וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא עומר נואש: אחרי עונת הפריצה, עומר אצילי צריך להוביל את בית"ר

16.7.2015 / 11:40

האוהדים דרשו את דוד רביבו, רוני לוי גרם לו להתייאש, מכבי פתח תקוה כמעט לקחה וגם קורצקי העדיף אחרים. ובכל זאת, עומר אצילי, חלוץ פרויקט הצעירים של טביב, הצליח לפרוץ. "בלעדיו לא היינו במקום 4", קובע אנטל וממליץ לצאת לאירופה. לפני כן, הוא צריך להוביל את בית"ר

one

בווידאו: שער הניצחון של עומר אצילי נגד מכבי תל אביב

בסוף העונה הקודמת נערך בוואלה ספורט בשיתוף מנהלת הליגה, פרויקט נבחרי העונה של מאמני ושחקני ליגת העל. שלומי אזולאי נבחר לתגלית העונה עם 86 קולות, כאשר במקום השני נבחר חברו לקבוצה עומר אצילי עם 38 קולות, 11 מתוכם הגיעו משחקני מכבי תל אביב.

ולמה אנחנו מספרים לכם את זה? כי שלומי אזולאי הוא הסינדרלה של הכדורגל הישראלי, שחקן שכמעט הלך לאיבוד ובשנה אחת הפך לשחקן מוביל ואף הוזמן לנבחרת ישראל, אך גם במקרה של עומר אצילי ישנו סיפור סינדרלה מסוים. אצילי הוא אולי חלוץ פרויקט הצעירים של אלי טביב בבית"ר ירושלים. הוא היה הראשון שנרכש ב-800 אלף שקל מהפועל ראשון לציון לפני כשנתיים ועל אף הכישרון הגדול שהתפרץ בחצי השני של העונה שעברה, גם עליו כמעט דילגו והעדיפו רכש וזרים. עכשיו, אחרי הפריצה, כבר מצפים ממנו להוביל.

בית"ר ירושלים מתארחת בשרלרואה במוקדמות הליגה האירופית (20:30, ספורט 5)

התקשורת הבלגית עסוקה רק באוהדי בית"ר. "מציגים אותנו כארגון טרור שבא לכבוש את העיר"

שחקן בית"ר ירושלים עומר אצילי. ברני ארדוב
חלוץ פרויקט הצעירים של אלי טביב נדרש עכשיו להוביל. עומר אצילי/ברני ארדוב

אצילי הגיע לבית"ר עדיין כילד. בעונה הראשונה שלו, 2013/14, אלי כהן החליט שהוא נותן לו את המושכות. האוהדים של דוד רביבו דחפו אותו, חלק רצו את אבירם ברוכיאן. אלי כהן הלך עם אצילי. הוא תמיד חזר ואמר כי "באזור ה-16-20 מטר הוא אחד השחקנים הכי מסוכנים שאימנתי, מכלום הוא מייצר מצב. הוא חייב לשחק בכל הרכב".

בתחילת נובמבר 2013 פתח אצילי בהרכב נגד בני יהודה בטדי. קצת לא הלך והוא שמע ברקע את הקולות: "רביבו, רביבו" - קריאות שאפילו אוהדי בית"ר מרגישים היום מובכים שצעקו אותן. בדקה ה-16 אצילי קפץ לכדור ונחת לא טוב. הוא קרע את המיניסקוס והוחלף ב..דוד רביבו. הוא נעדר כחודשיים ועד שחזר כבר היה מאמן אחר על הקווים, רוני לוי.

כשרוני לוי הגיע לבית"ר הוא חשש מירידה והלך אך ורק על דבר אחד - טקטיקה וכח. אצילי לא היה מאהוביו של רוני לוי. זה מעבר לדקות המשחק שכמעט ולא קיבל. בין השניים לא הייתה כימיה, אפשר היה לראות את זה בכל משחק אימון או משחקון פנימי. באיזשהו שלב אצילי כבר הרים ידיים ואמר לחבריו: "אני מפסיק להתמודד, נחכה שתסתיים העונה ונתחיל מחדש במקום שמאמינים בי".

רק כדי להמחיש את הדברים, בינואר הצטרף לבית"ר גם דני פרדה. מכבי פתח תקוה הייתה אמורה לקבל את סינטאיהו סלליך בתמורה, ודרשה עוד שחקן מבין איציק כהן, אופיר קריאף ועומר אצילי. היחיד שבית"ר אישרה למכבי פתח תקוה לקחת היה אצילי, אך בסופו של דבר הנושא ירד מהפרק. אצילי חזר לשחק רק בארבעת משחקי הגארבג' טיים בסיום העונה, כאשר גם זה קרה בלחץ של טביב שדרש לתת דקות לצעירים.

עומר אצילי שחקן הפועל ראשון לציון. נמרוד סונדרס
הגיע כילד. עומר אצילי במדי הפועל ראשון לציון/נמרוד סונדרס

את העונה שעברה התחילו מנחם קורצקי ואורי אוזן עם הרבה אמונה באצילי, אך גם עם דרישות טקטיות מאוד ברורות כבר מהקיץ. מי שמשחק בכנף מביא אגרסיביות ורודף אחרי מגנים. אין הנחות. באיזשהו שלב לקראת פתיחת העונה העדיפו השניים את עומר נחמני בעמדה זאת על חשבון אצילי.

במחזור השלישי אצילי נקרא להרכב במשחק חוץ בעכו. בית"ר ואצילי לא היו טובים והמשחק הסתיים ב-0:0 עם החמצה אחת גדולה של הקשר. מאז הוא ירד לספסל וחזר להרכב רק לאחר שלושה חודשים, במשחק הבית נגד הפועל באר שבע בו נוצחה הקבוצה 3:0. בסך הכל פתח אצילי בחמישה משחקים תחת קורצקי ולא היה מהפייבוריטים שלו. אם היה מתאפשר בינואר, הצוות המקצועי היה רוצה לצרף שניים-שלושה שחקנים לחלק הקדמי. זה היה אמור לבוא בוודאות על חשבון אצילי ודקות המשחק שלו.

וכאן אולי הנקודה. בקבוצות הגדולות בעיקר, קיים תמיד החשש לתת דקות לצעירים. מוותרים במהירות על ההתחשלות שלהם ומעדיפים רכש וניסיון. מיכאל נס הסביר לוואלה ספורט ש"זהו הסיפור של הכדורגל הישראלי. ממהרים לוותר עליהם. הייתה לי נבחרת צעירה מדהימה בשנתון הקודם ואני רואה שממהרים לוותר על לא מעט שחקנים ממנה ולהביא זרים ושחקני רכש. זה אצילי, אפילו אמיר עגייב, יש לא מעט כאלה. נבחרת הנוער של אלי אוחנה כמעט כולה משחקת בבוגרים כי פשוט נגמר לקבוצות הכסף ואין ברירה. אם היה קצת כסף ישר היו פוזלים לשחקנים מבחוץ".

רוני לוי מאמן מכבי נתניה עם מנחם קורצקי מאמן בית"ר ירושלים. מגד גוזני
שניהם העדיפו שחקנים אחרים על פני אצילי. רוני לוי עם מנחם קורצקי/מגד גוזני

הקרדיט הגדול לבית"ר של העונה שעברה הוא בעיקר לקורצקי ואוזן. הם בנו את הקבוצה, העמידו אותה על הרגליים כקבוצה שקשה לשחק נגדה ועיצבו אותה בדמותם. כאשר גיא לוי הגיע, הוא ידע לעשות את השינויים הדרושים כדי לגרום לה לעלות דרגה אחת קדימה בחלק ההתקפי. אחת הפעולות הכי משמעותיות שעשה גיא לוי הייתה עניינו של אצילי, לו אמר שהוא לא צריך לרדוף כל המשחק אחרי המגן באגף ונתן לו הרבה יותר חופש. אצילי החל לפרוח. במשחק הראשון ללא קהל נגד סכנין בטדי הוא עוד עלה מהספסל, אך מאז הפך לשחקן הרכב קבוע עד לתום העונה.

אצילי הגיע לבית"ר מקצב של ליגה לאומית. לקח לו זמן להכין את עצמו לרמה של ליגת העל ולהיות דומיננטי. גם היום יש לו ירידות ועליות תוך כדי משחק והוא עובד על זה, או כמו שאמר ססאר ארסו: "ברגע שיהיה לו את הקצב הנכון לאורך 90 דקות, הוא יהיה שחקן מפחיד". אצילי לא שחקן מהיר, והעובדה שכמעט לא היו כאלה בהתקפת בית"ר בעונה שעברה פגעה בו. הצירוף של דובב גבאי ו-ולאד מוראר המהירים אמור לשדרג את היכולת שלו לנהל משחק ולספק כדורים לשחקני החלק הקדמי, אחת התכונות החזקות שלו.

ליביו אנטל שיחק עם אצילי בעונה שעברה והשבוע סיפר עליו: "הוא מהשחקנים המוכשרים ששיחקתי איתם. הכדור נדבק לו לרגל והוא כמעט לא עושה איתו טעויות, כמעט תמיד פעולה נכונה. בדרך כלל שחקנים מהסוג הזה הם פליימייקרים שבעיקר מבשלים, אבל בתפקיד הזה לא ראיתי הרבה שחקנים מסוכנים לשער כמוהו. הוא היה השחקן הכי משמעותי בהתקפה של בית"ר בעונה שעברה, בלעדיו לא היינו מסיימים במקום הרביעי".

אנטל נשאל מה חסר לאצילי ואמר: "הוא גדל בישראל ורגיל לקצב הפחות אינטנסיבי. ממשחק למשחק הוא התחיל לשחק בקצב יותר גבוה, ככל שיוכל לשחק בקצב יותר גבוה זה יהפוך אותו לשחקן שיהיה קשה מאוד לעצור אותו. אני חושב שבעתיד אם ייצא לאירופה הקצב ישפר אותו בכמה דרגות. לא ראיתי בישראל שחקנים שיש להם כישרון כמו שיש לו עם הכדור ובאיום על השער, אבל הוא בתהליך ההתפתחות שלו. ושוב, לדעתי אם ייצא לחו"ל בעתיד הוא יהיה בכמה דרגות טוב יותר".

ליביו אנטל בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
"אם אצילי ייצא לאירופה הוא יהיה בכמה דרגות טוב יותר". ליביו אנטל/ברני ארדוב

דבר אחד שאי אפשר לקחת מאצילי זה הביטחון והניתוק מכל מה שקורה מסביב. לאצילי היו הרבה עליות וירידות גם בשל הלחץ והרצון לשחק, אבל נראה שעם השער השוויון שכבש בדקה ה-90 מול מכבי תל אביב באצטדיון החדש בחיפה, הכול השתחרר. לכל הכיוונים. העימות עם ארסו באימון בעונה שעברה לא היה הראשון. היו כמה כאלה לפני בהם ארסו העיר לקשר. אצילי התעצבן, אבל מאחורי כל זה היה גם תסכול. הוא הרגיש שהוא שווה הרכב ראשון והעובדה שנדחק לספסל לא עשתה לו טוב. הוא רצה מאוד לפתוח ואפילו חשש מכך שהוא עולה מהספסל ומבקיע, ולכן אולי ישנה מחשבה שהוא טוב יותר כאשר הוא מגיע כמחליף.

אצילי הוא לא טיפוס צבעוני. לא שומעים אותו הרבה, הוא לא מת על תקשורת וראיונות וגם אין יותר מדי סיפורים סביבו. בדרך כלל הוא בסביבה השקטה שלו. בעונה שעברה הוא פשוט התחבר בצורה בלתי רגילה לחנן ממן, ומאוד התאכזב שממן לא ממשיך. זה היה נראה שליד ממן אצילי התבגר ונראה רציני ובשל יותר, כאילו היה צריך את האח הגדול הזה שידחוף אותו איתו קדימה. ממן דחף, אבל השנה אצילי נשאר שם בלעדיו.

"ביני לבין אצילי היה קליק כמעט מיידי", מתאר חנן ממן. "מאיר הרוש הגדול שם אותנו אחד ליד השני מההתחלה ומהר מאוד הבנתי שיש כאן בן אדם טוב וחבר אמיתי. הוא התבגר תוך כדי העונה. כמו שאני הייתי בשבילו בחלק הראשון של העונה כשלא פתח בהרכב, בחלק השני כשאני הייתי קצת מתוסכל הוא עודד אותי ותמיד שמר שלא אכנס ל'דאון', הקדיש לי גולים ותמיד דאג שאחייך. אני אמנם גדול יותר, אבל הוא מאוד בוגר. הוא יודע להיות ילדותי ושטותניק וזה מאוד מאפיין אותו. נסענו לחופשה במקסיקו בקיץ ועדיין היינו ביחד, אבל אחרי זה הוא כבר חזר לאימונים ואני לצפון והתחלתי להרגיש שהוא חסר לי. נישאר חברים טובים תמיד, הרווחתי חבר לכל החיים".

מקצועית אמר ממן: "הוא עשה קפיצה השנה, אבל הפוטנציאל שלו הרבה יותר גדול. הוא צריך לעשות השנה עוד קפיצת מדרגה ואני גם משוכנע שהוא יעשה את זה, הוא התחשל ומוכן לתפקיד של שחקן מוביל שהקבוצה עליו. יש כאלה שקורסים במעמדים האלה. הוא כבר עבר את זה ומוכן לשלב הבא".

שחקני בית"ר ירושלים, חנן ממן ועומר אצילי, חוגגים. קובי אליהו
"קליק כמעט מיידי", חנן ממן עם עומר אצילי/קובי אליהו

אצילי קיבל מגיא לוי את הקרדיט והחזיר בגדול. שער ניצחון מאוד משמעותי במושבה, שער ניצחון על מכבי תל אביב בחיפה וכדורגל ברמה גבוהה בחלק האחרון של העונה העלו מאוד את מניותיו בכדורגל הישראלי.

בקיץ האחרון כבר היה ברור שאיך שהפאזל לא ייבנה, אצילי בפנים כשחקן הרכב. שחקן מוביל ודומיננטי. יחד עם זאת, בית"ר משחקת עם דובב גבאי, מוראר אמור לפתוח בהרכב באיזשהו שלב והיא עשויה לצרף עוד זר בחלק הקדמי. דראפיץ' בונה על הרכב של שלושה שחקנים בחלק הקדמי והמשמעות היא שלאצילי עשויה להיות תחרות לא פשוטה בהמשך. כמו שזה נראה בעונה שעברה ובתחילת העונה הנוכחית, הוא לא מתכוון להשאיר להם יותר מדי סיכוי. הוא לקח את ההזדמנות בשתי ידיים בעונה שעברה ולא מתכוון לוותר עליה.

ומה יהיה בעתיד? לאצילי חוזה לעוד שנתיים בבית"ר. בתום העונה הנוכחית הוא יהיה שנה לפני תום החוזה וסביר להניח שיחליף את אלי דסה ושלומי אזולאי בתפקיד המלפפון הלוהט של הבירה. טביב ירצה חוזה חדש, אולי אפילו מכירה לאירופה שתשדרג את השחקן, כפי שטען אנטל. הכול פתוח. יחד עם זאת, צריך לזכור שאצילי פרץ באמת בחצי העונה האחרונה והפך להיות שחקן שקבוצות שמות עליו עין ונצמדות אליו. העונה הנוכחית תהיה מבחן ואתגר עבורו להתמודד עם רף ציפיות ואמונה כי הוא יכול יחד עם שחקנים כמו דסה ואזולאי להוביל את בית"ר לעונה אפילו טובה יותר מזאת של השנה שעברה. הערב בשרלרואה זה כבר מבחן ראשון לא פשוט.

עומר אצילי שחקן בית"ר ירושלים. קובי אליהו
בקיץ הבא: המלפפון הלוהט של בית"ר. עומר אצילי/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully