וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא כל כך מהר: טל בן חיים איבד סיכוי לעבור לאירופה?

6.4.2015 / 13:30

עמוס לוזון בטוח ש"טל בן חיים הוא משחקני הכנף הטובים בעולם. ההתנהלות של פאקו תמוהה לגביו. היתה הצעה מפאוק, אבל גולדהאר הלך לחברו אנגלידיס וביקש לרדת". האם הוא חושש שהחודשים האחרונים יפגעו בסיכוי העסקה של הסילון של מכבי תל אביב? הסיפור המלא

one

בווידאו: טל בן חיים מככב מול ההגנה של באר שבע בעונה שעברה

עמוס לוזון מתחיל את היום שלו מאוחר. עסקאות טובות הרי לא מתרחשות מוקדם בבוקר, ואין טוב ממנו לדעת שביזנס זה עניין של טיימינג. כך היה בחלון ההעברות האחרון של חודש ינואר, כשהיו לו ביד כמה הצעות על ביצת הזהב של מכבי פתח תקוה, טל בן חיים. אבל מכבי תל אביב לא רצתה למכור (וזו היתה זכותה), ועכשיו, כך הוא חושש, המומנטום אבד והעיתוי שגוי. "היינו בסוג של שיא בינואר", מנתח לוזון. "טל היה אחרי פתיחת עונה נהדרת בליגה, ובנבחרת הוא רשם שלושה משחקים מעולים מול בוסניה, קפריסין ואנדורה. הגיעו שלוש הצעות, אבל מכבי לא רצתה למכור. אז זו היתה זכותה, כי על פי החוזה סעיף השחרור הוא בכל פגרת קיץ עד ה-15 ביולי. עכשיו בכלל לא בטוח שאותן קבוצות ירצו לשלם 2.2 מיליון יורו. אז התזמון היה מושלם. עכשיו הוא פחות טוב".

"כנראה שבאר שבע לא שייכת למדינה": החשבון הפתוח של מאור בוזגלו נגד גוטמן והנבחרת

מכבי תל אביב - הפועל באר שבע: אלונה ברקת שולחת מסר לשופטים (20:55, ערוץ 1)

המאזן הבעייתי של פאקו מול הקבוצות הבכירות בליגה, המאזן הנוראי של אלישע לוי בבלומפילד: תמונת מחזור

שחקן מכבי תל אביב, טל בן חיים. ברני ארדוב
כבר היה בדרך לאירופה, אבל רצה לעזוב את מכבי תל אביב ברוח טובה. בן חיים/ברני ארדוב

בן חיים יהיה באוגוסט בן 26. זה לא הקיץ האחרון מבחינתו, אבל אם באירופה כבר מוכנים לקנות שחקנים מישראל, הם מעדיפים כאלו שניתן יהיה לעשות עליהם עוד סיבוב בעתיד, ולכן הגיל הוא דווקא די קריטי למעבר. הבעיה היא שזו לא תקופה אידיאלית לשווק את הכדורגל הישראלי. אם היינו מכנסים כאן לשיחה את בכירי סוכני השחקנים שלנו, כולם היו מסכמים את השבוע הכושל של הנבחרת במשפט אחד פשוט: "המשחקים מול ויילס ובלגיה עשו לנו נזק בלתי הפיך". אבי נמני, למשל, אירח כאן יותר מ-20 סקאוטים וסוכנים עמם הוא עובד. לדבריו, חלק עזבו למחרת התבוסה מול ויילס. "הם אפילו לא חיכו למשחק נגד בלגיה", מודה נמני.

טל בן חיים היה צריך את המשחקים האלה יותר מאחרים. מרבית חבריו להתקפת הנבחרת כבר משחקים באירופה, גם ערן זהבי פחות לחוץ (בגלל השכר הנהדר לו הוא זוכה במכבי), כך שזו היתה הזדמנות עבור שחקן הכנף של מכבי תל אביב להרשים את אלו שהגיעו כדי לתת אור ירוק לעסקת קיץ.

אלי גוטמן נתן לו את חולצת ההרכב, בעיקר כי זכר לו את שלושת המשחקים הנהדרים קודם. בן חיים הגיע למשחקים מול ויילס ומול בלגיה בכושר פחות טוב בהשוואה למומנטום בו היה בחודשים אוקטובר ונובמבר. זו תקופה ארוכה שהוא לא השלים 90 דקות טובות במכבי תל אביב, אבל גוטמן בכל זאת הימר עליו באגף השמאלי. לצערו, ולצערנו, בן חיים, כמו כל הנבחרת, לא הופיע למשחק בסמי עופר. בסביבתו של בן חיים מאמינים שאת הרושם שלו הוא כבר עשה: "כל ההצעות שהיו בינואר היו רציניות, ואני מאמין שלמרות הכל ועל אף שאיבדנו קצת מהמומנטום, נסגור את העסקה בקיץ", אמר מקורב אליו.

עוד באותו נושא

מכבי תל אביב - באר שבע: התלבטות לגבי גורדנה, ברקת: "מאחלת לגרינפלד שיפוט מוצלח"

לכתבה המלאה
seperator
טל בן חיים שחקן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
כמה נזק עשה לו שבוע הנבחרת האחרון? בן חיים/ברני ארדוב

אבל מכבי תל אביב לא רוצה למכור גם בקיץ. על פי ההסכם מלפני שנה וחצי, מתוך דמי המכירה, יצטרך מיטש גולדהאר להפריש 25 אחוז ללוזון וכבר עתה קיימת תכנית במכבי לקרוא לבן חיים לפגישה ולהציע לו את אותו מתווה שהוצע לערן זהבי בקיץ שעבר: שדרוג השכר תמורת הגדלת סעיף השחרור. זהבי קיבל אז את הרעיון וחתם. לא בטוח שבן חיים ירצה לסנדל את עצמו, אבל זה יהיה בהחלט מהלך לא רע מבחינתו אם יקפיץ את חוזהו מ-310 אלף דולר נטו לא כולל בונוסים ל-400 אלף דולר ואולי אף יותר. מי שיאכל אותה במקרה כזה זה עמוס לוזון, כי כבר יהיה כמעט בלתי אפשרי להביא עבור בן חיים הצעה בגובה של 3 מיליון יורו, סכום אליו תשאף מכבי לכתוב בסעיף השחרור. "האמת שאין התייחסות בחוזה למקרה בו מכבי תרצה לפתוח לטל את החוזה", מודה לוזון. "אבל אני מבין קצת, ואם הם רוצים לעשות לו חוזה חדש, שייתנו לי את ה-550 אלף יורו שהם 25 אחוז מסעיף השחרור הנוכחי ושלום על ישראל. אם הם ירכשו את ה-25 אחוז ממני, שיעשו לו מה שהם רוצים".

בברנז'ה של הסוכנים יש תמיד כמה שחקנים שמקוטלגים כבעייתיים יותר. בדרך כלל הם אותם אלה שההורים שלהם דומיננטיים. גם לטל בן חיים יש אבא לא פראייר. שחקן העבר אופיר בן חיים לא הסכים ביחד עם בנו לתת בלעדיות לשום סוכן. "תביאו הצעה ותקבלו בלעדיות על ההצעה עצמה", נוהגים השניים לומר. על פי לוזון, ההצעות בינואר מסלטיק, סטנדרד ליאז' ופאוק סלוניקי היו אמיתיות. "ליאז' הסכימה לשלם רק 1.9 מיליון יורו וזה היה פחות מהסעיף", יורה לוזון. "אבל פאוק היו מוכנים לתת אפילו 2.5 מיליון יורו עד שהלך גולדהאר לחבר שלו אנגלידיס וביקש מהם לרדת".

בן חיים לא רצה להתעמת בינואר עם מכבי תל אביב. באחת היציאות שלו מבלומפילד אחרי משחק, הוא אמר לכמה עיתונאים שעמדו על הכביש: "אני לא רוצה לעזוב את מכבי בבלגאנים. יותר מדי טוב לי פה במועדון ואני יותר מדי אוהב ומכבד את האנשים, כדי להגיע לעימות על עזיבה. אם אלך, ארצה שזה יהיה בטוב ושכל הצדדים ייצאו מרוצים".

עמוס לוזון מכבי פתח תקוה. קובי אליהו
עוקב בעניין אחרי ההתפתחויות על הנכס הכי יקר שלו. לוזון/קובי אליהו
seperator

התחושות של בן חיים לא השתנו גם היום ולדבריו, הוא ממש לא יבכה אם ימשיך במכבי, אפילו שבשבועות האחרונים חלה נסיגה בכושרו, שנבעה גם מפציעת שרירי הבטן שסחב זמן רב. עם נתונים אי אפשר להתווכח, ואחרי פתיחת עונה נהדרת בה השתווה תוך זמן קצר לארבעה שערים שהיו לו בלבד בעונה שעברה, הוא סופר כבר יותר מחודשיים וחצי בלי שער, ובסך הכל יש לו שישה שערי ליגה מתחילת העונה. "טל לא בירידה. הוא פשוט לא משחק", מסביר לוזון שעוקב מקרוב אחרי כל משחק שלו. "בחיים זוכרים את הסוף ואם הוא ייתן עכשיו פלייאוף טוב, אנחנו נמכור אותו. אבל כדי שזה יקרה, הוא חייב לשחק. אי אפשר להראות יכולת כשאתה לא משחק. כל ההתנהלות של פאקו תמוהה בעיניי. המזל שלהם שהליגה כל כך חלשה, אחרת הם מזמן היו מאבדים את האליפות כמו שהם נראים".

בן חיים אמור לפתוח הערב בהרכב מול הפועל באר שבע ואולי מהמשחק הזה יחזור לקבל את הדקות שראה בתחילת העונה. פאקו לא שכח לו שבמשחק הראשון שלו כמאמן, ניצח בן חיים את הדרבי הראשון של העונה בגביע הטוטו. אבל אחרי זה באו עליות וירידות כשבאחת הפעמים הודה בן חיים כי הסכים עם הבאסקי כשהאחרון סיפסל אותו. "אני יודע שהוא מאוד מעריך אותי ומחזיק ממני וכל מה שהוא עושה איתי, זה רק ממקום טוב של ללמד אותי ולהפוך אותי לשחקן יותר טוב", סיפר לפני כמה חודשים את מה שהוא מרגיש. ביחס לפאולו סוזה שלא היה נותן לו לגמור משחק, פאקו הוא הרבה יותר בעדו אבל גם בן חיים הבין שעם קאדר החלוצים ושחקני ההתקפה של מכבי, רק ערן זהבי מקבל טאבו בהרכב.

"טל סובל מן הסתם מההחלטה של פאקו לשחק עם ערן כחלוץ מרכזי", אומר שחקן במכבי. "כל שחקני ההתקפה סובלים מכך שהשיטה של פאקו היא לשחק עם שלושה קשרים חזקים באמצע ורק שלושה שחקני התקפה שערן הוא אחד מהם. אל תשכח שכאשר ערן לא משחק כחלוץ, הוא בדרך כלל משחק בכנף השמאלית בדיוק בעמדה של טל ולכן התחרות עבור טל מאוד גדולה והוא בהרבה מקרים פותח את המשחק על הספסל".

seperator
פאקו אייסטרן מאמן מכבי תל אביב עם טל בן חיים. קובי אליהו
לא שחקן ההתקפה היחיד שסובל מהשיטה של פאקו. בן חיים/קובי אליהו

בקרב אוהדי מכבי תל אביב הוא עדיין סוג של אניגמה. "יש משחקים שאני תופס את הראש ואומר שלא היה שחקן כנף כזה בישראל", מתאר אותו עופר הוכברג, מהקולות השפויים בשער 7. "אבל יש משחקים שהוא מפוזר, מתעקש לבעוט במקום למסור ועושה הרבה דברים תחת לחץ. בוא נגיד שאם הוא היה שומר על יציבות ומתקרב לרמה שהוא מציג בחלק מהמשחקים, הוא היה יכול לשחק בכל ליגה באירופה".

מי שעשה סוג של דוקטורט על בן חיים הוא המאמן עידן בר און, שנוהג לנתח שחקנים עד רמת הציפורן ולבן חיים הקדיש הרבה זמן. "טל הוא לא האשם הבלעדי בכך שבחודשים האחרונים, חלה נסיגה ביכולת שלו", אמר השבוע בר און. "הוא אולי אחד הראשונים שסובל מהרוטציה הנהוגה במכבי. הוא היה בכושר מצוין עד שהתחילו להגיד במכבי: 'בוא נשמור אותך פה' ו'בוא נשמור אותך שם'. שחקן שלא משחק מאבד חדות. ברגע שהוא משחק רבע שעה ויש כאלה משחקים שהוא לא שיחק בכלל, הוא נפגע".

אחרי שראינו את הפער מול ויילס ובלגיה, יהיה לטל בן חיים מה למכור באירופה?

"אני חושב שכן. הוא אירופאי לכל דבר מבחינת המהירות. הוא צריך עוד קצת להתחזק גופנית אבל מבחינת מהירות ואחד על אחד הוא מהטובים ויש לו גם חוצפה חיובית. ברגע שהוא ידרוך באירופה, הוא יתחשל ויגיע לרמה הרצויה. הוא אולי לא השחקן המושלם בכל מה שקשור לקבלת החלטות, אבל מבחינת הנתונים אין עוד שחקן כזה בארץ. הוא גם השתפר מבחינת העבודה כי לפני שלוש שנים טל בן חיים לא עשה בכלל הגנה. הייתי רוצה קצת פחות לראות את שפת הגוף שלו כשהוא מתעצבן, אבל בשורה התחתונה, וכשאני משקלל את כל הנתונים, טל בן חיים צריך לצאת בקיץ ולהיות השגריר הבא שלנו. אל תשכח שהוא עבר כאן בשלוש השנים האחרונות מאמנים זרים עם דרישות גבוהות וזה מה שיכין אותו הכי טוב לקבלת הפנים שמחכה לו באירופה".

עמוס לוזון שהתחיל קצת פושר את הכתבה, מסיים אותה כרגיל גבוה ולא נראה שהוא יסתפק, כמו אולי בן חיים, בכך שהתכשיט יישאר כאן לעונה נוספת. "טל בן חיים הוא משחקני הכנף הטובים בעולם", הוא נשבע שהוא לא מגזים. "היציאה מהמקום, המהירות, הטכניקה. אין הרבה כאלה בעולם. גם כשדיברתי על עומר דמארי, צחקתם ועכשיו ראיתם בכמה מכרו אותו בתוך אירופה. אם טל לא יעשה מסלול דומה, זה יהיה פספוס של כולנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully