וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרלרואה - בית"ר: עימות בין מחנות האוהדים, דראפיץ' דרוך

15.7.2015 / 20:20

האווירה מתחממת לקראת המשחק (ה', 20:20, ספורט 5): קבוצת אוהדים בלגית ניסתה לתקוף מספר מאוהדי בית"ר מחוץ למלון. בתקשורת נכתב: "ארגון לה פמיליה - ארגון טרור". דראפיץ' מתלבט בין דה לוקאס ופרדה

סיבוב שני, משחק ראשוןמחצית16/07/2015
שרלרואה
    1:1
      בית"ר ירושלים
      צילום מסך

      בוידאו: אוהדי בית"ר חוגגים באמסטרדם

      בית"ר ירושלים משלימה את הכנותיה לקראת משחק החוץ מול שרלרואה במסגרת סיבוב המוקדמות השני הליגה האירופית (חמישי, 20:20, ספורט 5 וספורט 1 HD). "שרלרואה קבוצה טובה, טובה מאיתנו אבל אני לא מתעסק בסיכויים וההימורים", אמר סלובודן דראפיץ' במסיבת העיתונאים. "בסופו של דבר כל קבוצה עולה עם 11 שחקנים למגרש. למדנו את שרלרואה הכי טוב שיכולנו, למרות שהם עוד לא ערכו משחק רשמי אחד. אני חושב שעדיף שהמשחק השני ייערך בבית שלנו, בתקווה להעביר את ההכרעה לטדי".

      דראפיץ' הוסיף: "פרט לשלומי אזולאי שמתאמן אך עדיין בתקופת החלמה כולם בריאים. דה לוקאס וקפילוטו עדיין לא בכושר. אני עדיין לא יודע אם נפתח עם דה לוקאס או לא, נחליט על כך עד למשחק. אני מאמין שמבחינת כושר, בשבוע הבא שניהם יוכלו לפתוח בגומלין אם נצטרך אותם".

      טל כחילה הוסיף: "ברור שיהיה משחק קשה, אבל אנחנו מאמינים בעצמנו ובאים בכוונה לנצח. הכל תלוי באיך יתפתח המשחק".

      גם באימון הערב של הקבוצה תורגל אותו הרכב שפתח נגד אורבדאסי בטדי כאשר ההתלבטות היחידה היא עדיין בין פאבלו דה לוקאס לדני פרדה בקישור. השניים תורגלו לסירוגין ונראה כי רק מחר תתקבל ההחלטה הסופית של הצוות המקצועי. לפני כן ערך דראפיץ' אסיפה קצרה לשחקנים ושם שוב דגש על משחק הלחץ של הבלגים וההצטרפות להתקפה. המאמן חזר וביקש מהשחקנים לא ללכת יותר מדי אחורה ולנסות לאיים על היריבה בכל שלב במשחק.

      הרכב משוער: בוריס קליימן, אלי דסה, טל כחילה, דניאל אסקלינג, דושאן מאטוביץ', קלאודמיר, לירוי צעירי, דה לוקאס (דני פרדה), עומר נחמני, עומר אצילי, דובב גבאי.

      אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
      מוכנים ומזומנים. דראפיץ' וכחילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

      אירוע לא נעים נרשם הערב, כשלטענת מספר אוהדי בית"ר, קבוצת אוהדי שרלרואה ניסתה לתקוף אותם בסמוך לבית המלון. הקטטה הסתיימה די מהר, ורק לאחריה המשטרה המקומית הגיעה לאיזור. אחד האוהדים שהיה מעורב בקטטה סיפר: "הם תקפו אותנו והלכו אחורה, נכנסנו למלון לקחת כל מה שאפשר כדי להחזיר, בקבוקים וקרשים, אבל כשיצאנו המשטרה הייתה שם ועשתה סדר. אם הם ינסו לעשות משהו מחר אף אחד לא ישתוק".

      האירוע רק מחמם עוד יותר את הגזרה לקראת המשחק: במשטרה המקומית לא לוקחים סיכונים, וכ-400 אנשי שיטור ואבטחה יהיו באיזור האצטדיון וידאגו להפרדה מוחלטת בין הצדדים. על פי הודעת קצין הביטחון הבלגי, אוהדי בית"ר לא יוכלו להיכנס ליציעים אחרים פרט ליציע שהוקצה להם.

      בתקשורת הבלגית פורסם הערב כי אוהדי בית"ר שהגיעו לבלגיה הם "חוליגנים וגזענים", ובין היתר נכתב כי מדובר בארגון טרור וכי ששת מחברי ארגון האוהדים "לה פמיליה" אחראים על שריפת הנער אבו חדיר. "מדובר בהבלים ובהסתה פרועה המלבה את היצרים אשר עלולה חלילה וחס לגרום לפגיעה פיזית של מקומיים באוהדי הקבוצה", נמסר מעמותת האוהדים. "אנחנו קוראים לכל מי שידו משגת, להנהלת שני המועדונים ולמשטרה המקומית להרגיע את הרוחות ולמצוא פתרונות באופן מידי אשר בראש ובראשונה יבטיחו את שלומם ובטחונם של אוהדי הקבוצה אחרת הדברים עלולים להסתיים באסון".

      הערב שוב החלו אוהדי בית"ר לדאוג בעקבות הפרסומים השונים על כך שכרגע רק כ-600 כרטיסים הופצו לאוהדי הקבוצה, אך יחד עם זאת, בשרלרואה הבהירו כי במידה ויגיעו 200-300 נוספים, ינסו לסייע להם להיכנס אל תחומי האיצטדיון, אך לא מעבר לכך. בבית"ר העריכו כי לא יותר מ-800 אוהדים יגיעו ולכן לא צפויות בעיות. אגב, כמות הכרטיסים הקטנה נובעת מהעובדה שאחד היציעים בשרלרואה לא אושר. היציע מכיל כ-3,000 מקומות ונכון להערב הוא אינו מאושר לאיכלוס, מה שאומר כי לא יהיה יותר מ-12 אלף איש באיצטדיון.

      בהודעה שמסרה היום שרלרואה נאמר כי על אוהדי בית"ר להגיע כמה שיותר מוקדם למגרש על מנת לבצע הערכת מצב. המשטרה המקומית שבה והזהירה כי כל התנהגות לא ספורטיבית מצד אחד משני הקהלים תביא להרחקת אוהדים ואף פינוי יציעים. האירוע עם מספר אוהדים שעוכבו באמסרדם והרעש הגדול בתקשורת המקומית סביב אוהדי בית"ר וכל נושא האלימות והגזענות גרמו לדריכות גדולה לקראת המשחק.

      בתקשורת הבלגית יש מי שחושש מחוליגנים ירושלמים

      עיתון בלגי לקראת המשחק מול בית"ר ירושלים. צילום מסך
      עיתון בלגי לקראת המשחק מול בית"ר ירושלים/צילום מסך

      באשר לדה לוקאס, הרי שהשחקן מצא פרטנר לשוחח עימו בספרדית. נס זמיר, ששיחק בעבר בספרד, מדבר ספרדית שוטפת ומלווה את הקשר באופן קבוע בהסברים על ישראל והמועדון. דה לוקאס סיפר לצוות המקצועי כי הוא מכיר את ולאד מוראר מפטרולול ומדובר בכישרון גדול שאם יעבדו איתו נכון, הוא יכול להיות מאוד משמעותי עבור בית"ר.

      שניר משען צפוי להצטרף לקבוצה עם חזרתה מחו"ל. משען חתם לעונה אחת עם אופציה לשנתיים. אגב, משען שיחק עם שלומי אזולאי בקבוצת הנוער של מכבי חיפה. יש לציין כי לאחר החתימה של משען החלו לצוץ שמועות בנוגע למכירה אפשרית של דסה או אזולאי למכבי תל אביב. בבית"ר אמרו כי להערכתם גם אם מכבי תנסה לחזור לתמונה, יהיה זה רק לאחר שלב מוקדמות ליגת האלופות, ולא בשלב הנוכחי.

      בית"ר ירושלים באימון. אתר רשמי
      רוב ההרכב ידוע. בית"ר באימון/אתר רשמי

      שרלרואה חוזרת לגביע אופ"א/הליגה האירופית אחרי 21 שנה, בזכות העובדה שניצחה את מכלן בפלייאוף על הכרטיס האחרון של בלגיה לליגה האירופית . ב-20 השנים האחרונות השתתפה הזברות כמה פעמים באינטרטוטו, וב-1995 כבר פגשו פעם אחת את בית"ר ירושלים וניצחה אותה 0:1. אז, אגב, שיחק אישטוון פישונט בשרלרואה ולאחר מכן הצטרף לבית"ר.

      בהיסטוריה של שרלרואה אין תארים. הישג השיא שלה בליגה היה המקום השני ב-1969 ובגביע העפילה פעמיים לגמר (1978 ו-1993). ב-2011 השתייכו למועדון חמישה ישראלים: דודו ביטון, מתן אוחיון, איתן טיבי, תמיר כחלון וחאתם עבד אלחמיד, אך אז ירדה שרלרואה לליגת המשנה וחזרה בחלוף עונה אחת. המאמן מאז 2013 הוא פליס מאזו בן ה-49, יליד העיר.

      כוכב הקבוצה בעונה החולפת היה נסקנס קבאנו, בוגר מחלקת הנוער של פריס סן ז'רמן שאף שיחק בשורות אלופת צרפת. המושבה הצרפתית כוללת גם את השוער המנוסה ניקולא פנטו, שהיה הקפטן של מאור מליקסון בוולנסיין, הקשר קלמון טנמון ושחקני ההגנה סטיבן וילמס ובנג'מין בולנז'ר. החלוץ בן ה-23 קאליפה קוליבאלי עזב את הקבוצה לטובת גנט, ובמקומו הגיע לקדנציה שנייה דויד פולה, שעבר גם באנדרלכט ובגנט.

      הרכבי הקבוצות

        טרם התפרסמו תגובות

        הוסף תגובה חדשה

        +
        בשליחת תגובה אני מסכים/ה
          4
          walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully