואפילו אבי ריקן אינם שחקנים חופשיים. גולדהאר ביקש מקרויף להתמקד בשחקנים שיכולים להגיע ללא רכישת כרטיסי השחקן שלהם וההולנדי לא הצליח למצוא כאלה מבין הישראלים. היחיד שבא כשחקן חופשי ולכן העסקה איתו נסגרה מהר היה הבלם טל בן חיים.

על דאבור רוצה גראסהופרס 2.1 מיליון יורו. על דסה ואזולאי רצה אלי טביב יותר ממיליון יורו עבור כל אחד, וגם הסכום שרצתה פ.צ. ציריך עבור אבי ריקן לא גרם לגולדהאר לרוץ ולאשר את העסקה. יחד עם זאת, הבאתו של ריקן זולה יותר מזו של האחרים ונראה שהוא בכל זאת יינחת בקרית שלום. בין הצדדים נותרו פערים קטנים וההערכות הן שעד סוף השבוע יהיה סיכום.

אדם המקורב לגולדהאר ניסה אמש להסביר את העמדה של הבעלים, וזאת אחרי הדברים הלא דיפלומטיים שהשמיע המאמן סלבישה יוקאנוביץ' מיד בסיום המשחק. "מיטש שואל ובצדק, אם קונים את דאבור, מה עושים עם עדן בן בסט? ואם מביאים עוד קשר את מי בדיוק מושיבים בחוץ? אלו שאלות שצריך לתת עליהן את הדעת. יוקאנוביץ' רוצה שחקנים וכך גם ג'ורדי, אבל מה עם כל השחקנים הטובים שנקנו בהרבה כסף כמו במקרה של גילי ורמוט ולא יראו דשא בעונה הקרובה אם כך ימשיכו הדברים. נכון שמכבי תל אביב שחררה שחקנים, אבל גילי ורמוט וברק יצחקי בכלל לא היו חלק מהקבוצה בעונה שעברה ועכשיו הם כשירים ויכולים לפתוח. ומה עם דן איינבינדר, שכרגע יושב בצד עם חוזה של 230 אלף דולר לעונה? אם מיטש יאשר בסופו של דבר החתמות, זה יהיה רק בגלל שהתרצה מול הלחצים של ג'ורדי והמאמן. קרוב לוודאי שזה יקרה".

עוד באותו נושא

מוקדמות ליגת האלופות: מכבי תל אביב בשלב הבא אחרי 1:5 על היברניאנס

לכתבה המלאה
ברק יצחקי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מקורב לגולדהאר: "מיטש שואל ובצדק, אם קונים את דאבור, מה עושים עם עדן בן בסט? ואם מביאים עוד קשר את מי בדיוק מושיבים בחוץ?". המחליף יצחקי/ברני ארדוב

ג'ורדי קרויף מרגיש הרבה פחות נוח לומר את הדברים בפומבי, אבל כל מה שאומר יוקאנוביץ' בתקשורת הם בדיוק מה שהוא חושב. היחסים של קרויף עם גולדהאר אינם מאפשרים לו לדבר בפומבי על ההתנהלות של הבוס ולכן יותר נוח לו שיוקאנוביץ' מוציא את הכביסה המלוכלכת החוצה. קרויף נמנע אתמול במכוון מלהתראיין. הוא ידע שיישאל את השאלות הקשות ולא יכול היה לשקר מול המצלמות. קרויף ניסה לסגור את העניינים מול גולדהאר בדרך הרגילה ביניהם, אבל בינתיים שום דבר לא מתקדם. שבועיים עברו מאז שיוקאנוביץ' אמר את מה שהיה על לבו ושלשום הוא הבטיח שידבר מיד אחרי המשחק וכך אכן היה. "רציתם בן אדם אמיתי שאומר הכל דוגרי? לא יכולתם לקבל מישהו יותר כן", אמר גורם במכבי תל אביב אמש אחרי המשחק.

דבריו היו דקות ספורות אחרי שיוקאנוביץ' אמר בעניין הרכש: "אני בסך הכל ארבעה שבועות במועדון, אבל עוד קודם נאמר לי על ידי הגורמים במועדון שאני בא למועדון שרוצה להיות בליגת האלופות. היה ברור לכולם שצריך לשפר כמה עמדות ואני יודע את מי אנחנו מנסים להביא, אבל אני לא מבין למה אנחנו מחכים. אנחנו כעת בשיא המאבק על ליגת האלופות והזמן לא עובד לטובתנו. אני לא יודע למה צריך לחכות ולמה לא נעשה שום שינוי ביחס למה שהיה כשהגעתי למכבי לפני כחודש. אם נצרף השבוע שחקנים, יהיה לנו יותר סיכוי לעבור שלב במוקדמות. אם אנחנו רק רוצים להתחרות על הליגה כאן בארץ, אז יש לנו עוד זמן. צריך להחליט מה המטרות, כי אני יודע מה נאמר לי לפני שהגעתי לכאן. הבטיחו לי דברים מסוימים לסגל".

יוקאנוביץ' הוסיף: "יש למכבי תל אביב שחקנים טובים, אבל תמיד אפשר להשתפר. ומעבר לזה, אנחנו קצרים בסגל. יש לנו רק 20 שחקנים שמתאמנים וזה מעט. האחריות המקצועית היא עליי ואני לא בורח ממנה, אבל אם אנחנו רוצים להשתפר, צריך להביא עוד שחקנים טובים. חשוב להדגיש, שאני לא אומר את הדברים בשביל האינטרס שלי. זה מה שמכבי צריכה לשאוף אליו כי ראיתי היום בפעם הראשונה את הקהל הנפלא של המועדון ואני מבין איזה עתיד יכול להיות לנו. דחיתי מספר הצעות לאימון לפני שחתמתי במכבי ובחרתי במכבי בגלל התוכניות שהציגו לי. אני רק מבקש שהמועדון ייתן לנו את מה שהובטח. החלום של מכבי הוא להתקדם באירופה, אז בואו נעשה משהו וניתן לזה צ'אנס".

ערן זהבי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
אל תשכחו שהסגל הנוכחי הביא טרבל וכולכם אמרתם שזה הסגל הכי טוב בארץ. גם אם לא יגיעו שחקנים, אנחנו צריכים להשתפר כקבוצה. גם עכשיו יש עומק במכבי תל אביב". זהבי/ברני ארדוב

קרויף, כאמור, יודע היטב מה יוקאנוביץ' אומר וייתכן שהוא גם מעודד אותו לומר את הדברים. גורמים במכבי תל אביב התקשו להעריך אמש כי קיים סיכוי שהשניים יעשו מעשה ובמידה שלא יקבלו שחקנים, יבקשו לעזוב. "זה יהיה צעד מרחיק לכת מבחינתם לעשות מעשה קיצוני ולעזוב", אמרו במועדון. "אבל אם סלבישה אומר את הדברים בצורה הזו, זה מלמד כי אין לו שום בעיה לקחת אותם עד לקצה. הוא לא חושש להכעיס את גולדהאר".

הקפטן ערן זהבי היה הרבה יותר זהיר בנושא החיזוק כשאמר בסיום: "לא תפקידי להגיד שצריך שחקנים. זה טבעי שהמאמן ירצה שחקנים כדי לשפר את הקבוצה ולשפר את התנאים שיש לנו. אל תשכחו שהסגל הנוכחי הביא טרבל וכולכם אמרתם שזה הסגל הכי טוב בארץ. גם אם לא יגיעו שחקנים, אנחנו צריכים להשתפר כקבוצה. גם עכשיו יש עומק במכבי תל אביב, אבל אני מאמין שיגיעו עוד שחקנים. אני לא יכול להשפיע בנושא וזה לא מתפקידי".

אמש, שעות ספורות אחרי המשחק, העריכו במועדון כי הדברים של יוקאנוביץ' לא יפלו על אוזניים אטומות וכי אם גולדהאר לא יתעצבן מהם עד כדי החלטה לשלוח את הסרבי הביתה, הוא ייתן לו לפחות שני שחקנים. בשלב הזה נראה שאלה יהיו ריקן ושחקן זר. במכבי עוד מקווים שדאבור יצורף, אבל אם לא , ינסו להביא חלוץ זר למרות שהתכנית המקורית היא להתחזק דווקא בקשר זר.

כמה לחץ השתחרר. שחקני מכבי תל אביב חוגגים ניצחון/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully